Ogłoszenie z dnia 2024-05-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00259000/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-25
- 2024/BZP 00262146/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
pełnienie nadzoru inwestorskiego zadania: Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz zadaszeniem przy Szkole Podstawowej w Skórowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Potęgowo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979849
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościuszki 5
1.5.2.) Miejscowość: Potęgowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-230
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@potegowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.potegowo.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c30c6697-eaa4-11ee-9c02-ce2b643d361d1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
pełnienie nadzoru inwestorskiego zadania: Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz zadaszeniem przy Szkole Podstawowej w Skórowie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c30c6697-eaa4-11ee-9c02-ce2b643d361d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00336718
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00037742/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Nadzór inwestorski zadania: Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz zadaszeniem przy Szkole Podstawowej w Skórowie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00259000
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.6.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 209354,19 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 89195,12 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia: pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego zadania: Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz zadaszeniem przy Szkole Podstawowej w Skórowie
Lokalizacja: Miejscowość Skórowo działki nr 72, 73/2 obręb Skórowo Stare, gmina Potęgowo, powiat słupski.
I. Stan istniejący:
1. Przedmiotowy teren zlokalizowany jest w Skórowie pod adresem Skórowo 13a. Teren inwestycji obejmuje działkę o numerze ewidencyjnym 73/2 oraz fragment działki o numerze 72. Wjazd na teren znajduje się od południowo-zachodniej strony działki. Działka 72 jest działką zabudowaną: budynek szkoły, plac zabaw. Część działki o numerze 73/2 zagospodarowana jest boiskiem do piłki nożnej. Przedmiotowy teren porasta kilka drzew. Teren o zróżnicowanej wysokości ze znacznym spadkiem w kierunku wschodnim. W środkowej części działki 73/2 znajduje się skarpa.
II. Przedmiot zamówienia na roboty budowlane:
Przedmiotem inwestycji jest budowa hali sportowej z łącznikiem do budynku istniejącej Szkoły Podstawowej wraz z infrastrukturą techniczną oraz montaż paneli fotowoltaicznych. Łącznik zlokalizowany będzie przy południowej ścianie budynku istniejącej szkoły. Łącznik między szkołą, a halą sportową zaprojektowano w żelbetowej konstrukcji słupowej z dachem monolitycznym.
Budynek hali jest budynkiem 2 kondygnacyjnym w konstrukcji słupowej ze słupów żelbetowych z zadaszeniem łukowym o konstrukcji z drewna klejonego.
Budynek podzielony jest na dwie części: salę widowiskowo-sportową oraz zaplecze socjalno-techniczne z klatką schodową prowadzącą na trybuny oraz do ogólnodostępnych toalet.
W części socjalnej i technicznej zlokalizowane są szatnie i łazienki dla uczniów, toalety ogólnodostępne(w tym toaleta dla osób niepełnosprawnych), pokój trenera, pomieszczenie pierwszej pomocy, magazyn, pomieszczenie gospodarcze, pomieszczenie porządkowe oraz pomieszczenie techniczne/kotłownia. Pomieszczenia dla uczniów dostępne są z korytarza.
Charakterystyczne parametry obiektu:
- wysokość projektowanej hali sportowej: 9,81 m
- wysokość projektowanego łącznika: 4,67 m
- długość budynku: 43,58 m
- szerokość budynku: 24,95 m
- liczba kondygnacji: 2
- kubatura hali sportowej: 8543 m3
- powierzchnia użytkowa: 1046,64 m2
- powierzchnia całkowita 1181,26 m2
- powierzchnia wewnętrzna 1096,20 m2
- powierzchnia zabudowy 962,64 m2
W ramach realizacji inwestycji wystąpią następujące roboty budowlane:
demontaż ogrodzenia, bramek, siatki na piłkochwyty oraz ławek kolidujących
z projektowanym budynkiem hali (zdemontowane elementy należy przekazać do Szkoły);
rozbiórka istniejącego chodnika przed projektowanym wejściem do łącznika (kostkę z rozbiórki należy przekazać Zamawiającemu);
wykonanie nowego utwardzenia przed łącznikiem oraz utwardzenie podcienia za łącznikiem;
wykonanie schodów terenowych;
budowa muru oporowego przy granicy z działką 71;
wykonanie dojazdu do budynku wzdłuż dłuższego boku budynku;
budowa budynku hali sportowej wraz z łącznikiem;
budowa ogrodzenia instalacji fotowoltaicznej;
wykonanie odprowadzenia ścieków sanitarnych do istniejącej kanalizacji sanitarnej na warunkach wydanych przez zarządcę sieci;
wykonanie przyłącza wodociągowego do istniejącej sieci wodociągowej na warunkach wydanych przez zarządcę sieci;
wykonanie odwodnienia projektowanego obiektu systemem rynien i rur spustowych do istniejącej studni kanalizacji deszczowej na warunkach wydanych przez zarządcę sieci;
wykonanie sieci elektrycznej;
wykonanie ogrzewania z wykorzystaniem pompy ciepła typu powietrze/woda o mocy 60kW oraz szczytowej grzałki elektrycznej o mocy 12 kW. Chłodzenie hali gimnastycznej odbędzie się za pomocą tej samej pompy ciepła i chłodnicy w centrali wentylacyjnej;
wykonanie wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej;
wykonanie instalacji ppoż. tj. 7 hydrantów o średnicy 25 mm z wężem półsztywnym 30 m (hydranty wewnętrzne);
wykonanie instalacji grzewczej podłogowej;
wykonanie instalacji ciepła technologicznego;
wykonanie systemu telewizji dozorowej;
wykonanie instalacji oświetlenia i gniazd wtykowych;
wykonanie rozdzielni „RG”;
wykonanie instalacji siły;
wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 49,45 kWp, w ilości 86 szt. paneli;
wykonanie instalacji odgromowej;
wykonanie instalacji elektrycznej;
usunięcie kolizji kanalizacji deszczowej z projektowaną halą sportową oraz przeniesienie istniejącego przyłącza na działce 73/2 poza obszar projektowanego budynku hali sportowej;
usunięcie kanalizacji przyłącza kanalizacyjnego z projektowanym budynkiem oraz przeniesienie poza obrys projektowanego obiektu hali sportowej studzienki rewizyjnej;
wyposażenie hali m.in. w bramki, kosze, drabinki, materace, mobilne strzelnice;
na etapie realizacji robót budowlanych należy uwzględnić konieczność wykonania platformy pionowej dla osób ze szczególnymi potrzebami, zamontowanej w obszarze łącznika między salą gimnastyczną, a szkołą. W celu umożliwienia montażu platformy, należy powiększyć dolny podest przy wejściu do budynku szkoły, tak aby możliwe było zamontowanie ww. platformy(schemat wykonania - wg rysunku załącznikowego).
1.1. W ramach pełnienia funkcji inspektora nadzoru do zadań wykonawcy należy:
a) zakres obowiązków:
1) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z umową, obowiązującymi przepisami i Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
2) uczestniczenie w przekazaniu wykonawcy placu budowy,
3) nadzorowanie wszelkich prób, badań, kontroli i sprawdzeń wymaganymi przepisami prawa,
4) nadzór nad przestrzeganiem przez wykonawcę przepisów BHP łącznie z planem BIOZ,
5) nadzorowanie dokonania wszelkich czynności formalnych wynikających z uzgodnień z poszczególnymi instytucjami podczas bieżącej realizacji robót,
6) kontrola ilości i terminowości wykonania robót,
7) nadzorowanie innych robót, które wynikają z dokumentacji,
8) sprawdzenie jakości wykonanych robót, wbudowanych wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowania wyrobów wadliwych niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
9) sprawdzenie zgodności wykonanych robót z zatwierdzoną dokumentacją, standardami, projektami wykonawczymi i zasadami bezpieczeństwa,
10) bieżąca kontrola jakości wykonywanych robót oraz dokumentów: atestów i świadectw jakości dla materiałów wbudowywanych, kompletowanie na bieżąco dokumentacji powykonawczej,
11) sprawdzenie zgodności urządzeń, materiałów i elementów z wymaganymi certyfikatami i świadectwami wyrobów, deklaracjami zgodności,
12) sprawdzanie i odbiór robót zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych oraz przygotowanie i udział w odbiorze robót,
13) potwierdzenie faktycznie wykonanych prac oraz kontrola usunięcia wad,
14) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy,
15) żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych prac, a także wstrzymania dalszych robót w przypadku, gdyby ich kontynuacja wywoływała zagrożenia bądź powodowała niedopuszczalną niezgodność z projektem,
16) nadzorowanie doprowadzenia obiektu oraz terenu budowy do stanu z przed rozpoczęcia robót budowlanych,
17) obecność na budowie potwierdzona wpisem do dziennika budowy, w tym udział w spotkaniach i naradach dotyczących realizacji robót;
18) bieżąca kontrola wykonania i sprawdzenie dokumentacji powykonawczej,
19) prowadzenie nadzoru inwestorskiego, w przypadku wystąpienia robót dodatkowych, zamiennych, bez żądania dodatkowego wynagrodzenia,
20) nadzorowanie wykonania dokumentacji powykonawczej,
21) żądanie od wykonawcy robót dołączenia do protokołu odbioru robót budowlanych, stanowiącego załącznik do faktury, deklaracji zgodności, certyfikatów na zastosowane materiały, dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych występujących w tych protokołach;
22) weryfikacja dokumentów złożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dotyczących ewentualnej waloryzacji ceny umowy;
23) weryfikacja dokumentów złożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dotyczących ewentualnego wcześniejszego przerwania robót przed zakończeniem realizacji przedmiotu umowy
24) udział w odbiorach związanych z oddaniem obiektu do użytku, tj. kontrola PSP, PPIS i PINB.
b) Wykonawca zobowiązany będzie również w ramach zaproponowanego wynagrodzenia w okresie gwarancji do:
1) uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych i rozwiązywania sporów,
2) uczestnictwa w odbiorze usuniętych usterek, wad ujawnionych w przeglądach gwarancyjnych,
3) sporządzania dokumentacji z przeglądów gwarancyjnych obejmujących: wykaz usterek i wad, wskazania przyczyn powstania usterek i podanie zaleceń odnośnie ich usunięcia, sporządzanie kosztorysu dot. powstałych usterek i wad;
4) nadzoru nad robotami wykonywanymi przez wykonawcę w ramach usunięcia stwierdzonych wad i usterek,
5) udziału w pogwarancyjnym odbiorze robót,
6) w okresie gwarancji udzielonej przez wykonawcę robót, usługodawca musi być dostępny na żądanie zamawiającego w celu nadzorowania wykonywanych robót i odbioru,
7) inne czynności niezbędne do prawidłowego pełnienia nadzoru inwestorskiego.
- Wyklucza się możliwość pełnienia na tej samej budowie funkcji kierownika budowy i inspektora nadzoru przez jedną osobę.
- Inwestor ustanawia funkcję inspektora koordynatora, którą powierza inspektorowi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, który będzie odpowiedzialny również za skoordynowanie działań inspektora branży sanitarnej i elektrycznej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
wystąpiła istotna zmiana okoliczności, powodująca, ze prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.Zamawiający w dniu 09.05.2024 unieważnił postępowanie w trybie podstawowym na roboty budowlane, będące przedmiotem niniejszego nadzoru na podstawie:
- art. 255 pkt 7) ustawy Pzp – Wykonawca uchylił się od zawarcie umowy;
- art. 255 pkt 3) ustawy Pzp – cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający w dniu 30.04.2024 dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej na roboty budowlane: wybrana została oferta nr 1 złożona przez Wykonawcę: Firma Budowlana SKIERKA Edmund Skierka, ul. Rumiankowa 7, 84-353 Lubowidz; cena 7.124.406,00 zł. Wykonawca otrzymał 100 pkt. Kryteria oceny ofert zostały określone w SIWZ: cena 60%, okres gwarancji 40%. Oferta była prawidłowa. Wykonawca wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. Zamawiający wyznaczył termin podpisania umowy na dzień 09.05.2024. W dniu 08.05.2024 Zamawiający otrzymał od Wykonawcy – Firma Budowlana SKIERKA Edmund Skierka - pismo o rezygnacji z podpisania umowy z powodu niedoszacowania ceny oferty. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, do ceny najkorzystniejszej oferty spośród pozostałych ofert, tj. do kwoty 8.080.416,53 zł. Zamawiający w trakcie trwania procedury zwiększył środki finansowe do kwoty oferty 7.124.406,00 zł, co nastąpiło w drodze uchwały Rady Gminy Potęgowo w dniu 18.04.2024. Zamawiający podjął decyzję o nie ogłaszaniu kolejnego postępowania na roboty budowlane, gdyż nie będzie możliwości wykonania i oddania do użytku robót do końca roku 2024, a takim terminem związany jest Zamawiający, biorąc pod uwagę pozyskane dofinansowanie na roboty budowlane w ramach Programu Olimpia – Program budowy przyszkolnych hal sportowych na 100-lecie pierwszych występów reprezentacji Polski na Igrzyskach Olimpijskich. Przedłużenie wykonania do przyszłego roku oznacza utratę dofinansowania.
Prowadzenie przedmiotowego postępowania na pełnienie nadzoru inwestorskiego nie leży w interesie publicznym. Powyższej okoliczności nie można było przewidzieć.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 57065,85 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 116604 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz koordynacja robót w ramach realizacji projektu Rozbudowa Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. dr J. Bednarza w Świeciu o nową siedzibę CZP
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na budowę skateparku przy Stadionie Miejskim w Sztumie na działce nr 401/5, obręb 2 miasta Sztum,
- Sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn. "Budowa i rozwój infrastruktury sportowo-rekreacyjnej w Jaworznie" (...).
- Usługa nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn.: Rozbudowa i przebudowa budynku siedziby LUCS i Oddziału Celnego w Lublinie przy ul. Energetyków 20-22 - zaprojektuj i wybuduj
- Nadzór inwestorski nad zadaniem "Rozbudowa budynku magazynowego z przeznaczeniem na hurtownię farmaceutyczną wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w Składnicy RARS w Wąwale"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.