Ogłoszenie z dnia 2023-08-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00252878/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-06-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
zagospodarowanie odpadów z czyszczenia ulic i placów oraz odpadów ze studzienek kanalizacyjnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Mosinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301702806
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sowiniecka
1.5.2.) Miejscowość: Mosina
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-050
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zukmosina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zukmosina.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/zukpukmosina1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
zagospodarowanie odpadów z czyszczenia ulic i placów oraz odpadów ze studzienek kanalizacyjnych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c94e12eb-0688-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00342043
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00252878
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZUK Mosina 3-TP/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem tej części zamówienia jest świadczenie usługi zagospodarowania odpadów z czyszczenia ulic i placów o kodzie 20 03 03 w maksymalnej ilości 360 Mg, zebranych w ramach prowadzenia prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Mosina. Odpad dostarczany w formie sypkiej w kontenerach o pojemności 4-15 m34.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
4.5.5.) Wartość części: 198000,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem tej części zamówienia jest świadczenie usługi zagospodarowania odpadów ze studzienek kanalizacyjnych o kodzie 20 03 06 w maksymalnej ilości 180 Mg, zebranych w ramach prowadzenia prac związanych z czyszczeniem oraz przeglądem sieci kanalizacji. Odpad dostarczany w formie płynnej, mocno uwodnionej, beczką asenizacyjną o pojemności 4 m34.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
4.5.5.) Wartość części: 97200,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 217339,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 217339,20 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 217339,20 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Utylizacji Odpadów Clean City Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5951392137
7.3.3) Ulica: Mnichy 100
7.3.4) Miejscowość: Kamionna
7.3.5) Kod pocztowy: 64-421
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW CLEAN CITY" SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
"ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW CLEAN CITY" SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-24
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 217339,20 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu, w zakresie części wskazanej powyżej, została złożona 1 oferta.
Wykonawca Ecotarget Jakub Łyś składając ofertę, przedłożył oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z treścią Załącznika nr 2a).
W treści tego oświadczenia Wykonawca wskazał, że spełnia (samodzielnie) warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Ponadto Wykonawca przekreślił punkt 5 tego oświadczenia, co jednoznacznie wskazuje, że w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego w Specyfikacji Warunków Zamówienia, nie polega na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby.
Konkludując powyższe, Wykonawca składając ofertę wskazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie musi w tym zakresie polegać na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby.
W odpowiedzi na wezwanie do złożenia wyjaśnień w zakresie przedłożonego oświadczenia, wynikającego z treści art. 125 ust. 1 Ustawy, Wykonawca wskazał, że częściowo spełnia warunek udziału w postępowaniu, tj. częściowo sam, a częściowo będzie polegał na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby.
Wskazać należy, że zgodnie z art. 118 ust. 1 Ustawy „Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych”.
Tym samym wykonawca może tylko i wyłącznie polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej.
Zamawiający w treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (zwanej dalej „SWZ”) określił warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający wskazał, że warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
aktualne zezwolenie na zagospodarowanie wszystkich selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, wymienionych w tab. nr 1, zgodnie ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
Reasumując, Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne, nie może polegać na podmiotów udostępniających zasoby, które te podmioty posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Przepis art. 118 ust. 1 Ustawy wyłącza poleganie na podmiotów udostępniających zasoby w postaci uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Jednocześnie wskazać należy, że zgodnie z art. 123 Ustawy, „Wykonawca NIE MOŻE, po upływie terminu składania […] ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby”.
Oferta złożona przez Ecotarget Jakub Łyś została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. b) Ustawy, ponieważ została złożona przez wykonawcę, niespełniającego warunków udziału w postępowaniu.
Konkludując, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu.
INNE PRZETARGI Z MOSINY
więcej: przetargi w Mosinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW OD ZAMAWIAJĄCEGO W ROKU 2025 Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Chrzanów
- Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 191212 powstałych w procesie przetworzenia odpadów wielkogabarytowych, z instalacji w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości należących do Gminy Milanówek.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie/unieszkodliwienie odpadów pochodzących z utrzymania czystości w budynkach i na terenach komunalnych Gminy Wielka Wieś w 2025 r
- Odpady budowlane i rozbiórkowe inne niż niebezpieczne dostarczane do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (...)
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.