Og³oszenie z dnia 2024-05-28
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00358201/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-10
- 2024/BZP 00423118/01 - Wynik z dnia 2024-07-22
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku o¶rodka zdrowia w Bia³opolu
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Bia³opole
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110198110
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Che³mska 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-135
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Che³msko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 82 568 22 04
1.5.8.) Numer faksu: 82 568 22 86
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@bialopole.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bialopole.eu
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku o¶rodka zdrowia w Bia³opolu
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-ddc5196a-1cd8-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00342814
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-05-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00059107/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Termomodernizacja budynku o¶rodka zdrowia w Bia³opolu
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
gmina-bialopole.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: gmina-bialopole.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi za³o¿yæ darmowe konto na Platformie zakupowej. Z³o¿enie oferty w postêpowaniu wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Gminy Bia³opole gmina-bialopole.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl. Wykonawca po wybraniu opcji „przyst±p do postêpowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub do za³o¿enia bezp³atnego konta. Wykonawca zak³ada konto wykonuj±c kroki procesu rejestracyjnego. Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 6 godzin. Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego o wyja¶nienie tre¶ci SWZ. Wniosek nale¿y przes³aæ za po¶rednictwem Platformy Zakupowej przez opcjê „zadaj pytanie” lub przy u¿yciu zak³adki „Korespondencja”. W celu zadania pytania Zamawiaj±cemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz „ZADAJ PYTANIE”. Tre¶æ pytañ (bez ujawniania ¼ród³a zapytania) wraz z wyja¶nieniami b±d¼ informacje o dokonaniu modyfikacji SWZ, Zamawiaj±cy zamie¶ci na stronie prowadzonego postêpowania. Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku jakichkolwiek w±tpliwo¶ci zwi±zanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktowaæ siê z dostawc± rozwi±zania teleinformatycznego Platforma zakupowa Gminy Bia³opole tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostêpna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: ezamawiajacy_zgloszenia@marketplanet.pl i oneplace@marketplanet.pl Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego: 1)dokumenty w formacie „pdf" zaleca siê podpisywaæ formatem PAdES, 2) dopuszcza siê podpisanie dokumentów w formacie innym ni¿ „pdf", wtedy bêdzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W zwi±zku z tym Wykonawca bêdzie zobowi±zany za³±czyæ prócz podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem. Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo-aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie Zakupowej, tj.:1)sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s; 2)komputer klasy PC lub MAC, o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min 2GB RAM, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;3)zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa obs³uguj±ca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0; 4)w³±czona obs³uga JavaScript; 5)zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf. Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalne formaty przesy³anych danych tj. plików o wielko¶ci do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc. Zamawiaj±cy okre¶la informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych, tj. plik za³±czony przez Wykonawcê na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Mo¿liwo¶æ otworzenia pliku dostêpna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiaj±cego po up³ywie terminu otwarcia ofert. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim ¼ród³em czasu. Wszelkie informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrze¿e jako tajemnicê przedsiêbiorstwa, powinny zostaæ z³o¿one w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Za³±cznik stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa” a nastêpnie wraz z plikami stanowi±cymi jawn± czê¶æ skompresowane do jednego pliku archiwum (ZIP).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e: 1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu;2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Termomodernizacja budynku o¶rodka zdrowia w Bia³opolu” prowadzonym w trybie podstawowym a odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp” oraz spó³ka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzib± w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, jako w³a¶ciciel Platformy Zakupowej, na której Gmina Bia³opole prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±c± pod adresem:https://gmina-bialopole.ezamawiajacy.pl
3) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;4) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; 5) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;6) Wykonawca posiada:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wykonawcy nie przys³uguje:− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw±.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GK.271.3.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Termomodernizacja budynku o¶rodka zdrowia w Bia³opolu”. Zakres inwestycji obejmuje:
1) docieplenie stropodachu,
2) remont kominów ponad dachem,
3) wymiana obróbek blacharskich,
4) docieplenie ¶cian zewnêtrznych,
5) docieplenie ¶cian piwnic,
6) wymiana schodów zewnêtrznych,
7) wymiana podjazdu dla osób niepe³nosprawnych,
8) balustrady podjazdu dla osób niepe³nosprawnych,
9) balustrady zewnêtrzne schodowe,
10) czê¶ciowa wymiana ¶cianek dzia³owych,
11) wymiana warstw posadzkowych pomieszczeñ,
12) wymiana ok³adziny schodów wewnêtrznych,
13) u³o¿enie p³ytek glazury na ¶cianach w sanitariatach, pomieszczeniu socjalnym i „fartuchy” przy umywalkach w pozosta³ych pomieszczeniach,
14) wymiana stolarki drewnianej drzwiowej,
15) wymiana stolarki okiennej,
16) wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej z wymian± urz±dzeñ,
17) wymiana instalacji centralnego ogrzewania wraz z armatur± i grzejnikami,
18) wymiana ¼ród³a ciep³a na pompê ciep³a powietrze - woda,
19) wymiana instalacji elektrycznej gniazd i o¶wietlenia wraz z wymian± osprzêtu,
20) monta¿ instalacji fotowoltaicznej o mocy 10 kWp,
21) wymiana instalacji odgromowej wraz z otokiem,
22) wymiana balustrad schodowych wewnêtrznych,
23) wymiana wewnêtrznych parapetów okiennych,
24) malowanie farbami emulsyjnymi ¶cian i sufitów, lakierowanie ¶cian na wysoko¶ci lamperii,
25) wymiana ogrodzenia terenu od strony po³udniowej i pó³nocnej ³±cznie z bram± wjazdow± i furtk±,
26) wymiana utwardzenia doj¶cia do budynku,
27) wymiana utwardzenia drogi dojazdowej do budynku i miejsc postojowych,
28) wymiana utwardzenia opaski odwadniaj±cej wokó³ budynku.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45315000-8 - Instalowanie urz±dzeñ elektrycznego ogrzewania i innego sprzêtu elektrycznego w budynkach
45316100-6 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia zewnêtrznego
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urz±dzeñ rozdzielczych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmuj±c zasadê, ¿e 1% = 1 punkt.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urz±dzenia i wbudowane materia³y
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:6.1.1 zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w ww. zakresie.
6.1.2 uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w ww. zakresie.
6.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w ww. zakresie
6.1.4 zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku:
1) Wykonawca musi wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³:
- co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie lub przebudowie lub modernizacji lub remoncie budynku o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 800 000,00 z³ brutto, obejmuj±c± swym zakresem docieplenie elewacji,
2) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy dysponuj± lub bêd± dysponowaæ w okresie wykonywania zamówienia i skieruj± do jego realizacji osoby odpowiedzialne za realizacjê zamówienia:
a) minimum 1 osob± posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej w zakresie umo¿liwiaj±cym kierowanie robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równowa¿ne do wy¿ej wskazanych,
b) minimum jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne
uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równowa¿ne do wy¿ej wskazanych,
c) minimum jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych w zakresie umo¿liwiaj±cym kierowanie robotami objêtymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych –
uprawnienia budowlane do kierowania robotami równowa¿ne do wy¿ej wskazanych.
DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZ¡CE WARUNKÓW
UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) Przez posiadanie uprawnieñ budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestnicz±cych w realizacji zamówienia, rozumie siê uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2021 r, poz. 2351 z pó¼n. zm.) oraz przepisów wcze¶niejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalno¶ci i ich zakresy) bêd± rozpatrywane zgodnie z
przepisami reguluj±cymi nadawanie uprawnieñ budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu.
2) Wykonawca w celu wykazania spe³niania warunków okre¶lonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ mo¿e wskazaæ osobê bêd±c± obywatelem pañstwa cz³onkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która naby³a kwalifikacje zawodowe do wykonywania dzia³alno¶ci w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami, w szczególno¶ci z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustaw± z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).
3) Zamawiaj±cy dopuszcza wykazanie tej samej osoby do kierowania robotami w wielu bran¿ach pod warunkiem posiadania stosownych
uprawnieñ.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 8.2. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie (nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania) nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ z³o¿enia):
1) W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed terminem sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania, zakresu i warto¶ci oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów, inne odpowiednie dokumenty, sporz±dzonego zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 7 do SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia zawodowego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporz±dzonego zgodnie z wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga od Wykonawcy z³o¿enia wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
13.4. Na ofertê sk³adaj± siê:1) formularz ofertowy - za³±cznik nr 3 do SWZ;
2) o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczeniu - za³±cznik nr 4 do SWZ;
3) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu - za³±cznik nr 5 do SWZ
4) pe³nomocnictwo do z³o¿enia oferty lub do z³o¿enia oferty i podpisania umowy – gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych;
5) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia- za³±cznik nr 6 do SWZ - je¶li dotyczy;
6) pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia- je¶li dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie to potwierdza brak podstaw do wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonuj± poszczególni wykonawcy. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ wg wymogów za³±cznika nr 6 do SWZ.
10.3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
1. Rozliczenie w zakresie przedmiotu Umowy, bêdzie siê odbywa³o wg poni¿szych zasad:1) P³atno¶æ zaliczkowa (jedna w okresie realizacji umowy):
a) czê¶æ wynagrodzenia, w wysoko¶ci 10% warto¶ci ogólnego wynagrodzenia wskazanego w §4 ust. 2, bêdzie p³atna w formie zaliczki, na podstawie faktury VAT zaliczkowej wystawionej przez Wykonawcê po podpisaniu niniejszej Umowy, w terminie do 30 dni od dnia dorêczenia Zamawiaj±cemu prawid³owo wystawionej faktury zaliczkowej;
b) Wykonawca jest zobowi±zany do zwrotu odpowiednio: czê¶ci lub ca³o¶ci zaliczki w przypadku rozwi±zania umowy przed ukoñczeniem ca³o¶ci robót, je¿eli warto¶æ robót wykonanych przez Wykonawcê do dnia rozwi±zania umowy bêdzie mniejsza ni¿ kwota wyp³aconej zaliczki.
2) Rozliczenie koñcowe odbêdzie siê po zakoñczeniu i odbiorze ca³o¶ci przedmiotu Umowy, na podstawie faktury koñcowej oraz protoko³u odbioru koñcowego, podpisanego przez upowa¿nionych przedstawicieli Zamawiaj±cego, Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i Wykonawcy, na kwotê ogólnego wynagrodzenia wskazan± w § 4 ust. 2, pomniejszon± o warto¶æ udzielonej zaliczki zgodnie z punktem poprzedzaj±cym.
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Poza zmianami przewidzianymi w art. 454 i 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania nastêpuj±cych zmian umowy:1) zmiana terminu wykonania zamówienia w przypadku:
a) wyst±pienia okoliczno¶ci si³y wy¿szej, przez któr± nale¿y rozumieæ zdarzenia niezale¿ne od ¿adnej ze stron, zewnêtrzne, niemo¿liwe do zapobie¿enia, które nast±pi³y po dniu podpisania umowy, w szczególno¶ci: wojny, akty terroryzmu, klêski ¿ywio³owe, strajki, epidemie maj±ce
bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonania zamówienia, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi wystêpowania si³y wy¿szej stanowi±cej przeszkodê w realizacji przedmiotu umowy,
b) skierowania przez Zamawiaj±cego do Wykonawcy pisemnego ¿±dania wstrzymania robót budowlanych stanowi±cych przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia przez organ administracji publicznej, o ile ¿±danie lub wydanie zakazu nie nast±pi³o z przyczyn, za które Wykonawca ponosi
odpowiedzialno¶æ, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano prowadzenia robót budowlanych,
c) wyst±pienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych wykonanie robót zgodnie z przyjêt± technologi± i wymaganiami opisanymi w STWiOR, udokumentowanych w dzienniku budowy i potwierdzonych informacj± z Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni odpowiadaj±c± okresowi wystêpowania niekorzystnych warunków atmosferycznych,
d) wyst±pienia wad dokumentacji projektowej uniemo¿liwiaj±cymi prawid³owe wykonania przedmiotu umowy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i skutkuj±cymi przerw± w realizacji robót budowlanych, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni
niezbêdn± do poprawienia stwierdzonych wad dokumentacji projektowej, przeprowadzenia uzgodnieñ z w³a¶ciwymi organami oraz wydania decyzji przez w³a¶ciwe organy, je¿eli takie uzgodnienia i decyzje bêd± wymagane. Poprawienie stwierdzonych wad dokumentacji projektowej nie mo¿e skutkowaæ zwiêkszeniem wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 4 ust. 2 umowy,
2) zmiany umowy w zakresie podwykonawstwa w szczególno¶ci:
a) rezygnacji lub zmiany,
b) wyst±pienia uzasadnionego przypadku konieczno¶ci zmiany podwykonawcy jako podmiotu, na zasobach którego opiera³ siê Wykonawca wykazuj±c na etapie postêpowania o udzielenie zamówienia spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, za zgod± Zamawiaj±cego i pod warunkiem, ¿e odno¶nie nowego podmiotu wykazane zostanie spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim mo¿liwa by³aby ta zmiana na etapie postêpowania o udzielenie zamówienia dokonywana w trybie art. 122 ustawy, a podmiot ten z³o¿y pisemne potwierdzenie udostêpnienia Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia, w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych wcze¶niej przez Wykonawcê okoliczno¶ci zwi±zanych w szczególno¶ci ze zmianami organizacyjnymi, kadrowymi, problemami finansowymi w zakresie ca³o¶ci prowadzonej dzia³alno¶ci, czy innymi kwestiami maj±cymi wp³yw na prawid³ow± organizacjê procesu realizacji zamówienia po stronie
Wykonawcy.
2. Zmiany tre¶ci umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
3. Strona wystêpuj±ca o zmianê postanowieñ zawartej umowy zobowi±zana jest do udokumentowania zaistnienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionej w ust. 1
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-06-13 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://gmina-bialopole.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-13 11:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-07-12
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
7.1. Z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê Wykonawcê, w stosunku, do którego zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci, o których mowa w art. 108 ustawy Pzp, tj., je¿eli:1) Wykonawca jest osob± fizyczn±, którego prawomocnie skazano za przestêpstwo:
a) udzia³u w zorganizowanej grupie przestêpczej albo zwi±zku maj±cym na celu pope³nienie przestêpstwa lub przestêpstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu lud¼mi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2023 r., poz. 2048 ze zm.) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, ¶rodków spo¿ywczych specjalnego przeznaczenia ¿ywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 826 ze zm.),
d) finansowania przestêpstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestêpstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestêpnego pochodzenia pieniêdzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub maj±ce na celu pope³nienie tego przestêpstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy ma³oletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywaj±cym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1745 ze zm.),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestêpstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestêpstwo przeciwko wiarygodno¶ci dokumentów, o których mowa w art. 270- 277d Kodeksu karnego, lub przestêpstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywaj±cym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – lub za odpowiedni czyn zabroniony okre¶lony w przepisach prawa obcego;
2) je¿eli urzêduj±cego cz³onka jego organu zarz±dzaj±cego lub nadzorczego, wspólnika spó³ki w spó³ce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spó³ce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestêpstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec Wykonawcy wydano prawomocny wyrok s±du lub ostateczn± decyzjê administracyjn± o zaleganiu z uiszczeniem podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, chyba ¿e wykonawca odpowiednio przed Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ)Strona 10
up³ywem terminu do sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³aty tych nale¿no¶ci;
4) wobec Wykonawcy prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania siê o zamówienia publiczne;
5) zamawiaj±cy mo¿e stwierdziæ, na podstawie wiarygodnych przes³anek, ¿e wykonawca zawar³ z innymi wykonawcami porozumienie maj±ce na celu zak³ócenie konkurencji, w szczególno¶ci, je¿eli nale¿±c do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z³o¿yli odrêbne oferty, oferty czê¶ciowe lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, chyba ¿e wyka¿±, ¿e
przygotowali te oferty lub wnioski niezale¿nie od siebie;
Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków pozosta³e zapisy w zakresie wykluczenia wykonawcy z postêpowania zosta³y zawarte w Rozdziale 7 SWZ.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa i wyposa¿enie hali magazynowo - gara¿owej
- Rozbudowa sieci wodoci±gowej w gminie Iwkowa - Etap II
- Termomodernizacja czterech osad s³u¿bowych na terenie Parku Narodowego "Bory Tucholskie"
- Przebudowa drogi gminnej Wiatrowo - Wiatrowo-Las
- Modernizacja i budowa budynków u¿yteczno¶ci publicznej na terenie gminy M³ynarze wraz z zagospodarowaniem terenu
- Modernizacja instalacji elektrycznej wraz z robotami towarzysz±cymi w budynkach przy ul. Janasa 15 i ul. Janasa 21 w Rudzie ¦l±skiej
wiêcej: Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.