eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mykanów"Remont i konserwacja nagrobku Edwarda Reszke - Grobowiec Rodziny Karpińskich"



Ogłoszenie z dnia 2024-05-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Remont i konserwacja nagrobku Edwarda Reszke - Grobowiec Rodziny Karpińskich”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mykanów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398110

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Samorządowa 1

1.5.2.) Miejscowość: Mykanów

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-233

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mykanow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mykanow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/mykanow

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Remont i konserwacja nagrobku Edwarda Reszke - Grobowiec Rodziny Karpińskich”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fabbe7b9-fd7a-11ee-b81b-aebd110f5279

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00345111

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00022571/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Remont i konserwacja nagrobku Edwarda Reszke - Grobowiec Rodziny Karpińskich i Michalskich na cmentarzu w Borownie w gminie Mykanów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00291959

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.5.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie Programu prac konserwatorskich, uzyskanie niezbędnych uzgodnień oraz wykonanie prac przy obiekcie. Projekt współfinansowany ze środków Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Odbudowy Zabytków.


Przedmiotem inwestycji jest renowacja grobu Edwarda Reszke. Przedmiotowy obiekt wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem A-428. Grób mieści się w rodzinnym grobowcu Karpińskich i Michalskich. Obiekt znajduje się na wzgórzu cmentarza w Borownie. Wykonano go w stylu neogotyckim. Na płycie będącej stropem grobowca umieszczono postument z krzyżem, całość otacza ażurowe ogrodzenie. Elementy ozdobne jak ogrodzenie i krzyż wykonano z zastosowaniem zdobień nawiązujących ściśle do gotyckich detali architektonicznych jak łuki ostre, rozety, pinakle, przypory. Wejście do grobowca znajduje się na przodzie płyty, zakrywa je dwuskrzydłowa klapa osadzona na ozdobnych zawiasach. Na pokrywie widać napis: „Grób Rodziny Karpińskich i Michalskich”. Obok umieszczono już później poziomą, granitową tablicę z napisem „Edward Reszke 1853-1917, światowej sławy śpiewak operowy”.
Stan zachowania można określić jako zły. Celem prac konserwatorskich będzie przywrócenie pierwotnych walorów estetycznych oraz technicznych obiektu. Zadaniem zasadniczym będzie zabezpieczenie obiektu przed dalszym niszczącym działaniem czynników atmosferycznych. Założono wykonanie napraw uszkodzeń mechanicznych, uzupełnienie ubytków formy rzeźbiarskiej oraz eksploatację obiektu w warunkach ekspozycji zewnętrznej. Zdecydowano o zastosowaniu technik zbliżonych do oryginalnych przy wykonaniu rekonstrukcji ubytków formy rzeźbiarskiej (uzupełnienia brakujących elementów – rekonstrukcje wykonywane w formie odlewów żeliwnych). W zakresie prac przy płycie betonowej i bocznych ścianach grobowca przewidziano wykonanie napraw uszkodzeń oraz zabezpieczenie obiektu przed ponownym atakiem mikroorganizmów. Przewidziano również wykonanie dodatkowego fundamentu pod strop oraz wykonanie nowego stropu. Nagrobek powinien zostać obłożony okładziną kamienną (piaskowiec, granit lub inny zgodnie z decyzją konserwatora zabytków).


Do obowiązków Wykonawcy będzie należało wykonanie Programu prac konserwatorskich oraz uzyskanie niezbędnych zgód, uzgodnień i pozwoleń na przedmiotową renowację oraz wykonanie prac konserwatorskich.

Warunkiem koniecznym umożliwiającym przystąpienie do złożenia oferty będzie wizyta w celu oględzin zamierzonego działania potwierdzona protokołem sporządzonym przez Zamawiającego.


Opis inwestycji zawarty we wniosku o dofinansowanie:

„Gmina Mykanów zamierza udzielić dotacji dla Parafii Rzymsko-Katolickiej pw. Św. Wawrzyńca w Borownie na nakłady konieczne do wykonania w związku ze złym stanem technicznym nagrobku Edwarda Reszke( grobowiec Rodziny Karpińskich i Michalskich XIX/XX) . Przedmiotowy obiekt wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem A-428. Posiadana przez parafię dokumentacja(która wymaga uaktualnienia) oraz ekspertyza konserwatorska jednoznacznie wskazuje na konieczność niezwłocznego remontu w celu zachowania zabytku.
Józefina , Jan i Edward Reszke byli sławnymi na całym świecie śpiewakami operowymi. Gmina Mykanów wraz z gminami sąsiadującymi w których mieszkali Reszkowie od wielu lat czyni starania o przywrócenie należnego im miejsca w polskiej muzyce i historii. W br. mija 170 rocznica urodzin Edwarda Reszke, który został pochowany w grobie rodzinnym Rodziny Karpińskich i Michalskich na cmentarzu w Borownie. Nagrobek obecnie grozi zawaleniem. Z tych względów pragniemy poddać go gruntownemu remontowi. Prace będą polegały na zaktualizowaniu dokumentacji , wzmocnieniu fundamentów, wykonaniu nowej płyty betonowej, obłożeniu płytami (marmur, granit lub piaskowiec), wypiaskowanie i zakonserwowanie żeliwnego obelisku i ozdobnego ogrodzenia wraz z uporządkowaniem otoczenia ( zieleń , kostka brukowa). Koszt wykonania prac jest zbyt wysoki dla parafii.”

Załącznik nr 8 do SWZ. zawiera aktualne zdjęcia obiektu.

Wszystkie prace konserwatorsko - restauratorskie należy realizować zgodnie z zasadami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (t.j. Dz. U.2018 r poz.1609 ze zm.).


Ponad to Do zadań Wykonawcy należy także zakup wraz z dostawą i montażem tablic informacyjnych i pamiątkowych. Wykonanie przez Wykonawcę na własny koszt i umieszczenie tablicy - 1 szt. Informacyjnej i pamiątkowej zgodnych z wytycznymi instytucji dofinansowującej w ramach programu Polski Ład.

Wykonawca Inwestycji zobowiązany jest do zapewnienia finansowania przedmiotu umowy w części niepokrytej udziałem własnym Zamawiającego, na czas poprzedzający wypłaty z Promesy na zasadach wskazanych w załączniku nr. 7 projekt umowy, z jednoczesnym zastrzeżeniem, że zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia odbioru Inwestycji przez Zamawiającego.

Kod CPV:
92522100-7 Usługi ochrony obiektów historycznych
45453100-8 Roboty renowacyjne


Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w opisywanych przez Zamawiającego dokumentach, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy materiałów do realizacji zadania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

Zgodnie z art. 101 ust.4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.101 ust.1 pkt 2 i ust. 3 Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, ze każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zgodnie z art.101 ust.5 Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.



Do zadań Wykonawcy należeć będzie również: urządzenie zaplecza placu budowy, przestrzegania przepisów Kodeksu Pracy, BHP, ochrony zdrowia i p.poż., zabezpieczenie placu budowy przed dostępem osób trzecich, odpowiednie oznakowanie prowadzonych robót.


Harmonogram prowadzenia robót powinien być dostosowany do charakterystyki zadania i terminu realizacji. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu.

Wykonawca wykona i utrzyma na koszt własny teren i zaplecze wraz z zasileniem w energię elektryczną i wodę, utylizacja odpadów, koszt ubezpieczenia oraz je zlikwiduje po zakończeniu prac. Inwestor w trakcie wizji terenowej przedstawi dostępne źródła wody oraz energii w obiekcie. Dla urządzeń o zwiększonym poborze mocy (tzw. „siła”) należy przewidzieć zasilanie z własnego źródła (np. agregat).

Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę.


Rękojmia
Na wykonane prace Wykonawca udzieli co najmniej 36-miesięcznej rękojmi za wady licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego wykonanych prac.
Uwaga!!
Okres udzielonej rękojmi jest jednym z kryteriów wyboru.

Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.

Wizja lokalna
Zamawiający wprowadza obowiązek odbycia wizji lokalnej.
1. Zamawiający wprowadza obowiązek przeprowadzenie wizji lokalnej przez Wykonawcę zainteresowanego złożeniem oferty w postępowaniu jako czynności pomocniczej w celu prawidłowego przygotowania oferty. Celem obligatoryjnej wizji lokalnej jest umożliwienie wykonawcom zapoznania się z warunkami realizacji zamówienia, których ze względu na ich specyfikę (nietypowość) zamawiający nie mógł przedstawić w opisie przedmiotu zamówienia. Wizja lokalna ma na celu:
• oględziny charakterystyki dojazdu do terenu zadania;
• oględziny charakterystyki terenu;
• oględziny rzeczywistego stanu technicznego.
• oględziny dostępu do mediów: wody, prądu itp.
• uwzględnienie wniosków z oględzin w wycenie i terminie wykonania robót.
2. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona po telefonicznym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym w dni robocze w godzinach od 8:00 do 14:00. Osobą do kontaktu jest Pan Mariusz Kielan tel. 537 486 445
3. Miejsce odbycia wizji lokalnej to Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Wawrzyńca DkM w Borownie – cmentarz parafialny zlokalizowany przy ul. Cmentarnej w Borownie.
4. Zainteresowani Wykonawcy powinni w wyznaczonym miejscu i czasie czekać na pracownika/ów Zamawiającego.
1) Zamawiający informuje, że wizja lokalna jest wymagana do złożenia oferty- podczas spotkania zostanie sporządzony protokół .
2) Oferty Wykonawców, którzy nie odbędą wizji lokalnej będą odrzucane zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp. Udział w wizji jest obowiązkowy w celu uzyskania informacji w zakresie infrastruktury Zamawiającego.
Zamawiający informuje, że w trakcie wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania.
Wykonawcy formułują pytania w trybie przewidzianym w treści SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 92522100-7 - Usługi ochrony obiektów historycznych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45453100-8 - Roboty renowacyjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 312051,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 312051,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 312051,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): : LIDER: Piotr Krzemień ul. 29 Listopada 17 ; 32-340 WolbromNIP 637-126-51-96

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 6 PARTNER:AKRA KDS Radomir Pałka ul. Jana Piltza 35/101 ; 30-392 Kraków NIP 679-175-64-75

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 637-126-51-96

7.3.3) Ulica: ul. 29 Listopada 17

7.3.4) Miejscowość: Wolbrom

7.3.5) Kod pocztowy: 32-340

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-05-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 312051,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.