eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁękawicaBudowa sieci kanalizacji sanitarnej i rozbudowa oczyszczalni ścieków w gminie Łękawica



Ogłoszenie z dnia 2022-08-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i rozbudowa oczyszczalni ścieków w gminie Łękawica

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łękawica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182634

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wspólna 24

1.5.2.) Miejscowość: Łękawica

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-321

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: 338651601

1.5.8.) Numer faksu: 338651701

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lekawica@lekawica.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lekawica.com.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.lekawica.com.pl, https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i rozbudowa oczyszczalni ścieków w gminie Łękawica

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-59b4de49-17d2-11ed-acbd-46d0480cd9c4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00325909

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00027380/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i rozbudowa oczyszczalni ścieków w gminie Łękawica”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00298796/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.1.8.2022.IS

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 4902117,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie inwestycji pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i rozbudowa oczyszczalni
ścieków w Łękawicy” w formule „zaprojektuj i wybuduj” czyli zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje I część zamówienia pn: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej”
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w:
1) Programie Funkcjonalno-Użytkowym dla części I zamówienia pn: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej” - załącznik nr 6
SWZ;
4. Przedmiot zamówienia dofinansowany jest w 95 % z Programu Rządowy Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji
Strategicznych, na podstawie otrzymanej Wstępnej Promesy.
5. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) zaprojektowanie robót budowlanych wraz z uzyskaniem odpowiednio prawomocnego pozwolenia na budowę lub
uzyskaniem braku sprzeciwu do wykonywania robót budowlanych;
1.1) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji projektowej, obejmującej w szczególności:
a) mapy do celów projektowych;
b) projekty budowlane, projekty wykonawcze wszystkich wymaganych branż zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane oraz innymi przepisami prawa w tym zakresie;
c) projekty specjalistyczne lub odpowiednie rysunki wykonawcze związane z ochroną środowiska, automatyką,sterowaniem, monitoringiem, itp.;
d) rysunki detali budowlanych i instalacyjnych;
e) projekty lub rysunki dotyczące montażu urządzeń, elementów lub ich podłączenia do obiektu, instalacji bądź sieci;
f) projekty rozruchu instalacji lub urządzeń i wymaganych prób przed odbiorem;
g) informacje dotyczącą Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia;
h) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych;
i) przedmiary robót;
j) kosztorysy inwestorskie;
k) wykaz stron postępowania wraz z wypisami z rejestru gruntów sprawdzony pod kątem zgodności zapisów w księgach
wieczystych (udostępnianych poprzez Internet);
l) uzyskane oświadczenia właścicieli lub osób dysponujących nieruchomością wyrażające zgodę na wejście w teren i
prowadzenie robót budowlanych. Każde oświadczenie musi być parafowane i opieczętowane przez Wykonawcę. Wzór
oświadczenia należy uzgodnić z Zamawiającym;
m) opinie geotechniczne sporządzone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r „Prawo geologiczne i górnicze” oraz w
oparciu o obowiązujące normy dotyczące badań właściwości gruntów z oświadczeniem, uprawnionych rzeczoznawców, o
przydatności opinii dla celów zamierzonej inwestycji- jeśli dotyczy;
n) inwentaryzację zieleni - jeśli dotyczy;
o) dokumentacje geotechniczne zgodnie z obowiązującymi przepisami - jeśli dotyczy;
p) uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji, pozwoleń, zgłoszeń w tym uprawomocnionej decyzji o pozwoleniu na budowę
lub zgłoszenia do wykonywania robót zatwierdzające projekty budowlane oraz:
• decyzje o pozwoleniu wodno-prawnym jeśli dotyczy;
• decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
(jeśli dotyczy);
q) uzyskanie innych uzgodnień, opinii, praw do dysponowania nieruchomościami niezbędnych do uzyskania
pozwoleń/zgłoszeń do wykonywania robót budowlanych.
1.2) Wykonawca w dokumentacji projektowej nie może wskazywać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła
lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, chyba, że
będzie to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie będzie można opisać przedmiotu zamówienia w
wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, a wskazaniu takiemu będą towarzyszyć wyrazy „lub równoważny”. Wówczas
Wykonawca wskazuje w dokumentacji projektowej kryteria stosowane w celu oceny równoważności. Opis zakresu
rzeczowego należy sporządzić zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11.09.2019 r. tj. art. 99-
103.
1.3) W procesie projektowania Wykonawca uwzględni wymogi obowiązującej ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia
11 września 2019 w szczególności wymogi dotyczące zachowania zasad uczciwej konkurencji, opisu przedmiotu
zamówienia oraz wymogi wynikające z Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie
określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych
oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. Rozporządzenia Ministra
Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej,
specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego oraz z ustawy z
dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane i innymi przepisami prawa, w tym zgodnie z zasadą uniwersalnego projektowania
2) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej
oraz uzyskanym prawomocnym pozwoleniem na budowę /brakiem sprzeciwu do wykonywania robót), rozruch
wybudowanych obiektów i instalacji;
3) sporządzenie dokumentacji powykonawczej i uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, zaświadczeń i pozwoleń na
użytkowanie obiektu, opinie innych organów nie wnoszących sprzeciwu do użytkowania obiektu oraz nie wnoszących
sprzeciwu do wykonanych robót budowalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
4) prowadzenie nadzoru autorskiego w zakresie określonym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego nad wykonywanymi na podstawie opracowanego projektu
robotami w tym przybycia na budowę na każde żądanie Zamawiającego (w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie)
do końca trwania realizacji inwestycji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

4.5.5.) Wartość części: 414717 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie inwestycji pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i rozbudowa oczyszczalni
ścieków w Łękawicy” w formule „zaprojektuj i wybuduj” czyli zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje II część zamówienia pn:
„Rozbudowa oczyszczalni ścieków w gminie Łękawica”
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w Programie Funkcjonalno-Użytkowym dla części II zamówienia pn:
„Rozbudowy oczyszczalni ścieków w Łękawicy” - załącznik nr 6 SWZ;
4. Przedmiot zamówienia dofinansowany jest w 95 % z Programu Rządowy Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji
Strategicznych, na podstawie otrzymanej Wstępnej Promesy.
5. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) zaprojektowanie robót budowlanych wraz z uzyskaniem odpowiednio prawomocnego pozwolenia na budowę lub
uzyskaniem braku sprzeciwu do wykonywania robót budowlanych;
1.1) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji projektowej, obejmującej w szczególności:
a) mapy do celów projektowych;
b) projekty budowlane, projekty wykonawcze wszystkich wymaganych branż zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane oraz innymi przepisami prawa w tym zakresie;
c) projekty specjalistyczne lub odpowiednie rysunki wykonawcze związane z ochroną środowiska, automatyką,
sterowaniem, monitoringiem, itp.;
d) rysunki detali budowlanych i instalacyjnych;
e) projekty lub rysunki dotyczące montażu urządzeń, elementów lub ich podłączenia do obiektu, instalacji bądź sieci;
f) projekty rozruchu instalacji lub urządzeń i wymaganych prób przed odbiorem;
g) informacje dotyczącą Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia;
h) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych;
i) przedmiary robót;
j) kosztorysy inwestorskie;
k) wykaz stron postępowania wraz z wypisami z rejestru gruntów sprawdzony pod kątem zgodności zapisów w księgach
wieczystych (udostępnianych poprzez Internet);
l) uzyskane oświadczenia właścicieli lub osób dysponujących nieruchomością wyrażające zgodę na wejście w teren i
prowadzenie robót budowlanych. Każde oświadczenie musi być parafowane i opieczętowane przez Wykonawcę. Wzór
oświadczenia należy uzgodnić z Zamawiającym;
m) opinie geotechniczne sporządzone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r „Prawo geologiczne i górnicze” oraz w
oparciu o obowiązujące normy dotyczące badań właściwości gruntów z oświadczeniem, uprawnionych rzeczoznawców, o
przydatności opinii dla celów zamierzonej inwestycji- jeśli dotyczy;
n) inwentaryzację zieleni - jeśli dotyczy;
o) dokumentacje geotechniczne zgodnie z obowiązującymi przepisami - jeśli dotyczy;
p) uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji, pozwoleń, zgłoszeń w tym uprawomocnionej decyzji o pozwoleniu na budowę
lub zgłoszenia do wykonywania robót zatwierdzające projekty budowlane oraz:
• decyzje o pozwoleniu wodno-prawnym jeśli dotyczy;
• decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
(jeśli dotyczy);
q) uzyskanie innych uzgodnień, opinii, praw do dysponowania nieruchomościami niezbędnych do uzyskania
pozwoleń/zgłoszeń do wykonywania robót budowlanych.
1.2) Wykonawca w dokumentacji projektowej nie może wskazywać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła
lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, chyba, że
będzie to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie będzie można opisać przedmiotu zamówienia w
wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, a wskazaniu takiemu będą towarzyszyć wyrazy „lub równoważny”. Wówczas
Wykonawca wskazuje w dokumentacji projektowej kryteria stosowane w celu oceny równoważności. Opis zakresu
rzeczowego należy sporządzić zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11.09.2019 r. tj. art. 99-
103.
1.3) W procesie projektowania Wykonawca uwzględni wymogi obowiązującej ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia
11 września 2019 w szczególności wymogi dotyczące zachowania zasad uczciwej konkurencji, opisu przedmiotu
zamówienia oraz wymogi wynikające z Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie
określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych
oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. Rozporządzenia Ministra
Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej,
specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego oraz z ustawy z
dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane i innymi przepisami prawa, w tym zgodnie z zasadą uniwersalnego projektowania
2) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej
oraz uzyskanym prawomocnym pozwoleniem na budowę /brakiem sprzeciwu do wykonywania robót), rozruch
wybudowanych obiektów i instalacji;
3) sporządzenie dokumentacji powykonawczej i uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, zaświadczeń i pozwoleń na
użytkowanie obiektu, opinie innych organów nie wnoszących sprzeciwu do użytkowania obiektu oraz nie wnoszących
sprzeciwu do wykonanych robót budowalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
4) prowadzenie nadzoru autorskiego w zakresie określonym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego nad wykonywanymi na podstawie opracowanego projektu
robotami w tym przybycia na budowę na każde żądanie Zamawiającego (w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie)
do końca trwania realizacji inwestycji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45252000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy zakładów uzdatniania, oczyszczania oraz spalania odpadów

45252100-9 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków

45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków

45252200-0 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków

45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków

45252140-1 - Roboty budowlane w zakresie zakładów odwadniania osadów

4.5.5.) Wartość części: 4467400 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Oferta z najniższą ceną przekracza kwotę, jaka Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i nie jest możliwe zwiększenie kwoty pierwotnie przeznaczonej na realizację zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 639600 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 856080 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Złożona ofert przekracza kwotę, jaka Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i nie jest możliwe zwiększenie kwoty pierwotnie przeznaczonej na realizację zamówienia

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 7787253,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 7787253,07 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.