Ogłoszenie z dnia 2021-12-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00261542/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Sukcesywny zakup i dostawa ekogroszku na potrzeby Gminy Skomlin w sezonie grzewczym 2021/2022”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SKOMLIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934737
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Trojanowskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Skomlin
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-346
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 43 886 44 77
1.5.8.) Numer faksu: 43 886 44 77
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@skomlin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.skomlin.akcessnet.net
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Sukcesywny zakup i dostawa ekogroszku na potrzeby Gminy Skomlin w sezonie grzewczym 2021/2022”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-66515632-3c96-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00324568
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002659/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Sukcesywna dostawa ekogroszku na potrzeby Gminy Skomlin w sezonie grzewczym 2021/2022
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00261542/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.0.5.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 180000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest „Sukcesywny zakup i dostawa ekogroszku na potrzeby Gminy Skomlin w sezonie grzewczym 2021/2022” w podstawowej ilości 160 t
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części), tj. zwiększenia ilości dostarczanego ekogroszku względem ilości podstawowej w przypadku, gdy będzie to leżeć w interesie Zamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb oraz warunków atmosferycznych na następujących zasadach:
1) zakres objęty prawem opcji: 40 ton,
2) dostawy objęte prawem opcji będą realizowane w terminie obowiązywania umowy,
3) warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres dostaw objętych opcją), w określonym przez niego zakresie, przy czym Wykonawca jest zobowiązany do jego wykonania. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego,
4) prawo opcji ma charakter fakultatywny i jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego,
5) Strony zgodnie oświadczają, iż zastrzeżone prawo opcji nie rodzi po stronie Zamawiającego obowiązku zlecania realizacji dostaw w tym zakresie, natomiast po stronie Wykonawcy nie stanowi podstawy do wystąpienia w stosunku do Zamawiającego z żadnymi roszczeniami o wykonanie prawa opcji i zlecenie tego zakresu zamówienia,
6) w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji,
7) w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, realizacja zamówienia nastąpi w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia przekazania Wykonawcy pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji. Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za dostawy zlecone w ramach opcji będą ceny wskazane w ofercie Wykonawcy oraz faktycznie zrealizowane dostawy w ramach opcji.
3. Miejsce oraz wielkość dostaw określone zostały w załączniku nr 1 do SWZ, będącym jednocześnie wykazem płatników. Dostawy będą odbywać się sukcesywnie, w miarę potrzeb, zgodnie z zamówieniami cząstkowymi Zamawiającego stosownie do jego bieżących potrzeb w sezonie grzewczym 2021/2022.
4. Zamawiający na podstawie art. 31a ust. 1 pkt. 3 ustawy o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2020 poz. 722 t.j.). zwolniony jest w części od akcyzy dla wyrobów węglowych, których szczegółowa ilość została określona w załączniku nr 1 do SWZ.
5. Dostarczany ekogroszek powinien być wysokiej jakości, zapewniającej prawidłową eksploatację urządzeń grzewczych oraz odpowiadać wymaganiom jakościowym Polskich Norm i spełniać poniższe parametry:
1) Wartość opałowa: minimum 25 MJ/kg
2) Uziarnienie: 5-25 mm
3) Zawartość popiołu: do 5 %
4) Wilgotność: do 10 %
5) Zawartość siarki - do 0,6%
Zamawiający zastrzega, że parametry dostarczonego ekogroszku muszą być potwierdzone przy każdej dostawie aktualnym certyfikatem lub świadectwem jakości paliw stałych.
6. Zamawiający będzie każdorazowo określał wielkość danej partii dostawy.
7. Wykonawca dostarczać będzie ekogroszek własnym transportem i na własny koszt.
8. Zamawiający nie będzie ponosił kosztów związanych z transportem i rozładunkiem dostarczonego ekogroszku.
9. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania przedmiotu umowy w sposób należyty, zgodnie z przyjętymi normami i przepisami, a w szczególności do terminowego dostarczania pełnowartościowych partii ekogroszku.
10. Dostarczona przez Wykonawcę zamówienia ilość ekoroszku winna być zgodna z ilością wynikającą z sukcesywnych zleceń zgłaszanych przez Zamawiającego.
11. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu za straty wynikłe z udokumentowanego uszkodzenia urządzeń kotłowni w wyniku dostarczenia przez Wykonawcę ekogroszku o jakości niezgodnej z parametrami określonymi w pkt. 5 w wysokości poniesionej szkody.
12. Odbioru dostawy ekogroszku dokonywać będą pracownicy Urzędu Gminy Skomlin. Certyfikat lub świadectwo jakości paliw stałych jest niezbędnym warunkiem przyjęcia dostawy. Pracownik Wykonawcy zobowiązany jest przekazać Certyfikat lub świadectwo jakości paliw stałych oraz dokument dostawy potwierdzający ilość dostarczonego ekogroszku (WZ) osobie upoważnionej przez Zamawiającego do odbioru dostawy.
13. Miejsce realizacji:
Kotłownia I – przy budynku Urzędu Gminy Skomlin zlokalizowana przy ul. Trojanowskiego 1, 98-346 Skomlin
Kotłownia II – przy budynku Publicznego Przedszkola w Skomlinie zlokalizowana przy ul. Trojanowskiego 2, 98-346 Skomlin
14. Uzasadnienie niedokonania podziału zamówienia na części
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie, a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE).
Zamówienie jest zbyt małe by zasadne było jego dzielenie na części. Zamówienie nie ogranicza udziału w nim mikro, małych u średnich przedsiębiorstw. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części, ponieważ przedmiotowe zamówienie ze względów technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość. Konieczność koordynowania działań w przypadku podzielenia zamówienia na części zagrażałoby prawidłowej realizacji całości.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09111210-5 - Węgiel kamienny
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 252245,45 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 382645,77 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 252245,45 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PPHU Beata Pająk
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7691478876
7.3.3) Ulica: Biała 49
7.3.4) Miejscowość: Rząśnia
7.3.5) Kod pocztowy: 98-332
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BEATA PAJĄK - PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWE
jakie przetargi wygrała firma
BEATA PAJĄK - PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWE
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 252245,45 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa węgla kamiennego na 2025 rok
- Sukcesywna dostawa opału do Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Lwówku Śląskim w 2025 roku.
- Dostawa opału (koksu, węgla i drewna opałowego) do Międzynarodowego Centrum Rehabilitacji Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Łebie.
- Zakup Węgla dla pracowników korzystających z urlopów górniczych oraz emerytów i rencistów uprawnionych do otrzymania deputatu węglowego.
- TC/13/2005.
więcej: Węgiel kamienny »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.