Ogłoszenie z dnia 2022-09-01
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Serwis sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na drogach w Gminie Ziębice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ziębice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718478
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Przemysłowa 10
1.5.2.) Miejscowość: Ziębice
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-220
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@ziebice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziebice.biuletyn.net
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Serwis sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na drogach w Gminie Ziębice2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c32a4c50-131a-11ed-b950-8227d40187e8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00329368
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00018585/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Naprawa i konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego nie stanowiącego własności Gminy Ziębice- część II
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00290526/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 266 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.), zwaną dalej ustawą Pzp. do przygotowania i prowadzenia przez zamawiających publicznych postępowania o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne stosuje się przepisy działu II ustawy Pzp z wyjątkami.
Jak wynika z art. 305 pkt 1 ustawy Pzp., Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1-5 i 7-14;
Zamawiający zamierza udzielić zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1 lit. b.
Dalsza część uzasadnienia w informacjach dodatkowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.18.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 125962,95 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: usługa w zakresie wykonywania czynności konserwacyjnych urządzeń oświetlenia dróg, ulic, chodników, parków, na obszarze administrowanym przez Gminę Ziębice w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym. Ilość punktów świetlnych - 2001 szt.
2. Zakres robót związanych z konserwacją i utrzymaniem oświetlenia obejmuje :
1) Dokonywanie oględzin i oceny stanu technicznego urządzeń:
a) stanu widocznych części przewodów, ich połączeń, oraz słupów oświetleniowych i osprzętu (opraw oświetleniowych, źródeł oświetlenia, zamknięć wnęk w słupach, powierzchni lakierniczej słupów, czystości kloszy opraw i itp.),
b) stanu urządzeń zabezpieczających, sterowania i pomiarowych,
c) układów zapłonowych opraw, opisów obwodów w szafkach i tablicach sterowniczych,
d) stanu opisów ostrzegawczych, informacyjnych i oznakowania latarń,
e) prawidłowości działania elementów zasilających i urządzeń sterowniczych,
f) stanu izolacji i sprawdzenie skuteczności działania ochrony przeciwporażeniowej, oraz usuwanie nieprawidłowości stwierdzonych podczas oględzin.
2) Wymianę uszkodzonych źródeł światła, oprawek, dławików i kondensatorów.
3) Wymianę uszkodzonych wysięgników, drzwiczek i tablic bezpiecznikowych słupowych.
4) Regulację położenia opraw i odbłyśników oraz zwisów przewodów oświetlenia drogowego.
5) Naprawa tablic rozdzielczych, szaf oświetleniowych (wy miana zamków, rygli, drzwiczek) oraz wyposażenia (zegary , bezpieczniki, wyłączniki, styczniki itp.).
6) Likwidację zagrożeń dla osób postronnych, wynikłych z losowych zdarzeń (wypadek drogowy, wichura, powódź, wandalizm, kradzież, itp.) uszkodzeń urządzeń oświetleniowych.
7) Wymiana, remont linii kablowych i napowietrznych oraz lokalizacja ich uszkodzeń.
8) Przycinanie gałęzi drzew przysłaniających oprawy oświetleniowe oraz pochłaniające strumień świetlny, jak również powodujące zbliżenie do przewodów linii napowietrznych.
9) Kontrolę czasu zapalania i wyłączania oświetlenia.
10) Utrzymanie świecenia wszystkich opraw świetlnych w ustalonych godzinach, w odniesieniu do czasu wschodu i zachodu słońca.
11) Zamawiający może zlecić ustawienie zegarów wg wskazanego czasu
załączania/wyłączania poszczególnych obwodów oświetlenia.
12) Wykonywanie pomiarów:
a) skuteczności ochrony przeciwporażeniowej,
b) rezystancji izolacji,
c) innych wymaganych pomiarów w sposób i z częstotliwością określoną w
szczegółowych przepisach oraz na wniosek Zamawiającego.
13) Usuwanie nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych pomiarów.
14) Prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji eksploatacyjnej oświetlenia drogowego.
15) Sprawdzanie posadowienia i przywracanie pionowości słupów oświetleniowych.
16) Malowanie i konserwacja metalowych konstrukcji latarń, tablic rozdzielczych i szafek o raz numeracji słupów oświetleniowych.
17) Usuwanie pojedynczych usterek i awarii grupowo raz na dwa tygodnie.
18) Usterki polegające na uszkodzeniu całych obwodów oświetleniowych będą usuwane na bieżąco od chwili powiadomienia lub w terminie uzgodnionym z Zamawiającym.
19) Wykonawca każdorazowo na piśmie powiadomi Zamawiającego o fakcie i terminie usunięcia awarii na poszczególnych obiektach wskazując miejsce prac, ich zakres oraz termin realizacji.
3. Szczegółowy zakres prac określa załącznik nr 1 do wzoru umowy.
4. Wykaz oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Ziębice stanowi załącznik nr 2 do wzoru umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 50232100-1 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 154934,45 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 154934,45 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 154934,45 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Tauron Nowe Technologie S.A.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8991076556
7.3.3) Ulica: Plac Powstańców Śląskich 20
7.3.4) Miejscowość: Wrocław
7.3.5) Kod pocztowy: 53-314
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-08-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 154934,45 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-08-31 do 2022-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zgodnie z art. 213 ustawy Pzp. zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielania zamówienia publicznego, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Z tego powodu jest to tryb, którego stosowanie ustawodawca dopuszcza tylko w szczególnych, wymienionych w ustawie przypadkach, których enumeratywne wyliczenie zawiera art. 214 ust. 1 ustawy Pzp. Niniejszy artykuł w ust. 1 pkt 1 lit. b pozwala na udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki w przypadku, gdy usługa może być świadczona przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów.
Takim odrębnym przepisem jest art. 140 Kodeksu cywilnego „W granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego właściciel może, z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy zgodnie ze społeczno gospodarczym przeznaczeniem swego prawa, w szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z rzeczy. W tych samych granicach może rozporządzać rzeczą.”.
Uzasadnienie faktyczne:
Wykonawca, TAURON Nowe Technologie Spółka Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu (53-314), Plac Powstańców Śląskich 20 jest prawnym właścicielem urządzeń oświetlenia drogowego w tym znacznie większej części punktów oświetleniowych które zostały wymienione w załączniku nr 2 do wzoru umowy. Na terenie Gminy Ziębice (na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich) znajdują się 2001 punkty świetlne, z tego 1523 punkty stanowią majątek Tauron Nowe Technologie Społka Akcyjna a 478 punktów stanowi majątek Gminy Ziębice. Większa część opraw 385 szt stanowiących majątek Gminy Ziębice zamontowanych jest na słupach będących w ewidencji majątkowej TAURON Nowe Technologie Spółka Akcyjna. Trudno jest oddzielić urządzenia stanowiące majątek gminy od majątku przedsiębiorstwa energetycznego, gdyż urządzenia te są wzajemnie powiązane. Wykonawcy jako właścicielowi przysługuje uprawnienie z art. 140 Kodeksu cywilnego korzystania i rozporządzania swoją rzeczą, z wyłączeniem innych osób. Dlatego też powołując się na powyższe uprawnienie w/w Wykonawca może skutecznie złożyć zastrzeżenie, co do możliwości eksploatowania jego urządzeń przez podmioty trzecie nawet gdyby podmioty takie wyłonione zostały w drodze przetargu nieograniczonego przez Gminę jako zamawiającego. Zasadność takiego stanowiska potwierdzona została w praktyce stosowania prawa przez decyzję z dnia 14 lipca 2006 roku Nr RKT – 46/2006 Dyrektora Delegatury UOKiK w Katowicach, która to decyzja potwierdziła, że takie zachowanie zakładu energetycznego nie jest nadużyciem pozycji dominującej.
Skoro zatem wymieniony wyżej Wykonawca takie zastrzeżenie zgłosił, to uzasadnione jest prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki – tj. w oparciu o art. 305 pkt 1 ustawy Pzp w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Pzp. Przepis ten bowiem stanowi, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki gdy usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Takim odrębnym przepisem jest przywołany powyżej art. 140 Kodeksu cywilnego.
W związku z tym, że usługi świadczone w ramach oświetleniowej umowy serwisowej mają dotyczyć serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na sieci napowietrznej i sieci kablowej będącej własnością, TAURON Nowe Technologie Spółka Akcyjna który powołuje się na przysługujące mu prawo własności zastrzegł dla siebie wykonywanie jakichkolwiek prac w odniesieniu do należących do niego instalacji elektroenergetycznych wybór tego trybu zamówienia a w konsekwencji zawarcia umowy w tym trybie jest zgodne z prawem i uzasadnione. W niniejszej sprawie nie istnieje rozwiązanie alternatywne lub zastępcze.
INNE PRZETARGI ZIĘBICE
- DOSTAWA WĘDLIN, MIĘSA I PRODUKTÓW MIĘSNYCH ORAZ DROBIU I PRODUKTÓW DROBIOWYCH DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH GMINY ZIĘBICE W 2025 ROKU
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH GMINY ZIĘBICE W 2025 ROKU
więcej: przetargi ZIĘBICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Serwis gminnego oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Mysłakowice w 2025 roku
- Konserwacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Warta w 2025 roku
- Kompleksowe utrzymanie i konserwacja oświetlenia ulicznego, przejść podziemnych i kładek stanowiących własność Gminy Bytom w 2025r.
- Eksploatacja i konserwacja oświetlenia ulic, placów i dróg na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój.
- Konserwacja i obsługa urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie miasta Przeworska w ramach zadania " Modernizacja oświetlenia na terenie miasta "
- Iluminacje świąteczne na trzech rondach dzielnicy Chwarzno - Wiczlino.
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.