Ogłoszenie z dnia 2021-12-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00266745/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie odwodnienia przy budynkach publicznych w Gminie Ogrodzieniec – 3 części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ogrodzieniec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258842
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 25
1.5.2.) Miejscowość: Ogrodzieniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-440
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: (32) 67-09-700, (32) 67-09-713
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@ogrodzieniec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ogrodzieniec.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.ogrodzieniec.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie odwodnienia przy budynkach publicznych w Gminie Ogrodzieniec – 3 części2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-efec5e60-43a6-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00319382
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00266745/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.23.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 365104,07 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odwodnienia przy budynku: Część nr 1 – Przedszkola Publicznego w Ogrodzieńcu w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Ogrodzieńcu przy ul. Orzeszkowej 13. Zakres prac obejmuje:a) Rozebranie nawierzchni z kostki brukowej i opaski wokół budynku
w zakresie niezbędnym do wykonania robót;
b) Wykonanie wykopów wzdłuż ścian budynku;
c) Oczyszczenie, odbicie luźnych fragmentów tynku i uzupełnienie ubytków tynku na ścianach budynku poniżej poziomu terenu;
d) Wykonanie izolacji pionowej przeciwwilgociowej i cieplnej ścian poniżej poziomu terenu;
e) Wykonanie obróbek blacharskich celem zabezpieczenia ułożonej izolacji;
f) Wyłożenie wykopu geowłókniną;
g) Ułożenie drenażu opaskowego w wykopie;
h) Obsypkę i zasypka drenażu żwirem;
i) Wykonanie studni chłonnych celem odprowadzenia wody z drenażu;
j) Podłączenie części drenażu do istniejącej studzienki kanalizacji deszczowej (po uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru);
k) Podłączenie części drenażu do wykonanych studni chłonnych;
l) Zasypanie wykopów;
m) Odtworzenie nawierzchni z koski brukowej, odtworzenie opaski wokół budynku;
n) Zahumusowanie i obsianie trawą terenu po prowadzonych robotach;
o) Odwóz i utylizację gruzu.
2. Szczegółowy opis i ilości zawiera Załącznik nr 6 do SWZ – Przedmiar.
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawcy mogą składać oferty
w odniesieniu do wszystkich części.
4. W przypadku zastosowania w załączonej do SWZ dokumentacji nazw dostawców, producentów, materiałów, urządzeń lub ich elementów, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający traktuje takie użycia, zgodnie z art. 99 ust. 4 i 5 ustawy pzp, jako określenie minimalnych wymaganych parametrów przedmiotu zamówienia za pomocą podania standardu. Równocześnie Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania innych odpowiedników rynkowych, równoważnych ze wskazanymi z zastrzeżeniem jednak, że nie będą one gorsze pod względem parametrów technicznych, jakościowych i eksploatacyjnych od podanych i zagwarantują uzyskanie takich samych (lub lepszych) parametrów technicznych, oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania.
5. W przypadku w załączonej do SWZ dokumentacji odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy pzp, rozwiązania równoważne opisywanym.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
45410000-4 - Tynkowanie
4.5.5.) Wartość części: 181144,72 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odwodnienia przy budynku: Część nr 2 – Szkoły Podstawowej nr 1 im. Stefana Żeromskiego w Ogrodzieńcu w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Ogrodzieńcu przy ul Kościuszki 67. Zakres prac obejmuje:a) Rozebranie nawierzchni z kostki brukowej i opaski wokół budynku
w zakresie niezbędnym do wykonania robót;
b) Wykonanie wykopów wzdłuż ścian budynku;
c) Oczyszczenie, odbicie luźnych fragmentów tynku i uzupełnienie ubytków tynku na ścianach budynku poniżej poziomu terenu;
d) Wykonanie izolacji pionowej przeciwwilgociowej i cieplnej ścian poniżej poziomu terenu;
e) Wykonanie obróbek blacharskich celem zabezpieczenia ułożonej izolacji;
f) Dostawę i montaż naświetla do okien piwnicznych PCV z zabezpieczeniem dostępu kratką ocynkowaną;’
g) Wyłożenie wykopu geowłókniną;
h) Ułożenie drenażu opaskowego w wykopie;
i) Obsypkę i zasypka drenażu żwirem;
j) Wykonanie studni chłonnych celem odprowadzenia wody z drenażu;
k) Podłączenie części drenażu do istniejącej studzienki kanalizacji deszczowej (po uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru);
l) Podłączenie części drenażu do wykonanych studni chłonnych;
m) Zasypanie wykopów;
n) Odtworzenie nawierzchni z koski brukowej, odtworzenie opaski wokół budynku;
o) Zahumusowanie i obsianie trawą terenu po prowadzonych robotach;
p) Odwóz i utylizację gruzu.
2. Szczegółowy opis i ilości zawiera Załącznik nr 6 do SWZ – Przedmiar.
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawcy mogą składać oferty
w odniesieniu do wszystkich części.
4. W przypadku zastosowania w załączonej do SWZ dokumentacji nazw dostawców, producentów, materiałów, urządzeń lub ich elementów, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający traktuje takie użycia, zgodnie z art. 99 ust. 4 i 5 ustawy pzp, jako określenie minimalnych wymaganych parametrów przedmiotu zamówienia za pomocą podania standardu. Równocześnie Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania innych odpowiedników rynkowych, równoważnych ze wskazanymi z zastrzeżeniem jednak, że nie będą one gorsze pod względem parametrów technicznych, jakościowych i eksploatacyjnych od podanych i zagwarantują uzyskanie takich samych (lub lepszych) parametrów technicznych, oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania.
5. W przypadku w załączonej do SWZ dokumentacji odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy pzp, rozwiązania równoważne opisywanym.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
45410000-4 - Tynkowanie
4.5.5.) Wartość części: 54249,59 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odwodnienia przy budynku: Część nr 3 – Szkoły Podstawowej w Gieble gm. Ogrodzieniec. Zakres prac obejmuje:a) Rozebranie nawierzchni z kostki brukowej i opaski wokół budynku
w zakresie niezbędnym do wykonania robót;
b) Wykonanie wykopów wzdłuż ścian budynku;
c) Oczyszczenie, odbicie luźnych fragmentów tynku i uzupełnienie ubytków tynku na ścianach budynku poniżej poziomu terenu;
d) Wykonanie izolacji pionowej przeciwwilgociowej i cieplnej ścian poniżej poziomu terenu;
e) Wykonanie obróbek blacharskich celem zabezpieczenia ułożonej izolacji;
f) Wyłożenie wykopu geowłókniną;
g) Ułożenie drenażu opaskowego w wykopie;
h) Obsypkę i zasypka drenażu żwirem;
i) Wykonanie studni chłonnych celem odprowadzenia wody z drenażu;
j) Podłączenie drenażu do wykonanych studni chłonnych;
k) Zasypanie wykopów;
l) Odtworzenie nawierzchni z koski brukowej, odtworzenie opaski wokół budynku;
m) Zahumusowanie i obsianie trawą terenu po prowadzonych robotach;
n) Odwóz i utylizację gruzu.
2. Szczegółowy opis i ilości zawiera Załącznik nr 6 do SWZ – Przedmiar.
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawcy mogą składać oferty
w odniesieniu do wszystkich części.
4. W przypadku zastosowania w załączonej do SWZ dokumentacji nazw dostawców, producentów, materiałów, urządzeń lub ich elementów, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający traktuje takie użycia, zgodnie z art. 99 ust. 4 i 5 ustawy pzp, jako określenie minimalnych wymaganych parametrów przedmiotu zamówienia za pomocą podania standardu. Równocześnie Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania innych odpowiedników rynkowych, równoważnych ze wskazanymi z zastrzeżeniem jednak, że nie będą one gorsze pod względem parametrów technicznych, jakościowych i eksploatacyjnych od podanych i zagwarantują uzyskanie takich samych (lub lepszych) parametrów technicznych, oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania.
5. W przypadku w załączonej do SWZ dokumentacji odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy pzp, rozwiązania równoważne opisywanym.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
45410000-4 - Tynkowanie
4.5.5.) Wartość części: 129709,76 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 233700,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 837532,61 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 233700,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RAF GROUP Rafał Górski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6491416775
7.3.3) Ulica: Kamienna 29A
7.3.4) Miejscowość: Zawiercie
7.3.5) Kod pocztowy: 42-400
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 233700,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2021-12-208.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 95928,65 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 246000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 110700,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RAF GROUP Rafał Górski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6491416775
7.3.3) Ulica: Kamienna 29A
7.3.4) Miejscowość: Zawiercie
7.3.5) Kod pocztowy: 42-400
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 110700,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2021-12-208.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 143910,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 540542,93 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 143910,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RAF GROUP Rafał Górski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6491416775
7.3.3) Ulica: Kamienna 29A
7.3.4) Miejscowość: Zawiercie
7.3.5) Kod pocztowy: 42-400
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 143910,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2021-12-208.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI OGRODZIENIEC
- Świadczenie usług związanych z letnim utrzymaniem czystości w Gminie Ogrodzieniec
- Dostawa serwera backupowego wraz z oprogr. oraz serwera do arch. bazy danych (...) wraz z dwoma zasilaczami awaryjnymi UPS w ramach projektu pod nazwą Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ).
- Prace konserwatorskie i budowlane przy średniowiecznym zamku w Ogrodzieńcu
więcej: przetargi OGRODZIENIEC »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Wymiana instalacji elektrycznej i komputerowej oraz złącza pomiarowego z podziałem na etapy wykonania w budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Ozorkowie......" - etap II - III
- Przebudowa budynku Przedszkola Samorządowego nr 7 w Chrzanowie w ramach zadania pn. Dostosowanie budynku PS-7 w Chrzanowie do wymogów p.poż- etap II
- Przebudowa drogi wraz z budową odwodnienia ul. Grabowej w Łęgajnach
- Odbudowa murów oporowych podtrzymujących drogę gminną nr 112478 D ul. Targowa w Wojcieszowie
- Odbudowa drogi nr 112467D ul. Kresowa w Wojcieszowie
- Przebudowa nawierzchni dróg gminnych w m. Wojcieszów przy ul. Bolesława Chrobrego od nr 39 do nr 43c
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.