Ogłoszenie z dnia 2023-07-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00218809/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-05-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Audyt dostępności i opracowanie programu dostępności dla Miasta Jasła”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Jasło
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440301
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 12
1.5.2.) Miejscowość: Jasło
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-200
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzp@um.jaslo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://um.jaslo.pl/pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://um-jaslo.logintrade.net/zapytania_email,128360,5f7f8effa79f036ca41bfce7bb14281c.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Audyt dostępności i opracowanie programu dostępności dla Miasta Jasła”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c11ea6db-f3cd-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00322967
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00053096/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.28 Audyt dostępności i opracowanie programu dostępności dla Miasta Jasła.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00218809
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: FE.042.36.2022.1
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
1. Opracowanie dokumentu Programu Dostępności dla Miasta Jasła wraz z określeniem zasad i standardów prowadzenia dialogu z interesariuszami miejskimi w obszarze dostępności.
2. Określenie zasad i standardów prowadzenia dialogu z interesariuszami w obszarze dostępności.
3. Przeprowadzenie konsultacji wstępnej wersji ze środowiskiem osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami.
4. Wypracowanie docelowej wersji Programu Dostępności dla Miasta Jasła (zwanym dalej Programem) wraz z projektem uchwały wprowadzającej w życie Program i dokonanie prezentacji w trakcie sesji Rady Miejskiej Jasła wypracowanego dokumentu. Wykonawca zapewni wsparcie merytoryczne w zakresie realizowanego projektu do trzech miesięcy licząc od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru.
5. Przeprowadzenie trzech jednodniowych szkoleń, w tym:
a) szkolenia stacjonarnego w miejscu udostępnionym przez zamawiającego dla grupy 50 osób, obejmującego podstawowe informacje na temat aktualnych aktów prawnych i wynikających z nich obowiązków dla podmiotów publicznych oraz określeniem działań planowanych do realizacji w niniejszym projekcie. Podczas szkolenia należy skupić się przede wszystkim na trzech obszarach dostępności wymienionych w art. 6 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W szkoleniu ze strony zamawiającego wezmą udział koordynatorzy do spraw dostępności oraz osoby zajmujące się tą tematyką w Urzędzie Miasta w Jaśle oraz w podległych jednostkach organizacyjnych. Czas trwania ok. 7 godzin (np.: od godz. 8.30 do 15.30) wraz z przerwą kawową oraz obiadową. Szkolenie powinno być przeprowadzone przed podjęciem działań przy opracowaniu Programu Dostępności dla Miasta Jasła.
b) szkolenia stacjonarnego w miejscu udostępnionym przez zamawiającego dla grupy 50 osób, obejmującego prezentację opracowanego Programu Dostępności dla Miasta Jasła. W szkoleniu ze strony zamawiającego wezmą udział koordynatorzy do spraw dostępności oraz osoby zajmujące się tą tematyką w Urzędzie Miasta w Jaśle oraz w podległych jednostkach organizacyjnych. Czas trwania ok. 7 godzin (np.: od godz. 8.30 do 15.30) wraz z przerwą kawową oraz obiadową.
c) szkolenia on-line dla grupy 50 osób dla redaktorów stron internetowych, obejmującego informacje teoretyczne i praktyczne na temat zapewnienia standardów dostępności stron internetowych (ze szczególnym uwzględnieniem CMS Wordpress) i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz stosowania języka prostego. Czas trwania ok. 6 godzin (np.: od godz. 9.00 do 15.00).
Celem opracowania dokumentu Programu Dostępności dla Miasta Jasła jest ustanowienie podstawowych wytycznych decydujących o spełnieniu wymaganych warunków dostępności przestrzeni miejskiej Jasła, obiektów oraz ich otoczenia, środków komunikacji miejskiej, wydarzeń i usług, a także usprawnienie i podwyższenie poziomu koordynacji procesów projektowych i wykonawczych w zakresie zapewnienia szeroko pojętej dostępności miasta w ujęciu jst. Wykaz jednostek organizacyjnych, pomocniczych oraz spółek miejskich znajduje się w dedykowanych zakładkach pod adresem: https://um_jaslo.bip.gov.pl/. Opracowanie ma być skierowane przede wszystkim do pracowników jst ale także do projektantów i wykonawców którzy pełnią kluczową rolę w tworzeniu warunków dla trwałej integracji mieszkańców i kreowaniu przestrzeni tkanki miejskiej Jasła.
W celu opracowania dokumentu i pozyskania wszelkich niezbędnych danych należy przeprowadzić audyt przestrzeni miejskiej. Zamawiający nie dopuszcza aby audyt wykonany został metodą zdalną, należy go wykonać stacjonarnie w każdym budynku Urzędu i jednostek podległych (Urząd Miasta w Jaśle – sześć budynków położonych przy ul. Rynek 12, Floriańska 8A, PCK 2a, Sokoła 8, Kazimierza Wielkiego 5 i Bednarska 2) wraz z jednostkami podległymi, zgodnie z wykazem zamieszczonym w zakładce „jednostki organizacyjne” pod adresem https://um_jaslo.bip.gov.pl/. W zakresie oświaty audyt dotyczyć ma wymienionych placówek publicznych. Łącznie dwadzieścia jeden podmiotów). Ma on obejmować trzy główne obszary:
1. Dostępność architektoniczną przestrzeni miejskiej ze szczególnym uwzględnieniem budynków Urzędu Miasta w Jaśle (UMJ) oraz jednostek organizacyjnych podległych Miastu Jasłu.
2. Dostępność cyfrową (w szczególności stron internetowych i aplikacji mobilnych UMJ). Katalog stron internetowych UMJ obejmuje:
a) um.jaslo.pl
b) centrumprofilaktyki-jaslo.pl
c) dniwina.pl
d) genjaslo.pl
e) inkubatorjaslo.pl
f) komitetcmentarzjaslo.pl
g) strazmiejskajaslo.pl
h) um_jaslo.bip.gov.pl
i) konsultacje.um.jaslo.pl
Zamawiający przekaże listę stron internetowych wykonawcy tuż przed rozpoczęciem audytu stron internetowych z uwagi na możliwość zaistnienia zmian w wymienionym wykazie.
3. Dostępność informacyjno-komunikacyjną Urzędu Miasta w Jaśle (UMJ) oraz jednostek organizacyjnych podległych Miastu Jasłu w zakresie obejmującym:
a) obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt. 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. ustawie o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20), lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje;
b) instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, np.: pętli indukcyjnych, systemów FM lub innych urządzeń, których celem jest wspomaganie słyszenia;
c) zapewnienie na stronie internetowej informacji o zakresie działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania;
d) zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku oraz występowanie i zakres przyjętych procedur w tym zakresie.
Obligatoryjną składową dokumentu będzie wykaz standardów dostępności, zebranych w formie zaleceń, wniosków i rekomendacji zmierzających do zapewnienia pełnej dostępności MJ. Dokument powinien zawierać słownik pojęć z zakresu dostępności.
Kolejnym etapem realizacji projektu będzie podsumowanie w formie oceny ogólnej poziomu dostępności MJ z ustaleniem zasad i standardów prowadzenia dialogu z interesariuszami w obszarze dostępności z określeniem rodzaju narzędzi wykorzystywanych do prowadzenia dialogu.
Wypracowany projekt dokumentu należy poddać konsultacjom społecznym przy wykorzystaniu narzędzi wykonawcy. Konsultacje należy poprzedzić akcją informacyjno-promocyjną z wykorzystaniem m.in. strony internetowej Zamawiającego (www.jaslo.pl). Po zakończonych konsultacjach należy sporządzić raport w formie pisemnej z uwzględnieniem wniosków przyjętych oraz odrzuconych. Wnioski przyjęte będą stanowiły podstawę modyfikacji ostatecznego kształtu Programu Dostępności.
Ostateczna wersja raportu, a w dalszej części Programu ma być sporządzona i przekazana Zamawiającemu zarówno w wersji elektronicznej jak i w papierowej (5 egz.) w formacie spełniającym założenia dostępności dokumentu.
W ramach prac nad dokumentem Zamawiający przewiduje minimum trzy spotkania w siedzibie Zamawiającego, każde wraz z prezentacją multimedialną przygotowaną przez oferenta na trzech etapach realizacji projektu:
1. Spotkanie wstępne mające na celu określenie kierunków działań i prac nad realizacją zadania wraz z propozycją harmonogramu realizacji.
2. Spotkanie prezentujące wyniki konsultacji społecznych projektu Programu Dostępności dla Miasta Jasła.
3. Spotkanie końcowe prezentujące ostateczny dokument wraz z projektem uchwały wprowadzającej go w życie.
Wymagania szczegółowe w zakresie warsztatów szkoleniowych ujętych w pkt. 5 lit. a) i b):
• wykładowcy muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i posiadać doświadczenie w przeprowadzaniu szkoleń z tematyki dostępności;
• zapewnienie materiałów szkoleniowych oraz notatników, długopisów i innych niezbędnych materiałów do przeprowadzenia warsztatów – w wersji drukowanej;
• program szkolenia powinien być opracowany przez Wykonawcę i przedłożony zamawiającemu do akceptacji minimum 5 dni roboczych przed szkoleniem;
• wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztu zakupu oraz zabezpieczenia wszystkich niezbędnych materiałów, wyposażenia do realizacji zaproponowanych w programie zajęć;
• prowadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację usługi tj. listy obecności z logotypami przekazanymi przez Zamawiającego;
• szkolenia muszą odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy – wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu szkoleń na minimum dwa tygodnie przed ich realizacją.
Wyżywienie podczas realizacji szkoleń:
• serwis kawowy dla każdego uczestnika (kawa, herbata, cukier, śmietanka, zimne napoje oraz woda gazowana i niegazowana w szklanych butelkach, ciastka po 10 dkg na osobę min. 2 rodzaje);
• obiad obejmujący co najmniej pierwsze danie w postaci zupy oraz drugie danie tj. ziemniaki zamiennie z makaronem (200 gram), sztuka mięsa lub ryba (150-170 gram) wraz z sosem, 2 rodzaje surówek, napoje, kawa, herbata, ciasto;
• Wykonawca zapewni możliwość dostosowania wyżywienia dla osób, które wykażą szczególne potrzeby żywieniowe na podstawie przekazanej p
4.5.3.) Główny kod CPV: 71317210-8 - Usługi doradcze w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 49780,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 830500,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 49780,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EU ART. Michał Byliniak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5242642454
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-03
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 49780,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni
INNE PRZETARGI Z JASŁA
- "Remont pomieszczeń na parterze w Urzędzie Gminy Jasło (część po ING Banku Śląskim)".
- "Rozbudowa Domu Ludowego w m. Wolica o pomieszczenia OSP - etap II"
- Dostawa opatrunków
- Modernizacja ewidencji gruntów i budynków oraz wykonanie pomiarów i opracowań geodezyjno - kartograficznych
- Dostawa szwów chirurgicznych.
- "Doposażenie/wyposażenie pracowni/warsztatów w Zespole Szkół Budowlanych im. Króla Kazimierza Wielkiego w Jaśle."
więcej: przetargi w Jaśle »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.