Og³oszenie z dnia 2023-08-07
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00359280/01 - Modyfikacja z dnia 2023-08-19
- 2023/BZP 00363066/01 - Modyfikacja z dnia 2023-08-22
- 2023/BZP 00529214/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-04
- 2023/BZP 00411368/01 - Wynik z dnia 2023-09-25
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa kot³owni w budynku ZSP Kaliska
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Kaliska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675698
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Nowowiejska 2
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Kaliska
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-260
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.7.) Numer telefonu: 585889201
1.5.8.) Numer faksu: 585889206
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: SEKRETARIAT@KALISKA.PL
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.kaliska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa kot³owni w budynku ZSP Kaliska
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-fe6764a2-3518-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00343552
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-08-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00019675/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.16 Przebudowa kot³owni w budynku ZSP w Kaliskach
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska/proceedings3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Postêpowanie prowadzone jest w
jêzyku polskim w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://www.platformazakupowa.pl/pn/kaliskaW celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania
preferuje siê, aby komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje, przekazywane by³y za po¶rednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska (po wyszukaniu odpowiedniego
postêpowania) poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ
zosta³a wys³ana do Zamawiaj±cego. Z uwagi na ograniczenie ilo¶ci znaków w niniejszym og³oszeniu Szczegó³owe warunki opisane
zosta³y w SWZ !!Zamawiaj±cy bêdzie kontaktowa³ siê z Wykonawcami za pomoc± : https://www.platformazakupowa.pl/pn/kaliska
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: :Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³
Wykonawcom informacje za
po¶rednictwemhttps://platformazakupowa.pl/pn/kaliska. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na
pytania,zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie
zamieszcza³ na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi
przepisami
adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem
https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska do konkretnego Wykonawcy.Wykonawca jako podmiot
profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska
przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ
mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.Oferta, wniosek oraz przedmiotowe
¶rodki dowodowe (je¿eli by³y wymagane) sk³adane elektronicznie musz± zostaæ podpisane
elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W
procesie sk³adania oferty, wniosku w tym przedmiotowych ¶rodków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny
lub podpis
zaufany lub podpis osobisty Wykonawca sk³ada bezpo¶rednio na
dokumencie, który nastêpnie przesy³a do systemu.W przypadku wykorzystania formatu podpisu
XAdES
zewnêtrzny, Zamawiaj±cy wymaga do³±czenia odpowiedniej ilo¶ci plików, tj. podpisywanych plików z
danymi oraz plików XAdES.Zgodnie z art. 18 ust. 3 PZP, nie ujawnia siê informacji stanowi±cych
tajemnicê przedsiêbiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Je¿eli
Wykonawca, nie pó¼niej ni¿ w terminie sk³adania ofert, w sposób niebudz±cy w±tpliwo¶ci zastrzeg³, ¿e nie mog± byæ one
udostêpniane oraz wykaza³, za³±czaj±c stosowne wyja¶nienia, i¿ zastrze¿one
informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa. Na platformie w formularzu sk³adania oferty znajduje
siê miejsce wyznaczone do do³±czenia czê¶ci oferty stanowi±cej tajemnicê
przedsiêbiorstwa.Wykonawca, za po¶rednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska mo¿e przed
up³ywem terminu do sk³adania ofert zmieniæ lub wycofaæ ofertê. Sposób dokonywania zmiany lub
wycofania oferty zamieszczono w instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Ka¿dy z Wykonawców mo¿e z³o¿yæ tylko jedn±
ofertê. Z³o¿enie wiêkszej liczby ofert lub oferty zawieraj±cej propozycje wariantowe podlegaæ bêdzie
odrzuceniu.Ceny oferty musz± zawieraæ wszystkie koszty, jakie musi ponie¶æ Wykonawca, aby
zrealizowaæ zamówienie z najwy¿sz± staranno¶ci± oraz ewentualne rabaty.Zamawiaj±cy rekomenduje
wykorzystanie formatów: .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z
rozszerzeñ:.zip,.7Z.W¶ród rozszerzeñ powszechnych, a niewystêpuj±cych w Rozporz±dzeniu KRI
wystêpuj±: .rar, .gif, .bmp, .numbers, .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one
nieskutecznie.Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych
profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików
podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi
maksymalnie 5MB.
Z uwagi na ograniczenie ilo¶ci znaków w niniejszym og³oszeniu Szczegó³owe warunki opisane zosta³y w SWZ !
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:1) administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Gmina Kaliska
reprezentowana przez Wójta Gminy Kaliska z siedzib± w Kaliskach, ul. Nowowiejska
2, 83-260 Kaliska;2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê pod
adresem e – mail: iod@kaliska.pl, 3) Pani / Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6
ust. 1 lit. C RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji (art. 275 ust. 1 ustawy PZP),4)
odbiorcami Pani / Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie
dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP,5) Pani / Pana dane osobowe bêd±
przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia,
a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy,6) obowi±zek podania przez Pani± / Pana danych osobowych bezpo¶rednio
Pani / Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego,7) w odniesieniu do Pani / Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,8) posiada Pani / Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych
osobowych Pani / Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora
niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani / Pan zobowi±zania do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu
sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu
albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia),b)
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani / Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie
niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników),c) na podstawie art. 18 RODO
prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia
przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej
lub w celu ochrony praw
innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii
Europejskiej
lub pañstwa cz³onkowskiego),d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani / Pan,
¿e przetwarzanie danych osobowych Pani / Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO,9) nie przys³uguje Pani / Panu:a) w zwi±zku
z art. 17 ust. 3 lit b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których
mowa w art. 20 RODO,c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw±
prawn± przetwarzania Pani / Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C RODO,10) przys³uguje Pani / Panu prawo wniesienia
skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani / Pana danych osobowych przez administratora. Organem
w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.9.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane i instalacyjne przy realizacji zadania polegaj±cego na: „Remoncie
kot³owni w budynku Zespo³u Szkó³ Publicznych
w Kaliskach”, realizowanego w ramach zadania „Przebudowa kot³owni w budynku ZSP w Kaliskach”.
2. Przedmiot robót zlokalizowany jest na terenie dzia³ki nr 288 w miejscowo¶ci Kaliska, obrêb Kaliska, Gmina Kaliska. Prace
bêd± mia³y miejsce w budynku Zespo³u Szkó³ Publicznych w Kaliskach, ul. D³uga 53, 83-260 Kaliska.
3. Zakres Przedmiotu zamówienia zosta³ opisany w:
1) Projekcie technicznym / wykonawczym „Remont kot³owni w budynku ZSP w Kaliskach”,
2) przedmiarach i obmiarach,
Uwaga
Przedmiary pe³ni± rolê wy³±cznie pomocnicz± przy obliczeniu ceny ofertowej przez Wykonawcê. W przypadku, gdy jakie¶
prace nie zosta³y ujête w przedmiarze,a s± niezbêdne do prawid³owego wykonania zamówienia Wykonawca winien
je wyceniæ i uwzglêdniæ w cenie ofertowej.
3) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
4) niniejszej specyfikacji.
4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególno¶ci:
1) Demonta¿ istniej±cych kot³ów.
2) Demonta¿ istniej±cego uk³adu podawania pelletu.
3) Demonta¿ istniej±cego czopucha i wk³adu kominowego.
4) Demonta¿ istniej±cego sterowania i rozdzielni elektrycznej.
5) Demonta¿ istniej±cego podestu technicznego.
6) Monta¿ dwóch kot³ów o mocy 370kW ka¿dy wraz ze zbiornikiem na pellet.
7) Monta¿ uk³adu pneumatycznego podawania pelletu.
8) Monta¿ nowego uk³adu hydraulicznego z wymiennikiem ciep³a oraz buforem.
9) Monta¿ nowego podestu technicznego.
10) Monta¿ nowego systemu spalinowego oraz wentylacyjnego.
11) Wykonanie prac elektrycznych w zakresie zasilania projektowanych urz±dzeñ.
12) Wykonanie prac budowlanych w zakresie przystosowania pomieszczeñ do nowych urz±dzeñ i rozwi±zañ projektowych.
13) Utylizacja i zagospodarowanie odpadów zgodnie z przepisami prawa.
14) Przeprowadzenie przez osoby uprawnione badañ i sprawdzeñ wszystkich instalacji oraz protoko³ów z ich
przeprowadzenia.
15) Sporz±dzenie dokumentacji powykonawczej (3 egzemplarze).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45442100-8 - Roboty malarskie
45431000-7 - K³adzenie p³ytek
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45331110-0 - Instalowanie kot³ów
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami
oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60 %
2) Okres gwarancji – waga kryterium 40 %
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Cena (C) – waga 60%
cena najni¿sza brutto*
C = --------------------------------------------------- x 100 x 60 % cena oferty ocenianej brutto
*spo¶ród wszystkich z³o¿onych ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
a) Podstaw± przyznania punktów w kryterium „cena” bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcê w Formularzu
ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto musi uwzglêdniaæ wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu
zamówienia.
2) Okres gwarancji (OG) – waga 40 %
Okres gwarancji badanej oferty*
OG = --------------------------------------------------------- x 100 x 40 %
Oferta z najd³u¿szym okresem gwarancji
*spo¶ród wszystkich z³o¿onych ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
a) Oferta zostanie oceniona w zakresie tego kryterium w skali punktowej do 40 pkt, na podstawie informacji podanych przez
Wykonawcê w Formularzu Ofertowym, w którym jest zobowi±zany wskazaæ okres, na jaki zamierza udzieliæ gwarancji w zakresie wykonanego przedmiotu zamówienia. W przypadku braku wskazania ww. okresu, Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca okre¶li³ okres
gwarancji na maksymalny termin 60 miesiêcy.
b) Wskazany okres gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 24 miesi±ce, i nie d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy.
3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po
przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty, w tym
zaoferowanej ceny.
5. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin p³atno¶ci faktury
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych wRozdziale VIII SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owego warunku w tym zakresie;
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrêbnych przepisów – Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owego warunku w tym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca w okresie prowadzenia robót
ubezpieczony by³ od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia
na kwotê nie mniejsz± ni¿ 1.000.000,00 z³;
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) zdolno¶æ zawodowa – Zamawiaj±ca uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje osobami
odpowiedzialnymi za wykonanie zamówienia lub przedstawi pisemne zobowi±zanie innych podmiotów
do udostêpnienia osób wykwalifikowanych, zdolnych do wykonania zamówienia, posiadaj±cych uprawnienia budowlane,
upowa¿niaj±ce w ¶wietle obowi±zuj±cych przepisów do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi; wymagane
osoby to:
• kierownik robót sanitarnych – posiadaj±cy uprawnienia (bez ograniczeñ) do kierowania robotami budowlanymi w
specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych ikanalizacyjnych, wydane na podstawie przepisów Prawa Budowlanego lub które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej
obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru
Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane
oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej,
niezale¿nie od ilo¶ci czê¶ci na które Wykonawca sk³ada ofertê; poza osob± kierownika budowy, Wykonawca zapewni udzia³
w realizacji niniejszego zamówienia niezbêdnej ilo¶ci osób, posiadaj±cych wymagane kwalifikacje zawodowe, uprawnienia i
wykszta³cenie je¿eli w trakcie realizacji niniejszego zamówienia, z uwagi na zakres przedmiotu zamówienia, wyst±pi taka
konieczno¶æ; wszystkie osoby wchodz±ce w sk³ad personelu Wykonawcy musz± biegle w³adaæ jêzykiem polskim, w
przypadku, gdy którakolwiek z osób wchodz±cych w sk³ad personelu Wykonawcy nie posiada bieg³ej znajomo¶ci jêzyka
polskiego, Wykonawca zobowi±zany jest zapewniæ na w³asny koszt, t³umacza dla potrzeb i na okres realizacji umowy; w
przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie dwóch lub wiêcej Wykonawców – warunek mo¿na spe³niaæ ³±cznie;
b) do¶wiadczenie Wykonawcy – Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony,
je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e zrealizowa³ (zakoñczy³) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a
je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwa zamówienie o warto¶ci nie mniejszej ni¿
1.000.000,00 z³ brutto i mocy nie mniejszej ni¿ 0,5 MW (potwierdzone dowodami, ¿e roboty te zosta³y wykonane w sposób
nale¿yty oraz wskazuj±cych, ¿e roboty te zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone)
o podobnym charakterze i z³o¿ono¶ci co przedmiot niniejszego postêpowania;
3. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ ¿e Wykonawca
nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci
zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy
mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które
roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy w odniesieniu do warunków, które zosta³y opisane w rozdziale VII
ust. 2 SWZ - zgodnie z tre¶ci± Formularza ofertowego.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca
zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o
braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SWZ, a tak¿e kosztorys ofertowy oraz za³±cznik nr
10 – wykaz oferowanych urz±dzeñ.
2. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu, o którym mowa wy¿ej stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega
wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
3. Zamawiaj±cy wzywa Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona,
do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych – tj. aktualnych
na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) o¶wiadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w
rozumieniu ustawy
z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r., poz. 275 z pó¼n. zm.) z innym Wykonawc±, który
z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu,
albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie ofert, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do
udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy
kapita³owej – Za³±cznik nr 4 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej
z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest
krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowi±cymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich
rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów,
na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane
nale¿ycie,
w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie
z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne
dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – Za³±cznik nr 5
do SWZ;
4) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji przedmiotu zamówienia – dot. osoby która bêdzie pe³niæ funkcjê
kierownika robót sanitarnych posiadaj±cej uprawnienia upowa¿niaj±ce do kierowania do kierowania robotami budowlanymi w
specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i
kanalizacyjnych w zakresie przedmiotu zamówienia - zgodnie z Za³±cznikiem nr 6 do SWZ;
5) ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z zakresem przedmiotu zamówienia.
4. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, powo³uje siê na podmiot, o
którym mowa w art. 118 ust. 1 ustawy, musi wykazaæ, ¿e wobec tego podmiotu nie zachodz± przes³anki wykluczenia,
o których mowa w rozdziale VIII niniejszej SWZ.
5. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o
którym mowa w ust. 3 pkt 2 powy¿ej, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca
ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci.
Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
W zwi±zku z ograniczeniem liczby znaków pe³en opis znajduje siê w SWZ!
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Do oferty Wykonawca
zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o
braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SWZ, a tak¿e kosztorys ofertowy oraz za³±cznik nr
10 – wykaz oferowanych urz±dzeñ.
2. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu, o którym mowa wy¿ej stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega
wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
3. Zamawiaj±cy wzywa Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona,
do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych – tj. aktualnych
na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) o¶wiadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w
rozumieniu ustawy
z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r., poz. 275 z pó¼n. zm.) z innym Wykonawc±, który
z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu,
albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie ofert, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do
udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy
kapita³owej – Za³±cznik nr 4 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej
z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest
krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowi±cymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich
rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów,
na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane
nale¿ycie,
w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie
z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne
dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – Za³±cznik nr 5
do SWZ;
4) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji przedmiotu zamówienia – dot. osoby która bêdzie pe³niæ funkcjê
kierownika robót sanitarnych posiadaj±cej uprawnienia upowa¿niaj±ce do kierowania do kierowania robotami budowlanymi w
specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i
kanalizacyjnych w zakresie przedmiotu zamówienia - zgodnie z Za³±cznikiem nr 6 do SWZ;
5) ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z zakresem przedmiotu zamówienia.
4. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, powo³uje siê na podmiot, o
którym mowa w art. 118 ust. 1 ustawy, musi wykazaæ, ¿e wobec tego podmiotu nie zachodz± przes³anki wykluczenia,
o których mowa w rozdziale VIII niniejszej SWZ.
5. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o
którym mowa w ust. 3 pkt 2 powy¿ej, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca
ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci.
Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
W zwi±zku z ograniczeniem liczby znaków pe³en opis znajduje siê w SWZ!
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Wykaz oferowanych urz±dzeñ, który Wykonawca ma obowi±zek do³±czyæ do oferty.Wraz z kartami katalogowymi itp.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest do wniesienia wadium w wysoko¶ci 15.000,00 z³.2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje
nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków,
o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku
nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt
2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r., poz. 299 ze zm.).
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku
Spó³dzielczym w Skórczu – nr rachunku: 51 8342 0009 4000 0127 2000 0005 z
dopiskiem „Wadium – nr postêpowania ZP.271.9.2023”.
Uwaga: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty
termin uznania rachunku Zamawiaj±cego
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi spe³niaæ co najmniej
poni¿sze wymagania:
a) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê
wadium przez Wykonawcê okre¶lone w PZP, bez potwierdzania tych
okoliczno¶ci,
b) z tre¶ci powinno jednoznacznie wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej
kwoty wadium,
c) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie,
d) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin
zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ
sk³adania ofert),
e) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer
przedmiotowego postêpowania,
f) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest Gmina Kaliska, ul. Nowowiejska 2,
83-260 Kaliska,
g) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia
(art. 58 PZP), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a
sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich
Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej
tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê
o udzielnie zamówienia (konsorcjum),
h) musi zostaæ z³o¿one w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym przez wystawcê porêczenia lub gwarancji.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie:
a) pieniê¿nej – zaleca siê, by dowód dokonania przelewu zosta³ do³±czony do
oferty,
b) porêczeñ lub gwarancji – wymaga siê, by orygina³ dokumentu zosta³ z³o¿ony
wraz z ofert±.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy
lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub
z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3
Pzp zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkachokre¶lonych we Wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 7 do SWZ.
2. Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie. 3.
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym
w art. 454 – 455 PZP oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 7 do SWZ. 4. Zmiana umowy
wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-08-22 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-22 11:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie
- Budowa zadaszenia na dworcu autobusowym w Lesku - etap III - modernizacja nawierzchni peronów oraz terenów zielonych.
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modu³owej dla budowy Centrum Aktywno¶ci na os. Jagielloñskim w Krakowie
- Dostawa i monta¿ systemów fotowoltaicznych na obiektach sportowych MCSiR w Nowym Targu - realizacja projektu Sportowa Polska 2022.
- Budowa zbiorników wodnych ma³ej retencji w Gminie Ciechanowiec
- Gospodarka wodno-¶ciekowa w Gminie Jastków - budowa sieci wodoci±gowej i kanalizacji sanitarnej
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.