eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzeg"Wzmocnienie mostu kratownicowego wraz z remontem ulicy Kępa Młyńska"



Ogłoszenie z dnia 2024-05-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
"Wzmocnienie mostu kratownicowego wraz z remontem ulicy Kępa Młyńska"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BRZEG

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412711

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Robotnicza 12

1.5.2.) Miejscowość: Brzeg

1.5.3.) Kod pocztowy: 49-300

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: 77 416 99 50

1.5.8.) Numer faksu: 77 416 99 52

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@brzeg.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.brzeg.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-propublico.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Wzmocnienie mostu kratownicowego wraz z remontem ulicy Kępa Młyńska"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a79993dd-f6fe-11ee-b016-82aaee56c84c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00331866

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00037648/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Wzmocnienie mostu kratownicowego wraz z remontem ulicy Kępa Młyńska.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zadanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00278976

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OR-IV.042.9.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 8293199,38 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wzmocnieniu istniejącego mostu drogowego o stalowych dźwigarach kratowych, usytuowanego na kanale Młynówka w ciągu ul. Kępa Młyńska wraz z remontem odcinka drogi ul. Kępa Młyńska w miejscowości Brzeg. Celem wykonania wzmocnienia mostu jest jego dostosowanie do wymagań eksploatacyjnych, poprawie warunków bezpieczeństwa . Po moście odbywać się będzie ruch pieszy i rowerowy oraz samochodowy o ograniczonym tonażu wyłącznie na potrzeby ewentualnej przyszłościowej obsługi obiektów na wyspie, zabezpieczenie zabytkowej substancji mostu.
Zakres robot budowlanych obejmuje m.in.:
a) wzmocnienie konstrukcji mostu kratownicowego na kanale Młynówka,
b) remont odcinka drogi gminnej nr 102151 ul. Kępa Młyńska
c) wprowadzenie stałej organizacji ruchu drogowego zgodnie z zatwierdzonym projektem na drodze gminnej nr 102151 O ul. Kępa Młyńska.
d) wykonanie robót rozbiórkowych z wywozem i utylizacją odpadów budowlanych,
e) wykonanie wszystkich robót budowlanych towarzyszących koniecznych do realizacji przedmiotu umowy,
f) wykonanie próbnego obciążenia statycznego mostu zgodnie z projektem próbnego obciążenia opracowanego przez Wykonawcę robót.
Ponadto w trakcie realizacji zadania konieczne będzie opracowanie przez Wykonawcę projektu czasowej organizacji ruchu i zabezpieczenia terenu na czas budowy wraz z jego zatwierdzeniem przez Komisję ds. zarządzania ruchem przy Starostwie Powiatowym w Brzegu, a także sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej dla całego zadania.
Szczegółowy zakres rzeczowy zadania określa dokumentacja techniczna składająca się z projektu zagospodarowania terenu, projektu technicznego, projektu wykonawczego projektu organizacji ruchu drogowego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz dokumentu pomocniczego, którym jest przedmiar robót budowlanych.
Przy realizacji przedmiotu umowy Wykonawca jest zobowiązany do zastosowania wyłącznie takich wyrobów budowlanych, które zapewnią realizowanemu obiektowi budowlanemu spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art.5 ust.1 pkt.1) ustawy Prawo budowlane i które zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych i rozporządzeń wykonawczych oraz odpowiadają wymogom dokumentacji projektowej. Cechy materiałów muszą być jednorodne i wykazywać zgodność z określonymi wymaganiami, a rozrzuty tych cech nie mogą przekraczać dopuszczalnego przedziału tolerancji. Jeżeli w SWZ, dokumentacji projektowej, przedmiarach robót pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Wykonawca w takim przypadku może zaoferować przedmioty „równoważne”, a obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 101 ust. 4,5,6 ustawy Pzp, należy do Wykonawcy na etapie składania oferty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45221111-3 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45221119-9 - Roboty budowlane w zakresie renowacji mostów

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający prowadzi przedmiotowe postępowanie przy użyciu Platformy on-line e-ProPublico działającej pod adresem https://epropublico.pl. Termin składania ofert wyznaczony został na dzień 15-05-2024 r. godz. 8:30, termin otwarcia ofert przypadał na dzień 15-05-2024 r. godz. 9:00. W dniu 14-05-2024 r. w godzinach wieczornych platforma e-ProPublico uległa awarii, która nie została usunięta przed upływem terminu składania ofert. W tym czasie Zamawiający otrzymał zgłoszenia telefoniczne i pisemne od Wykonawców o niemożliwości dokonania czynności złożenia oferty.
W wyniku ww. okoliczności niezależnej od Zamawiającego postępowanie obarczone zostało wadą w postaci uniemożliwienia Wykonawcom złożenia oferty w terminie składania ofert, tym samym naruszona została zasada równego traktowania Wykonawców według art. 64 w zw. z art. 16 ustawy. Naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu przez Zamawiającego przy użyciu instrumentów prawnych ustawy oraz technicznych możliwości platformy e-ProPublico). Po terminie składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania więc uniemożliwienie złożenia oferty Wykonawcom wywołuje nieodwracalny skutek. Na obecnym etapie postępowania żadne przewidziane przez ustawę czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert, która jest niepowtarzalna. Wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, z uwagi na naruszenie art. 64 w zw. z art. 16 ustawy. „Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik przetargu, więc zamawiający nie mógł ignorować sposobu funkcjonowania narzędzia informatycznego, za pomocą którego prowadzone jest postępowanie, jak też nie mógł ignorować skutków tego działania i ich wpływu na prowadzenie i rozstrzygnięcie postępowania” (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 9 maja 2022 r. sygn. akt. KIO 1089/22), w związku z czym Zamawiający nie dokonał czynności otwarcia ofert złożonych przed datą wystąpienia awarii.
Mając na uwadze powyższe, zachodzi przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.