eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŻegocinaODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE POPRZEZ ODZYSK LUB UNIESZKODLIWIENIE USTABILIZOWANEGO OSADU ŚCIEKOWEGO Z OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W ŁĄKCIE GÓRNEJ W 2022R.



Ogłoszenie z dnia 2021-12-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE POPRZEZ ODZYSK LUB UNIESZKODLIWIENIE USTABILIZOWANEGO OSADU ŚCIEKOWEGO Z OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W ŁĄKCIE GÓRNEJ W 2022R.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŻEGOCINA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660750

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 316

1.5.2.) Miejscowość: Żegocina

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-731

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zegocina.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zegocina.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zegocina.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE POPRZEZ ODZYSK LUB UNIESZKODLIWIENIE USTABILIZOWANEGO OSADU ŚCIEKOWEGO Z OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W ŁĄKCIE GÓRNEJ W 2022R.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d645aa7d-5d1c-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00337003

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004076/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Odbiór i zagospodarowanie poprzez odzysk lub unieszkodliwienie ustabilizowanego osadu ściekowego z gminnej oczyszczalni ścieków w 2022r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00315680/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.25.PN.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Nazwa zadania: Odbiór i transport, zagospodarowanie poprzez odzysk lub unieszkodliwienie ustabilizowanego osadu ściekowego o kodzie 190805 z terenu oczyszczalni ścieków położonej w Łąkcie Górnej w 2022r.
2. Wspólny słownik zamówień (CPV):
90513700 - 3 - Usługi transportu osadów
90513800 - 4 - Usługi obróbki osadów
90513900 - 5 - Usługi likwidacji osadu.
90513600 - 2 - Usługi usuwania osadów
3. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport, zagospodarowanie poprzez odzysk lub unieszkodliwienie ustabilizowanego osadu ściekowego o kodzie 190805 z terenu oczyszczalni ścieków położonej w Łąkcie Górnej 332, 32-731 Żegocina.
4. Przewidywana roczna ilość osadu 1900,00 Mg +/- 15 %.
5. Wykonawca usługi zobowiązany jest do dostarczenia dwóch kontenerów (kontener do dyspozycji Zamawiającego w miejscu załadunku osadu na oczyszczalni ścieków i jeden na wymianę przy każdorazowym odbiorze 1 szt. załadowanego kontenera) szczelnych o objętości 20m3 każdy, w przeliczeniu około 12 000 kg, przystosowanych do transportu komunalnych osadów ściekowych.
6. Odbiór załadowanych kontenerów następować będzie sukcesywnie około 2-3 razy w tygodniu (w wyjątkowych sytuacjach częstotliwość odbioru może ulec zmianie o czym Wykonawca zostanie poinformowany).
7. Ilość wytwarzanych osadów nie jest zależna od zamawiającego. Wyżej wymieniona wartość jest uzależniona od ilości i jakości dopływających do oczyszczalni ścieków surowych, ścieków dowożonych do stacji zlewnej wozami asenizacyjnymi jak również od stopnia odwodnienia w przypadku komunalnych osadów ściekowych.
8. Ustalona ilość jest szacunkowa i może ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb zamawiającego uwzględniając ilość osadów wytworzonych przez oczyszczalnie.
9. Podana powyżej ilość osadów należy traktować jako orientacyjną i Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za nieosiągnięcie wskazanej wielkości.
10. Z tytułu zmniejszenia ilości wywożonych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. W przypadku większej ilości odpadów niż zostały podane Wykonawca zobowiązuje się do ich odbioru.
11. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia dostępną na stronie internetowej Zamawiającego oraz dostępną do wglądu w siedzibie Zamawiającego po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu wglądu przez Wykonawcę jak również z terenem robót.
12. W sytuacji, gdy wykonawca wygrał przetarg, reklamacje w tym dotyczące zmian wartości oferty na podstawie błędów dokumentacji czy nie uzyskania przez wykonawcę wystarczających informacji odnoście warunków i zobowiązań nie będą rozpatrywane.
13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ważenia pojazdu w celu zweryfikowania wagi załadowanego kontenera.
14. Postępowanie przetargowe ma na celu wybór Wykonawcy (Odbiorcy) ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych. Wykonawca zobowiązany będzie do gospodarowania przedmiotowymi osadami, przez co rozumie się wywóz mas osadowych poza teren oczyszczalni a następnie ich wykorzystanie z zachowaniem wymogów określonych przepisami:
− Ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jednolity Dz.U.2020.797),
− Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 luty 2015r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U 2015,poz. 257 ),
− Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 stycznia 2015r. w sprawie procesu odzysku R10 (Dz. U 2015, poz. 132),
− Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 ,poz. 819),
− Ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawa Ochrony Środowiska (tekst jednolity Dz.U.2020.1219)
15. Osady mogą być zagospodarowane w procesie:
1) Odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z posiadanym przez Wykonawcę pozwoleniem na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 Zamawiający wymaga decyzji na zbieranie i przetwarzanie odpadów.
2) W przypadku stosowania osadów do celów określonych w art. 96 ust. 1 pkt 5 ustawy o odpadach Wykonawca przed stosowaniem osadów poza instalację w procesie R 10 powinien:
− Przetwarzać odpady zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 stycznia 2015r. w sprawie procesu odzysku R10 (Dz.U 2015, poz. 132),
− Stosować osady ściekowe zgodnie z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 luty 2015r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U 2015, poz. 257 ).
− Przed stosowaniem osadów ściekowych przebadać jakość gleby.
− Po przywiezieniu osadów ściekowych w miejsce ich stosowania równomiernie rozprowadzić je na powierzchni terenu przy pomocy sprzętu umożliwiającego jego stosowanie.
− Przekazać Wytwórcy osadów ściekowych wyniki badań potwierdzających jakość gleby, na której osady mają być stosowane, wykonane przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust 1 pkt 1 lub 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo Ochrony Środowiska.
− W przypadku rolniczego wykorzystania wykonawca do oferty dołoży oświadczenie (załącznik nr 7 do SWZ), że jest w posiadaniu minimum 20 ha wraz z mapą/mapami.
− Wykonawca jest zobowiązany skalkulować w ofercie przetargowej koszt badania gruntów na których mają być stosowane osady. Częstotliwość badań i ich standard musi być zgodna z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 06.02.2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu aktualne wyniki badań gruntów. Pobór i badania gruntu należy zlecać laboratorium posiadającemu akredytację na wykonywanie tego typu badań. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany będzie do każdorazowego dostarczania Zamawiającemu map ewidencji gruntów z zaznaczeniem innym kolorem numerów działek i ich powierzchni na których osady te mają być stosowane.
16. Transport Wykonawcy musi być przystosowany do przewozu osadów ściekowych tj.: musi mieć zabezpieczenia uniemożliwiające zanieczyszczenia tras przejazdu, oraz być:
a) dopuszczony do poruszania się po drogach,
b) szczelny (nie powodować wycieków),
c) stabilny (uniemożliwiający osuwanie się osadów oraz ewentualne ich pylenie),
d) mieć ładowność i wytrzymałość przystosowaną do wywozu osadów i pozwalającą na ich odbiór z oczyszczalni w wymaganym terminie realizacji.
17. Z chwilą odebrania osadów ściekowych z Oczyszczalni Ścieków w Łąkcie Górnej Wykonawca staje się posiadaczem odpadu (komunalnego osadu ściekowego).
18. Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia dopuszcza możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej w miejscu prowadzenia odzysku przez Wykonawcę.
19. Odbiór i transport osadów odbywał się będzie przy użyciu przystosowanego do tego rodzaju ładunku, sprzętu Wykonawcy.
20. Na podstawie zlecenia telefonicznego lub przesłanego drogą faksową lub elektroniczną wystawionego przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do odbioru osadu o kodzie 190805.
21. Potwierdzenie przyjęcia odpadów o których mowa powyżej odbywać się będzie każdorazowo na podstawie „Karty przekazania odpadu” potwierdzonej pod względem ilościowym przez Zamawiającego oraz przez Odbiorcę.
22. Odpady do czasu ich odbioru przez Wykonawcę są tymczasowo składowane na terenie oczyszczalni ścieków.
23. Przy załadunku, transporcie i wyładunku odpadów będących przedmiotem zamówienia Wykonawca odpowiada za utrzymanie czystości i stanu nawierzchni dróg zakładowych i publicznych.
24. W celu uniknięcia ewentualnych nieporozumień i problemów mogących wystąpić na etapie wykonywania usługi objętej przetargiem zaleca się Wykonawcom do zapoznania z przedmiotem zamówienia. Wizja lokalna może być dokonana na poszczególnych oczyszczalniach ścieków przed terminem składania oferty. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi Wykonawca startujący w przetargu.
25. W przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na Zamawiającego (jako wytwórcę) wynikających z transportu i przetwarzania odpadów będących przedmiotem zamówienia niezgodnego z prawem lub warunkami zawartymi w umowie, Zamawiający obciąży finansowo Wykonawcę. Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt usunąć wszelkie nieprawidłowości związane z transportem, zagospodarowaniem i przetwarzaniem odpadów.
26. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji o którym mowa w art. 441 ust.1 Pzp., polegające na świadczeniu usługi przez wykonawcę na takich samych warunkach określonych w umowie, maksymalnie do wysokości 30% zamówienia podstawowego.
27. Prawo opcji oznacza, że usługi objęte prawem opcji zostaną zakupione w zależności od potrzeb i posiadanych środków przez Zamawiającego. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego z którego może ale nie musi skorzystać. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem uruchomiania prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90513700-3 - Usługi transportu osadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90513600-2 - Usługi usuwania osadów

90513800-4 - Usługi obróbki osadów

90513900-5 - Usługi likwidacji osadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 469908,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 469908,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 469908,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Handlowo-Usługowa „KAMIR” Monika Chwajoł

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9451793639

7.3.3) Ulica: Ul. Kołowa 7/62,

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 30-134

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 469908,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-01-01 do 2022-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.