Ogłoszenie z dnia 2024-05-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00263032/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont dachu oraz renowacja okien drewnianych, stropu kasetonowego, kolumn portyku wejściowego oraz elewacji dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BARANÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855529
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 21
1.5.2.) Miejscowość: Baranów
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-604
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.7.) Numer telefonu: 62 74 10 000
1.5.8.) Numer faksu: 62 74 10 005
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@baranow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.baranow.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6e4a0a76-ec32-11ee-b4e0-4ac387c144e31.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont dachu oraz renowacja okien drewnianych, stropu kasetonowego, kolumn portyku wejściowego oraz elewacji dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6e4a0a76-ec32-11ee-b4e0-4ac387c144e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00334787
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00036905/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont dachu oraz renowacja okien drewnianych, stropu kasetonowego, kolumn portyku wejściowego oraz elewacji dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00263032
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GP.ZP.271.3.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 3453642,38 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Planowana do realizacji inwestycja ma na celu naprawę i zabezpieczenie substancji budynku dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu wybudowanego w latach 1840-50 (obecnie budynek Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II) przed dalszą degradacją.
Istniejący stan zagospodarowania terenu
Jak wynika z przeprowadzonej inwentaryzacji stan techniczny elementów budynku jest zróżnicowany. W najgorszym stanie znajdują się elementy budynku poddawane działaniu czynników zewnętrznych (woda, wiatr, śnieg, zmienność temperatur) takie jak więźba dachowa, ściany murowane w obrębie poddasza, kominy oraz strop nad I piętrem (narażony na zalewanie wodami opadowymi z nieszczelności dachu). Z uwagi na korozję elementów w przypadku więźby dachowej i stropu nad I piętrem w znacznej części nie są w aktualnym stanie spełnione wymagania użytkowe głównej konstrukcji nośnej.
Budynek wymaga też podjęcia natychmiastowych działań w zakresie renowacji okien, które są zniszczone i posiadają wiele ubytków podłoża oraz warstwy kolorystycznej. Destrukcji ulega także malarska dekoracja ornamentowa stropu drewnianego (kasetonowego) portyku. Warstwa malarska łuszczy się, co w efekcie bez podjęcia prac konserwatorskich doprowadzi do zatracenia dekoracji. Konserwacji technicznej i estetycznej wymagają także elementy architektoniczne portyku wejściowego, gdyż posiadają one nawarstwienia, ubytki oraz miejscowe spękania. Remontu wymagają również podłogi z tworzyw sztucznych oraz płyt pilśniowych, które należy zerwać i wymienić na nowe. W złym stanie technicznym jest także elewacja zewnętrzna budynku. Na jej aktualny stan techniczny wpływ miała/ma m.in. użyta podczas prac naprawczych i izolujących zaprawa z dodatkiem cementu, która zakłóciła „oddychanie” ścian i spowodowała powstanie charakterystycznej siatki spękań na przeważającej powierzchni elewacji oraz stan rynien i obróbek blacharskich. W związku z powyższym, ze względu na występujące na elewacjach (dotyczy to zarówno części cokołowej, gdzie zniszczenia związane są z silnym zawilgoceniem, jak i pozostałychpartii elewacji) znaczne zniszczenia i odspojenia tynków wymagana jest także renowacja elewacji zewnętrznej.
Podstawowy zakres zamówienia obejmuje m.in.:
• remont elewacji wraz z kolorystyką;
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
Pozwolenie nr 32/2022/A z dnia 24.01.2022r., na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
• remont kapitalny stropu oraz dachu z pokryciem i orynnowaniem,
Decyzja nr 144/2023 z dnia 27.04.2023r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 107/2023/A z dnia 24.02.2023r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• renowację historycznej stolarki okiennej (71 szt. okien drewnianych),
Pozwolenie nr 91/2021/A z dnia 05.03.2021r. na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• renowację stropu kasetonowego;
Decyzja nr 458/2020 z dnia 31.08.2020r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 740/2023/A z dnia 20.04.2023r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
Pozwolenie nr 737/2023/A z dnia 20.10.2023r., na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• konserwację techniczną i estetyczną elementów architektonicznych portyku wejściowego (trzony i głowice kolumn)
Pozwolenie nr 446/2020/A z dnia 02.07.2020r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• remont tarasu po stronie wschodniej;
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
• remont daszków nad przybudówkami po stronie wschodniej i zachodniej budynku Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
• Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• odtworzenie wyjścia do ogrodu w elewacji południowej
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
• zagospodarowanie południowego przedpola budynku związane z odtwarzanym wyjściem do ogrodu
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• oświetlenie zewnętrzne bezpośredniego otoczenia budynku
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• korektę rozmieszczenia kamer monitoringu;
Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;
Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
• Remont podłogi
Ze względu na funkcję jaką w chwili obecnej spełnia budynek (siedziba szkoły podstawowej) Wykonawca obowiązany jest przed podpisaniem umowy do przedłożenia Zamawiającemu harmonogramu prac.
Harmonogram winien uwzględniać miejsce (czynna szkoła podstawowa) oraz specyfikę remontu i dostosowanie niektórych prac takich jak renowacja okien, które należy rozpocząć w miesiącach wiosennych i przeprowadzić w przerwie wakacyjnej.
Wykonanie zadania przyczyni się do zabezpieczenia, zachowania i utrwalenia substancji zabytku. Ponadto, realizacja projektu wpłynie na poprawę bezpieczeństwa osób korzystających z obiektu na co dzień oraz na poprawę estetyki obiektu.
3. Ponadto zakres zamówienia obejmuje:
1) Usuwanie wad i usterek w ramach udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi.
Remont dachu oraz renowacja okien drewnianych, stropu kasetonowego, kolumn portyku wejściowego oraz elewacji dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu jest dofinansowana z Programu „Polski Ład” w wysokości 95% wartości złożonej oferty jednak nie więcej niż 3 500 000,00 zł.
Wysokości wkładu własnego stanowi różnica miedzy wartością ofertową a wartością dofinansowania.
Zgodnie z zasadami Programu „Polski Ład” w przypadku inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy na podstawie jednej umowy wypłata wynagrodzenia Wykonawcy nastąpi w dwóch transzach (dwa wnioski o dofinansowanie):
- pierwsza po zakończeniu wydzielonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji,
- druga po zakończeniu realizacji inwestycji:
pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 50% kwoty wynagrodzenia,
druga transza w wysokości pozostałej do zapłaty kwoty wynagrodzenia.
Uwaga !
Kosztorys nakładczy z przedmiarem robót należy traktować jako element pomocniczy służący celowi sporządzenia oferty na wykonanie zadania. Przed sporządzeniem kosztorysu ofertowego Wykonawca winien zweryfikować kosztorys nakładczy z Projektem Technicznym i ewentualnie uzupełnić kosztorys o pozycje, które zgodnie z wiedzą techniczną i doświadczeniem oferenta winny dodatkowo w nim wystąpić.
Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 9 do SWZ.
4. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w oparciu o:
Pozwolenia na budowę;
Pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
Pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku
wpisanym do rejestru zabytków.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg
45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien
45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4696000 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6450000 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 4696000 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: INTERMAX J. Wojtasik i wspólnicy Spółka Jawna ,
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6222828369
7.3.3) Ulica: ul. Wrocławska 139
7.3.4) Miejscowość: Przygodzice
7.3.5) Kod pocztowy: 63-421
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Pełen zakres prac renowacyjnych zabytkowych elementów stolarki, Instalacje elektryczne, prace ciesielsko dekarskie, renowacja stropu kasetonowego oraz kolumn portyku wejściwego
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
INTERMAX J. WOJTASIK I WSPÓLNICY SPÓŁKA JAWNA
jakie przetargi wygrała firma
INTERMAX J. WOJTASIK I WSPÓLNICY SPÓŁKA JAWNA
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-05-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 4696000 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
INNE PRZETARGI BARANÓW
- Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.000.000 PLN z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Baranów
- Rozwój usług elektronicznych oraz wzmocnienie stopnia cyfryzacji urzędów w gminach subregionu puławskiego w Gminie Baranów
- Rozbudowa ulicznych sieci kanalizacji sanitarnej w gminie Baranów w miejscowości Bronisławów ul. Diamentowa
więcej: przetargi BARANÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utworzenie zielonej przestrzeni publicznej w miejscowości Rzeczyca wraz z niezbędną infrastrukturą
- Remont klatki schodowej w budynku przy ul. Ryżowej 15 wraz z pracami towarzyszącymi
- "Przebudowa drogi gminnej nr 102081B w miejscowości Aleksandrowo"
- Przystosowanie budynku SP ZOZ w Kodrębie dla potrzeb osób niepełnosprawnych
- Wykonanie robót budowlanych w lokalach mieszkalnych tzw. pustostanach - 5/P/2024.
- "Przebudowa, modernizacja i doposażenie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w SP ZZOZ w Janowie Lubelskim"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.