Ogłoszenie z dnia 2024-05-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00256972/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-22
- 2024/BZP 00273767/01 - Modyfikacja z dnia 2024-04-05
- 2024/BZP 00300147/01 - Modyfikacja z dnia 2024-04-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Zapewnienie ciągłości dostaw wody na terenie gminy Miękinia
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miękinia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935046
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościuszki 41
1.5.2.) Miejscowość: Miękinia
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-330
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 717359228
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@miekinia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miekinia.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e68d2b6e-e846-11ee-9c02-ce2b643d361d1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zapewnienie ciągłości dostaw wody na terenie gminy Miękinia2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e68d2b6e-e846-11ee-9c02-ce2b643d361d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00339366
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00052307/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Stworzenie warunków dla rozwoju podstrefy Miękinia w ramach Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej -odwierty poboru wód podziemnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00256972
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.03.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 9089858,52 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego w zakresie Zapewnienia ciągłości dostaw wody na terenie gminy Miękinia z podziałem na następujące części.:1) Zadanie I - Wykonanie odwiertów studziennych na ujęciu w Lutyni oraz na ujęciu Kadłub – Źródła, w tym:
a) nowe odwierty studzienne na ujęciu w Lutyni - 2 szt.
b) nowe odwierty studzienne na ujęciu Kadłub – Źródła - 6 szt.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45250000-4 - Roboty w zakresie instalowania, wydobycia produkcji oraz budowy obiektów budowlanych przemysłu naftowego i gazowniczego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.5.) Wartość części: 3525476,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego w zakresie Zapewnienia ciągłości dostaw wody na terenie gminy Miękinia z podziałem na następujące części.:Zadanie II - Wykonanie rurociągów do przesyłu wody surowej łączących studnie ze stacjami uzdatniania wody w lokalizacjach Lutynia, Kadłub i Źródła, w tym:
a)
sieć wodociągowa - długość ok. 7 km,
b)
infrastruktura na potrzeby zasilania i sterowania studniami na ujęciach wody Kadłub-Źródła i Lutynia oraz zagospodarowanie i odtworzenie terenu.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45262220-9 - Wiercenie studni wodnych
4.5.5.) Wartość części: 5386150,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie III - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn. „Zapewnienie ciągłości dostaw wody na terenie gminy Miękinia”Szczegółowy zakres i opis robót budowlanych podlegających nadzorowi inwestorskiemu został określony w zadaniu I – Wykonanie odwiertów studziennych na ujęciu w Lutyni oraz na ujęciuKadłub – Źródła oraz Zadaniu II – Wykonanie rurociągów do przesyłu wody surowej łączących studnie ze stacjami uzdatniania wody w lokalizacjach Lutynia, Kadłub i Źródła.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71540000-5 - Usługi zarządzania budową
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
71318000-0 - Inżynieryjne usługi doradcze i konsultacyjne
4.5.5.) Wartość części: 178232,52 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający unieważnił postępowanie, gdyż dnia 10.05.2024 r. do godz. 9:00, czyli terminu wyznaczonego na składanie oferty wpłynęły dwie oferty z cenami przewyższającymi kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zabezpieczona przez zamawiającego kwota w budżecie gminy Miękinia na roboty budowlane zadania I pn. „Wykonanie odwiertów studziennych na ujęciu w Lutyni oraz na ujęciu Kadłub – Źródła” wynosi 3 304 421,20 złotych i znacznie odbiega od kwot zaoferowanych przez Wykonawców.
Uzasadnienie prawne:
Podstawą przedmiotowego rozstrzygnięcia jest norma prawna wywodzona z treści przepisu art. 255 pkt 3 Pzp. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty;
Mając na względzie powyższe fakty, unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych dla ww. zadania jest w pełni uzasadnione.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Gmina Miękinia informuje o unieważnieniu przedmiotowego postępowania na podstawie normy prawnej wywodzonej z treści przepisu art. 255 pkt 3 Pzp.
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający unieważnił postępowanie, gdyż dnia 10.05.2024 r. do godz. 9:00, czyli terminu wyznaczonego na składanie oferty wpłynęło siedem ofert z cenami przewyższającymi kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zabezpieczona przez zamawiającego kwota w budżecie gminy Miękinia na roboty budowlane zadania II pn. „Wykonanie rurociągów do przesyłu wody surowej łączących studnie ze stacjami uzdatniania wody w lokalizacjach Lutynia, Kadłub i Źródła” wynosi 4 956 631,80 złotych i znacznie odbiega od kwot zaoferowanych przez Wykonawców.
Uzasadnienie prawne:
Podstawą przedmiotowego rozstrzygnięcia jest norma prawna wywodzona z treści przepisu art. 255 pkt 3 Pzp. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty;
Mając na względzie powyższe fakty, unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych dla ww. zadania jest w pełni uzasadnione.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający unieważnił postępowanie, gdyż dnia 10.05.2024 r. do godz. 9:00, czyli terminu wyznaczonego na składanie ofert wpłynęły dwie oferty z ceną przewyższającą kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zabezpieczona przez Zamawiającego kwota w budżecie gminy Miękinia na wykonanie usługi: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn. „Zapewnienie ciągłości dostaw wody na terenie gminy Miękinia” w wysokości 160 000,00 złotych odbiega od kwoty zaoferowanej przez Wykonawcę.
Uzasadnienie prawne:
Podstawą przedmiotowego rozstrzygnięcia jest norma prawna wywodzona z treści przepisu art. 255 pkt 3 Pzp. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Mając na względzie powyższe fakty, unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych dla ww. zadania jest w pełni uzasadnione.
art. 255 pkt 5 Pzp:
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający unieważnił postępowanie, gdyż pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn. „Zapewnienie ciągłości dostaw wody na terenie gminy Miękinia” jest immanentnie związane z wykonaniem konkretnych robót budowalnych, dla których nadzór ten jest przeznaczony, w tym wypadku dla zadania I pn. „Wykonanie odwiertów studziennych na ujęciu w Lutyni oraz na ujęciu Kadłub – Źródła” oraz zadania II – „Wykonanie rurociągów do przesyłu wody surowej łączących studnie ze stacjami uzdatniania wody w lokalizacjach Lutynia, Kadłub i Źródła”. Skoro dane roboty budowlane nie będą realizowane to świadczenie usługi przez inspektora nadzoru jest całkowicie i obiektywnie bezprzedmiotowe. Udzielenie zamówienia publicznego na usługi, których świadczenie jest obiektywnie zbędne nie leży w interesie publicznym.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane było prowadzone w sposób prawidłowy z dochowaniem należytej staranności. Mimo to Zamawiający nie wyłonił wykonawcy i był zobowiązany do unieważnienia części postępowania o udzielenie zamówienia na roboty budowlane. Jako że, postępowania na roboty budowlane są nierozerwalnie związane z postępowaniem na wybór inspektora nadzoru, unieważnienie części postępowania na roboty budowlane, a tym samym realizacji tych robót, stanowi istotną zmianę okoliczności względem związanego z nim postępowania na pełnienie funkcji inspektora nadzoru.
Jak wskazano powyżej, Zamawiający prowadził postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego należycie i zabezpieczył w swoim budżecie środki, na wykonanie zamówienia na roboty budowlane. Zamawiający nie mógł przewidzieć, że złożone oferty będą znacznie odbiegać od kwoty zabezpieczonej przez Zamawiającego w budżecie. Z tego względu unieważnienie postępowania zarówno dotyczące części I na wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Wykonanie odwiertów studziennych na ujęciu w Lutyni oraz na ujęciu Kadłub – Źródła” , części II na wykonanie robót budowlanych dla zadania pn: „Wykonanie rurociągów do przesyłu wody surowej łączących studnie ze stacjami uzdatniania wody w lokalizacjach Lutynia, Kadłub i Źródła” jak i części III na wykonanie usługi: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn. „Zapewnienie ciągłości dostaw wody na terenie gminy Miękinia” jest całkowicie i obiektywnie uzasadnione.
Uzasadnienie prawne:
Podstawą przedmiotowego rozstrzygnięcia jest norma prawna wywodzona z treści przepisu art. 255 pkt 5 Pzp. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
INNE PRZETARGI MIĘKINIA
- Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb placówek oświatowych Gminy Miękinia w 2025 roku
- Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Miękinia w 2025 roku
więcej: przetargi MIĘKINIA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa sieci ciepłowniczej łączącej kotłownię przy ul. Partyzantów 34A w Kazimierzy Wielkiej z kotłownią przy ul. Partyzantów 5 w Kazimierzy Wielkiej" w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego przy zadaniu: Rozwój bazy sportowej w gminie Warka
- "Budowa zbiornika retencyjnego wód opadowych i roztopowych w miejscowości Tarnawatka- Tartak"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.