eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MalesowiznaModernizacja i doposażenie ścieżki edukacyjnej Opowieści Turtula w Malesowiźnie i Starej Hańczy oraz nasadzenia drzew i krzewów w parku podworskim w Starej Hańczy



Ogłoszenie z dnia 2023-08-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja i doposażenie ścieżki edukacyjnej Opowieści Turtula w Malesowiźnie i Starej Hańczy oraz nasadzenia drzew i krzewów w parku podworskim w Starej Hańczy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SUWALSKI PARK KRAJOBRAZOWY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790123179

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Malesowizna 24

1.5.2.) Miejscowość: Malesowizna

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-404

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@spk.wrotapodlasia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spk.org.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja i doposażenie ścieżki edukacyjnej Opowieści Turtula w Malesowiźnie i Starej Hańczy oraz nasadzenia drzew i krzewów w parku podworskim w Starej Hańczy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ec956823-20c3-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00344060

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00304026/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Modernizacja ścieżki edukacyjnej „Opowieści Turtula” (Malesowizna, gm. Jeleniewo, działki nr 42 i 43). Nasadzenia drzew i krzewów w Starej Hańczy (Mierkinie, gm. Wiżajny, działka nr 156/4).

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Zadanie dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego za lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej V Ochrona Środowiska i racjonalne gospodarowanie jego zasobami, Działanie 6.3 Ochrona zasobów bio i georóżnorodności oraz krajobrazu.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ec956823-20c3-11ee-a60c-9ec5599dddc1

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami
1) Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert , odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem portalu eZamówienia -poprzez stronę internetową postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ec956823-20c3-11ee-a60c-9ec5599dddc1 zakładka „Formularze" lub poczty elektronicznej.
2) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3) Zamawiający do kontaktu z wykonawcami wyznacza następujące osoby:
a. W sprawach związanych z opisem przedmiotu zamówienia :
Teresa Świerubska e-mail dyrektor@spk.wrotapodlasia.pl
b. W sprawach związanych z procedurą udzielenia zamówienia publicznego zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych:
Marek Wrona e-mail: marek.wrona@wigry.org.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia.
2) Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia R.M. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
3) Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1
rozporządzenia Prezesa R.M. w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci
elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia R.M. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji").
4) Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Tajemnica przedsiębiorstwa".
5) W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/ wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
6) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji" w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy" na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji" służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja".
8) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji" wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
9) W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem".
10) Zamawiający nie przewiduje zaistnienia jednej z sytuacji określonych w art. 65 ust. 1, art. 66 i art. 69 wobec czego nie dopuszcza komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Modernizację ścieżki edukacyjnej „Opowieści Turtula” (Malesowizna, gmina Jeleniewo, Działka Nr 42 i 43) – w tym:
a. Rozbiórka drewnianych kładek nad terenem podmokłym o łącznej długości ok. 243 mb i budowa w tym samym miejscu systemu kładek z tworzywa sztucznego wytworzonego w wyniku recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych, którego głównymi elementami są polietylen (LDPE/HDPE) 75-85% i polipropylen (PP) do 10 %.
Kładki należy dostosować do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami poprzez wykonanie pochylni, zastosowanie wysokich krawężników i balustrady. Zamawiający wymaga wykonania inwentaryzacji geodezyjnej nowo wykonanych kładek wraz rejestracją mapy w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartografii w Suwałkach.
b. Ogród ziołowy
a) przywrócenie stanu pierwotnego ogrodu z 14 gatunkami ziół: oregano, mięta pieprzowa, mięta długolistna, ruta, chrzan, bylica piołun, bylica estragon, macierzanka zwyczajna, dziurawiec zwyczajny, dziewanna wielkokwiatowa, szałwia lekarska, melisa lekarska, lubczyk ogrodowy, żywokost. Wymiana gruntu, odświeżenie nasadzeń, doprowadzenie wody deszczowej do podlewania roślin;
b) przywrócenie stanu pierwotnego 14 tablic edukacyjnych z informacjami na temat ziół.
c. Ścieżka czuciowa - przywrócenie stanu pierwotnego ścieżki, wymiana nawierzchni (kamienie, piasek, trawa, kora drzew, igliwie, deski) i krawężników;
d. Zielony labirynt. Otworzenie stanu pierwotnego stanowisk i rzeźb zwierząt (10 szt.; malowanie, uzupełnienie ubytków), podestu na drzewie, „skrytek” z ciekawostkami (25 szt., wymiana obudowy, uzupełnienie nadruków);
e. Elementy edukacyjne „Światowidy” – odtworzenie stanu pierwotnego 8 konstrukcji z obrotowymi elementami ukazującymi bogactwo świat roślin i zwierząt SPK obejmujących 96 wybranych gatunków spośród roślin, wodnych bezkręgowców, lądowych ślimaków, płazów, gadów i ssaków;
f. Elementy edukacyjne „Jak ryba w wodzie” - odtworzenie stanu pierwotnego 4 sztuk obrotowych walców, przedstawiających cykle rozwojowe i przystosowanie zwierząt do życia w środowisku wodnym;
g. Element edukacyjny „Długość skoków” - odtworzenie stanu pierwotnego, montaż dodatkowych modeli tropów zwierząt (8 szt., np. dzika, sarny, łosia, zająca, wilka, lisa, psa, łabędzia) z możliwością odbijania tropów w piaskownicy (zabawa sensoryczna);
h. Elementy edukacyjne „Tropiciele zwierząt” – wykonanie betonowych walców wkopanych w ziemię z odciskami tropów 6 gatunków zwierząt (450 sztuk, 75 sztuk/1 zwierzę). Na zakończenie każdej ścieżki z tropami płyta betonowa 30x30 cm z graficznym przedstawieniem zwierzęcia. Przykładowy wybór zwierząt: dzik, bóbr, łoś, żuraw, łabędź, kot);
i. Elementy edukacyjne „Rodzime gatunki drzew” – odtworzenie stanu pierwotnego 10 tablic z opisem rodzimych gatunków drzew, wymiana zniszczonych pni drzew na nowe naturalne pnie tych gatunków (około 1 m. wysokości): olsza czarna, klon zwyczajny, wierzba krucha, brzoza brodawkowata, lipa drobnolistna, dąb szypułkowy, świerk pospolity, grab zwyczajny, jesion wyniosły, sosna zwyczajna;
j. Wykonanie 10 drewnianych tablic dotykowych (ok. 20x20 cm) z grawerem liścia i owocu drzewa oraz nazwą w jęz. polskim, po łacinie i alfabetem brajla;
k. Elementy edukacyjne „Mikrus” – 15 szt. rzeźby grzybów i owoców powiększone do nadnaturalnych rozmiarów – rozpoznawanie jadalnych i trujących grzybów (kania polna, muchomor sromotnikowy i czerwony, kurka, smardz, borowik prawdziwek) oraz owoców drzew (malina, jabłko, owoc klonu, olszy, dębu, leszczyny, szyszka świerka, sosny i modrzewia). Odtworzenie stanu pierwotnego (malowanie, uzupełnienie ubytków).
l. Elementy edukacyjne „Ile lat ma drzewo” - ciąg pniaków drzew (70 szt.) o różnej średnicy i wysokości. Wykonania przepuszczalnej nawierzchni: żwir, piasek, drobne kamyki na podmokłej przestrzeni między pniakami. Odtworzenie stanu pierwotnego, wymiana zniszczonych pniaków, zabezpieczenie przed działaniem warunków atmosferycznych.
m. Elementy edukacyjne „Brodząc w trzcinach” (szczudła) – 12 szt. rzeźb w drewnie przedstawiających ptaki (6 gatunków) i rośliny (6 sztuk) wodno-błotne. Nazwy gatunkowe zapisane są w jęz. polskim, po łacinie i w alfabecie brajla. Odtworzenie stanu pierwotnego.
n. Pieśń drzewa (cymbały) – konstrukcja drewniana z zawieszonymi żerdziami różnej długości - zabawka akustyczna. Przy dotknięciu (uderzeniu) żerdzi wydaje one dźwięki różnej wysokości. Odtworzenie stanu pierwotnego.
o. Smaki jesieni – na trasie ścieżki znajduje się sad z tradycyjnymi odmianami drzew owocowych, typowych dla Suwalszczyzny. Ustawienie tablicy - 1szt. (50x76 cm) z opisem odmian drzew owocowych rosnących w sadzie.
p. Utworzenie łąki kwietnej w miejsce istniejącego trawinka (80 m2) z zastosowaniem roślin tradycyjnie uprawianych w ogrodach wiejskich (np. nagietek, chaber bławatek, gryka, lebiodka pospolita, złocień właściwy, dziurawiec zwyczajny, koniczyna czerwona, koniczyna biała). Przygotowanie gleby, wysiew nasion.
q. Wykonanie zbiornika na wodę opadową (1 szt.) do nawadniania ogrodu ziołowego,
r. Wykonanie suchego potoku (1 szt.) zatrzymującego wodę opadową i tworzącego schron i miejsce wygrzewania dla gadów,
2) Wyposażenie ścieżki edukacyjnej i parku podworskiego w Starej Hańczy (Mierkinie, działka nr 156/4) w elementy służące ochronie różnorodności biologicznej:
a. Budki lęgowe dla różnych gatunków ptaków -10 szt.,
b. Karmniki dla ptaków - 3 szt.,
c. Poidełka dla paktów - 5 szt.,
d. Platformy lęgowe dla ptaków wodnych – 3 szt.,
e. Domki – letnie kryjówki dla nietoperzy - 6 szt.,
f. Domki dla jeży - 3 szt.,
g. Domki dla wiewiórek - 3 szt.,
h. Schronienia i miejsca do wygrzewania się gadów – 4 szt.,
i. Domki dla owadów – 5 szt.,
j. Poidełka dla owadów – 3 szt.,
k. Kłody martwego drewna dla organizmów saproksylicznych – 3 szt.,
l. Ławki z oparciem - 10 szt.,
m. Ławki bez oparcia - 8 szt.,
n. Kosze na śmieci - 6 szt.,
o. Balans - 3 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego),
p. Siatka do wspinaczki - 1 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego),
q. Liny do wspinaczki – 1 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego),
r. Równoważnia - 1 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego),
s. Kładka sintra – 1 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego),
t. Kładka Kongo – 1 szt. (odtworzenie stanu pierwotnego).
3) Wykonanie nasadzeń park podworski w Starej Hańczy (Mierkinie, działka nr 156/4):
a. Wykonanie nasadzeń wielopiętrowych z 21 gatunków rodzimych drzew i krzewów zróżnicowanych wiekowo (5-10 lat) w parku podworskim w Starej Hańczy. Proponowane gatunki: jarząb pospolity, kalina koralowa, dereń świdwa, głóg jednoszyjkowy/dwuszyjkowy, lipa drobnolistna, klon zwyczajny, jesion wyniosły, świerk pospolity, sosna zwyczajna, brzoza brodawkowata, brzoza omszona, grab pospolity, porzeczka czarna, trzmielina pospolita, trzmielina brodawkowata, dąb szypułkowy, grusza pospolita, wiśnia ptasia, jabłoń dzika, jałowiec pospolity, cis pospolity, wiąz polny.
b. Posadzenie 32 dojrzałych drzew (min. 10 lat) – głóg dwuszyjkowy.
c. Ustawienie tablicy „Znaczenie drzew” 50x38 cm.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45242000-5 - Budowa infrastruktury wypoczynkowej na terenach nadwodnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-15

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędne zdolności zawodowe: wiedzę i doświadczenie, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał minimum 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie kładki nad terenem podmokłym, lub innej konstrukcji, np. pomostu wykonanej z drewna lub tworzywa sztucznego imitującego drewno o wartości nie mniejszej niż 150 000 zł.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nie wymaga się

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający wymaga złożenia:
a. Wykazu zrealizowanych robót budowlanych Załącznik nr 5 do SWZ oraz:
b. Poświadczeń wystawionych przez Zamawiających na rzecz których Wykonał roboty budowlane wskazane w Rozdziale 7 ust 1 pkt 4 SWZ;

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

W celu potwierdzenia, że osoba/osoby działające w imieniu Wykonawcy są umocowane do jego reprezentowania, Zamawiający żąda dołączenia do oferty Odpisu lub Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Oferta nie musi zawierać tych dokumentów w przypadku wskazania przez Wykonawcę, że są one dostępne w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów.
Podmiot/podmioty udostępniające zasoby:
a. Celem potwierdzenia spełniania warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczenie - Załącznik nr 2 do SWZ. Dokument podpisuje przedstawiciel podmiotu udostępniającego zasoby.
b. Zobowiązanie każdego z podmiotów udostępniających zasoby Załącznik nr 4 do SWZ do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Dokument podpisuje przedstawiciel podmiotu udostępniającego zasoby. Zgodnie z art. 118 ust. 4 PZP: Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby musi potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz musi określać w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna itp.) dołączają do oferty:
a. Każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Załącznik nr 1 do SWZ,
b. Oświadczenie podpisane przez lidera konsorcjum, pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art.117 ust. 4. PZP) Załącznik nr 3 do SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń:
1) Zmiany terminów realizacji zamówienia, w przypadku:
a. Przerw w realizacji robót budowlanych dotyczących Inwestycji powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy o ilość dni równą udokumentowanej, niezależnej od Wykonawcy, przerwie w realizacji robót budowlanych w tym udokumentowanych przerw w realizacji robót budowlanych lub opóźnień w dostawach materiałów wynikłych z powodu wprowadzenia stanu zagrożenia epidemiologicznego;
b. Powierzenia przez Zamawiającego wykonania zamówień dodatkowych lub robót zamiennych dotyczących Inwestycji, jeżeli terminy ich powierzenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnych terminów o ilość dni równą okresowi, o jaki zostanie z tego powodu wydłużony okres realizacji robót budowlanych;
c. Pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skrócenia terminu zakończenia realizacji umowy;
d. Wstrzymania przez właściwe organy realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia zakończenie realizacji określonych prac – o ilość dni wstrzymania realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług;
e. Niezależnych od Wykonawcy przerw w realizacji robót budowlanych dostaw i usług spowodowanych siłą wyższą, o ilość dni od udokumentowanego zaistnienia konieczności przerwania realizacji dostaw i usług do ich wznowienia, liczonych od zgłoszenia przez Wykonawcę konieczności przerwania dostaw i usług. Pod pojęciem siły wyższej Strony będą rozumieć zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron, uniemożliwiające wykonanie umowy w całości lub części, na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności Stron. Przejawami siły wyższej są w szczególności:
a) klęski żywiołowe, w tym: pożar, powódź, susza, trzęsienie ziemi, huragan,
b) wprowadzenie aktów władzy państwowej, w tym: stan wojenny, stan wyjątkowy, embarga, blokady, ograniczenia w dostawach gazu, energii elektrycznej, itd.,
c) działania wojenne, akty sabotażu,
d) strajki powszechne (za wyjątkiem strajków u Stron) lub inne niepokoje społeczne, w tym publiczne demonstracje.
2) Zmiany siedziby stron umowy i numeru rachunku bankowego.
3) Powierzenia, zmiany lub rezygnacji z podwykonawców, w przypadku gdy zostanie uprzednio wykazane przez Wykonawcę, że zachowane będą warunki wynikające z ustawy PZP oraz że zrealizowane będą w odpowiednim zakresie wynikającym z części realizowanych dostaw i usług warunki stawiane dla tej części przez Zamawiającego w SWZ,
4) Udokumentowanych, niezależnych od Wykonawcy opóźnień w dostawach materiałów niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia.
2. Zmiana któregokolwiek postanowienia umowy wymaga zgody obu stron wyrażonej na piśmie w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-08-25 17:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ec956823-20c3-11ee-a60c-9ec5599dddc1

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-25 17:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-09-23

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.