Ogłoszenie z dnia 2023-07-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00362770/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-09-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wytwarzanie, i wydawanie osobom uprawnionym posiłku w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Wydminach w roku szkolnym 2022/2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH W WYDMINACH
1.3.) Oddział zamawiającego: ZSO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510901263
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Grunwaldzka 94
1.5.2.) Miejscowość: Wydminy
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-510
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki
1.5.7.) Numer telefonu: 874210028
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zsowydminy@interia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsowydminy.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wytwarzanie, i wydawanie osobom uprawnionym posiłku w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Wydminach w roku szkolnym 2022/20232.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fd095e39-3b52-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00319171
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00362758/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wytwarzanie i wydawanie osobom uprawnionym posiłku w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Wydminach w roku szkolnym 2022/2023
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00362770/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZSO.271.19.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 421681 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest wytwarzanie, i wydawanie osobom uprawnionym posiłku w roku szkolnym 2022/2023 w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Wydminach z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach, a w szczególności w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2020 r. poz. 2021 t.j.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy w szczególności Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 r. poz. 1154) oraz normami żywienia i zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia.
5.2. Posiłki powinny być przygotowane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, sporządzane z pełnowartościowych produktów posiadających aktualne terminy ważności, urozmaicone, lekkostrawne oraz atrakcyjne pod względem organoleptycznym. Posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży.
5.3. Wykonawca zobowiązuje się do wyeliminowania produktów przetworzonych i stosowania naturalnych, wartościowych produktów spożywczych.
5.4. Posiłek składa się z dwóch dań: I – zupy i II dania wraz z kompotem w przypadku szkół podstawowych, ze śniadania, dwudaniowego obiadu wraz z kompotem i podwieczorku dla oddziałów przedszkolnych.
5.5. Obiady muszą być wykonane z odpowiednich surowców – nieprzetworzonego wcześniej mięsa, świeżych warzyw i owoców (sezonowo – w okresie zimowym dopuszcza się stosowanie mrożonek warzywnych i owocowych).
5.6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości przygotowywania potraw i napojów na bazie suszu.
5.7. Zamawiający nie dopuszcza, żeby w ciągu dwóch tygodni wystąpiła powtarzalność tego samego rodzaju posiłku. W ramach II dania jadłospis powinien zawierać m.in.: posiłki mięsne: udo z kurczaka, kotlet mielony (karczek, filet z kurczaka, indyk, szynka b/k), kotlet (schab, filet z kurczaka, filet z indyka), gulasz (szynka b/k, karczek b/k, łopatka b/k, filet z indyka, kurczaka), posiłki półmięsne, 2 posiłki bezmięsne – mączne, 2 posiłki – ryba (filet).
5.8. Zamawiający nie dopuszcza serwowania posiłków przygotowanych w formule fastfood.
5.9. Zamawiający nie zezwala na stosowanie w procesie żywienia produktów takich jak: gotowe sosy, sproszkowane ziemniaki (puree), mrożonych pierogów, innych produktów typu „instant”.
5.10. Do przygotowania posiłków należy używać produktów wysokiej jakości i zawsze świeżych, posiadających aktualne terminy ważności, nabytych w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi i higienicznymi.
5.11. Zupy muszą być gotowane na wywarze mięsno-warzywnym.
5.12. Posiłki muszą spełniać normy żywieniowe dla odpowiedniej grupy wiekowej (gramatura i kaloryczność odpowiednia dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym). Wykonawca dołoży wszelkich starań, aby jadłospis był urozmaicony oraz uwzględniał sezonowość.
5.13. Wykonawca zobowiązany jest do opracowywania dwudekadowych jadłospisów i przedkładania ich do akceptacji Zamawiającemu, najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem ich obowiązywania. Brak zastrzeżeń zgłoszonych przez Zamawiającego skutkuje akceptacją zaproponowanego jadłospisu. Zgłoszenie przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń do zaproponowanego jadłospisu obliguje Wykonawcę do wprowadzenia zmian w jadłospisie. Wykonawca ma prawo do zmiany jadłospisu w trakcie jego obowiązywania
5.14. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nadzoru wydawania posiłków w stołówce szkolnej. W ramach nadzoru nad jakością świadczonych usług, Zamawiający zastrzega sobie prawo oceny posiłków, poprzez dokonywanie degustacji próbek dostarczanych do szkoły dań. Ewentualne uwagi/wnioski wynikające z tych degustacji będą wiążące dla Wykonawcy i przedstawione Wykonawcy w formie protokołu. W przypadku ponownego nie zastosowania się do uwag Zamawiający zastrzega sobie prawo do stosowania kar umownych, które mogą być podstawą rozwiązania umowy.
5.15. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązuje się do dzierżawy pomieszczeń kuchni i stołówki przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Wydminach i podpisania odrębnej umowy w tym zakresie.
5.16. Wykonawca zobowiązuje się na bazie przedmiotu zamówienia do przygotowania i wydawania pełnych obiadów uczniom Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Wydminach oraz śniadań, pełnych obiadów oraz podwieczorków dla wychowanków oddziałów przedszkolnych.
5.17. Wydawanie posiłków w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Wydminach odbywać się będzie przez pracowników Wykonawcy i na koszt Wykonawcy.
5.18. Wykonawca, we własnym zakresie i na swój koszt, zapewni obrusy, ceraty, serwetki, niezbędne naczynia kuchenne i sztućce do spożywania i wydawania posiłków oraz na własny koszt będzie je uzupełniał.
5.19. Posiłek należy wydawać z zastosowaniem naczyń ceramicznych lub szklanych i sztućców umożliwiających utrzymanie ich w czystości, przeznaczonych do kontaktu z żywnością określonych w przepisach ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U.2020 poz. 2021 t.j.).
5.20. Środki, które będą używane do mycia i dezynfekcji muszą być zgodne z aktualnymi przepisami sanitarnymi.
5.21. Utylizacja odpadów pokonsumpcyjnych, wywóz odpadów komunalnych należy do Wykonawcy i następuje w dniu ich wytworzenia dla odpadów pokonsumpcyjnych oraz zgodnie z harmonogramem dla odpadów komunalnych, na koszt Wykonawcy, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami.
5.22. Personel Wykonawcy musi posiadać aktualne badania, ważne książeczki badań do celów sanitarno-epidemiologicznych oraz odpowiednie przygotowanie.
5.23. Posiłek, sposób jego przygotowania powinien odbywać się z zachowaniem odpowiednich warunków higieniczno-sanitarnych oraz spełniać warunki określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2020 poz. 2021 t.j.) oraz w przepisach wykonawczych.
5.24. Maksymalna cena wytworzenia, i wydania jednego posiłku dwudaniowego w roku szkolnym 2022-2023 dla uczniów szkoły podstawowej wynosi łącznie 13,00 zł, w tym:
a) maksymalna cena wsadu do kotła wynosi 9,00 zł
b) maksymalna cena pozostałych kosztów wytworzenia i wydawania jednego posiłku dwudaniowego wynosi 4,00zł
5.25. Maksymalna cena wytworzenia i wydania posiłków w roku szkolnym 2022-2023 dla wychowanków oddziałów przedszkolnych wynosi łącznie 13,00 zł, w tym:
c) maksymalna cena wsadu do kotła wynosi 9,00 zł
d) maksymalna cena pozostałych kosztów wytworzenia i wydawania jednego posiłku dwudaniowego wynosi 4,00zł
5.26. Godziny wydawania obiadów – od 1035-1400.
5.27. Umowa dzierżawy w celu prowadzenia kuchni i stołówki zostanie zawarta na okres 12 miesięcy.
5.28. Miesięczna stawka czynszu nie może być niższa niż 1 372,30 zł brutto (za pomieszczenia o powierzchni 303,60 m2, zgodnie ze stawką ustaloną Zarządzeniem Wójta nr 57/2015 z dn. 25.05.2015 r. ws. ustalenia minimalnych stawek czynszu z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości komunalnych w wysokości 4,52 zł za wynajem 1m2 powierzchni w celu prowadzenia działalności) i nie mniej niż 500 zł (za wyposażenie).
5.29. Szacunkowa ilość wydawanych posiłków finansowanych z kasy Gminy wynosi:
Rodzaj posiłku Szacunkowa ilość posiłków - 40 % + 40 %
Posiłki dla uczniów szkoły podstawowej 16 300 9 780 22 820
Posiłki dla wychowanków oddziałów przedszkolnych 16 137 9 682 22 592
5.30. Podane ilości są szacunkowe i w czasie obowiązywania umowy mogą ulec zmianie, co oznacza, że nie stanowią ostatecznego wymiaru zamówienia, w wyniku czego nie mogą być podstawą do zgłaszania roszczeń z tytułu niezrealizowanych dostaw lub podstawą odmowy wykonania zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia wielkości zamówienia, przy czym zmniejszenie lub zwiększenie nie może być większe niż 40% dla posiłków finansowanych w całości i 40% dla posiłków finansowanych w części w zależności od liczby osób objętych dożywianiem. Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia wyłącznie za faktycznie dostarczone posiłki.
4.5.3.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 421681 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 421681 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 421681 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółdzielnia Socjalna HS Prekursor
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8451988928
7.3.3) Ulica: Plac Rynek 1/1
7.3.4) Miejscowość: Wydminy
7.3.5) Kod pocztowy: 11-510
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA HS PREKURSOR
jakie przetargi wygrała firma
SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA HS PREKURSOR
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-03
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 421681 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-10-03 do 2023-06-23Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.