Og³oszenie z dnia 2024-05-27
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00387409/01 - Wynik z dnia 2024-06-28
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa i remont dróg dojazdowych w S³owikowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Rudniki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398586
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 12A
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Rudniki
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-325
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 34 3595072
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@rudniki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.rudniki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa i remont dróg dojazdowych w S³owikowie
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-2ff6279c-1994-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00338996
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00577880/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.7 Budowa i remont dróg dojazdowych w S³owikowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/rudniki3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Postêpowania prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej za po¶rednictwem: platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/rudniki. Zamawiaj±cy dopuszcza, opcjonalnie komunikacjê miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± przy u¿yciu: ePUAP:/GminaRudniki/SkrytkaESP oraz poczty elektronicznej: przetargi@rudniki.pl (za wyj±tkiem oferty za³. Nr 1 do SWZ i o¶wiadczeñ wstêpnych z art. 125 Pzp za³. Nr 4 do SWZ, które obligatoryjnie sk³adane s± za po¶rednictwem Platformy zakupowej.
Uwaga! Zamawiaj±cy przypomina, ¿e w toku postêpowania zgodnie z art. 61 ust. 2 ustawy PZP komunikacja ustna dopuszczalna jest jedynie w toku negocjacji lub dialogu oraz
w odniesieniu do informacji, które nie s± istotne.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust, 1 ustawy P.z.p. podmiotowe ¶rodki dowodowe, przedmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby i inne O¶wiadczenia wymagane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci
w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx,.odt.
W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje siê aby komunikacja miedzy zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane by³y za po¶rednictwem w formie elektronicznej za pomoc± platformazakupowa.pl i formularza „ Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
Za datê przekazania ( wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „ Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”, po którym pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy dopuszcza, opcjonalnie, komunikacjê za po¶rednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: przetargi@rudniki.pl .
Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert – kierowanie do ogó³u zainteresowanych Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na Platformie w sekcji „ Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
Osoby uprawnione do porozumiewania siê z Wykonawcami:
1) w zakresie proceduralnym: Ma³gorzata Gajda, e-mail: przetargi@rudniki.pl,
2) w zakresie merytorycznym: £ukasz Wicher, e-mail: drogi@rudniki.pl
W przypadku pytañ technicznych dotycz±cych funkcjonowania i obs³ugi technicznej Platformy Zakupowej wskazuje kontakt z Centrum Wsparcia Klienta, które udziela wszelkich informacji zwi±zanych z procesem sk³adania ofert, rejestracji oraz innych aspektów technicznych Platformy. Centrum wsparcia Klienta dostêpne jest od poniedzia³ku do pi±tku w godz.: od 7:00 do 17:00 pod numerem telefonu (22)-101-02-02 lub e-mail cwk@platformazakupowa.pl.
Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów
i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
Zgodnie z art. 67 ustawy P.z.p. Zamawiaj±cy podaje wymagania techniczne zwi±zane
z korzystaniem z Platformy:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿
512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
Pozosta³e wymagania zosta³y zawarte w Rozdziale XIIISWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Rudniki.
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@rudniki.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji - firm± przetwarzaj±c± dane jest platformazakupowa.pl , którego operatorem jest Open Nexus Sp. z o.o.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp oraz art. 80 ustawy Pzp (dane mog± byæ przekazywane poza teren UE)
Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy lub przez okres wskazany w umowie o dofinansowaniu,
Wykonawca jest zobowi±zany, w zwi±zku z udzia³em w przedmiotowym postêpowaniu, do wype³nienia wszystkich obowi±zków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i zwi±zanych w przedmiotowym postepowaniu o udzielenie zamówienia, Do obowi±zków tych nale¿±:
a) obowi±zek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te Wykonawca bezpo¶rednio pozyska³ i przekaza³ Zamawiaj±cemu w tre¶ci oferty lub dokumentów sk³adanych na ¿±danie Zamawiaj±cego;
b) obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób dane Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu w tre¶ci oferty lub dokumentów sk³adanych na ¿±danie Zamawiaj±cego,
5) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy PZP, zwi±zanym
z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO i nie bêd± profilowane.
7) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
Pe³na klauzula RODO znajduje siê w Rozdziale II SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PRG.271.8.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest : „Budowa i remont dróg dojazdowych w S³owikowie”
Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje:
1) Budowê drogi dojazdowej w S³owikowie o d³. 0,999km. szeroko¶æ jezdni 3,0 z lokalnymi poszerzeniami o nawierzchni z betonu asfaltowego AC11S gr. 5cm. Szeroko¶æ dwustronnych poboczy 0,5 z kruszyw niezwi±zanych 0-31,5.
Zakres zadania zwi±zanego z budow± obejmuje m.in. wykonanie nastêpuj±cych robót:
- roboty pomiarowe zwi±zane z wytyczeniem i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza,
- roboty ziemne pod konstrukcjê drogi,
- wykonanie warstwy z mieszanki zwi±zanej cementem gr. 25cm,
- wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa ³amanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20cm,
- wykonanie warstwy ¶cieralnej AC11S gr. 5cm,
- wykonanie poboczy z kruszywa ³amanego stabilizowanego mechanicznie gr. 15cm,
- wykonanie poboczy z kostki kamiennej,
- monta¿ oznakowania pionowego.
2) Remont dróg dojazdowych w S³owikowie o d³. 0,246km + 0,285km. szeroko¶æ jezdni 3,0m o nawierzchni z betonu asfaltowego AC11S gr. 5cm. Szeroko¶æ dwustronnych poboczy 0,5 i 0,3m z kruszyw niezwi±zanych 0-31,5mm.
Zakres zadania zwi±zanego z remontami obejmuje m.in. wykonanie nastêpuj±cych robót:
- roboty pomiarowe zwi±zane z wytyczeniem i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza,
- roboty ziemne pod konstrukcjê drogi,
- wykonanie warstwy z mieszanki zwi±zanej cementem gr. 25cm,
- wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa ³amanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20cm, 16cm i 8cm wg dokumentacji,
- wykonanie warstwy ¶cieralnej AC11S gr. 5cm,
- wykonanie poboczy z kruszywa ³amanego stabilizowanego mechanicznie gr. 15cm, 7cm wg dokumentacji.
Zakres przedmiotu umowy okre¶laj± dokumentacje projektowe dróg, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót, który nale¿y traktowaæ jako materia³ pomocniczy.
Przed podpisaniem umowy wykonawca przed³o¿y kosztorysy uproszczone i tabelê elementów dla poszczególnych dróg.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza do zastosowania jako podbudowy i poboczy kruszyw pochodzenia osadowego ( wapieni, dolomitów itp.)
Szczegó³owy zakres zamówienia – robót ujêty jest w dokumentacjach projektowych dróg, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i przedmiarach robót – stanowi±c za³±cznik nr 6 do SWZ.
W przypadku rezygnacji z któregokolwiek elementu uwzglêdnionego w projekcie budowlanym kwota ulegnie zmniejszeniu
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert:
Lp. Nazwa kryterium: Waga:
1. Cena (C) 60%
2. Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi (G) 40%
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Kryterium - Cena (C) - waga 60%
cena najni¿sza brutto*
C = ------------------------------------------------ x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spo¶ród wszystkich z³o¿onych ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
a. Podstaw± przyznania punktów w kryterium "cena" bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcê w Formularzu Ofertowym.
b. Cena ofertowa brutto musi uwzglêdniaæ wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia.
c. W tym kryterium mo¿na uzyskaæ maksymalnie 60 punktów od jednego cz³onka komisji przetargowej. Przyznane punkty zostan± zaokr±glone do dwóch miejsc po przecinku.
2) Kryterium – Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi – waga 40%
Liczba punktów za kryterium ,,Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi’’ bêdzie liczony wg.
nastêpuj±cego wzoru :
G = (Gbad / Gmax ) x 100 x 40 %
gdzie:
G – ilo¶æ punktów przyznanej danej ofercie za okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi;
Gmax – najd³u¿szy okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi spo¶ród badanych ofert;
Gbad - okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi podany przez oferenta dla którego wynik jest obliczany.
- Zamawiaj±cy ustala minimalny okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi na przedmiot zamówienia na
36 miesiêcy, za¶ maksymalny na 60 miesiêcy.
- Zaoferowanie przez Wykonawcê okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi zamówienia poni¿ej
ustalonego minimum, spowoduje odrzucenie oferty, jej tre¶æ jest niezgodna z warunkami
zamówienia - art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp
- Zaoferowanie przez Wykonawcê okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi zamówienia powy¿ej
ustalonego maksimum bêdzie traktowane przez Zamawiaj±cego jako maksymalny wymagany
czas gwarancji i rêkojmi tj. 60 miesiêcy
- W przypadku braku zaoferowania przez Wykonawcê okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi, Zamawiaj±cy do oceny przyjmie minimalny przewidziany w postêpowaniu okres czyli 36 miesiêcy.
- Okres rêkojmi równa siê okresowi gwarancji.
£±czna ocena ofert:
W = C + G
gdzie:
W– wska¼nik oceny oferty
C – ilo¶æ punktów przyznanych ofercie w kryterium „cena”;
G - ilo¶æ punktów przyznanych ofercie w kryterium „ okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi”.
3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±.
5. Maksymalna ilo¶æ punktów, jak± mo¿e otrzymaæ oferta wynosi 100 pkt., od 1 cz³onka komisji przetargowej. Po dokonaniu oceny punkty przyznane przez ka¿dego z cz³onków komisji przetargowej bêd± zsumowane dla ka¿dego z kryteriów oddzielnie.
6. Je¿eli nie mo¿na wybraæ oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawi
taki sam wska¼nik oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybierze ofertê z ni¿sz± cen±
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca posiada³ niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie. Tzn. w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej jedno zadanie polegaj±ce na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 500 000,00 PLN brutto wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których te roboty zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie . Wykaz prac nale¿y z³o¿yæ wg za³±cznika Nr 8 do SWZ.Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ przez jedno zamówienie rozumie jedn± wykonana robotê budowlan± w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia.
Wy¿ej wskazany okres 5 lat liczy siê wstecz od dnia w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, dokument sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie,
2) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2022 r. poz. 2581 ze zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej;
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, dokument sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie – wzór stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ
3. Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³adane przez Wykonawcê maj±cego siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2.A. pkt 1), sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powy¿ej powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem.
2) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – co najmniej jedno zadanie polegaj±ce na budowie , przebudowie, rozbudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 500 000,00 PLN brutto wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których te roboty zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿yciew tym okresie, wykona³ nale¿ycie roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - za³±cznik nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
a) Formularz ofertowy, zgodnie z za³±cznikiem nr 1 do SWZ,b) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³adane na podst. art. 125 ust. 1 ustawy Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego,
c) Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik,
d) Pe³nomocnictwo (je¶li dotyczy) do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienie – dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o których mowa w rozdziale XII SWZ,
e) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby zgodnie z za³±cznikiem nr 5 SWZ ( je¶li dotyczy)- je¿eli Wykonawca w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby wraz z zobowi±zaniem sk³ada o¶wiadczeniem o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowaniu tego podmiotu oraz o¶wiadczeniem o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby,
f) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika jaki zakres rzeczowy wykonania zamówienia realizowaæ zamierzaj± poszczególni Wykonawcy
g) O¶wiadczenie Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na które Wykonawca bêdzie siê powo³ywa³ w celu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu stanowi±cy za³. Nr 9 do SWZ., (je¿eli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowaniai zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia
i dokumenty, o których mowa w Rozdziale X SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia
i dokumenty te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u
w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, jaki zakres rzeczowy wykonania zamówienia realizowaæ zamieraj± poszczególni wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
5. W odniesieniu do warunków okre¶lonych w rozdziale VIII SWZ, wymagania te musz± byæ spe³nione wspólnie przez Wykonawców sk³adaj±cych ofertê w postêpowaniu ( nie musi spe³niaæ osobno ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±). Na ich potwierdzenie nale¿y z³o¿yæ dokumenty okre¶lone w rozdziale X SWZ.
6. Je¿eli oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie niniejszego zamówienia zostanie wybrana, Wykonawcy zobowi±zani s± przed³o¿yæ zamawiaj±cemu przed zawarciem umowy w sprawie niniejszego zamówienia, umowê reguluj±c± swoj± wspó³pracê.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt. 2-4 i ust. 2 ustawy – Prawo zamówieñpublicznych, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt. 1 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych, Zamawiaj±cy
dopuszcza mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w zakresie:
1) zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku:
a) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego, z tym zastrze¿eniem, ¿e warto¶æ netto wynagrodzenia wykonawcy nie zmieni siê, a warto¶æ brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów;
b) wprowadzenia zmian w przedmiocie zamówienia, wynikaj±cych z konieczno¶ci dokonania zmian dokumentacji projektowej, poci±gaj±cych za sob± zmianê wynagrodzenia wykonawcy lub/i zmianê terminu wykonania robót. W takim wypadku wynagrodzenie Wykonawcy mo¿e ulec zmianie do wysoko¶ci wyliczonej na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy, sporz±dzonego wed³ug tych samych elementów cenotwórczych, które zawarte zosta³y w ofercie, za¶ termin wykonania umowy mo¿e ulec przed³u¿eniu o okres niezbêdny do opracowania niezbêdnych rozwi±zañ projektowych oraz o czas faktycznego wykonania niezbêdnych robót wynikaj±cych z tych opracowañ, a w przypadku konieczno¶ci wykonania robót zamiennych Wykonawca zobowi±zany jest przedstawiæ kosztorys ró¿nicowy, sporz±dzony wed³ug tych samych elementów cenotwórczych, które zawarte zosta³y w ofercie, który stanowiæ bêdzie ró¿nicê pomiêdzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych a kosztorysem robót zamiennych.
c) konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych nieobjêtych zamówieniem podstawowym. W takim wypadku wynagrodzenie Wykonawcy mo¿e ulec zmianie do wysoko¶ci wyliczonej na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy, sporz±dzonego wed³ug tych samych elementów cenotwórczych, które zawarte zosta³y w ofercie.
– maksymalna warto¶æ zmiany wynagrodzenia, jak± dopuszcza zamawiaj±cy, to ³±cznie 30 % w stosunku do warto¶ci wynagrodzenia brutto okre¶lonego w § 6 ust. 2 umowy;
2) zmiany terminu realizacji, w przypadku:
a) wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszej umowy, odpowiednio o ilo¶æ dni odpowiadaj±cych ilo¶ci dni opó¼nienia w przekazania terenu budowy,
b) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, których zakres i termin realizacji ma wp³yw na termin wykonania niniejszej umowy, odpowiednio o ilo¶æ dni niezbêdnych do wykonania robót zamiennych lub dodatkowych,
c) wyst±pienia zmiany w dokumentacji projektowej, dokonanej na wniosek Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, konieczno¶ci usuniêcia b³êdów w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, o ile nie powoduje to zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy – odpowiednio o ilo¶æ dni niezbêdnych do dokonania zmian w tej dokumentacji,
d) wstrzymania lub zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego lub wyznaczonego przez niego Inspektora nadzoru inwestorskiego lub te¿ inny uprawniony organ, z przyczyn nie le¿±cych po stronie Wykonawcy i uniemo¿liwiaj±cych dalsze prowadzenie robót, wynikaj±cych w szczególno¶ci z konieczno¶ci prowadzenia prac archeologicznych, zabezpieczenia znalezionego przedmiotu, który mo¿e stanowiæ zabytek, odkrycia na terenie budowy broni, bomb, niewybuchów lub innych materia³ów wybuchowych, wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z robotami prowadzonymi przez inne podmioty, wyst±pienia konieczno¶ci uzyskania przez Zamawiaj±cego dodatkowych uzgodnieñ lub zezwoleñ – odpowiednio o ilo¶æ dni, w których wstrzymano lub zawieszono roboty budowlane, okoliczno¶æ powy¿sza powinna zostaæ odnotowana w dzienniku budowy,
Pe³ny zakres przewidzianych zmian umowy znajduje siê w Rozdziale XXIII SWZ
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-06-13 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/rudniki
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-13 09:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-07-12
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Wynagrodzenie wykonawcy za realizacjê przedmiotu zamówienia bêdzie wynagrodzeniem rycza³towym nie podlegaj±cym weryfikacji, w konsekwencji czego konieczno¶æ wykonania prac, bez których przedmiot zamówienia nie móg³by byæ zrealizowany, a których Wykonawca wcze¶niej nie przewidzia³ nie bêdzie mia³a wp³ywu na wysoko¶æ wynagrodzenia – nie bêdzie stanowi³a podstaw do podwy¿szenia ceny okre¶lonej w ofercie.Wymagany przez Zamawiaj±cego minimalny okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 36 miesiêcy licz±c od daty zakoñczenia robót.
Okres rêkojmi na przedmiot zamówienia minimum 36 miesiêcy. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji i rêkojmi krótszy ni¿ miesiêcy, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ. Okres rêkojmi i gwarancji rozpoczyna siê od daty zakoñczenia robót, termin gwarancji i rêkojmi biegnie równocze¶nie.
Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy ubezpieczenia terenu budowy, mienia i robót budowlanych zgodnie z warunkami okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego w § 11 Projektu umowy.
Z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego ( Dz.U. 2023, poz. 1497 z pó¼n. zm.) wyklucza siê:
1) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy;
2) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r.,o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. Ustawy;
3) Wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sk³adnicy drewna nr 1 w le¶nictwie Gaj
- Wykonanie remontu cz±stkowego dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej i t³uczniowej na terenie gminy Zielonki w latach 2025, 2026, 2027
- Budowa drogi ³±cz±cej ul. Na Lotnisko z planowanym Centrum Szkolenia za³óg Ryanair
- Wykonanie remontów cz±stkowych dróg i placów na terenie Gminy Wejherowo w latach 2025 - 2026 w podziale na czê¶ci
- Wykonanie remontów cz±stkowych dróg powiatowych o nawierzchni bitumicznej na terenie Powiatu Radomszczañskiego z podzia³em na czê¶ci
- Wykonanie robót drogowych w zakresie remontów uszkodzonych nawierzchni wewnêtrznych ci±gów komunikacyjnych i ich oznakowania oraz wykonanie nowych obiektów drogowych i utwardzeñ (...)
wiêcej: Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.