eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Z³ocieniec¦wiadczenie us³ug zwi±zanych z zimowym utrzymaniem w zakresie od¶nie¿ania i zwalczania go³oledzi na drogach i parkingach, na terenie Gminy Z³ocieniec w roku 2022



Og³oszenie z dnia 2021-12-22


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug zwi±zanych z zimowym utrzymaniem w zakresie od¶nie¿ania
i zwalczania go³oledzi na drogach i parkingach, na terenie Gminy Z³ocieniec
w roku 2022

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Z³ocieniec

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Stanowisko Zamówieñ Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057810

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Stary Rynek 3

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Z³ocieniec

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-520

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki

1.5.7.) Numer telefonu: 94 367 20 22 wew 44

1.5.8.) Numer faksu: 94 367 16 18

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@zlocieniec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zlocieniec.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ug zwi±zanych z zimowym utrzymaniem w zakresie od¶nie¿ania
i zwalczania go³oledzi na drogach i parkingach, na terenie Gminy Z³ocieniec
w roku 2022

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-d3d9abd9-6256-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00327233

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-12-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00002581/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.6 ¦wiadczenie us³ug zwiazanych z zimowym utrzymaniem w zakresie od¶nie¿ania i zwalczania go³oledzi na drogach i parkingach, na terenie Gminy Z³ocieniec w roku 2022

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja pomiêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu
nastêpuj±cych narzêdzi:− miniPortalu, który dostêpny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ −
ePUAPu dostêpnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal/ nazwa adresata: Urz±d Miejski w
Z³ocieñcu Identyfikator adresata: /vg91how23j/SkrytkaESP/ − poczty elektronicznej:
poczta@zlocieniec.pl
strona postêpowania : https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
zobowi±zany jest posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do
formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do
komunikacji.Zarejestrowanie i utrzymanie konta na ePUAP oraz korzystanie z tego konta jest
bezp³atne.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu
opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu (https://miniportal.uzp.gov.pl ) oraz w
Regulaminie ePUAP.
3. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularz do komunikacji”
wynosi 150 MB.
4. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub
elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich
przekazania na ePUAP. 5. Identyfikator postêpowania dla danego postêpowania o udzieleniezamówienia dostêpny s± na li¶cie wszystkich postêpowañ na miniPortalu oraz stanowi za³±cznik do
niniejszej SWZ.
6. Zamawiaj±cy przekazuje link do postêpowania oraz ID postêpowania w za³±czniku do SWZ. Dane
postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w miniPortalu klikaj±c
wcze¶niej opcjê „Dla Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki Zamówienie
udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy -
7.Sposób komunikowania siê zamawiaj±cego z wykonawcami (nie dotyczy sk³adania ofert).
8. Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ,
wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem
dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostêpnego na ePUAP oraz udostêpnionego
przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i
Wykonawcy pos³uguj± siê numerem og³oszenia (BZP lub ID postêpowania).
9. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej,
email: poczta@zlocieniec.pl
10. Dokumenty elektroniczne, sk³adane s± przez wykonawcê za po¶rednictwem „Formularza do
komunikacji” jako za³±czniki. Zamawiaj±cy dopuszcza
równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych za pomoc± poczty elektronicznej, na
wskazany adres email. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, musi byæ zgody z
wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w
sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra
Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych
oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z
2020 poz. 2415).
11. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji
oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z
uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji
elektronicznej. [art. 61 ust 1 ustawy pzp]
12. Komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie s± istotne, w
szczególno¶ci nie dotycz± og³oszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, potwierdzenia
zainteresowania, ofert, o ile jej tre¶æ jest udokumentowana. [art. 61 ust 1 ustawy pzp]13. Zamawiaj±cy
nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z regulaminami korzystania z
EPUAP oraz miniPortalu.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Gmina Z³ocieniec reprezentowana przez Burmistrza Z³ocieñca - Krzysztofa Roberta Zacharzewskiego,
z siedzib± w Urzêdzie Miejskim w Z³ocieñcu ul. Stary Rynek 3, 78-520 Z³ocieniec, tel.: 94 36 72 022,
adres e-mail: um.burmistrz@zlocieniec.pl;funkcjê Inspektora ochrony danych osobowych w Urzêdzie
Miejskim w Z³ocieñcu pe³ni Ireneusz Sabat, e-mail: ochronadanych@zlocieniec.pl tel. 94 36 72 022
wew. 60;Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,w celu
zwi±zanym z niniejszym postêpowaniem :. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub
podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96
ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129),dalej „ustawa Pzp”; Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy
Pzp,przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas
trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania
umowy;obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana
dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em
w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych
wynikaj± z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd±
podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;posiada Pani/Pan:− na
podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;− na podstawie
art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO
prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa
Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych
Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;nie przys³uguje Pani/Panu:− w zwi±zku z art. 17 ust. 3
lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych
osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec
przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie
mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian±
postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci
protoko³u oraz jego za³±czników.** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony
prawnej lub w celu ochrony praw.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.23.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug zwi±zanych z zimowym utrzymaniem
w zakresie od¶nie¿ania i zwalczania go³oledzi na drogach i parkingach na terenie Gminy Z³ocieniec, od stycznia do 31 marca 2022 roku i od 01 listopada do 31 grudnia 2022 roku.

1.2. Zakres zamówienia obejmuje ca³odobowe utrzymanie dróg i chodników w stanie przejezdno¶ci oraz inne zadania dodatkowe, zwi±zane z utrzymaniem czysto¶ci i porz±dku
w gminie tj.:
a) ocena sytuacji pogodowej w ci±gu doby i podejmowanie decyzji odno¶nie konieczno¶ci od¶nie¿ania oraz usuwania ¶lisko¶ci z dróg i ulic- zgodnie z obmiarem dróg gminnych, stanowi±cym za³±cznik do SWZ,
b) ca³odobowe patrolowanie- interwencyjne, eksploatacja sprzêtu niezbêdnego do wykonania prac objêtych zimowym utrzymaniem oraz pe³na gotowo¶æ techniczna, na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego pod numerem telefonu, wskazanym przez Wykonawcê,
c) ca³odobowe zwalczanie- zapobieganie powstawaniu ¶lisko¶ci i jej likwidacji na ca³ej szeroko¶ci drogi, przy u¿yciu mieszaniny kruszyw naturalnych (piasku) z chlorkiem sodu (sol±), o sk³adzie wagowym 90-60% kruszywa + 10 – 40% soli lub przy u¿yciu rozsypywarek lub rozsypywaczy rolniczych,
d) ca³odobowe od¶nie¿anie z jednoczesnym uszorstnianiem ca³ej szeroko¶ci drogi, przy u¿yciu mieszanki w sk³adzie i ilo¶ci, o której mowa w lit. c), pojazdami wyposa¿onymi w p³ug
i rozsypywarkê,
e) ca³odobowe zwalczanie- zapobieganie powstawaniu i likwidacji ¶lisko¶ci na ca³ej szeroko¶ci chodnika i parkingu przy u¿yciu mieszaniny kruszyw naturalnych (piasku) z chlorkiem sodu (sol±), o sk³adzie wagowym 90-60% kruszywa + 10-40% soli lub przy u¿yciu materia³ów uszarstniaj±cych i kruszyw naturalnych. Do pracy na chodnikach mo¿na zastosowaæ wy³±cznie plugi lekkie- maszyny (pojazdy), których ciê¿ar ca³kowity nie przekracza 2,5 tony,
f) za³adunek i wywóz zalegaj±cego ¶niegu,
g) ustawienie - min. 43 szt. pojemników na piasek i sól- pojemniki udostêpnia Zamawiaj±cy (koszty transportu pojemników ponosi Wykonawca),
h) bie¿±ce uzupe³nianie pojemników z piaskiem i sol±
i) wykonanie w terminie do 15 kwietnia 2022 r. wiosennych prac porz±dkowych polegaj±ce m.in. na usuniêciu pozosta³o¶ci zimowego utrzymania dróg i chodników w postaci piasku, ¿wiru, ¿u¿la czy b³ota zalegaj±cych na chodnikach na terenie miasta oraz zebranie po sezonie zimowym pojemników na piasek i sól (koszt transportu pojemników ponosi Wykonawca).
j) prace zwi±zane z od¶nie¿aniem i zwalczaniem ¶lisko¶ci zimowej powinny byæ prowadzone w godzinach nocnych i rannych tak, aby w momencie nasilenia siê ruchu samochodów tj. oko³o godziny 6.00 rano, drogi by³y od¶nie¿one i pozbawione ¶lisko¶ci (w przypadku, gdy nie wystêpuj± intensywne opady) oraz oko³o godziny 15.00. W dni wolne od pracy, gdy sytuacja tego wymaga, Wykonawca musi równie¿ prowadziæ roboty zwi±zane z zimowym utrzymaniem, a meldunki o wykonanych pracach powinny byæ przes³ane w pierwszym dniu po dniach wolnych.
k) wykonywanie innych nie wymienionych czynno¶ci zwi±zanych z usuwaniem skutków zimy- na polecenie Zamawiaj±cego.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 90620000-9 - Us³ugi od¶nie¿ania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Us³ugi usuwania oblodzeñ

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Zamawiaj±cy wybiera ofertê najkorzystniejsz± na podstawie kryteriów
oceny ofert, okre¶lonych w specyfikacji warunków zamówienia
2. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska najwy¿sz± sumaryczn± liczbê punktów, po zastosowaniu wszystkich kryteriów oceny ofert
3. Obliczenia punktacji, zgodnie z wy¿ej wskazanymi kryteriami, bêd± dokonywane z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji, polegaj±cy na podjêciu akcji usuwania skutków zimy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

2. Zamawiaj±cy wymaga wykazania przez wykonawcê , spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych [art. 112 ust 2 ustawy pzp]:

2.1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym [art. 113 ustawy pzp]:

Opis spe³nienia warunków:
Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³nienia warunków
w tym zakresie. Zamawiaj±cy nie dokona oceny spe³nienia tego warunku
w postêpowaniu.

2.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej
o ile wynika z odrêbnych przepisów [art. 114 ustawy pzp]:

Opis spe³nienia warunków:
Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu, je¿eli posiada uprawnienia do transportu odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z pó¼n. zm.), lub wpis do BDO

2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej [art. 115 ustawy pzp]:

Opis spe³nienia warunków:
Warunek zostanie spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej, w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci, zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 300 000 z³otych. W przypadku sk³adania oferty przez dwa lub wiêcej podmiotów, ocena spe³niania warunku odbêdzie siê w nastêpuj±cy sposób: choæby jeden podmiot powinien dysponowaæ odpowiednimi dokumentami, lub kilka podmiotów mo¿e wykazaæ spe³nianie warunku ³±cznie.



2.4. Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej [art. 116 ustawy pzp]:

Opis spe³nienia warunków:
Warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli wykonawca:
2.4.1. wyka¿e, ¿e wykona³ w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, z nale¿yt± staranno¶ci± oraz zgodnie z przepisami prawa co najmniej jedn± us³ugê polegaj±c± na zimowym utrzymaniu dróg, chodników o warto¶ci minimum 300.000,00 z³ brutto.

W przypadku wykazania kilku us³ug za kwoty mniejsze ni¿ wymagane, kwoty wynikaj±ce z po¶wiadczeñ/referencji nie bêd± sumowane w celu potwierdzenia spe³nienia postawionego warunku.
Zamawiaj±cy informuje, ¿e nie dopuszcza sumowania us³ug w ramach niniejszego warunku.

Warunek ten ma byæ spe³niony:
− samodzielnie przez wykonawcê , lub
− przez minimum jeden inny podmiot udostêpniaj±cy wykonawcy swoj± wiedzê i do¶wiadczenie i który zrealizuje te us³ugi ,lub
− w przypadku wykonawców wystêpuj±cych wspólnie – samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.

Uwagi:
1. Je¿eli wykonawca wykazuje do¶wiadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiaj±cy nie dopuszcza by wykonawca polega³ na do¶wiadczeniu grupy wykonawców, której by³ cz³onkiem, je¿eli faktycznie i konkretnie nie wykonywa³ wykazywanego zakresu us³ug. Zamawiaj±cy zastrzega mo¿liwo¶æ zwrócenia siê do wykonawcy o wyja¶nienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu us³ug oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowi±zków czy wystawionych przez wykonawcê faktur.
2. Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek SWZ równie¿ w przypadku, gdy do¶wiadczenie wykazane przez wykonawcê obejmuje szerszy zakres us³ug od wymaganych przez zamawiaj±cego.
3. W przypadku z³o¿enia przez wykonawców dokumentów zawieraj±cych kwoty wyra¿one w innych walutach ni¿ PLN, dla potrzeb oceny spe³niania warunku okre¶lonego powy¿ej, zamawiaj±cy jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie ¶redni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje ¶redniego kursu danej waluty, za podstawê przeliczenia przyjmuje siê ¶redni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.

2.4.2. Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ potencja³em technicznym tj:
1. w przypadku prowadzenie zimowego utrzymania dróg:
a) piaskarka drogowa z p³ugiem,
b) piaskarka ci±gnikowa z p³ugiem,
c) piaskarka do posypywania chodników,
d) od¶nie¿arka chodnikowa samobie¿na, ze szczotk± od¶nie¿aj±c± oraz p³ugiem
e) koparko-³adowarka,

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie,
-odpisu lub informacji z KRS lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem,
W przypadku oferty sk³adanej przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, dokument ten sk³ada ka¿dy z wykonawców oddzielnie (je¶li dotyczy).
1. Je¿eli wykonawca polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy pzp, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy przedstawienia wy¿ej wymienionych podmiotowych ¶rodków dowodowych dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych ¿e nie zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania.
2.Je¿eli wykonawca zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem udostêpniaj±cym zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy pzp, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy przedstawienia wy¿ej wymienionych podmiotowych ¶rodków dowodowych dotycz±cych tych podwykonawców, potwierdzaj±cych ¿e nie zachodz± wobec tych podwykonawców podstawy wykluczenia z postêpowania.
UWAGA:
1. Zamawiaj±cy informuje, ¿e je¿eli jest to niezbêdne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postêpowania o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, w tym na etapie sk³adania ofert podlegaj±cych negocjacjom lub niezw³ocznie po ich z³o¿eniu, wezwaæ wykonawców do z³o¿enia wszystkich lub niektórych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia.
2. Je¿eli zachodz± uzasadnione podstawy do uznania, ¿e z³o¿one uprzednio podmiotowe ¶rodki dowodowe nie s± ju¿ aktualne, zamawiaj±cy mo¿e w ka¿dym czasie wezwaæ wykonawcê lub wykonawców do z³o¿enia wszystkich lub niektórych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia [art. 274 ust. 3 ustawy pzp].
3. Zamawiaj±cy nie wzywa do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych , o ile wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp, dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków.
4. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia:
a) podmiotowych ¶rodków dowodowych, które zamawiaj±cy posiada, je¿eli wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego b±d¼ Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca dostarczy³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów
6. Podmiotowe ¶rodki dowodowe oraz inne dokumenty lub o¶wiadczenia, o których mowa w ww. rozporz±dzeniu, sk³ada siê w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formie pisemnej lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób okre¶lony w przepisach wydanych na podstawie art. 70 ustawy pzp.
7. Dokumenty potwierdzaj±ce braku podstaw wykluczenia wykonawcy maj±cego siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:
Zamiast: odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o których mowa w Rozdziale 25 ust. 3 SWZ – sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2. Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia tj. [art. 274 ust. 1 ustawy pzp]:
2.1. wykazu us³ug wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y ¶wiadczone, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± wykazaæ, ¿e ³±cznie spe³niaj± ten warunek.
Wykaz nale¿y przygotowaæ wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ.
W przedmiotowym wykazie robót wykonawca winien wskazaæ informacje w zakresie okre¶lonym w warunkach z Rozdzia³u 24 pkt. 2.4.1 SWZ.

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, dokument ten/ dokumenty te sk³ada przynajmniej jeden z wykonawców.

2.2. wykazu sprzêtu, niezbêdnego do realizacji zamówienia publicznego, wraz
z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

Wykaz sprzêtu przewidzianego do realizacji zamówienia nale¿y przygotowaæ wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SWZ.

Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± wykazaæ, ¿e ³±cznie spe³niaj± ten warunek.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te sk³ada przynajmniej jeden z wykonawców.
2.3 dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej
z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez zamawiaj±cego.
Do potwierdzenia nale¿y do³±czyæ dowód op³aty za polisê !

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Wraz z ofert± nale¿y z³o¿yæ nastêpuj±ce dokumenty:
1. O¦WIADCZENIE WSTÊPNE [art. 125 ust 1 ustawy pzp].
2. o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – którego wzór stanowo za³±cznik nr 2 do SWZ,
-w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³ada ich pe³nomocnik.
-o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1 – 6 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp – którego wzór stanowo za³±cznik nr 3 do SWZ.
-w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczenia sk³ada ka¿dy z wykonawców.
3.INNE DOKUMENTY
a) Wype³niony i podpisany formularz oferty – którego wzór stanowi za³±cznik nr 1 do SWZ.
4. Oferta wraz z za³±cznikami musi byæ podpisana przez wykonawcê (kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Zamawiaj±cy wymaga, aby ofertê podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we w³a¶ciwym rejestrze lub ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej. Je¿eli osoba podpisuj±ca ofertê dzia³a na podstawie pe³nomocnictwa - patrz: pkt. 3.4 ppkt a) SWZ, to pe³nomocnictwo to musi obejmowaæ uprawnienie do podpisania oferty. Pe³nomocnictwo musi zostaæ z³o¿one wraz z ofert± w oryginale lub notarialnie po¶wiadczonej kopii.
5. Zasady sk³adania oferty przez podmioty wystêpuj±ce wspólnie:
Wymagane o¶wiadczenia wskazane w pkt. 3.1 SWZ powinny byæ z³o¿one przez ka¿dego wykonawcê wspólnie ubiegaj±cego siê o zamówienie.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

Wykonawca przystêpuj±cy do przetargu winien wnie¶æ wadium w wysoko¶ci :
8 900,00 z³otych (s³ownie: osiem tysiêcy dziewiêæset z³otych 00/100).
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 PZP.
4. Wadium wnoszone w formie pieni±dza wnosi siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w:
Banku PKO S.A. BP Z³ocieniec- konto nr 38 1020 2847 0000 1102 0009 6719,
z dopiskiem wadium – nr BZP.271.23.2021.
Za termin wniesienia wadium uwa¿a siê termin uznania rachunku bankowego Zamawiaj±cego.
5. Wadium w pieni±dzu przechowywane jest na rachunku bankowym.
6. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7pkt 2-4 PZP, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej. Wadium nie mo¿e zawieraæ klauzuli zwalniaj±cej gwaranta lub porêczyciela od odpowiedzialno¶ci wskutek zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta lub porêczyciela.
7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia winno:
1) byæ wystawione na Gminê Z³ocieniec, ul. Stary Rynek 3, 78-520 Z³ocieniec,
2) wskazywaæ nr postêpowania,
3) zawieraæ zobowi±zanie Gwaranta lub Porêczyciela do nieodwo³alnego i bezwarunkowego zap³acenia kwoty wadium na pierwsze pisemne ¿±danie zap³aty Zamawiaj±cego, w przypadku zaistnienia co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium okre¶lonego w ustawie z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych.
4) Gwarant (Porêczyciel) nie mo¿e uzale¿niaæ dokonania zap³aty od spe³nienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub od przed³o¿enia jakiejkolwiek dokumentacji.
5) termin obowi±zywania gwarancji lub porêczenia nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±.
6) w przypadku gdy, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wnosz± wadium w postaci gwarancji lub porêczenia to z ich tre¶ci musi wynikaæ, ¿e odnosz± siê one zarówno do zleceniodawcy gwarancji lub porêczenia jak i wszystkich pozosta³ych Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
8. Zaleca siê aby dokument wadialny (gwarancje lub porêczenia), stanowi³ osobny plik opatrzony nazw± „Wadium_[nr referencyjny postêpowania]” z³o¿ony wraz z ofert± i innymi dokumentami
w jednym pliku archiwum (.zip).9. Oferta Wykonawcy, który nie wniós³ wadium, lub wniós³
w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) PZP.10. Zamawiaj±cy zwróci wadium na zasadach i w okoliczno¶ciach wskazanych w art. 98 PZP.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Zasady sk³adania oferty przez podmioty wystêpuj±ce wspólnie:
1.1. Wymagane o¶wiadczenia wskazane w pkt. 3.1 SWZ powinny byæ z³o¿one przez ka¿dego wykonawcê wspólnie ubiegaj±cego siê o zamówienie.
1.2. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 stawy pzp, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spó³ka cywilna itp.) do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy [art. 117 ust. 4 ustawy pzp] - wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 9 do SWZ.
1.3. Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± zobowi±zani s± do ustanowienia Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie zamówienia - patrz: pkt. 3.4 ppkt b) SWZ. Dokument lub dokumenty zawieraj±cy ustanowienie Pe³nomocnika (wzór pe³nomocnictwa stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ) musi zawieraæ w szczególno¶ci: wskazanie postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, wskazanie ustanowionego Pe³nomocnika i zakres jego umocowania. Dokument (lub dokumenty) zawieraj±cy ustanowienie Pe³nomocnika musi byæ podpisany w imieniu wszystkich wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli, wymienione we w³a¶ciwym rejestrze lub ewidencji wykonawców. Ustanowienie przedmiotowego Pe³nomocnika mo¿e zostaæ zawarte w umowie o wspó³dzia³aniu z³o¿onej wraz z ofert±. Dokument (lub dokumenty) zawieraj±cy ustanowienie Pe³nomocnika musi zostaæ z³o¿ony wraz z ofert± w formie orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii. Do dokumentu (lub dokumentów) zawieraj±cego ustanowienie Pe³nomocnika nale¿y za³±czyæ dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e osoba udzielaj±ca pe³nomocnictwa by³a upowa¿niona do reprezentowania wykonawców w chwili udzielania pe³nomocnictwa (co mo¿na wykazaæ w szczególno¶ci przez za³±czenie odpisu z Krajowego Rejestru S±dowego lub informacji odpowiadaj±cej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiêbiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sadowym (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz.1186, ze zm.) albo za¶wiadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy o swobodzie dzia³alno¶ci gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. (tj. Dz.U. z 2015 r., poz. 584, ze zm.).
Elektroniczna kopia pe³nomocnictwa nie mo¿e byæ uwierzytelniana przez upe³nomocnionego.
1.4. Oferta wspólna sk³adana przez dwóch lub wiêcej wykonawców, powinna spe³niaæ nastêpuj±ce wymagania:
a) Dokumenty, dotycz±ce w³asnego przedsiêbiorstwa, takie jak np.: o¶wiadczenie o braku podstaw wykluczenia, sk³ada ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± we w³asnym imieniu.
b) Dokumenty wspólne takie jak np.: formularz ofertowy, dokumenty podmiotowe i przedmiotowe sk³ada pe³nomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±.
1.5. Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, o których mowa w Rozdziale 24 pkt. 3 SWZ, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu, sk³ada o¶wiadczenia wskazane w Rozdziale 15 pkt. 3.1.2 SWZ zawieraj±ce informacje dotycz±ce tych podmiotów.
1.6. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane bêd± wy³±cznie z Pe³nomocnikiem.
1.7. Wype³niaj±c formularz oferty, jak równie¿ inne dokumenty, powo³uj±c siê na wykonawcê, w miejscu np. nazwa i adres wykonawcy, nale¿y wpisaæ dane dotycz±ce wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, a nie Pe³nomocnika tych wykonawców.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Dopuszcza siê zmianê tre¶ci umowy w zakresie dotycz±cym zmiany:
1) osób odpowiedzialnych za realizacjê przedmiotu zamówienia wystêpuj±cych po stronie Zamawiaj±cego/Wykonawcy, o których mowa w § 7 umowy;
2) adresu/siedziby Zamawiaj±cego/Wykonawcy.
3) w przypadkach okre¶lonych w poni¿szej tabeli:

Lp. Rodzaj zmiany Zakres zmiany Warunki wprowadzenia zmian
1. Wysoko¶æ wynagrodzenia wykonawcy podwy¿szenie lub obni¿enie wynagrodzenia, nie zwi±zane ze zwiêkszeniem czy zmniejszeniem zakresu us³ug Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci Oferty w sytuacji, gdy nie by³a mo¿liwa do przewidzenia na etapie podpisania Umowy, a ponadto jej dokonanie podyktowane jest zmian± stanu prawnego w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê Umowy, tj. w szczególno¶ci:
1) stawki podatku od towarów
i us³ug;
2)wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê (Dz. U. z 2020 r., poz. 2207);
3) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne;
4) je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê, ka¿da ze Stron Umowy,
w terminie 30 (trzydziestu dni kalendarzowych od dnia wej¶cia w ¿ycie przepisów dokonuj±cych tych zmian, mo¿e zwróciæ siê do drugiej Strony
o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia.
2. Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy zwiêkszenie lub zmniejszenie zakresu 1) nast±pi zmiana powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa
w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê Przedmiotu Umowy,
2) wynikn± rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci
w Umowie, których nie mo¿na usun±æ w inny sposób a zmiana bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony.
3) wyst±pi sytuacja, niemo¿liwa do przewidzenia, w tym zaistnienie si³y wy¿szej. Przez si³ê wy¿sz± Strony rozumiej± zdarzenie zewnêtrzne
o nadzwyczajnym charakterze, niezale¿ne od Stron, niemo¿liwe lub nadzwyczaj trudne do przewidzenia którego, skutkom nie da³o siê zapobiec (lub by³oby to nadmiernie utrudnione) – np. klêski ¿ywio³owe, wojny, po¿ary, strajki generalne, zamieszki, epidemie.
4) Pojawienie siê nowych terenów, które wejd± w zasób gminy i za których utrzymanie bêdzie odpowiedzialna gmina Z³ocieniec.
5) Uwzglêdnienie modernizacji infrastruktury na obszarze Gminy Z³ocieniec ( ulic, chodników, parkingów itp.)

2. Okre¶la siê nastêpuj±cy tryb dokonywania zmian postanowieñ umowy:
1) zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie, za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie, pod rygorem niewa¿no¶ci,
2) strona wystêpuj±ca o zmianê postanowieñ zawartej umowy zobowi±zana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczno¶ci powoduj±cych konieczno¶æ zmiany umowy,
3) wniosek o zmianê postanowieñ zawartej umowy musi byæ wyra¿ony na pi¶mie;
3. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-12-31 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-31 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.