Ogłoszenie z dnia 2022-09-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00214821/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-06-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie inwentaryzacji budynku mieszkalnego położonego w Lublinie przy ul. Garbarskiej 8 oraz 5 operatów szacunkowych ... - VI części.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lublin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019514
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Króla Władysława Łokietka 1
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-109
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@lublin.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lublin.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie inwentaryzacji budynku mieszkalnego położonego w Lublinie przy ul. Garbarskiej 8 oraz 5 operatów szacunkowych ... - VI części.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-038b8d72-e1aa-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00334703
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00337941/42/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Wyceny, inwentaryzacje i opinie dotyczące nieruchomości, ruchomości, nakładów, budowli i środków trwałych stanowiących własność lub współwłasność Gminy Lublin
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00214821/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP-P-I.271.45.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 11739,34 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Wykonanie inwentaryzacji budynku mieszkalnego wielorodzinnego położonego w Lublinie przy ul. Garbarskiej 8, o powierzchni zabudowy 648 m² (zgodnie z informacją z kartoteki budynków), zlokalizowanego na nieruchomości oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 7/11 (obr. 16, ark. 1) o powierzchni 0.1432 ha (zgodnie z informacją z rejestru gruntów), stanowiącej współwłasność Gminy Lublin i osób fizycznych, dla której Sąd Rejonowy Lublin – Zachód w Lublinie, X Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr LU1I/00164741/1.4.5.3.) Główny kod CPV: 71251000-2 - Usługi architektoniczne i dotyczące pomiarów budynków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71319000-7 - Usługi biegłych
4.5.5.) Wartość części: 6240,24 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie operatu szacunkowego określającego wartość budynku mieszkalnego jednorodzinnego o powierzchni zabudowy z mapy 76,00 m² (zgodnie z informacją z kartoteki budynków) znajdującego się na części nieruchomości stanowiącej własność Gminy Lublin, oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 1205/2 (obr. 71, ark. 3) o powierzchni 0.0452 ha (zgodnie z informacja z rejestru gruntów), położonej w Lublinie przy Alei Kraśnickiej 234, dla której Sąd Rejonowy Lublin – Zachód, X Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr LU1I/00010924/4 – w celu ujęcia w ewidencji środków trwałych Gminy Lublin4.5.3.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.5.5.) Wartość części: 1570,46 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie operatu szacunkowego określającego wartość lokalu mieszkalnego, stanowiącego własność Gminy Lublin, oznaczonego nr 21, o powierzchni użytkowej 50,00 m² wraz z udziałem 5000/148600 części w budynku i urządzeniach, które nie służą do wyłącznego użytku właścicieli poszczególnych lokali, dla którego Sąd Rejonowy Lublin – Zachód w Lublinie, X Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą LU1I/00050643/2, znajdującego się w budynku mieszkalnym zlokalizowanym na nieruchomości, stanowiącej współwłasność Gminy Lublin i osób fizycznych, oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 5/6 (obr. 29, ark. 3) o powierzchni 0.0245 ha (zgodnie z informacją z rejestru gruntów), położonej w Lublinie przy ul. Henryka Wiercieńskiego 11, dla której Sąd Rejonowy Lublin – Zachód w Lublinie, X Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr LU1I/00043193/0 – w celu ujęcia w ewidencji środków trwałych Gminy Lublin.4.5.3.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.5.5.) Wartość części: 608,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie operatu szacunkowego określającego wartość spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego oznaczonego nr 4, o powierzchni użytkowej 18,90 m², znajdującego się w budynku mieszkalnym zlokalizowanym na nieruchomości, oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 58/2 (obr. 21, ark. 7) o powierzchni 3.6856 ha (zgodnie z informacją z rejestru gruntów), położonej w Lublinie przy ul. Pana Tadeusza 8, dla której Sąd Rejonowy Lublin – Zachód w Lublinie, X Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr LU1I/00236930/9 – w celu ujęcia w ewidencji środków trwałych Gminy Lublin.4.5.3.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.5.5.) Wartość części: 608,00 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie operatu szacunkowego określającego wartość pomieszczeń technicznych nr 06 o powierzchni 3,99 m² oraz nr 07 o powierzchni 10,28 m² związanych z udziałem Gminy Lublin wynoszącym 1427/145209 części w nieruchomości zabudowanej budynkiem opieki medycznej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka ewidencyjna nr 37 (obr. 16, ark. 3) o powierzchni 0,2243 ha, położonej w Lublinie przy ul. Topolowej 7 (zgodnie z informacją z rejestru gruntów), dla której Sąd Rejonowy Lublin – Zachód w Lublinie, X Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr LU1I/00187563/6 – w celu sprzedaży4.5.3.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.5.5.) Wartość części: 1379,04 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie operatu szacunkowego określającego wartość nieruchomości stanowiących własność Gminy Lublin, oznaczonych (zgodnie z informacją z rejestru gruntów) jako działki ewidencyjne:1) nr 18/1 (obr. 14, ark. 13) o powierzchni 0.0473 ha, położona w Lublinie przy ul. Białkowska Góra 12c, zabudowana budynkami niemieszkalnymi (komórki, obiekty garażowe) oraz urządzeniami budowlanymi (chodnik, schody terenowe), dla której Sąd Rejonowy Lublin – Zachód w Lublinie, X Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr LU1I/00170209/5,
2) nr 18/2 (obr. 14, ark. 13) o powierzchni 0.0261 ha, położona w Lublinie przy ul. Białkowska Góra 12d, dla której Sąd Rejonowy Lublin – Zachód w Lublinie, X Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr LU1I/00177011/9,
– w celu sprzedaży.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.5.5.) Wartość części: 1333,60 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8610,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 13530,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 8610,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Biuro Wycen Nieruchomości Jolanta Saran
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7121018273
7.3.3) Ulica: ul. Karmelicka 3/5
7.3.4) Miejscowość: Lublin
7.3.5) Kod pocztowy: 20-081
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
JOLANTA SARAN BIURO WYCEN NIERUCHOMOŚCI
jakie przetargi wygrała firma
JOLANTA SARAN BIURO WYCEN NIERUCHOMOŚCI
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-08-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 8610,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie w części II zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) - cena najkorzystniejszej oferty w części II przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Cena najkorzystniejszej oferty w części II wynosi: 2 900,00 zł brutto natomiast kwota jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia w części II to 1 931,67 zł brutto.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1107,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1900,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1107,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Biuro Wycen Nieruchomości Jolanta Saran
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7121018273
7.3.3) Ulica: ul. Karmelicka 3/5
7.3.4) Miejscowość: Lublin
7.3.5) Kod pocztowy: 20-081
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-08-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1107,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie w części IV zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) - cena najkorzystniejszej oferty w części IV przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Cena najkorzystniejszej oferty w części IV wynosi: 2 400,00 zł natomiast kwota jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia w części IV to 747.84 zł brutto.
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie w części V zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) - cena najkorzystniejszej oferty w części V przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Cena najkorzystniejszej oferty w części V wynosi: 4 900,00 zł natomiast kwota jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia w części V to 1 696.22 zł.
Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2900,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2900,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2900,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 6)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Genius Loci Maciej Smaga
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 712-241-77-04
7.3.3) Ulica: ul. Willowa 21/33
7.3.4) Miejscowość: Lublin
7.3.5) Kod pocztowy: 20-819
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
JOLANTA SARAN BIURO WYCEN NIERUCHOMOŚCI
jakie przetargi wygrała firma
JOLANTA SARAN BIURO WYCEN NIERUCHOMOŚCI
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 6)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-08-08
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2900,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
zamówienia
- część I: 60 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy,
- część III i VI: 30 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.
2. Pełna nazwa zamówienia: Wykonanie inwentaryzacji budynku mieszkalnego położonego w Lublinie przy ul. Garbarskiej 8
oraz 5 operatów szacunkowych określających wartość: budynku mieszkalnego, lokalu mieszkalnego, spółdzielczego
własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, 2 pomieszczeń technicznych oraz nieruchomości zabudowanej i
niezabudowanej - VI części
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- RDW w Parczewie: Dostawa pali do zasłon przeciwśnieżnych
- Dostawa wraz z montażem sprzętu potrzebnego do wyposażenia sześciu pracowni - laboratorium 3D dla szkół średnich Powiatu Lubelskiego
- Modernizacja klap pożarowych na instalacji wentylacji oddymiającej w Domu Studenckim Helios w systemie zaprojektuj i wybuduj
- Dostawa sprzętu komputerowego
- Zakup i dostawa skanerów, drukarek kodów kreskowych oraz urządzenia wielofunkcyjnego
- Dostawa osuszacza gazowego Drierite kompatybilnego z posiadanym przez Zamawiającego analizatorem gazów GASMET Terra 5000 wraz z wymiennym wypełnieniem na rzecz IA PAN im. B. Dobrzańskiego w Lublinie
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sporządzenie operatów szacunkowych w podziale na części.
- Budowa boiska piłkarskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Marchwaczu - etap I
- Opracowanie dokumentacji projektowej na remont pomieszczeń bloku żywienia w Przedszkolu nr 37 przy ul. Szlenkierów 8 w Warszawie - numer postępowania 23/ZP/25
- "Rozbudowa wraz z modernizacją Oddziału Geriatrycznego" w formule "zaprojektuj i wybuduj".
- Usługa sporządzenia operatów szacunkowych w celu określenia wartości rynkowej prawa własności nieruchomości położonych w Radomiu przy ulicy: Miodowej, Toruńskiej oraz Wośnickiej
- Usługa sporządzenia operatów szacunkowych w celu określenia wartości rynkowej prawa własności nieruchomości gruntowych położonych w Radomiu
więcej: Usługi architektoniczne i dotyczące pomiarów budynków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.