Ogłoszenie z dnia 2024-05-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00266416/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-29
- 2024/BZP 00274593/01 - Modyfikacja z dnia 2024-04-08
- 2024/BZP 00294347/01 - Modyfikacja z dnia 2024-04-19
- 2024/BZP 00314112/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Tłumaczenia oraz weryfikacja i korekta językowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: NAUKOWA I AKADEMICKA SIEĆ KOMPUTEROWA - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010464542
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kolska 12
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-045
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@nask.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.nask.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://nask.eb2b.com.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
telekomunikacja/IT
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Tłumaczenia oraz weryfikacja i korekta językowa2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b8ee2a5-edb3-11ee-9d6d-ce35ff56444c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00335453
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00266416
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZWiDIT.2611.3.2024.MOR.72[ACIG]
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 25727,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usługi tłumaczenia językowego przez okres 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy lub do wyczerpania budżetu w zakresie:
1) tłumaczenie pisemne zwykłe z języka polskiego na język angielski PL -> EN: minimalna gwarantowana ilość 100 stron każdy po około 2500 znaków ze spacjami, Zamawiający nie dopuszcza tłumaczenia maszynowego (liczba znaków tłumaczenia nie obejmuje nie podlegających tłumaczeniu: jednolitych bloków danych liczbowych, teleadresowych, nazw własnych oraz rysunków i ilustracji)
2) weryfikacja i korekta językowa tekstu angielskiego przez native speakera (proofreading): minimalna gwarantowana ilość 500 stron każdy po około 2500 znaków ze spacjami (liczba znaków weryfikacji i korekty językowej nie obejmuje nie podlegających tłumaczeniu: jednolitych bloków danych liczbowych, teleadresowych, nazw własnych oraz rysunków i ilustracji)
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia dalej SOPZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79530000-8 - Usługi w zakresie tłumaczeń pisemnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 29.03.2024 r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.„Tłumaczenia oraz weryfikacja i korekta językowa” prowadzonego w trybie podstawowym na podstawie
przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn.
zm.).
W trakcie prowadzonego postępowania w NASK PIB weszły w życie zmiany struktury, w wyniku których
przeprowadzono analizę biznesową prowadzonych i planowanych postępowań zakupowych. Analiza biznesowa
przedmiotowego postępowania wykazała, że w związku z planowaną rozbudową i rozwojem
cyberbezpieczeństwa, zmianami zarówno legislacyjnymi (projekt nowelizacji ustawy o krajowym systemie
cyberbezpieczeństwa) jak i idącymi za nimi zmianami organizacyjnymi w NASK PIB, pierwotne założenia
postępowania nie odpowiadają obecnym potrzebom oraz celom Zamawiającego, a obecny zakres postępowania
jest niewystarczający i powinien zostać znacznie rozszerzony, powodując jednocześnie poszerzenie się kręgu
mogących je wykonywać i zainteresowanych jego wykonaniem wykonawców.
Jednocześnie należy zauważyć, że nie ma możliwości wprowadzenia tak znaczących zmian w opisie przedmiotu
zamówienia, albowiem prowadziłoby do sytuacji, gdy wprowadzane modyfikacje istotnie zmieniają charakter
zamówienia lub umowy ramowej w porównaniu z charakterem pierwotnie określonym w dokumentach
zamówienia. W ślad za uzasadnieniem do projektu ustawy Pzp należy stwierdzić, że przykładem
niedopuszczalnej zmiany jest w szczególności zwiększenie zakresu zamówienia, np. dodanie części zamówienia
(tzw. pakietu), zmiana rodzaju zamówienia (np. z dostawy na usługi), zmiana charakteru zamówienia (np. z
leasingu na sprzedaż).
Krajowa Izba Odwoławcza wielokrotnie analizowała znaczenie w/w przesłanki unieważnienia
postępowania stwierdzając m.in. w wyroku z dnia 26.04.2023 r. Sygn. akt: KIO 1022/23 cyt:
„Na wstępie należy zwrócić uwagę, że przesłanka unieważnienia sformułowana w art. 256 ustawy Pzp, jest
przesłanką przyznającą niejako dodatkowo (w stosunku do przesłanek z art. 255 ustawy pzp) zamawiającemu
uprawnienie do unieważnienia postępowania, ale wyłącznie przed upływem terminu składania ofert, jeżeli
wystąpiły (bliżej niesprecyzowane w tym przepisie) okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie
postępowania byłoby nieuzasadnione. W przeciwieństwie do przesłanek z art. 255 Pzp które zostały nakreślone znacznie bardziej restrykcyjnie. Przesłanka unieważnienia z art. 256 Pzp jest nieostra i pozostawia
zamawiającemu pewien luz decyzyjny co do tego, w jakiej sytuacji uzna, że dalsze prowadzenie postępowania
jest nieuzasadnione. Przy czym oczywiste jest, że chodzi o okoliczności, które zaistniały lub ujawniły się po
wszczęciu postępowania, ale nie później niż do upływu terminu składania ofert. Konkludując, de lege lata o ile
na początkowym etapie prowadzonego postępowania zamawiający ma szeroko zakreślone uprawnienie do jego
unieważnienia, o tyle po otwarciu ofert ulega ono zawężeniu do ściśle oznaczonych okoliczności (por. wyrok
Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 10 maja 2022 r., sygn. akt KIO 1074/22). Jednocześnie należy nadmienić,
iż przesłanka unieważnienia z art. 256 ustawy Pzp może dotyczyć również wystąpienia okoliczności, które
Zamawiający mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania.”
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Sukcesywne dostawy paliw w systemie bezgotówkowym - karta flotowa
- Usługa odbioru, wywozu i zagospodarowania odpadów komunalnych stałych z obiektów KPRP położonych w Warszawie.
- Świadczenie usługi wsparcia technicznego dla dwóch urządzeń FortiGate 800D przez 24 miesiące
- Ochrona fizyczna pięciu obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga - Południe. m.st. Warszawy od 01.2025 r. do 02.2026 r.
- Zakup i dostawa środków do utrzymania czystości
- Zakup 150 szt. bronchoskopów jednopacjentowych wraz z 2 szt. kompatybilnych monitorów
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług w zakresie tłumaczeń pisemnych i ustnych na rzecz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego z prawem opcji
- Sukcesywne wykonanie tłumaczeń pisemnych artykułów naukowych z zakresu nauk społecznych i humanistycznych
- Sukcesywne wykonanie tłumaczeń pisemnych artykułów naukowych z zakresu nauk o zdrowiu
- Usługi tłumaczenia z języka polskiego na język angielski i odwrotnie
- Świadczenie usług tłumaczeń pisemnych i ustnych na rzecz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w 2025 roku
- Inne usługi (uługi dodatkowe w stosunku do rybołówstwa; usługi w zakresie tłumaczeń pisemnych i ustnych; usługi w zakresie organizowania wystaw, targów i kongresów).
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.