eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RudnikiRemont zabytkowej Publicznej Szko³y Podstawowej im. Miko³aja Kopernika w Jaworznie



Og³oszenie z dnia 2024-05-14


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont zabytkowej Publicznej Szko³y Podstawowej im. Miko³aja Kopernika w Jaworznie

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Rudniki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398586

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 12A

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Rudniki

1.5.3.) Kod pocztowy: 46-325

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.7.) Numer telefonu: 34 359 50 72

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@rudniki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.rudniki.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont zabytkowej Publicznej Szko³y Podstawowej im. Miko³aja Kopernika w Jaworznie

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-de86734f-11e9-11ef-a7f7-6221b72ad4fc

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00323738

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-05-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00577880/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.5 Remont zabytkowej Publicznej Szko³y Podstawowej im. Miko³aja Kopernika w Jaworznie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/rudniki

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim, w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy Zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/rudniki.
Zamawiaj±cy dopuszcza, opcjonalnie komunikacjê miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± przy u¿yciu: ePUAP:/GminaRudniki/SkrytkaESP oraz poczty elektronicznej: przetargi@rudniki.pl (za wyj±tkiem oferty (za³. Nr 1 do SWZ) i o¶wiadczeñ wstêpnych z art. 125ustawy Pzp (za³. Nr 4 do SWZ), które obligatoryjnie sk³adane s± za po¶rednictwem Platformy zakupowej.
Zgodnie z art. 61 ust 2 ustawy Pzp komunikacja ustna dopuszczalna jest jedynie w toku negocjacji lub dialogu oraz w odniesieniu do informacji, które nie s± istotne.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Preferuje siê aby komunikacja miedzy zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane by³y w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
Za datê przekazania ( wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”, po którym pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy dopuszcza, opcjonalnie, komunikacjê za po¶rednictwem poczty elektronicznej: przetargi@rudniki.pl.
Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert – kierowanie do ogó³u zainteresowanych Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na Platformie w sekcji „ Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
Do komunikowania siê z Wykonawcami uprawnieni s± Piotr Piekarczyk i Karolina Majka.
W przypadku pytañ technicznych dotycz±cych funkcjonowania i obs³ugi technicznej Platformy Zakupowej wskazuje kontakt z Centrum Wsparcia Klienta, które udziela wszelkich informacji zwi±zanych z procesem sk³adania ofert, rejestracji oraz innych aspektów technicznych Platformy. Centrum wsparcia Klienta dostêpne jest od poniedzia³ku do pi±tku w godz.: od 7:00 do 17:00 pod numerem telefonu (22)-101-02-02 lub e-mail cwk@platformazakupowa.pl.
Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp Zamawiaj±cy podaje wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z Platformy:
1) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) w³±czona obs³uga JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
Platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
Pozosta³e wymagania zosta³y zawarte w Rozdziale XIII SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Rudniki
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@rudniki.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Pe³na klauzula RODO znajduje siê w Rozdziale II SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PRG.271.7.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie remontu zabytkowego budynku Publicznej Szko³y Podstawowej im. Miko³aja Kopernika w Jaworznie. Prace remontowe obejmuj±:
1) Wymianê istniej±cej posadzki na korytarzach,
2) Wymianê drzwi wewnêtrznych,
3) Uzupe³nienie i malowanie tynków.
3. Wymagania Zamawiaj±cego przedstawione w Opisie Przedmiotu Zamówienia nale¿y rozumieæ i stosowaæ w powi±zaniu z pozosta³ymi dokumentami tworz±cymi ca³o¶æ dokumentacji postêpowania przetargowego.
Przedmiot zamówienia realizowany jest przy udziale dofinansowania w ramach Rz±dowego Programu Odbudowy Zabytków.
Inwestycja nie wymaga pozwolenia na budowê, zg³oszenia wykonania robót budowlanych oraz uzgodnieñ z wojewódzkim i powiatowym konserwatorem zabytków.
Lokalizacja inwestycji:
Adres: Mirowszczyzna 43, 46-325 Rudniki, nr dzia³ki 211/1, ID dzia³ki 160806_2.0015.AR_1.211/1
Zakres prac:
1) Wymiana istniej±cej posadzki
Zakres prac remontowych obejmuje demonta¿ i wykonanie nowych wylewanych posadzek
z lastryko. Posadzki zlokalizowane s± na korytarzach szkolnych na trzech kondygnacjach (piwnica, parter, I piêtro). Kolorystyka posadzki w bia³ym kolorze w dwóch odcieniach (przy ¶cianach odcieñ ciemniejszy, po ¶rodku odcieñ ja¶niejszy). Wykoñczenie coko³ami z p³ytek o wysoko¶ci 10 cm
w kolorze posadzki. Poziom posadzki nale¿y dostosowaæ do poziomu istniej±cych drzwi. £±czna powierzchnia posadzek – 343 m2.
Roboty do wykonania:
a) Demonta¿ istniej±cych wierzchnich elementów posadzek z lastryko,
b) Demonta¿ posadzki betonowej,
c) Oczyszczenie pod³o¿a z kurzu, zanieczyszczeñ i pozosta³o¶ci,
d) U³o¿enie warstwy folii budowalnej,
e) U³o¿enie posadzki betonowej,
f) Wykonanie warstwy wykoñczeniowej posadzki z lastryko,
g) Wykonanie cokolików przyposadzkowych z p³ytek ceramicznych.
Kolejno¶æ warstw posadzki:
a) Posadzka lastryko wylewana gr. 15-20mm zawieraj±ca wielokolorowe kruszywo marmurowe lub bazaltowe.
b) Podk³ad betonowy z szybkoschn±cego jastrychu cementowego klasy C25 gr. min 8cm z dodatkiem w³ókiem syntetycznych, zbrojony matami z siatki stalowej fi 4mm o wymiarze oczka 10x10cm.
c) Warstwa izolacji ze styropianu EPS 100 gr 3 cm (dotyczy korytarza w piwnicy).
d) Folia budowlana gr. min 0,2mm.
e) Istniej±ca konstrukcja stropu/ posadzki na gruncie w piwnicy.
2) Wymiana drzwi wewnêtrznych
Demonta¿ jednego istniej±cego skrzyd³a jednodrzwiowego wewnêtrznego. Monta¿ nowych jednoskrzyd³owych drzwi z p³yty MDF, pe³nej, dr±¿onej na istniej±cej o¶cie¿nicy. Kolor skrzyd³a – bia³y.
3) Uzupe³nienie i malowanie tynków
Uzupe³nienie ubytków tynków cementowo wapiennych, tynków ¿ywicznych wraz z malowaniem na korytarzach.
Charakterystyczne dane dla budynku:
1) Budynek sk³ada siê z 2 czê¶ci – mieszkalnej i szkolnej,
2) Rok budowy czê¶ci szkolnej – lata 80 XX w.,
3) ¦ciany murowane z ceg³y,
4) Stropy z p³yt kana³owych typu ¿erañ,
5) Budynek wpisany do Gminnej Ewidencji Zabytków.
Ogólne warunki wykonania robót:
1) Wykonawca zapewnienia na w³asny koszt, na czas wykonywania robót, energii elektrycznej, wody do celów budowlanych oraz innych niezbêdnych mediów,
2) Wykonawca przedstawi Zamawiaj±cemu do wyboru minimum 2 warianty kolorystyczne lastryko,
3) Powsta³y gruz z rozbiórki posadzki pozostaje w dyspozycji Zamawiaj±cego. Wykonawca ma go przetransportowaæ we wskazane przez Zamawiaj±cego miejsce na terenie Gminy Rudniki.
Szczegó³owy zakres zamówienia – robót ujêty jest w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót, które stanowi± za³±cznik nr 6 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45262300-4 - Betonowanie

45442100-8 - Roboty malarskie

45421131-1 - Instalowanie drzwi

45410000-4 - Tynkowanie

45430000-0 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-06-24 do 2024-08-23

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert:
Lp. Nazwa kryterium Waga
1 Cena (C) 60 %
2 Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi (G) 40 %

Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:

1. Kryterium Cena (C) – waga 60 %

C=(Cena najni¿sza brutto*/Cena ocenianej oferty brutto)x100x60 %

*spo¶ród wszystkich z³o¿onych ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
a) Podstaw± przyznania punktów o kryterium Cena bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcê w Formularzu Ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto musi uwzglêdniaæ wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia.
c) W kryterium Cena mo¿na uzyskaæ maksymalnie 60 punktów od jednego cz³onka komisji przetargowej. Przyznane punkty zostan± zaokr±glone do dwóch miejsc po przecinku.

2) Kryterium Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi (G) – waga 40 %

G=(Gbad/Gmax)x100x40 %
gdzie:
G – ilo¶æ punktów przyznana danej ofercie za okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi;
Gbad –okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi podany przez badanego oferenta;
Gmax – najd³u¿szy okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi spo¶ród badanych ofert.

Zamawiaj±cy ustala minimalny okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi na 24 miesi±ce, za¶ maksymalny na 48 miesiêcy. Zaoferowanie przez Wykonawcê okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi poni¿ej 24 miesiêcy spowoduje odrzucenie oferty, jako tre¶æ niezgodna z warunkami zamówienia – art. 226 ust 1 pkt 5 ustawy Pzp. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcê okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi powy¿ej ustalonego maksimum Zamawiaj±cy do oceny przyjmie 48 miesiêcy. W przypadku braku zaoferowania przez Wykonawcê okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi Zamawiaj±cy do oceny przyjmie minimalny przewidziany w postêpowaniu okres, czyli 24 miesi±ce.
Okres rêkojmi równa siê okresowi gwarancji.

£±czna ocena ofert:

W = C + G
W – wska¼nik oceny oferty
C – ilo¶æ punktów przyznanych ofercie w kryterium Cena;
G – ilo¶æ punktów przyznanych ofercie w kryterium Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
Maksymalna ilo¶æ punktów, jak± mo¿e otrzymaæ oferta wynosi 100 punktów od 1 cz³onka komisji przetargowej. Po dokonaniu oceny ofert punkty przyznane przez ka¿dego z cz³onków komisji przetargowej bêd± zsumowane dla ka¿dego z kryteriów oddzielnie.
Je¿eli nie mo¿na wybraæ oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawi taki sam wska¼nik oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybierze ofertê z ni¿sz± cen±.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca posiada³ niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie. Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie minimum 1 robotê budowlan± polegaj±c± na wykonaniu pod³ogi przy zastosowaniu wylewanego lastryko.
Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ przez jedno zadanie rozumie jedn± wykonan± robotê budowlan± w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia.
Wykonawca sk³ada wykaz robót z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których te roboty zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie. Wzór wykazu robót stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ.
Definicja „robota budowlana” w rozumieniu ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 683 z pó¼n. zm.) oraz orzecznictwa.
Wy¿ej wskazany okres 5 lat liczy siê wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia:
a) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, dokument sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
b) O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1689 z pó¼n. zm), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - za³±cznik nr 3 do SWZ;
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, dokument sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³adane przez Wykonawcê maj±cego siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 1 a, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powy¿ej powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem.
2) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Na potwierdzenie spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu:
Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca wykona³ nale¿ycie minimum 1 robotê budowlan± polegaj±c± na wykonaniu pod³ogi przy zastosowaniu wylewanego lastryko, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których te roboty zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym, czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. Dowodami, o których mowa s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – za³±cznik nr 8 do SWZ. Wy¿ej wskazany okres 5 lat liczy siê wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga przedmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) Formularz ofertowy, stanowi±cy za³±cznik nr 1 do SWZ;

2) Kosztorys ofertowy wraz z za³±czon± kalkulacj± cen jednostkowych;

3) O¶wiadczenie z art. 125 ust 1 ustawy Pzp o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu i art. 7 ust 1 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainie oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego - za³±cznik nr 4 do SWZ.

4) O¶wiadczenie Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na które Wykonawca bêdzie siê powo³ywa³ w celu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu stanowi±cy za³±cznik nr 5 do SWZ (do³±czyæ je¿eli dotyczy).

5) Pe³nomocnictwo - je¿eli oferta wraz z o¶wiadczeniami sk³adana jest przez pe³nomocnika nale¿y do oferty za³±czyæ pe³nomocnictwo do tej czynno¶ci (do³±czyæ je¿eli dotyczy).

6) Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika – Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego (do³±czyæ je¿eli dotyczy).

7) O¶wiadczenie wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, z którego wynika jaki zakres rzeczowy zamówienia realizowaæ zamierzaj± poszczególni Wykonawcy – za³±cznik nr 7 do SWZ (do³±czyæ je¿eli dotyczy).

8) O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby dotycz±ce przes³anek wykluczenia z art. 7 ust 1 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainie oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego – za³±cznik nr 9 do SWZ (do³±czyæ je¿eli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
5. W odniesieniu do warunków okre¶lonych w Rozdziale VIII SWZ, wymagania te musz± byæ spe³nione wspólnie przez Wykonawców sk³adaj±cych ofertê w postêpowaniu (nie musi spe³niaæ osobno ka¿dy z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±). Na ich potwierdzenie nale¿y z³o¿yæ dokumenty okre¶lone w Rozdziale X SWZ.
6. Je¿eli oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie niniejszego zamówienia zostanie wybrana, Wykonawcy zobowi±zani s± przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu przed zawarciem umowy w sprawie niniejszego zamówienia, umowê reguluj±c± swoj± wspó³pracê.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Oprócz przypadków, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp, mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ niniejszej umowy w nastêpuj±cych przypadkach:
1) Przed³u¿enia terminu realizacji umowy w razie wyst±pienia:
a. konieczno¶ci zlecenia robót dodatkowych lub zamiennych, których zakres i termin realizacji ma wp³yw na termin wykonania niniejszej umowy;
b. wyst±pienia konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub zmian w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbiory robót, o ile nie powoduje to zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy;
c. sytuacji niemo¿liwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a maj±cej wp³yw na realizacjê robót;
d. wyst±pienia si³y wy¿szej, np. zdarzenia losowego wywo³anego przez czynniki zewnêtrzne, którego nie mo¿na by³o przewidzieæ, w szczególno¶ci zagra¿aj±cego bezpo¶rednio ¿yciu lub zdrowiu ludzi lub gro¿±cego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach. Za si³ê wy¿sz± warunkuj±c± zmianê umowy uwa¿aæ siê bêdzie
w szczególno¶ci: powód¼, po¿ar i inne klêski ¿ywio³owe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, epidemie (pandemie), dzia³ania wojenne, nag³e i d³ugotrwa³e przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub ska¿enia;
e. wyst±pienia warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonanie robót zgodnie z technologi± w³a¶ciw± do ich wykonania, wynikaj±ca z norm, technologii wykonania robót, opracowañ techniczno-budowlanych lub innych przepisów prawa, okre¶laj±cych warunki atmosferycznych wymagane do prawid³owego wykonania robót, je¿eli konieczno¶æ wykonania tych prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które odpowiada Wykonawca;
f. przestojów i opó¼nieñ zawinionych przez Zamawiaj±cego;
g. wstrzymania lub zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego lub inny uprawniony organ, z przyczyn nie le¿±cych po stronie Wykonawcy i uniemo¿liwiaj±cych dalsze prowadzenie robót wynikaj±cych w szczególno¶ci z konieczno¶ci± przeprowadzenia prac archeologicznych, zabezpieczenia znalezionego przedmiotu, który mo¿e stanowiæ zabytek, odkrycia na terenie budowy broni, bomb, niewybuchów lub innych materia³ów wybuchowych, wystawienia kolizji z robotami prowadzonymi przez inne podmioty, wyst±pienia konieczno¶ci uzyskania przez Zamawiaj±cego dodatkowych uzgodnieñ lub zezwoleñ;
h. sytuacji, gdy w okresie realizacji Umowy, w wyniku okoliczno¶ci wynikaj±cych z rozprzestrzeniania siê wirusa SARS-CoV-2, w szczególno¶ci: braku dostêpno¶ci lub opó¼nienia w dostawach materia³ów lub urz±dzeñ b±d¼ sprzêtu koniecznych do realizacji Umowy, braku personelu w ilo¶ci koniecznej do terminowej realizacji prac, ograniczeñ w przemieszczaniu siê, ograniczeñ lub zakazów obrotu konkretnymi towarami, ograniczenia funkcjonowania okre¶lonych zak³adów pracy lub instytucji, itp., dojdzie do opó¼nienia w realizacji prac. W takim wypadku termin wykonania umowy mo¿e ulec przed³u¿eniu odpowiednio o liczbê dni, w których wyst±pi którakolwiek z powy¿szych okoliczno¶ci, uniemo¿liwiaj±ca prawid³owe wykonanie robót, stanowi±cych przedmiot umowy. Zastosowanie maj± zapisy art. 15r Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2095 z pó¼n. zm).

Pe³ny zakres mo¿liwo¶ci zmian umowy znajduje siê w Rozdziale XXIII SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-05-29 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/rudniki

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-29 09:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-06-27

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Wynagrodzenie wykonawcy za realizacjê przedmiotu zamówienia bêdzie wynagrodzeniem kosztorysowym Zakres prac do wykonania w ramach niniejszego zamówienia okre¶la za³±czony przedmiar robót.

Wymagany przez Zamawiaj±cego minimalny okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 24 miesi±ce, licz±c od daty zakoñczenia robót. Okres rêkojmi na przedmiot zamówienia wynosi minimum 24 miesi±ce. Okres rêkojmi i gwarancji rozpoczyna siê od daty zakoñczenia robót, termin gwarancji i rêkojmi biegnie równocze¶nie. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji i rêkojmi krótszy ni¿ minimalny wymagany zostanie odrzucona jako niezgodna z SWZ.

Zamawiaj±cy stosownie do art. 95 ust 1 ustawy Pzp, okre¶la obowi±zek zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych wskazane przez Zamawiaj±cego czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1465) – tj. nastêpuj±ce czynno¶ci: prac zwi±zanych z rozbiórk± i monta¿em posadzek.
Szczegó³owe wymagania dotycz±ce realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zosta³y okre¶lone w projektowanych postanowieniach umowy. Projekt umowy stanowi za³±cznik nr 2 do SWZ.

Zamawiaj±cy w przedmiotowym postêpowaniu nie wymaga przedmiotowych ¶rodków dowodowych.

Z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2023, poz. 1497 z pó¼n. zm.) wyklucza siê:
1) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy;
2) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. Ustawy;
3) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy.
Wykluczenie nastêpuje na okres trwania okoliczno¶ci okre¶lonych w ust. 3.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.