Ogłoszenie z dnia 2024-05-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00365890/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-13
- 2024/BZP 00366559/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-14
- 2024/BZP 00368249/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-16
- 2024/BZP 00394095/01 - Wynik z dnia 2024-07-03
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi gminnej do terenów inwestycyjnych w Brzozowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BRZOZÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440235
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Armii Krajowej 1
1.5.2.) Miejscowość: Brzozów
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-200
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: 133061061
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@brzozow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://brzozow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi gminnej do terenów inwestycyjnych w Brzozowie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cebeedac-1692-11ef-9381-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00337678
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00036019/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Budowa drogi gminnej do terenów inwestycyjnych w Brzozowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cebeedac-1692-11ef-9381-e6cc5d6d04e53.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między zamawiającym a wykonawcą odbywa się przy użyciu:
a) portalu e-Zamowienia, adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
b) poczty elektronicznej, adres poczty elektronicznej do komunikacji: zp@brzozow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między zamawiającym a wykonawcą, w postepowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) lub poczty elektronicznej. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” lub poczty elektronicznej odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 224587799 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Każdorazowo kierując do zamawiającego oświadczenie, pismo, zawiadomienie lub wniosek wykonawca powinien powoływać się na numer referencyjny postępowania tj. ZP.271.22.2024.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r., poz. 2452), rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (t. j. Dz.U. z 2017 r., poz. 2247) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r., poz. 2415 z późniejszymi zmianami). Zamawiający w ramach postępowania dopuszcza do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych zastosowanie formatu .rar.
W przypadku przekazywania w postępowaniu dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowo opisano w punkcie 19 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowo opisano w punkcie 19 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.22.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa zamówienia: Budowa drogi gminnej do terenów inwestycyjnych w Brzozowie
Kody CPV podano w treści załączników 8 i 9 do specyfikacji warunków zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie, w formule zaprojektuj i wybuduj, robót budowlanych polegających na wykonaniu zadania Budowa układu komunikacyjnego oraz infrastruktury technicznej w obrębie terenów inwestycyjnych w miejscowości Brzozów. Gdy zamawiający w treści specyfikacji używa terminu roboty budowlane rozumie przez to zarówno usługi, dostawy jak i roboty budowlane konieczne do wykonania zamówienia, wynikające z treści opisu przedmiotu zamówienia, zgodnie z przyjętą formułą zaprojektuj i wybuduj.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki nr 8 i 9 do specyfikacji warunków zamówienia w postaci programów funkcjonalno-użytkowych. Załącznik nr 8 program funkcjonalno-użytkowy „Budowa układu komunikacyjnego oraz infrastruktury technicznej w obrębie terenów inwestycyjnych w miejscowości Brzozów” stanowi opis przedmiotu zamówienia w zakresie podstawowym. Załącznik nr 9 program funkcjonalno-użytkowy „Budowa układu komunikacyjnego oraz infrastruktury technicznej w obrębie terenów inwestycyjnych w miejscowości Brzozów – część 2” stanowi opis przedmiotu zamówienia w zakresie prawa opcji. W razie wątpliwości co do zakresu przedmiotu zamówienia wszystkie materiały przekazane wykonawcom w ramach wskazanych załączników wchodzą w zakres przedmiotu zamówienia.
Zgodnie z art. 441 ustawy P.z.p. zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia. Poprzez prawo opcji zamawiający rozumie:
• określenie przez zamawiającego minimalnego zakresu przedmiotu zamówienia, którego wykonanie zamawiający gwarantuje, tzw. zamówienie podstawowe,
• określenie zakresu oraz ceny przedmiotu zamówienia tzw. zamówienia w ramach prawa opcji, którego realizację zamawiający będzie uprawniony (ale nie zobligowany) zamówić do wykonania, a wykonawca zobowiązany będzie przedmiot zamówienia w tym zakresie zrealizować, przy czym realizacja zamówienia nastąpi wyłącznie w przypadku przekazania wykonawcy, zgodnej z treścią umowy informacji o skorzystaniu z prawa opcji.
Zakres zamówienia w zakresie prawa opcji określa program funkcjonalno-użytkowy „Budowa układu komunikacyjnego oraz infrastruktury technicznej w obrębie terenów inwestycyjnych w miejscowości Brzozów – część 2” stanowiący załącznik nr 9 do specyfikacji warunków zamówienia.
Wartość prawa opcji ustalona jako wartość szacunkowa robót i usług 1.822.847,51 PLN netto.
Ostateczną maksymalną wartością opcji jest wartość oferty wybranego wykonawcy w zakresie prawa opcji.
W każdym przypadku, gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę albo przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Kryteriami, które zamawiający wykorzysta do oceny równoważności będą każdorazowo wyłącznie parametry i wymagania ujęte w opisie przedmiotu zamówienia. Warunkiem uznania równoważności jest udowodnienie przez wykonawcę w ofercie, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
44132000-4 - Elementy przepustów
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45111250-5 - Badanie gruntu
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
45232200-4 - Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych
45232210-7 - Roboty budowlane zakresie budowy linii napowietrznych
45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych
45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233128-2 - Roboty budowlane w zakresie rond
45233129-9 - Roboty budowlane w zakresie skrzyżowań dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233261-6 - Roboty budowlane w zakresie przejść dla pieszych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233292-2 - Instalowanie urządzeń ochronnych
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zgodnie z art. 441 ustawy P.z.p. zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia. Poprzez prawo opcji zamawiający rozumie:• określenie przez zamawiającego minimalnego zakresu przedmiotu zamówienia, którego wykonanie zamawiający gwarantuje, tzw. zamówienie podstawowe,
• określenie zakresu oraz ceny przedmiotu zamówienia tzw. zamówienia w ramach prawa opcji, którego realizację zamawiający będzie uprawniony (ale nie zobligowany) zamówić do wykonania, a wykonawca zobowiązany będzie przedmiot zamówienia w tym zakresie zrealizować, przy czym realizacja zamówienia nastąpi wyłącznie w przypadku przekazania wykonawcy, zgodnej z treścią umowy informacji o skorzystaniu z prawa opcji.
Zakres zamówienia w zakresie prawa opcji określa program funkcjonalno-użytkowy „Budowa układu komunikacyjnego oraz infrastruktury technicznej w obrębie terenów inwestycyjnych w miejscowości Brzozów – część 2” stanowiący załącznik nr 9 do specyfikacji warunków zamówienia.
Wartość prawa opcji ustalona jako wartość szacunkowa robót i usług 1.822.847,51 PLN netto.
Ostateczną maksymalną wartością opcji jest wartość oferty wybranego wykonawcy w zakresie prawa opcji.
Zamawiający ma prawo skorzystania z prawa opcji wielokrotnie, z możliwością podziału zakresu objętego prawem opcji na elementy nie mniejsze niż określone w ofercie wykonawcy.
Zamawiający ma prawo skorzystania z prawa opcji w zakresie elementu „dokumentacja projektowa” nie później niż 120 dni od dnia zawarcia umowy.
Zamawiający ma prawo skorzystania z prawa opcji w zakresie pozostałych elementów nie później niż 180 dni przed upływem terminu wykonania przedmiotu umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena
Przez cenę za całość przedmiotu zamówienia zamawiający rozumie łączny koszt za całość przedmiotu zamówienia, stanowiący całkowite, maksymalne, ryczałtowe wynagrodzenie wykonawcy.
Maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów wg kryterium cena – 60 punktów.
Oferta z najniższą oferowaną ceną brutto „C min” otrzymuje punktów 60.
Każda inna oferta „C” otrzymuje ilość punktów w kryterium cena wynikającą z wyliczenia wg wzoru:
(Cmin/C) x 60 = cp
Cmin – najniższa oferowana cena spośród ofert nieodrzuconych
C – cena badanej oferty
cp – liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę z kryterium cena
2) Okres gwarancji i rękojmi za wady
Przez okres gwarancji i rękojmi za wady zamawiający rozumie wydłużenie minimalnego okresu gwarancji i rękojmi za wady wymaganego od wykonawców. Minimalny okres gwarancji i rękojmi za wady wynosi 6 lat od dnia odbioru całości przedmiotu zamówienia.
Maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów wg kryterium okres gwarancji i rękojmi za wady – 20 punktów.
Wykonawca, który w ofercie zobowiąże się do udzielenia gwarancji jakości i rękojmi za wady fizyczne wykonanych robót na okres:
• 6 lat otrzyma 0 punktów
• 7 lat otrzyma 5 punktów
• 8 lat otrzyma 10 punktów
• 9 lat otrzyma 15 punktów
• 10 lat otrzyma 20 punktów
3) Doświadczenie personelu wykonawcy skierowanego do realizacji zamówienia jako kierownik budowy
W ramach kryterium zamawiający oceni doświadczenie osoby wskazanej przez wykonawcę jako kierownika robót w specjalności inżynieryjnej drogowej.
Maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów wg kryterium doświadczenie personelu wykonawcy skierowanego do realizacji zamówienia jako kierownik budowy – 10 punktów.
Ilość punktów które otrzyma oferta zamawiający ustali jako sumę punktów przyznanych za spełnienie poniższych wymagań:
Osoba wskazana jako kierownik budowy – kierownik robót w specjalności inżynieryjnej drogowej sprawował funkcje kierownika budowy w następującej liczbie zadań polegających na budowie, przebudowie lub rozbudowie dróg publicznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w okresie ostatnich 5 lat przed upływem termin uskładania ofert:
0-2 zadań – 0 punktów
3-4 zadań – 3 punkty
5-6 zadań – 7 punktów
7 lub więcej zadań – 10 punktów
4) Doświadczenie personelu wykonawcy skierowanego do realizacji zamówienia jako projektanci
W ramach kryterium zamawiający oceni doświadczenie osoby wskazanej przez wykonawcę jako projektant główny lub członek zespołu.
Maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów wg kryterium doświadczenie personelu wykonawcy skierowanego do realizacji zamówienia jako projektanci – 10 punktów.
Ilość punktów które otrzyma oferta zamawiający ustali jako sumę punktów przyznanych za spełnienie poniższych wymagań:
Osoba wskazana jako główny projektant lub członek zespołu była autorem następującej liczby dokumentacji technicznych polegających na opracowania projektu budowy, przebudowy lub rozbudowy dróg publicznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert:
1 opracowanie – 0 punktów
2 opracowania – 5 punktów
3 lub więcej opracowań – 10 punktów
Sposób oceny ofert szczegółowo opisano w punkcie 16 specyfikacji warunków zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi za wady
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu wykonawcy skierowanego do realizacji zamówienia jako kierownik budowy
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu wykonawcy skierowanego do realizacji zamówienia jako projektanci
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający stawia warunki udziału w postępowaniu, w zakresie zdolności technicznej i zawodowej jak poniżej:a) zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał się doświadczeniem w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jednego zadania, obejmującego swym zakresem roboty budowlane polegające na budowie, rozbudowie, przebudowie uzbrojenia terenów inwestycyjnych o wartości robót co najmniej 7.000.000,00 PLN brutto. Za roboty zakończone uznaje się takie, dla których wystawiono świadectwo przejęcia, protokół końcowego odbioru lub inny równoważny dokument potwierdzający odbiór robót przez inwestora. Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania się doświadczeniem uzyskanym podczas realizacji kontraktów w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Sformułowania „budowa”, „rozbudowa”, „przebudowa” należy rozumieć zgodnie z definicjami określonymi lub wynikającymi z ustawy Prawo budowlane,
b) zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał się doświadczeniem w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jednego zadania, w systemie zaprojektuj i wybuduj, z zastosowaniem procedury ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej) obejmującego swym zakresem roboty budowlane polegające na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie, w ramach, których wykonano roboty drogowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Za roboty zakończone uznaje się takie, dla których wystawiono świadectwo przejęcia, protokół końcowego odbioru lub inny równoważny dokument potwierdzający odbiór robót przez inwestora. Sformułowania „budowa”, „rozbudowa”, „przebudowa” lub „remont” należy rozumieć zgodnie z definicjami określonymi lub wynikającymi z ustawy Prawo budowlane,
c) zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał się doświadczeniem w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jednej usługi, której przedmiotem było opracowanie dokumentacji technicznej tożsamej z przedmiotem zamówienia, przy czym za tożsamą zamawiający uzna usługę opracowania projektu budowy, przebudowy lub rozbudowy dróg publicznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą do terenów inwestycyjnych albo przemysłowych.
UWAGA! w odniesieniu do powyższego warunku jeżeli wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiający nie dopuszcza aby wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
UWAGA! zamawiający dopuszcza wykazanie spełnienia warunku określonego w podpunktach b i c za pomocą tego samego zadania realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj pod warunkiem spełnienia przez zadanie wymagań określonych zarówno w podpunkcie b jak i podpunkcie c.
d) zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, tzn., że dysponuje lub będzie dysponował: osobą/osobami pełniącymi obowiązki kierownika robót, posiadającymi - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 220), do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w specjalności inżynieryjnej drogowej, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Zamawiający dopuszcza łączenie przez jedną osobę kilku rodzajów specjalności.
e) zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, tzn., że dysponuje lub będzie dysponował: co najmniej 1 osobą która posiada uprawnienia budowlane, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 220), do projektowania bez ograniczeń, w specjalności inżynieryjnej drogowej co najmniej od 5 lat oraz która jako członek zespołu lub projektant główny była autorem co najmniej 1 dokumentacji technicznej tożsamej z przedmiotem zamówienia, przy czym za tożsamą zamawiający uzna usługę opracowania projektu budowy, przebudowy lub rozbudowy dróg publicznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą do terenów inwestycyjnych albo przemysłowych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający, zgodnie z treścią art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, poniższych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz wykonanych robót budowlanych i usług, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, potwierdzający że wykonawca zrealizował roboty i usługi określone w wymaganiach zamawiającego, wraz z podaniem rodzaju wykonywanych robót i usług, daty i miejsca wykonania, wartości robót (w odniesieniu do wymogu określonego w punkt 20 podpunkt 2 lit. a) oraz podmiotów na rzecz których roboty i usługi te zostały wykonane (wzór stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji) oraz z załączeniem dowodów określających czy te roboty i usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty i usługi były wykonywane, a jeśli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – w odniesieniu do robót budowlanych inne odpowiednie dokumenty, w odniesieniu do usług oświadczenie wykonawcy.
b) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za pełnienie funkcji kierownika robót oraz projektanta wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia (w odniesieniu do wymogu określonego w punkt 20 podpunkt 2 lit. e) i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (wzór stanowi załącznik nr 5 do specyfikacji).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga w postępowaniu przedkładania przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostepniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do specyfikacji) lub inny środek dowodowypotwierdzający, że wykonawca realizując zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy i usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie, którego wzór stanowi
załącznik nr 7 do specyfikacji).
Dokumenty składające się na ofertę muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub umocowane przez te osoby do reprezentowania wykonawcy. Zamawiający wymaga, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania:
a. przedstawienia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, albo
b. wskazania danych umożliwiających dostęp do wyżej wymienionych dokumentów za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, albo
c. przedstawienia pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy, jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt. 11 ppkt. 16 lit. a specyfikacji
Zapisy powyższe stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Prawo zamówień publicznych lub podwykonawcy nie będącego podmiotem udostepniającym zasoby na takich
zasadach.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówieniaa) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, wtedy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty.
b) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w punkcie 11 ppkt. 10 specyfikacji (oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do specyfikacji), składa każdy z wykonawców (osobno każdy z konsorcjantów lub wspólników spółki cywilnej).
c) Jeżeli w postepowaniu wybrana zostanie oferta wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, zamawiający zażąda, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
d) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy i usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do specyfikacji).
e) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
f) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnianie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wykazują łącznie, zamawiający nie precyzuje szczególnego sposobu spełniania warunku przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określa załącznik nr 1 do specyfikacji warunków zamówienia - wzór umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem portalu e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-14 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-07-13
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jednolity Dz.U. z 2024 r., poz. 507) z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również:a) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 tejże ustawy,
b) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2023 r., poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka o którym mowa w art. 1 pkt. 3 tejże ustawy,
c) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2023 r., poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka o którym mowa w art. 1 pkt. 3 tejże ustawy.
Wykluczenie następuje na okres trwania wyżej wymienionych okoliczności.
Osobą upoważnioną do kontaktów i udzielania wyjaśnień jest: Sławomir Szałajko, Urząd Miejski w Brzozowie, Brzozów, ul. Armii Krajowej 1, II piętro, pokój nr 204, w godzinach: w poniedziałki w godzinach od 7.30 do 16.30, od wtorku do czwartku w godzinach od 7.30 do 15.30, w piątki w godzinach od 7.30 do 14.30.
Telefon: 133061061
Poczta elektroniczna: zp@brzozow.pl
INNE PRZETARGI BRZOZÓW
- Świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Brzozowie w okresie od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2025 r., część 1 i 3
- Dostawa paliw do samochodów służbowych i sprzętu Zarządu Dróg Powiatowych w Brzozowie
- Dostawa fabrycznie nowej koparki kołowej dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Brzozowie
- Poprawa warunków kształcenia w Zespole Szkół Nr 1 w Przysietnicy.
więcej: przetargi BRZOZÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 108182B tj. ul. Witosa w Brańsku
- Utrzymanie i konserwacja nawierzchni drogi leśnej w leśnictwach: Podlesie nr 1001 i 1002, Panewnik nr 1130, Ochojec nr 601, 0621, 0638/2,0638/3, 0154 Giszowiec nr 0201/2
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analizą rzeczowo-finansową dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w Braniewie - etap I
więcej: Elementy przepustów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.