Ogłoszenie z dnia 2023-07-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00133512/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-03-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Budowa systemu kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Biskupice – Etap I – Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Zabłocie” na dz. nr 555/9 o przepustowości Qdśr=200 m3/d z drogą dojazdową”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Biskupice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351556010
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tomaszkowice 455
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszkowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: (12) 2897070
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@biskupice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/ugbiskupice
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0eedccd6-c1da-11ed-b311-9aae6ad31be81.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa systemu kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Biskupice – Etap I – Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Zabłocie” na dz. nr 555/9 o przepustowości Qdśr=200 m3/d z drogą dojazdową”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0eedccd6-c1da-11ed-b311-9aae6ad31be8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00320712
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00088637/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 „Budowa systemu kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Biskupice – Etap I – Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Zabłocie” na dz. nr 555/9 o przepustowości Qdśr=200 m3/d z drogą dojazdową"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00133512
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RPI.271.4.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Budowa systemu kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Biskupice – Etap I – Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Zabłocie” na dz. nr 555/9 o przepustowości Qdśr=200 m3/d z możliwością dalszej rozbudowy wraz z drogą dojazdową” w formule zaprojektuj wybuduj.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja stanowiąca załącznik do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233140-2 - Roboty drogowe
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu w wymaganym terminie, tj. do dnia 28 marca2023 r. do godz. 12:00 złożono oferty od następujących wykonawców:
1. Przedsiębiorstwo Budowlane „MODUŁ” sp. z o.o., Stróżówka 67, 38 – 300
Gorlice, cena oferty: 11 199 150,00 zł, okres gwarancji: 5 lat.
2. Przedsiębiorstwo Usługowo Produkcyjne Handlowe „OTECH” sp. z o.o., ul.
Dukielska 83, 38 – 300 Gorlice, cena oferty: 10 764 769,35 zł okres gwarancji
5 lat.
3. WIKAR sp. z o.o., 33 – 314 Łososina Dolna 108, cena oferty: 14 015 648,28 zł
okres gwarancji 5 lat.Stosownie do art. 255 pkt 3 ustawy p.z.p „zamawiający unieważnia
postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej
oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć
tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”. Celem takiego uregulowania
jest ochrona zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku
braku środków finansowych. Co do zasady przesłankę unieważnienia postępowania
na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp odnieść należy do kwoty, jaką zamawiający
zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, udostępnionej na stronie
internetowej prowadzonego postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert.
Zamawiający udostępnił przed otwarciem ofert informację, że na
sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę: 6 500 000 zł.
W przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie
unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej
sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą
się w limicie ustalonym przez Zamawiającego. Mając na uwadze zasadę
racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności
badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od
początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie,
a Zamawiający tego limitu nie zmieni. Sformułowanie przepisu („zamawiający
unieważnia”) prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia
postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch
alternatywnych przesłanek, a Zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty
pokrycia finansowego. Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości
zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie
zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty na chwilę obecną brał pod uwagę
celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi.
W świetle powyższego nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie
postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty, w sytuacji gdy cena wszystkich
ofert przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie
zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 10764769,35 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14015648,28 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- Budowa przyłączy kanalizacji sanitarnej w m. Górki Noteckie, ul. Kurowska
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego nad robotami pn. "Rozbudowa Szpitala Św. Ducha w celu utworzenia oddziału geriatrii i opieki długoterminowej wraz z adaptacją pomieszczeń na oddział geriatryczny
- "Demontaż istniejącej platformy do przewozu osób niepełnosprawnych, dostawa i montaż nowej platformy do przewozu osób niepełnosprawnych wewnątrz budynku ODT Światowid."
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.