Og³oszenie z dnia 2024-05-20
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00339784/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-27
- 2024/BZP 00437193/01 - Wynik z dnia 2024-07-30
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Administrowanie i utrzymanie Cmentarzy Komunalnych w ¦winouj¶ciu w roku 2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Miasto ¦winouj¶cie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684290
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego
1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦winouj¶cie
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-600
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciñski
1.5.7.) Numer telefonu: 91 321 24 25
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.swinoujscie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.platformazakupowa.pl/um_swinoujscie
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Administrowanie i utrzymanie Cmentarzy Komunalnych w ¦winouj¶ciu w roku 2024
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-79d9a48e-1298-11ef-9381-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00331368
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-05-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00037237/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.25 Administrowanie i utrzymanie cmentarzy komunalnych w ¦winouj¶ciu od 1 lipca do 30 listopada 2024 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/um_swinoujscie3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/um_swinoujscie
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa za po¶rednictwem platformy, dostêpnej pod adresem: www.platformazakupowa.pl/um_swinoujscie(zwanej dalej „Platform±”).
2. Rejestracja na Platformie, w tym z³o¿enie oferty, wymaga za³o¿enia konta u¿ytkownika. W celu za³o¿enia konta u¿ytkownika konieczne jest posiadanie przez u¿ytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail)
3. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy okre¶la regulamin Platformy (dostêpny pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin) oraz instrukcje dla wykonawców (dostêpne pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje).
4. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ za pomoc± email: bzp@um.swinoujscie.pl.
5. Minimalne wymagania techniczne umo¿liwiaj±ce korzystanie z Platformy to przegl±darka internetowa EDGE, Chrome i FireFox w najnowszej dostêpnej wersji, z w³±czon± obs³ug± jêzyka Javascript, akceptuj±ca pliki typu „cookies” oraz ³±cze internetowe o przepustowo¶ci co najmniej 256 kbit/s. Platforma jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczo¶ci ekranu 1024x768 pikseli.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej jako „RODO”), informujê, ¿e:
1.1. administratorem, czyli podmiotem decyduj±cym o celach i ¶rodkach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto ¦winouj¶cie, reprezentowana przez Prezydenta Miasta ¦winouj¶cie z siedzib±: Urz±d Miasta ¦winouj¶cie ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 ¦winouj¶cie;
1.2. kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Urzêdzie Miasta ¦winouj¶cie,
mail: iodo@um.swinoujscie.pl;
1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
1.4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;
1.5. Pani/Pana dane osobowe mog± byæ udostêpniane innym podmiotom, je¿eli obowi±zek taki bêdzie wynikaæ z przepisów prawa; Do Pani/Pana danych mog± te¿ mieæ dostêp podmioty przetwarzaj±ce dane w naszym imieniu, np. podmioty ¶wiadcz±ce pomoc prawn±, us³ugi informatyczne, us³ugi niszczenia dokumentów, jak równie¿ inni administratorzy danych osobowych przetwarzaj±cy dane we w³asnym imieniu,
np. podmioty prowadz±ce dzia³alno¶æ pocztow± lub kuriersk±;
1.6. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
1.7. obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
1.8. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
1.9. posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
* Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1.10. nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.1.9.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia administrowanie i utrzymanie cmentarzy komunalnych
w ¦winouj¶ciu w okresie od 1 lipca 2024 r. do 30 listopada 2024 r.
2. Zamówienie obejmuje administrowanie i utrzymanie cmentarzy komunalnych
w ¦winouj¶ciu:
cmentarza komunalnego przy ul. Karsiborskiej 11 o powierzchni 12,11 ha.
nowego cmentarza komunalnego przy ul. Steyera o powierzchni 5,4 ha.
cmentarza komunalnego przy ul. S±siedzkiej (dzielnica Przytór) o powierzchni 0,56 ha.
Administrowanie cmentarzami obejmuje, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa:
Zapewnienie funkcjonowania cmentarzy zgodnie z ustaw± z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmar³ych (Dz. U. t.j. 2024 , poz. 576).
Prowadzenie ewidencji grobów zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. 2001 , nr 90, poz. 1013)Przestrzeganie przepisów rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagañ, jakie musz± spe³niaæ cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zw³ok i szcz±tków (Dz. U. z 2008 r. Nr 48, poz. 284) oraz innych obowi±zuj±cych przepisów prawa.
3. Przedmiot i zakres zamówienia szczegó³owo okre¶la opis przedmiotu zamówienia stanowi±cy za³±cznik nr 6.1 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 98371110-8 - Us³ugi cmentarne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98371111-5 - Us³ugi utrzymania cmentarzy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, tj. zamówieñ polegaj±cych na powtórzeniu podobnych us³ug stanowi±cych nie wiêcej ni¿ 20% warto¶ci zamówienia podstawowego w okresie nie d³u¿szym ni¿ 3 lata od udzielenia zamówienia podstawowego. Zakres rzeczowy tego zamówienia bêdzie dotyczy³ us³ug, które rzeczowo s± przedmiotem zamówienia podstawowego okre¶lonego w za³±czniku nr 6.1 lub pozostaj±cych z nimi w bezpo¶rednim zwi±zku. Warunki zawarcia umowy bêd± kszta³towane w sposób odpowiedni w oparciu o warunki umowy o zamówienie podstawowe, z uwzglêdnieniem ró¿nic wynikaj±cych z warto¶ci, czasu realizacji i innych istotnych okoliczno¶ci maj±cych miejsce w chwili udzielania zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje najwiêksza ilo¶æ punktów, gdzie:
C – pkt za cenê,
D – pkt za spe³nienie warunku o do¶wiadczeniu,
2.1. sposób przyznania punktów w kryterium „cena” (C):
najni¿sza cena ofertowa
C = ---------------------------------------------------- x 100 pkt x 60 %
cena ofertowa w ofercie ocenianej
2.2. sposób przyznania punktów w kryterium „do¶wiadczenie osoby skierowanej do wykonywania zamówienia posiadaj±cej do¶wiadczenie w administrowaniu cmentarzami” (D):
Punkty w tym kryterium bêd± przyznawane za „do¶wiadczenie osoby skierowanej do wykonywania zamówienia posiadaj±cej do¶wiadczenie w administrowaniu cmentarzami”
a) D = 40 pkt – za do¶wiadczenie osoby powy¿ej 5 lat,
b) D = 20 pkt – za do¶wiadczenie osoby od 3 do 5 lat,
c) D = 12 pkt – za do¶wiadczenie osoby od roku do 3 lat,
d) D = 0 pkt – za do¶wiadczenie osoby poni¿ej roku.
2.3. £±czna liczba punktów dla oferty (S) w kryteriach stanowiæ bêdzie sumê liczby punktów uzyskanych w kryterium cena (C), do¶wiadczenie osoby
w administrowaniu i utrzymaniu cmentarzy (D)
S = C + D.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie osoby skierowanej do wykonywania zamówienia posiadaj±cej do¶wiadczenie w administrowaniu cmentarzami
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Dotycz±ce:1.2.1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Minimalny poziom zdolno¶ci:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca znajduje siê w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniaj±cej nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie ni¿sz± ni¿ 100 000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych).
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ w ca³o¶ci co najmniej jeden wykonawca.
1.2.2. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Minimalny poziom zdolno¶ci:
- zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca posiada wymagane zdolno¶ci techniczne lub zawodowe zapewniaj±ce nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nale¿ycie w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie co najmniej 1 us³ugê polegaj±c± na wykonywaniu prac odpowiadaj±cych przedmiotowi zamówienia, dotycz±c± administrowania cmentarzy, przy czym za administrowanie cmentarzy Zamawiaj±cy rozumie w szczególno¶ci: zapewnienie funkcjonowanie cmentarzy zgodnie z ustaw± z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmar³ych (Dz. U. t.j. 2024 r. poz. 576), prowadzenie ewidencji grobów, rejestru pochówków i ksi±g cmentarnych zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. z 2001 nr 90 poz. 1013), przestrzeganie przepisów rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagañ, jakie musz± spe³niaæ cmentarze , groby i inne miejsca pochówku zw³ok i szcz±tków (Dz. U. z 2008 r. nr 48 poz. 284) oraz prowadzenie biura cmentarza,
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ w ca³o¶ci co najmniej jeden wykonawca.
b) wykona³ nale¿ycie w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie co najmniej 1 us³ugê polegaj±c± na utrzymaniu cmentarzy lub parków lub terenów rekreacyjnych, o powierzchni co najmniej 10 ha, przy czym przez utrzymanie Zamawiaj±cy rozumie co najmniej utrzymanie w nale¿ytym porz±dku terenu, w tym dróg i alejek, dba³o¶æ o ro¶linno¶æ, w tym drzewa, krzewy, trawniki, utrzymanie w nale¿ytym stanie i konserwacjê ujêæ wodno – kanalizacyjnych, zapewnienie pojemników do zbierania i segregacji odpadów, wywóz albo organizowanie wywozu odpadów i nieczysto¶ci.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ w ca³o¶ci co najmniej jeden wykonawca.
1.2.3. zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca posiada wymagane zdolno¶ci techniczne lub zawodowe zapewniaj±ce nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.:
a) co najmniej 1 osob± posiadaj±c± do¶wiadczenie w administrowaniu cmentarzami (w rozumieniu pkt.1.2.2 lit. a),
b) co najmniej 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia w budowlane w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub uprawnienia uznane na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. t.j. 2023, 334),
c) co najmniej 1 osob± posiadaj±c± do¶wiadczenie w wykonywaniu funkcji inspektora nadzoru prac w zieleni na terenach zurbanizowanych.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia funkcji wskazanych w w/w lit. a), b), c) przez jedn± osobê.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2.1. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2.2. potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej
w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez zamawiaj±cego;
2.3. wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy (wzór – za³±cznik nr 3 do SWZ);
2.4. wykaz osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór - za³±cznik nr 4 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga sk³adania przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
3. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2.1. Rozdzia³u VIII SWZ, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.Dokumenty, o których mowa powy¿ej, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê takich dokumentów, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy. O¶wiadczenie powinno zosta³ z³o¿one nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem w Postêpowaniu.
4. W przypadku, gdy wykonawca pos³ugiwaæ siê bêdzie zasobami podmiotów trzecich w celu potwierdzania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 2.1 Rozdzia³u VIII SWZ.
6. Oferta powinna zawieraæ:
6.1. Wype³niony formularz ofertowy - za³±cznik nr 1 do SWZ;
6.2. O¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – (za³±cznik nr 2 do SWZ); w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie ww. o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z nich;
6.3. Zobowi±zanie podmiotów trzecich, na których zasoby powo³uje siê wykonawca (za³±cznik nr 5 do SWZ) wraz z o¶wiadczeniem podmiotu udostêpniaj±cego
o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania oraz spe³nianiu warunków udzia³u
w postêpowaniu (za³±cznik nr 2 do SWZ);
6.4. Wype³niony za³±cznik nr 6.2 do SWZ („Zestawienie cen jednostkowych”);
6.5. Dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentacji wykonawcy, w tym pe³nomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawcy, tak¿e wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego;
6.6. O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego dotycz±ce us³ug wykonywanych przez poszczególnych wykonawców (sk³adane w trybie art. 117 ust. 4 Pzp) (za³±cznik nr 7 do SWZ);
6.7. Dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium. W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie ni¿ pieni±dz (tzn. w postaci gwarancji lub porêczenia), wymagane jest za³±czenie oryginalnego dokumentu gwarancji/porêczenie w postaci elektronicznej za po¶rednictwem platformy z zastrze¿eniem, ¿e dokument bêdzie opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta/porêczyciela, tj. wystawcê gwarancji/porêczenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium.2. Ka¿dy wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium na ca³y okres zwi±zania ofert±, w wysoko¶ci 10 000,00 z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych 00/100).
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.).
4. Gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, porêczenie winny zostaæ z³o¿one w formie dokumentu elektronicznego oryginalnego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Dokument wadialny powinien byæ wystawiony na Zamawiaj±cego jako beneficjenta gwarancji, mieæ formê o¶wiadczenia bezwarunkowego, nieodwo³alnego
i p³atnego na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego. Dokument wadialny powinien wskazywaæ wszystkie przes³anki zatrzymania wadium wskazane w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
5. Gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, porêczenie winny przewidywaæ mo¿liwo¶æ przedstawienia ¿±dania zap³aty kwoty wadium w formie elektronicznej na wskazany przez porêczyciela / gwaranta adres poczty elektronicznej lub mo¿liwo¶æ przekazania ¿±dania za po¶rednictwem operatora pocztowego z uznaniem za termin skutecznego z³o¿enia ¿±dania zap³aty datê stempla pocztowego (dnia nadania ¿±dania zap³aty).
6. Orygina³ wadium, sporz±dzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu, nie mo¿e zawieraæ postanowieñ uzale¿niaj±cych jego dalsze obowi±zywanie od zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do wystawcy.
7. UWAGA! Gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, porêczenie nie mo¿e ograniczaæ Zamawiaj±cego jako beneficjenta gwarancji/porêczenia w skutecznym przedstawieniu ¿±dania zap³aty kwoty wadium gwarantowi/porêczycielowi w terminie jego wa¿no¶ci. Przez ww. brak ograniczeñ rozumie siê, ¿e gwarant uzna ¿±danie zap³aty kwoty wadium przes³ane drog± elektroniczn± na wskazany w gwarancji adres poczty elektronicznej przed up³ywem terminu zwi±zania ofert± lub uzna za z³o¿one skutecznie ¿±danie nadane u operatora pocztowego przed up³ywem terminu zwi±zania ofert± (decyduj±c± dla uznania z³o¿enia ¿±dania zap³aty kwoty wadium bêdzie data stempla pocztowego).
8. Wadium w formie pieniê¿nej nale¿y wnie¶æ przelewem na rachunek bankowy Bank PEKAO S.A. Oddzia³ w ¦winouj¶ciu nr rachunku 27 1240 3914 1111 0010 0965 1187
z podaniem tytu³u: „Wadium w postêpowaniu nr BZP.271.1.9.2024 na „Administrowanie i utrzymanie Cmentarzy Komunalnych w ¦winouj¶ciu w roku 2024”
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie ww. o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³ada ka¿dy z nich.2. Oferta powinna zawieraæ:
- dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentacji wykonawcy, w tym pe³nomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawcy, tak¿e wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego.
- o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego dotycz±ce robót wykonywanych przez poszczególnych wykonawców (sk³adane w trybie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp) (za³±cznik nr 7 do SWZ).
3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiaj±cemu umowê reguluj±c± wspó³pracê partnerów przy realizacji przedmiotowego zamówienia, w przypadku, gdy za ofertê najkorzystniejsz± uznano ofertê z³o¿on± przez partnerów ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia (art. 58 ustawy Pzp).
4. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy wniesione w formie gwarancji lub porêczeñ powinny w swej tre¶ci mieæ wymienionych wszystkich wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego, tj. cz³onków konsorcjum/spó³ki cywilnej.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiaj±cego nienale¿ytego wykonania umowy zostanie sporz±dzony protokó³ podpisany przez przedstawicieli Stron, z zaleceniem ich usuniêcia w terminie wyznaczonym przez Zamawiaj±cego.2. Je¿eli Wykonawca nie wykona prac w wyznaczonym terminie lub nie usunie uchybieñ powsta³ych przy wykonywaniu umowy, Zamawiaj±cy mo¿e na³o¿yæ na Wykonawcê karê umown± w wysoko¶ci 1 % (jednego procenta) wynagrodzenia umownego miesiêcznego brutto okre¶lonego w § 4 ust. 4 umowy, za ka¿dy dzieñ zw³oki w realizacji ww. obowi±zków.
3. Je¿eli Wykonawca nie wykona prac awaryjnych w umówionym terminie, Zamawiaj±cy mo¿e na³o¿yæ na Wykonawcê karê umown± w wysoko¶ci 0,01 % wynagrodzenia umownego miesiêcznego brutto okre¶lonego w § 4 ust. 4 umowy, za ka¿d± godzinê zw³oki w podjêciu prac awaryjnych.
4. Je¿eli Wykonawca nie wykona prac w wyznaczonym terminie lub nie usunie usterek Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo zlecenia tych prac wykonawcy zastêpczemu na koszt i ryzyko Wykonawcy, bez konieczno¶ci uzyskania uprzedniego zezwolenia s±du.
5. Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu karê umown± w wysoko¶ci 10 000,00 z³ (s³ownie z³otych: dziesiêæ tysiêcy 00/100) za nieprzed³o¿enie w terminie umowy, o której mowa § 7 ust. 2 pkt 2.8 i pkt 2.9.
6. Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu karê umown± w wysoko¶ci 20 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy, za odst±pienie lub wypowiedzenie umowy z przyczyn dotycz±cych Wykonawcy
7. W przypadku braku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub podwykonawcê przy realizacji zamówienia, w sytuacji gdy wykonywane przez te osoby czynno¶ci polegaj± na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy lub w przypadku nie przedstawienia, na wezwanie Zamawiaj±cego dowodów potwierdzaj±cych zatrudnienie tych osób, Wykonawcy zostanie naliczona kara umowna w wysoko¶ci 2.000,00 z³ za ka¿dy stwierdzony przypadek zatrudnienia osób wykonuj±cych prace fizyczne przy realizacji przedmiotu zamówienia lub nieprzedstawienia w odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego dokumentów potwierdzaj±cych zatrudnienie osoby wykonuj±cej prace fizyczne przy realizacji przedmiotu zamówienia .
8. Kary umowne, o których mowa w umowie, Zamawiaj±cy potr±ci z wynagrodzenia Wykonawcy.
9. Zamawiaj±cy uprawniony jest do dochodzenia odszkodowania uzupe³niaj±cego, je¿eli wysoko¶æ kar umownych nie pokrywa warto¶ci szkody.
10. Przerwy w realizacji us³ug spowodowane dzia³aniami si³y wy¿szej oraz innymi przyczynami, niezawinionymi przez Wykonawcê, nie poci±gaj± za sob± obowi±zku zap³aty kar umownych.
11. Odst±pienie od umowy lub jej rozwi±zanie w inny sposób nie wy³±cza prawa do naliczenia
i dochodzenia kar umownych.
12. £±czna wysoko¶æ kar umownych dochodzonych przez Zamawiaj±cego nie mo¿e przekroczyæ 50% wysoko¶ci wynagrodzenia brutto Wykonawcy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 umowy. Powy¿szy limit stanowi wy³±cznie ograniczenie co do naliczenia kar i nie stanowi górnej granicy odpowiedzialno¶ci Wykonawcy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-05-28 12:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/um_swinoujscie
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-28 12:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-06-26
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Gwoli u¶ci¶lenia informacji o terminie realizacji Zamawiaj±cy informuje, ¿e wynosi on 5 miesiêcy od dnia zawarcia umowy, ale nie wcze¶niej ni¿ od 1 lipca 2024 r.Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.