eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łambinowice"Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100)".



Ogłoszenie z dnia 2022-08-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100)”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łambinowice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412846

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Zawadzkiego 29

1.5.2.) Miejscowość: Łambinowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-316

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: 774311300

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@lambinowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lambinowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.lambinowice.pl/1513/454/zamowienia-powyzej-130-tys-zl-netto.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100)”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-38e2504c-0361-11ed-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00319331

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00016821/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 000,00 (słownie: jeden milion złotych 00/100) na pokrycie deficytu budżetu Gminy

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.9.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: ,,Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100).”
1. Zakres zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 00,00 zł, (słownie: jeden milion złotych 00/100), który przeznaczony jest na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Łambinowice.
2. Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2030 roku.
3. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w pełnej wysokości, w dniu podpisania umowy.
4. Uruchomienie całości kredytu przez Wykonawcę nastąpi w jednej transzy.
5. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej.
6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu lub całości kredytu w terminie przez niego wyznaczonym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, nie później niż 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu. Zamawiający z powyższych tytułów nie poniesie dodatkowych kosztów.
7. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu odsetki naliczane będą tylko za okres do terminu spłaty.
8. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami.
9. Wcześniejsza spłata całości bądź części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia.
10. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu, odsetki naliczane będą do dnia dokonania ww. transakcji.
11. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania w całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami, przy czym Zamawiający powiadomi wykonawcę o niewykorzystaniu w całości kredytu, w trybie przewidzianym dla wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu.
12. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej.
13. W przypadku zmiany stawki WIBOR 1M wysokość oprocentowania kredytu zmieni się o tyle o ile zmieni się stawka WIBOR 1M.
14. Wyliczenia ofertowej ceny w PLN Wykonawca dokona na podstawie stawki WIBOR 1M z dnia 30.06.2022r. – 6,59 % i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu.
15. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 19.08.2022 r., która stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich Wykonawców.
III.1. Opis sposobu obliczenia oprocentowania.
1.Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej powiększonej o stałą, w całym okresie kredytowania, marżę banku. Stawka referencyjna liczona będzie jako WIBOR 1M dla międzybankowych depozytów jednomiesięcznych, obowiązującej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie każdego okresu obrachunkowego za jaki należne odsetki od kredytu są naliczane i spłacane dla kredytów ze zmienną stopą.
W sytuacji, gdy suma stawki bazowej WIBOR 1M oraz marży banku, będzie równa lub mniejsza zero, strony umowy zgodnie postanawiają, że oprocentowanie kredytu wyniesie 0,00 %.
Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym m miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym).
2. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni w miesiąca kalendarzowego, przy czym:
a) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wpłaty kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego;
b) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu.
3. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych i płatna w terminie na ostatni dzień roboczy każdego miesiąca. Wykonawca zobowiązany będzie do wyliczenia odsetek i przesłania obciążenia dla Zamawiającego na 14 dni przed terminem płatności, drogą elektroniczną.
4. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej, a także prowizji od udzielonego kredytu, ani żadnych innych dodatkowych prowizji i opłat. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu.
6. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu.
7. Płatność rat kapitałowych, o których mowa w ust. 5.rozdz.III.1 SWZ może ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek winien być złożony u Wykonawcy (w banku) najpóźniej 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i w umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej, Wykonawca dokona stosownego przeliczenia tabeli spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności.
Z tytułu ww. czynności, opisanych w niniejszym punkcie Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji.
8. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzony kontrasygnatą Skarbnika.
9. Kredyt będzie udzielony na podstawie umowy zaproponowanej przez Wykonawcę i zaakceptowanej przez Zamawiającego, przy czym umowa musi obejmować istotne zapisy zawarte w niniejszej SWZ i nie może wykraczać poza jej postanowienia.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z kredytu w sytuacji, gdy nie dojdzie do realizacji zadania stanowiącego przedmiot kredytowania. O rezygnacji z kredytu oraz przyczynie rezygnacji Zamawiający powiadomi Wykonawcę w terminie do 14 dni. Z powyższego tytułu zamawiający nie poniesie żadnych kar ani kosztów.
11. Okres karencji w spłacie kredytu:
Karencja w spłacie kredytu trwać będzie do dnia 30.05.2023 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 326361,39 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 331656,34 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 326361,39 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Łubnianach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7540338841

7.3.3) Ulica: Osowska 1

7.3.4) Miejscowość: Łubniany

7.3.5) Kod pocztowy: 46-024

7.3.6.) Województwo: opolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-08-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 335584,23 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-08-11 do 2030-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Wartość umowy różni się od ceny najkorzystniejszej oferty ze względu na zmienny WIBOR 1M.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.