eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BrzeskoKompleksowa modernizacja Krytej p³ywalni BOSIR zlokalizowanej przy ul. Wiejskiej 12 w Brzesku



Og³oszenie z dnia 2024-05-10


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Kompleksowa modernizacja Krytej p³ywalni BOSIR zlokalizowanej przy ul. Wiejskiej 12 w Brzesku

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA BRZESKO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851661139

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Bartosza G³owackiego 51

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Brzesko

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-800

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.7.) Numer telefonu: 48 14 68 63 100

1.5.8.) Numer faksu: 48 14 66 30 545

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umbrzesko@brzesko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.brzesko.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa modernizacja Krytej p³ywalni BOSIR zlokalizowanej przy ul. Wiejskiej 12 w Brzesku

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-5449a361-0c4a-11ef-9b7e-467806a93518

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00319155

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-05-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00055656/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.8 Kompleksowa modernizacja Krytej p³ywalni BOSiR zlokalizowanej przy ul. Wiejskiej 12 w Brzesku.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5449a361-0c4a-11ef-9b7e-467806a93518

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê drog± elektroniczn± przy u¿yciu:
a) platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl/,
b) poczty elektronicznej: zam_pub@brzesko.pl. (za wyj±tkiem sk³adania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie Pzp, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z pó¼n. zm.).
2. Przedmiotowe postêpowanie jest prowadzone przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/).
3. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê drog± elektroniczn± przy u¿yciu:
a) platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl/,
b) poczty elektronicznej: zam_pub@brzesko.pl. (za wyj±tkiem sk³adania ofert).
4. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
5. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie eZamówienia.
6. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez Wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
7. Sk³adanie ofert nastêpuje za po¶rednictwem modu³u sk³adania ofert i wniosków (MOW) Platformy e-Zamówienia.
8. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
9. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie eZamówienia. Wykonawca posiadaj±cy konto na Platformie ma dostêp do formularzy: z³o¿enia, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
10. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl, link: https://edu.ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
11. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
12. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Instrukcji interaktywnej „oferty, wnioski i prace konkursowe” dostêpnej pod adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Oferty-5.2.pdf.
13. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
14. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
Szczegó³owe uregulowania w tym zakresie zawiera SWZ

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016, nr 119, s. 1 ze zm.), zwanego dalej „RODO”, informujê, ¿e:1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urz±d Miejski w Brzesku z siedzib± mieszcz±c± siê pod adresem: 32-800 Brzesko, ul. G³owackiego 51, tel 14 68 63 100 – reprezentowany przez Burmistrza Brzeska, zwanego dalej „Administratorem” lub „Zamawiaj±cym”.2. Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿e Pani/Pan skontaktowaæ siê pod adresem e-mali: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie, kieruj±c korespondencjê pod adres siedziby Administratora.3. Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane w celu przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia opisanego w art. 7 pkt 18 ustawy z 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych (Dz.U. z 2023 poz. 1605, ze zm.), pn.Kompleksowa modernizacja Krytej p³ywalni BOSIR zlokalizowanej przy ul. Wiejskiej 12 w Brzesku nr referencyjny: ZP.271.2.8.2024.IP, zwanego dalej „zamówieniem”.4. Pani/Pana danych osobowe bêd± przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO – jako niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na Administratorze na mocy przepisów ustawy Pzp, Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 ze zm.) oraz innych przepisów prawa.5. W zwi±zku z przetwarzaniem danych w celu, o którym mowa w ust. 3, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mog± byæ: a) podmioty uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa; b) podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem s± wspó³administratorami danych osobowych lub przetwarzaj± w imieniu Administratora dane osobowe, jako podmioty przetwarzaj±ce; c) osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp.6. Administrator nie ma zamiaru przekazywaæ Pani/Pana danych osobowych do pañstwa trzeciego lub organizacji miêdzynarodowych/ma zamiar przekazaæ Pani/Pana dane osobowe do pañstwa trzeciego lub organizacji miêdzynarodowej.7. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane przez okres niezbêdny do realizacji celu okre¶lonego w ust. 3. Zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp zamawiaj±cy przechowuje protokó³ wraz z za³±cznikami przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ. Je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, zamawiaj±cy przechowuje umowê przez ca³y czas umowy. Ponadto dane osobowe bêd± przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym przez ustawê z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 164 ze zm.), akty wykonawcze do tej ustawy oraz inne przepisy prawa.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1)W zwi±zku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych nie przys³uguje Pani/Panu: a) prawo do usuniêcia danych osobowych, gdy¿ na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b), d) oraz e) RODO – prawo to nie ma zastosowania w zwi±zku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w ust. 3;b) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, gdy¿ nie ma ono zastosowania, je¿eli podstawê prawn± przetwarzania tych danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) RODO; c) prawa do przenoszenia danych na zasadach okre¶lonych w art. 20 RODO.2)Zamawiaj±cy informuje i¿: a) w przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. b) skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw±. c) wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.8.2024.IP

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa modernizacja krytej p³ywalni BOSIR zlokalizowanej przy ul. Wiejskiej 12 w Brzesku. Zamawiaj±cy informuje, i¿ zamówienie jest dofinansowane ze ¶rodków Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych. Numer: Edycja8/2023/1788/PolskiLad.

2. Zakres robót:
1) Przebudowa i nadbudowa budynku krytej p³ywalni,
2) Wymiana niecki basenu rekreacyjnego wraz z wymian± urz±dzeñ uzdatniania wody,
3) Remont hollu g³ównego wraz z szatniami, pomieszczeniami administracyjnymi i wêz³ami sanitarnym,
4) Wymiana kana³u wentylacyjnego wraz z maszynowni±,
5) Remont niecki basenu sportowego,
6) Wymiana elewacji zewnêtrznej budynku krytej p³ywalni (czê¶æ A) BOSIR, wykonanie studni i systemów urz±dzeñ osuszenia i odprowadzania wód gruntowych z piwnic SUW,

Regulamin Naboru wniosków o dofinansowanie Edycja 8 w ramach Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych dostêpny jest na stronie internetowej pod adresem: https://www.gov.pl/web/premier/edycja-nr-8
Zamawiaj±cy na podstawie art. 310 ustawy Pzp wskazuje, ¿e mo¿e uniewa¿niæ postêpowanie o udzilenie zamówienia, je¿eli ¶rodki, które zamawiajacy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia w ramach w/w ¼ród³a finansowania, nie zosta³y mu przyznane.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera:

 Dokumentacja techniczna (projektowa) - za³±cznik nr 10 do SWZ,
 Przedmiary robót – za³±cznik nr 11 do SWZ.
(Wyst±pienie w trakcie realizacji umowy robót nieujêtych w przedmiarach lub robót w wiêkszej ilo¶ci w stosunku do przyjêtej w przedmiarach nie bêdzie uprawnia³o wykonawcy do ¿±dania dodatkowego wynagrodzenia, – je¿eli roboty ujête by³y w dokumentacji projektowej).
 Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - za³±cznik nr 12 do SWZ,
 Szczegó³owy opis techniczny zamówienia – za³±cznik nr 13 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45261210-9 - Wykonywanie pokryæ dachowych

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu relizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ.
2) Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów;
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ.
4) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej; Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie, co najmniej jedn± robote budowlan± polegaj±c± na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku krytej p³ywalni o warto¶ci robót nie mniejszej ni¿ 5 000 000,00 z³otych brutto (piêæ milionów z³otych 00/100) i obejmuj±c±, co najmniej: wykonanie lub wymianê technologii basenowej, sieci wentylacyjnej oraz niecki basenowej).

Jako zamówienie potwierdzaj±ce spe³nienie warunków zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, Zamawiaj±cy rozumie robotê budowlan± zrealizowan±, (czyli zakoñczon± i odebran± protoko³em koñcowym).
Przez jedn± robotê nale¿y rozumieæ wykonanie roboty ¶wiadczonej na rzecz jednego zleceniodawcy na podstawie jednej umowy. Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia w celu spe³nienia powy¿szego warunku robót o warto¶ci mniejszej ni¿ wymagana ¶wiadczonych na rzecz kilku ró¿nych zleceniodawców.
Zgodnie z definicj± wynikaj±c± z Prawa budowlanego Zamawiaj±cy pod pojêciem budowy rozumie równie¿ odbudowê, rozbudowê, nadbudowê.
Je¿eli zakres robót budowlanych przedstawionych w dokumencie z³o¿onym na potwierdzenie, ¿e roboty zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone jest szerszy od powy¿ej okre¶lonego przez Zamawiaj±cego nale¿y w wykazie robót wyodrêbniæ rodzajowo i kwotowo roboty, o których mowa powy¿ej.
Wykonawca powinien w wykazie robót wyra¼nie okre¶liæ zakres i warto¶æ robót, aby mo¿na by³o ustaliæ, czy spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu.
W przypadku wykonawców wspólne ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia a tak¿e w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych innego podmiotu w odniesieniu do warunków okre¶lonych powy¿ej winien wykazaæ siê przynajmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub podmiot, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych Wykonawca bêdzie polega³.

b) dysponuje nastêpuj±cym osobami skierowanymi przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, tj.

- Osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika budowy posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno budowlanej bez ograniczeñ oraz co najmniej 5 letnie do¶wiadczenie ( licz±c od dnia uzyskania uprawnieñ) w pracy na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót.

- Osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika robót posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ oraz co najmniej 5 letnie do¶wiadczenie (licz±c od dnia uzyskania uprawnieñ) w pracy na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót.

- Osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika robót posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych posiadaj±c± min. 5 letnie do¶wiadczenie (licz±c od dnia uzyskania uprawnieñ) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót.

Zamawiaj±cy jako spe³nienie warunku dopuszcza wykazanie tej samej osoby na stanowiska wymienione pod lit b ) pod warunkiem posiadania przez dan± osobê uprawnieñ do pe³nienia funkcji w wymaganym zakresie oraz do¶wiadczenia.

Zamawiaj±cy, okre¶laj±c wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnieñ, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.), oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j.Dz. U. z 2020 r.poz.220 z pó¼n. zm.).

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia a tak¿e w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, w odniesieniu do warunków okre¶lonych powy¿ej winien wykazaæ siê przynajmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub podmiot, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych Wykonawca bêdzie polega³.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do SWZ.
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz, których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot na rzecz, którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - zgodnie z za³±cznikiem nr 7 do SWZ.
b) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê, jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z za³±cznikiem nr 8 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

4. Wraz z ofert± Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ:
a) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – za³±cznik nr 2 do SWZ.
b) O¶wiadczenie podmiotu trzeciego o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu- za³±cznik nr 3 do SWZ, (je¿eli dotyczy).
c) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby – za³±cznik nr 4 do SWZ, (je¿eli dotyczy).
d) O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - za³±cznik nr 6 do SWZ (je¿eli dotyczy).
e) Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
f) Pe³nomocnictwo do podpisania oferty, o ile ofertê podpisuje pe³nomocnik.
g) Orygina³ gwarancji lub porêczenia, je¿eli wadium wnoszone jest w innej formie ni¿ pieni±dz.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium w wysoko¶ci
70 000,00 z³otych (s³ownie: siedemdziesi±t tysiêcy z³otych 00/100).
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach w zale¿no¶ci od wyboru wykonawcy:
a) pieni±dzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i1572).
Wadium wniesione w formie pieniê¿nej nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego nr: 18 8591 0007 0100 0902 1786 0006 z adnotacj± wadium na zadanie pn. Kompleksowa modernizacja Krytej p³ywalni BOSIR zlokalizowanej przy ul. Wiejskiej 12 w Brzesku (nr referencyjny: ZP.271.2.8.2024.IP).
4. Wniesienie wadium w pieni±dzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego bêdzie skuteczne z chwil± uznania tego rachunku bankowego kwot± wadium, (je¿eli wp³yw ¶rodków pieniê¿nych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego nast±pi przed up³ywem terminu sk³adania ofert).
Szczegó³owe zapisy dotycz±ce wadium znajduj± siê w rozdz. XIII SWZ.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spó³ki cywilnej o ile upowa¿nienie/ pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki, b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia przed³o¿± wraz z ofert± stosowne pe³nomocnictwo.
4. Wszelka korespondencja kierowana bêdzie wy³±cznie do podmiotu wystêpuj±cego, jako pe³nomocnik.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienia ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy.
6. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
7. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji, których te zdolno¶ci s± wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/us³ugi/dostawy wykonaj± poszczególni Wykonawcy zgodnie z za³±cznikiem nr 6 do SWZ.
8. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w rozdz. XII ust. 2 pkt 2 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/± spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie i na zasadach opisanych w SWZ.
9. Ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie sk³ada o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdz. XII ust. 2 pkt 1 niniejszej SWZ.
10. Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku wykazywania na potrzeby potwierdzania spe³niania przez Wykonawcê warunku do¶wiadczenia (Rozdzia³ IX ust. 2 pkt 4. lit. a) SWZ) w realizacji zadania wykonanego przez grupê wykonawców (np. konsorcjum), za miarodajne z punktu widzenia wykazania spe³niania tego warunku zostanie uznane jedynie do¶wiadczenie polegaj±ce na faktycznej realizacji prac wskazanych w tre¶ci tego warunku. Nie zostanie uznane za potwierdzenie spe³niania tego warunku legitymowanie siê nabyciem do¶wiadczenia w realizacji zadania wykonanego przez grupê wykonawców (np. konsorcjum) jedynie poprzez fakt bycia jednym z cz³onków tej grupy (np. cz³onkiem konsorcjum), je¿eli faktycznie nie zrealizowa³o siê w ramach tego zadania prac wskazanych w tre¶ci tego warunku.
11. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty wspólnej, jako najkorzystniejszej) Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± maj± obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu umowê konsorcjum/umowê spó³ki cywilnej.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

1. Zamawiaj±cy udzieli Wykonawcy zaliczki, na poczet wykonania zamówienia objêtego niniejsz± umow± w kwocie nie mniejszej ni¿ warto¶æ procentowa wynagrodzenia odpowiadaj±ca procentowi udzia³u w³asnego w planowanej warto¶ci inwestycji (tj. 10 %) jednak nie wiêcej ni¿ 850 000,00 z³otych. (W przypadku, gdy warto¶æ 10% przekroczy 850 000,00 z³otych rozliczenie z wykonawc± ró¿nicy nast±pi faktur± czê¶ciow± p³atn± przed wyp³at± ¶rodków z dotacji).
2. Zaliczka zostanie wyp³acona na rachunek wskazany przez Wykonawcê w terminie do 90 dni od daty otrzymania przez Zamawiaj±cego prawid³owo wystawionej faktury zaliczkowej.
3. Wykonawca do faktury zaliczkowej do³±czy informacjê, co do zakresu robót, na których realizacjê wykorzysta udzielon± zaliczkê.
4. Zamawiaj±cy i Wykonawca zgodnie ustalaj±, i¿ kwota zaliczki podlega zwrotowi na rachunek Zamawiaj±cego bez odrêbnego wezwania w razie odst±pienia od umowy.
5. Wyp³acona zaliczka podlega zaliczeniu na poczet wynagrodzenia przys³uguj±cego Wykonawcy.
Wykonawcy wyp³acone zostanie wynagrodzenie w kwocie pomniejszonej o kwotê udzielonej zaliczki, chyba ¿e zaliczka ta zostanie wcze¶niej zwrócona Zamawiaj±cemu.

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Dopuszcza siê mo¿liwo¶æ istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:
1) przed³u¿enia terminu realizacji przedmiotu umowy – maksymalnie o ilo¶æ dni odpowiadaj±c± wstrzymaniu
lub opó¼nieniu w wykonywaniu robót, jedynie w nastêpstwie:
a) opó¼nienia w przekazaniu przez Zamawiaj±cego terenu budowy,
b) przestojów i opó¼nieñ powsta³ych z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy. Zamawiaj±cy przewiduje przed³u¿enie realizacji umowy o czas niezbêdny do realizacji konsekwencji tych zdarzeñ,
c) wyst±pienia wyj±tkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych, b±d¼ ograniczaj±cych w istotny sposób mo¿liwo¶æ prowadzenia robót zgodnie z ustalon± technologi±
ich wykonania, je¿eli warunki takie utrzymuj± siê d³u¿ej ni¿ 14 dni,
d) wyst±pienia klêski ¿ywio³owej na terenie prowadzonych robót, maj±cej bezpo¶redni wp³yw na dochowanie umownego terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy,
e) konieczno¶ci udzielenia zamówieñ dodatkowych, wykraczaj±cych poza zakres przedmiotu niniejszej umowy, a niezbêdnych do jego prawid³owego wykonania, i które maj± wp³yw na dochowanie umownego terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy,
f) niemo¿no¶ci realizacji przedmiotu umowy, z powodu niedopuszczenia do wykonywania robót lub nakazu ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê,
g) dzia³añ organów administracji lub gestorów sieci skutkuj±cych przekroczeniem okre¶lonych przez prawo terminów wydawania decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ lub odmow± wydania przez w/w podmioty wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp.,
h) wyst±pienia wad Dokumentacji projektowej, skutkuj±cych konieczno¶ci± dokonania w niej istotnych zmian, je¿eli uniemo¿liwia to lub wstrzymuje wykonywanie robót,
i) wykorzystania ca³ej kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia i chwilowym brakiem ¶rodków
na dalsz± realizacjê
j) zmiany przepisów prawa,
k) inne przyczyny zewnêtrzne niezale¿ne od Zamawiaj±cego oraz Wykonawcy skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac lub wykonywania innych czynno¶ci przewidzianych umow±.

Pe³en zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia znajduje siê w § 18 projektu umowy stanowi±cy za³±cznik nr 9 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-05-28 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-28 09:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-06-26

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Zabezpieczenie ustala siê w wysoko¶ci 5 % ceny ca³kowitej podanej w ofercie. Wykonawca wnosi zabezpieczenie przed
podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Z postêpowania o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiaj±cy wykluczy równie¿ wykonawców, w stosunku do których zachodz± okoliczno¶ci wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±ce ochronie bezpieczeñstwa narodowego ( t.j. Dz.U. z 2022 poz. 835) - obligatoryjne przes³anki wykluczenia.
3. Postanowienia dotycz±ce Wykonawców maj±cych siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej:
1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast
dokumentów, o którym mowa w punkcie 2.1 b SWZ niniejszego dzia³u sk³ada dokument lub dokumenty, wystawione w kraju,
w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci,
jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest
zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w
przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Dokument, o którym mowa w powy¿ej powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej
ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem.
2) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa
w ust. 3.1, SWZ lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2
i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, ustawy, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym
odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub
o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub
administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê
lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Wymagania dotycz±ce terminu wystawienia dokumentów lub o¶wiadczeñ s±
analogiczne jak w ust. 3.1.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.