eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZgorzelecNadbudowa budynku szpitala celem utworzenia nowego bloku operacyjnego w Wielospecjalistycznym Szpitalu SPZOZ w Zgorzelcu" II postępowanie



Ogłoszenie z dnia 2024-05-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Nadbudowa budynku szpitala celem utworzenia nowego bloku operacyjnego w Wielospecjalistycznym Szpitalu SPZOZ w Zgorzelcu” II postępowanie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: WIELOSPECJALISTYCZNY SZPITAL - SAMODZIELNY PUBLICZNY ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W ZGORZELCU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 231161448

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Lubańska 11-12

1.5.2.) Miejscowość: Zgorzelec

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-900

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 735908542

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publ@spzoz.zgorzelec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.spzoz.zgorzelec.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Nadbudowa budynku szpitala celem utworzenia nowego bloku operacyjnego w Wielospecjalistycznym Szpitalu SPZOZ w Zgorzelcu” II postępowanie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-674b2dc1-1cd0-11ef-a7c1-72acb4a2af8f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00344123

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00577977/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Nadbudowa budynku szpitala celem utworzenia nowego bloku operacyjnego w Wielospecjalistycznym Szpitalu SPZOZ w Zgorzelcu

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/932668

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/spzoz_zgorzelec lub e-mail:
zam.publ@spzoz.zgorzelec.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Numeracja zgodna z SWZ.
10.1.1 Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy PZP, przedmiotowe środki dowodowe, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 poz. 57 t.j. ze zm.), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. (formaty danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt, .xls, .xlsx)
10.1.2 Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w pkt 10.1.1 SWZ, przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o którym mowa poniżej.
10.1.5 W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, w tym oświadczeń wg załącznika 2 i 3 do SWZ odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
10.1.6 Dokumenty elektroniczne przekazuje się w postępowaniu przy użyciu dedykowanej elektronicznej Platformy Zakupowej „openNexus” https://platformazakupowa.pl/pn/spzoz_zgorzelec, zwanej dalej Platformą zakupową lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: zam.publ@spzoz.zgorzelec.pl (nie dotyczy złożenia oferty). We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem znaku sprawy – 26/ZP/2024.
10.1.7 W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informację stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 t.j.), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
10.1.12 W przypadku przekazywania w postępowaniu dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji (np. ZIP), opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
10.1.13 Dokumenty elektroniczne w postępowaniu muszą spełniać łącznie następujące wymagania:
- być utrwalone w sposób umożliwiający ich wielokrotne odczytanie, zapisanie i powielenie, a także przekazanie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznym nośniku danych;
- umożliwiają prezentację treści w postaci elektronicznej, w szczególności przez wyświetlenie tej treści na monitorze ekranowym;
- umożliwiają prezentację treści w postaci papierowej, w szczególności za pomocą wydruku;
- zawierają dane w układzie niepozostawiającym wątpliwości co do treści i kontekstu zapisanych informacji.
10.1.14 Środki komunikacji elektronicznej w postępowaniu służące do odbioru dokumentów elektronicznych zawierających oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, oraz informacje, oświadczenia lub dokumenty muszą umożliwiać identyfikację podmiotów przekazujących te dokumenty elektroniczne oraz ustalenie dokładnego czasu i daty ich odbioru.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 26/ZP/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Numeracja zgodna z SWZ.
3.1 Zamawiający powierza, a Wykonawca zobowiązuje się wykonać zadanie pn.: Nadbudowa budynku szpitala celem utworzenia nowego bloku operacyjnego w Wielospecjalistycznym Szpitalu SPZOZ w Zgorzelcu.
3.2. Szczegółowy zakres prac oraz dostaw, zlecanych Wykonawcy określa Program Funkcjonalno–Użytkowy stanowiący Załącznik nr 7 do SWZ oraz inne dokumenty wskazane w punkcie 3.5.
3.3. Zadanie realizowane jest w formule „zaprojektuj, wybuduj”.
3.4. Wykonanie umowy nastąpi po zrealizowaniu całości robót objętych umową oraz podpisaniu przez Strony Protokołu odbioru końcowego robót bez zastrzeżeń.
3.7. Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia pracowników wykonujących bezpośrednio czynności w zakresie:
- związane z wykonywaniem prac rozbiórkowych,
- związane z wykonywaniem prac ogólnobudowlanych,
- związane z wykonywaniem instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
- związane z wykonywaniem sieci i instalacji sanitarnych
na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, przez cały okres realizacji Umowy. To samo zobowiązanie dotyczy Podwykonawców i dalszych Podwykonawców Wykonawcy.
3.8. Wymagania w zakresie art. 134 ust. 2 pkt. 14 ustawy PZP opisano w projekcie umowy – stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

42414100-2 - Dźwigi

45000000-7 - Roboty budowlane

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45215100-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy placówek zdrowotnych

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten

45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania

45314310-7 - Układanie kabli

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45315500-3 - Instalacje średniego napięcia

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45321000-3 - Izolacja cieplna

45323000-7 - Roboty w zakresie izolacji dźwiękoszczelnych

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

39150000-8 - Różne meble i wyposażenie

33100000-1 - Urządzenia medyczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-03-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji jakości na dostarczone wyposażenie i urządzenia

4.3.6.) Waga: 5

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 25

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Numeracja zgodna z SWZ.
6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
6.1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 uPZP oraz art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach związanych w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U z 2022r. poz. 835).
6.1.2.spełniają warunki udziału w postępowaniu:
6.1.2.2 dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej
-Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, potwierdzającej posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości min. 8 000 000,00 zł brutto w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem
6.1.2.3 dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez jedną osobą w przypadku posiadania przez nią kilku rodzajów wymaganych uprawnień budowlanych.
6.1.2.3.1 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca:
a)wykaże się wykonaniem co najmniej 1 roboty budowlanej (wykonanej należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończonej, zrealizowanej w formuje „zaprojektuj i wybuduj”) - o wartości co najmniej 8 000 000 zł, polegającej na budowie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej w konstrukcji szkieletowej stalowej cienkościennej
oraz
b)wykaże się wykonaniem co najmniej 1 roboty budowlanej (wykonanej należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończonej, zrealizowanej w formuje „zaprojektuj i wybuduj”) - o wartości co najmniej 4 000 000 zł, polegająca na budowie lub przebudowie bloku operacyjnego składającego się z minimum 2 sal operacyjnych.
Powyższe roboty budowlane mogą być zrealizowane w ramach jednego zadania.
Pojęcie budynku użyteczności publicznej należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w § 3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1225 ze zm.).
Warunek dotyczy robót wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
6.1.2.3.2 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Min. warunki Zam.: (Kwalifikacje zawodowe (specjalność oraz nr uprawnień) Zaświadczenia o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego – jeżeli dotyczy (nr wpisu / termin ważności) - uprawnienia - doświadczenie:
1. Upr. w specjalności architektonicznej- do projektowania bez ograniczeń – 1 osoba - Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która wykonała minimum 1 projekt budowy lub przebudowy bloku operacyjnego z co najmniej 2 salami operacyjnymi.
2. Upr. w specjalności architektonicznej -do kierowania robotami bez ograniczeń–1 osoba- Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która kierowała minimum 1 robotą polegającą na budowie lub przebudowie bloku operacyjnego z co najmniej 2 salami operacyjnymi.
3. Upr. w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - do projektowania bez ograniczeń – 1 osoba - Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która wykonała minimum 1 projekt budowy lub przebudowy budynku użyteczności publicznej w konstrukcji szkieletowej stalowej cienkościennej.
4. Upr. w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - do kierowania robotami bez ograniczeń – 1 osoba - Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która kierowała minimum 1 robotą polegającą na budowie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej w konstrukcji szkieletowej stalowej cienkościennej.
5. Upr. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - do projektowania bez ograniczeń – 1 osoba - Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która wykonała:
a) minimum 1 projekt budowy lub przebudowy bloku operacyjnego z co najmniej 2 salami operacyjnymi,
oraz
b) minimum 1 projekt bloku operacyjnego, w którym zaprojektowano system dezynfekcji lub oczyszczania powietrza w oparciu o proces naturalnej konwersji katalitycznej *
(Zamawiający dopuszcza wykonanie powyższego zakresu w ramach jednego projektu).
6. Upr. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - do kierowania robotami bez ograniczeń – 1 osoba - Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która kierowała: minimum 1 robotą polegającą na budowie lub przebudowie bloku operacyjnego z co najmniej 2 salami operacyjnymi.
7. Upr. w specjalności instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - do projektowania bez ograniczeń – 1 osoba - Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która wykonała minimum 1 projekt budowy lub przebudowy bloku operacyjnego z co najmniej 2 salami operacyjnymi.
8. Upr. w specjalności instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - do kierowania robotami bez ograniczeń – 1 osoba - Osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie, która kierowała minimum 1 robotą polegającą na budowie lub przebudowie bloku operacyjnego z co najmniej 2 salami operacyjnymi.
9. Technolog medyczny (nie wymagane uprawnienia budowlane)
- 1 Osoba, która wykonała minimum 2 projekty technologii medycznej budowy lub przebudowy bloku operacyjnego z co najmniej 2 salami operacyjnymi.
1 projekt bloku operacyjnego, w którym zaprojektowano system dezynfekcji lub oczyszczania powietrza w oparciu o proces naturalnej konwersji katalitycznej *
*System dezynfekcji i oczyszczania powietrza w oparciu o proces naturalnej konwersji katalitycznej.
W procesie uwalniana jest plazma ładunków dodatnich i ujemnych oraz następuje przekształcenia pary wodnej w nadtlenek i hydroksyl. Przypomina to naturalne procesy oczyszczania występujące w przyrodzie. System bezpieczny dla ludzi.
Zamawiający wymaga systemu naturalnej konwersji katalitycznej w zakresie efektywności i technologii działania. System musi eliminować mikroorganizmy w powietrzu i na powierzchniach m.in.:
• bakterie,grzyby,gronkowce oporne na metycyline,wirusy grypy.
Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez jedną osobą w przypadku posiadania przez nią kilku rodzajów wymaganych uprawnień budowlanych.
W przypadku warunku zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za projektowanie i kierowanie robotami budowlanymi, Zamawiający uznaje uprawnienia budowlane osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 poz. 831) oraz uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych.
Zgodnie z art. 12a ustawy 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551)., osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, jeżeli:
- nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do projektowania / kierowania robotami budowlanymi, oraz
- posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych - zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551), dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
Oświadczenie o powyższym (dotyczy wszystkich wyżej określonych warunków udziału w postępowaniu) należy złożyć w załączniku nr 3 do SWZ,które wstępnie potwierdzi spełnienie warunków udziału.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Numeracja zgodna z SWZ.
8.2.W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów
8.2.1. Wypełnionego oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – wg wzoru na załączniku nr 2 do SWZ – załączyć do oferty

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:
-należy złożyć wypełnione oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru na załączniku nr 3 do SWZ – DO OFERTY
W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, należy złożyć dokumenty:
8.1.1. dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
-Zamawiający nie określa warunku dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
8.1.2. dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
-Zamawiający nie określa warunku prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
8.1.3. dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej
-Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, potwierdzająca posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości min. 8 000 000,00zł brutto dla w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem. NA WEZWANIE Zamawiającego (zgodnie z punktem 8.4 SWZ)
8.1.4. dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej
-Wykaz robót budowlanych – zgodnie z punktem 6.1.2.3.1 SWZ oraz Załącznikiem nr 5 do SWZ. NA WEZWANIE Zamawiającego (zgodnie z punktem 8.4 SWZ)
-Wykaz osób – zgodnie z punktem 6.1.2.3.2 SWZ oraz Załącznikiem nr 6 do SWZ. NA WEZWANIE Zamawiającego (zgodnie z punktem 8.4 SWZ)
Okresy wyrażone w latach lub miesiącach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa wyżej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Numeracja zgodna z SWZ
5.1.W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawcy zobowiązani są do złożenia następujących dokumentów (dokumenty należy złożyć wraz z ofertą).
5.1.1.Oświadczenie, że Wykonawca wykonujący czynności w zakresie instalacji, kontroli szczelności, konserwacji lub serwisowania, a także naprawy lub likwidacji stacjonarnych urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych zawierających substancje kontrolowane oraz odzysku substancji kontrolowanych z tych urządzeń posiada stosowne certyfikaty dla przedsiębiorcy i personelu – zgodnie z wymogami ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2065.)
5.1.2.wypełnione Załączniki nr 48, 49, 50, 51 do PFU ( Zał. 2 do PFU)-tabele dotyczące zaproponowanego sprzętu medycznego, który będzie wyposażeniem bloku
5.1.3.Atest Higieniczny na system mebli–określonych szczegółowo w załącznikach tech. 1.1, tech. 1.2, tech.1.3 Załącznika nr 2.2 do PFU. Nie dopuszcza się przedstawienia atestów na poszczególne składowe mebla.
5.1.4.do poz. 48 (Zał. 2 do PFU)–kolumna anestezjologiczna – deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia to Wyrób klasy IIb zgodnie z art. 51 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745", wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607,
5.1.5.do poz. 48 (Zał. 2 do PFU) - Certyfikat ISO 13485:2016 dla producenta (lub równoważny w zakresie potwierdzenia zachowania standardów jakości produkcji wyrobów medycznych)
5.1.6.do poz. 49 (Zał. 2 do PFU)–lampa bezcieniowa dwuczaszowa – deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia to Wyrób klasy I zgodnie z art. 51 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745", wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607,
5.1.7.do poz. 50 (Zał. 2 do PFU) – negatoskop cyfrowy – deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745", wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607
5.1.8.do poz. 51 (Zał. 2 do PFU)– most jednostanowiskowy – deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745" wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Numeracja zgodna z SWZ
5.1.1.Oświadczenie, że Wykonawca wykonujący czynności w zakresie instalacji, kontroli szczelności, konserwacji lub serwisowania, a także naprawy lub likwidacji stacjonarnych urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych zawierających substancje kontrolowane oraz odzysku substancji kontrolowanych z tych urządzeń posiada stosowne certyfikaty dla przedsiębiorcy i personelu – zgodnie z wymogami ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2065.)
5.1.2.wypełnione Załączniki nr 48, 49, 50, 51 do PFU ( Zał. 2 do PFU)-tabele dotyczące zaproponowanego sprzętu medycznego, który będzie wyposażeniem bloku
5.1.3.Atest Higieniczny na system mebli–określonych szczegółowo w załącznikach tech. 1.1, tech. 1.2, tech.1.3 Załącznika nr 2.2 do PFU. Nie dopuszcza się przedstawienia atestów na poszczególne składowe mebla.
5.1.4.do poz. 48 (Zał. 2 do PFU)–kolumna anestezjologiczna – deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia to Wyrób klasy IIb zgodnie z art. 51 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745", wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607,
5.1.5.do poz. 48 (Zał. 2 do PFU) - Certyfikat ISO 13485:2016 dla producenta (lub równoważny w zakresie potwierdzenia zachowania standardów jakości produkcji wyrobów medycznych)
5.1.6.do poz. 49 (Zał. 2 do PFU)–lampa bezcieniowa dwuczaszowa – deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia to Wyrób klasy I zgodnie z art. 51 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745", wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607,
5.1.7.do poz. 50 (Zał. 2 do PFU) – negatoskop cyfrowy – deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745", wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607
5.1.8.do poz. 51 (Zał. 2 do PFU)– most jednostanowiskowy – deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745" wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Nr zgodna z SWZ
13.6.Zawartość oferty. Złożona oferta opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, musi zawierać:
13.6.1. wypełniony zał. nr 1 do SWZ–Formularz oferty,
13.6.2. wypełniony zał. nr 2 do SWZ–Ośw. o braku podstaw do wykluczenia.
13.6.3. wypełniony zał. nr 3 do SWZ-Ośw. wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu
13.6.4. wypełnione Zał. nr 48, 49, 50, 51 do PFU (Zał. 2 do PFU)-tabele dotyczące zaproponowanego sprzętu medycznego, który będzie wyposażeniem bloku
13.6.5.Ośw., że Wykonawca wykonujący czynności w zakresie instalacji, kontroli szczelności, konserwacji lub serwisowania, a także naprawy lub likwidacji stacjonarnych urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych zawierających substancje kontrolowane oraz odzysku substancji kontrolowanych z tych urządzeń posiada stosowne certyfikaty dla przedsiębiorcy i personelu – zgodnie z wymogami ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2065.),
13.6.6. Atest Higieniczny na system mebli – określonych szczegółowo w załącznikach tech. 1.1, tech. 1.2, tech.1.3 Załącznika nr 2.2 do PFU (Zał. 2 do PFU). Nie dopuszcza się przedstawienia atestów na poszczególne składowe mebla,
13.6.7. do poz. 48 (Zał. 2 do PFU)–kolumna anestezjologiczna–deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia to Wyrób klasy IIb zgodnie z art. 51 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745", wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607
13.6.8.do poz. 48 (Zał. 2 do PFU)-Certyfikat ISO 13485:2016 dla producenta (lub równoważny w zakresie potwierdzenia zachowania standardów jakości produkcji wyrobów medycznych)
13.6.9.do poz. 49 (Zał. 2 do PFU)–lampa bezcieniowa dwuczaszowa–deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia to Wyrób klasy I zgodnie z art. 51 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745", wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607
13.6.10.do poz. 50 (Zał. 2 do PFU)–negatoskop cyfrowy–deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozp. 2017/745", wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607
13.6.11.do poz. 51 (Zał. 2 do PFU)–most jednostanowiskowy – deklaracja zgodności CE, potwierdzająca iż zaproponowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745" wraz z późniejszymi obowiązującymi zmianami w tym także rozporządzenia PE 2023/607

ciąg dalszy Sekcja IX - pozostałe informacje

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Numeracja zgodna z SWZ
11.1 Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium.
11.2 Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 200 000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje się nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
11.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
11.3.1. pieniądzu;
11.3.2. gwarancjach bankowych;
11.3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
11.3.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r., poz. 310, 836, i 1572).
11.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja lub poręcznie musi być gwarancją lub poręczeniem nieodwołalną(-ym), bezwarunkową(-ym) i płatną(-ym) na pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną(-ym) zgodnie z obowiązującym prawem i winna(-o) zawierać następujące elementy:
-nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
-określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
-kwotę gwarancji,
-termin ważności gwarancji,
Z treści gwarancji lub poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie się Gwaranta lub Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu kwoty wadium w okolicznościach określonych przepisami art. 96 ust. 6 Ustawy PZP, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego.
11.5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 11.3 SWZ, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz ze składaną ofertą przetargową.
11.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r., poz. 310, 836, i 1572), Zamawiający wymaga dołączenia do poręczenia - umowy o udzielenie wsparcia (potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę) lub zamawiający wymaga aby w treści poręczenia podmiot go udzielający oświadczył, że na dzień udzielenia poręczenia posiada umowę z wykonawcą i określił identyfikujące je dane (np. data zawarcia, numer, itp.).
11.7. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku MILLENNIUM S.A. nr konta 55 1160 2202 0000 0001 9259 2053 z dopiskiem:
”Postępowanie tryb podstawowy – 26/ZP/2024”
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
11.8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
11.11 Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SWZ zostanie odrzucona.
Dalsze uszczegółowienie wymogów w zakresie wadium zawiera punkt 11 SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Numeracja zgodna z SWZ
9.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
9.2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 9.1., Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9.3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w pkt. 9.1.
9.4. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa pkt. 9.1. została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
9.5. Oferta wspólna musi zostać przygotowana i złożona w następujący sposób:
9.5.1. partnerzy ustanawiają i wskazują pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby pełnomocnikiem (liderem) był jeden z partnerów.
9.5.2. oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich partnerów,
9.5.3. każdy z partnerów musi złożyć oświadczenie, wg wzoru na załączniku nr 2 oraz nr 3 do SWZ, potwierdzające, że nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia,
9.5.4. partnerzy konsorcjum muszą udokumentować, że razem spełniają warunki udziału w postępowaniu.
9.5.6. w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi (jeżeli dotyczy robót budowlanych lub usług), do realizacji których te zdolności są wymagane.
9.5.7. składając ofertę wspólną należy złożyć do oferty oświadczenie wskazujące, która część zamówienia będzie realizowana przez poszczególne podmioty konsorcjum,
9.5.8 wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem (lidera) konsorcjum.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Numeracja zgodna z SWZ.
20.3. Zamawiający informuje, iż oprócz zabezpieczenia należytego wykonania umowy należy wnieść zabezpieczenie zwrotu zaliczki – w wysokości 5% wartości zaliczki – w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy. Wniesienie zabezpieczenia zwrotu zaliczki stanowi warunek jej wypłaty.
20.4. Zabezpieczenie może być wnoszone, według wyboru wykonawcy, w jednej lub kilku następujących formach:
a) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
20.5. Szczegółowe wymagania wniesienia oraz rozliczenia i zwrotu zaliczki znajdują się w projekcie umowy – Załącznik nr 8 do SWZ.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Numeracja zgodna z SWZ
20.1. Umowa zostanie zawarta na warunkach zawartych w projektach umów, które stanowią Załącznik nr 8 SWZ.
20.2. Zgodnie z treścią art. 455 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w postanowieniach umowy. Możliwość dokonania zmian została ujęta w projekcie umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-21 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz ze wszystkimi wymaganymi oświadczeniami i dokumentami, należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego (https://platformazakupowa.pl/pn/spzoz_zgorzelec) na stronie danego postępowania

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-21 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-07-20

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Ciag dalszy z pkt. 5.11.)
Numeracja zgodna z SWZ
13.6.12.odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Zapisy tego punktu stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach.
13.6.13.wykonawca złoży wraz z ofertą szczegółowy opis oferowanego przedmiotu zamówienia równoważnego w którym dla każdego produktu określi nazwę producenta, typ/model oraz inne cechy produktu pozwalające na jednoznaczną identyfikację zaoferowanego produktu i potwierdzenie zgodności z opisem przedmiotu zamówienia (zgodnie z treścią punktu 2.2 SWZ) – jeżeli dotyczy.
13.6.14.załącznik nr 4 do SWZ – zobowiązanie podmiotów trzecich (jeżeli dotyczy)
13.6.15.pełnomocnictwa – jeżeli niezbędne – vide pkt. 13.4. – 13.5. SWZ.
13.6.16.dokument wadium (dotyczy formy niepieniężnej – gwarancji, poręczenia).
Pozostałe informacje:
5.2 Zamawiający zastrzega, że jeżeli Wykonawca, nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. W przypadku, o którym mowa powyżej, wezwania do uzupełnienia nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5.3 Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
6.2.Zamawiający dokona wstępnej oceny czy Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 i 3 do SWZ.
6.3.Zamawiający nie stawia wymogu, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom (ale nie polega na zasobach tych podwykonawców), wykazał brak istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu i złożył oświadczenie wg treści załącznika nr 2 do SWZ dotyczący podwykonawców (art. 462 ust. 5 ustawy PZP).
6.4.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku 2 i 3 do SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te wstępnie potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
6.5.Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem (załącznik 2 i 3 do SWZ), także oświadczenie (załącznik 2 i 3 do SWZ) podmiotu udostępniającego zasoby, wstępnie potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
8.10.Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem z art. 125 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 i 3 do SWZ), także oświadczenie (załącznik nr 2 i 3 do SWZ) podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.