Ogłoszenie z dnia 2024-05-31
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00260335/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-26
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Eksploatacja i utrzymanie w należytym stanie 2 szaletów miejskich w Policach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Użyteczności Publicznej TRANS-NET S.A.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810048586
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tanowska 8
1.5.2.) Miejscowość: Police
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-010
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: tn@trans-net.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trans-net.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c6b83eee-e5c7-11ee-a01e-f641a8763d5f1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Eksploatacja i utrzymanie w należytym stanie 2 szaletów miejskich w Policach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c6b83eee-e5c7-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00347057
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00260335
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PR/0008/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem umowy ramowej jest eksploatacja i utrzymanie szaletów miejskich w Policach przy ul. Rycerskiej i przy ul. Piłsudskiego/Wyszyńskiego
Wykonawca zobowiązany będzie do:
a) zapewnienia obsługi personalnej do udostępnienia szaletów i nadzoru nad ich użytkowaniem w godzinach ustalonych dla poszczególnych obiektów,
b) wyposażenia pracowników obsługi w narzędzia, sprzęt, materiały do utrzymania czystości i środki sanitarno – higieniczne, niezbędne do właściwego użytkowania i utrzymania obiektów,
c) utrzymania prawidłowego stanu technicznego obiektów tj:
- wymiana zużytych elementów: żarówek, desek sedesowych, kratek, dozowników
- naprawa drzwi, naprawa bądź wymiana zamków, klamek,
- naprawa bądź wymiana baterii umywalkowych, zaworów wodnych,
- udrażnianie pisuarów, muszli klozetowych oraz umywalek,
- bieżąca naprawa instalacji elektrycznej, wymiana bądź naprawa włączników i gniazd elektrycznych,
- czyszczenie rynien i rur spustowych wraz z udrażnianiem stojaków.
d) utrzymania prawidłowego stanu sanitarno – higienicznego (w tym odkaraluszanie) i estetycznego wyglądu obiektów i pomieszczeń, codzienna dezynfekcja klamek, sanitariatów, pisuarów, umywalek, codzienne bieżące utrzymanie czystości, a ostanie mycie powierzchni płynem zapachowym przeznaczonym do odpowiednich powierzchni,
e) utrzymania czystości w obiektach i ich bezpośrednim otoczeniu, w tym mycie okien i skrzydeł drzwiowych,
f) bieżącego oczyszczania koszy i pojemników na śmieci ustawionych dla potrzeb szaletów,
g) zapewnienia w okresie zimowym skrzyń z piaskiem do posypywania chodników przy szaletach w zabudowie stałej,
h) oszczędnego gospodarowania wodą, energią cieplna i elektryką,
i) wykonywania bieżących napraw urządzeń, instalacji technicznych armatury oraz wyposażenia szaletów,
j) wnioskowania o wykonanie w obiektach remontów i modernizacji oraz uzgadniania z Zamawiającym ich zakresu, trybu i terminu realizacji,
k) zabezpieczania eksploatowanych szaletów przed ogniem, kradzieżą i dewastacją. Szalet przy ul Piłsudskiego/Wyszyńskiego wyposażony jest w system alarmowy a koszty z tytułu zabezpieczenia obiektu ponosi Wykonawca usługi,
4.5.3.) Główny kod CPV: 90900000-6 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90600000-3 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający po ponownej analizie dokumentacji sprawy kierując się zasadami udzielania zamówień publicznych, o których mowa w art. 16 i 17 ustawy unieważnienia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 PZP - postępowanie obarczone niemożliwą do usunięcia wadą.Zamawiający prowadzi postępowanie na eksploatację i utrzymanie w należytym stanie 2
szaletów miejskich w Policach. Zamawiający w SWZ napisał, że prawidłowe ustalenie VAT należy do obowiązków wykonawcy, natomiast w projektowanych warunkach umowy błędnie wskazał stawkę VAT równą 23%. Następstwem czego złożone zostały dwie oferty w których jeden wykonawca zastosował stawkę VAT 8%, a drugi stawkę VAT 23%.
Podanie w załączniku nr 4 do SWZ – wzorze umowy wysokości stawki VAT (23%) powinno być traktowane jako wskazanie jej w SWZ, ponieważ stanowią element SWZ. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Natomiast, aby oferty złożone
w postępowaniu mogły być porównywalne, m.in. ceny ofertowe muszą być obliczone z zastosowaniem tych samych reguł, a w tym z zastosowaniem tych samych stawek VAT, które są istotnym elementem kalkulacji ceny oferty. Wynika to z zasady równego traktowania wykonawców określonej w art. 16 pkt 1 PZP. Zamawiający w SWZ nie wskaże sugerowanej stawki VAT nie może skorzystać z możliwości jej poprawy jako omyłki.
Wykonawca nie może podać dowolnej stawki VAT lecz powinien podać stawkę właściwą, tj. taką jaka powinna być zastosowana adekwatnie do przedmiotu zamówienia. Jedynie
w przypadku gdy zamawiający wskaże w specyfikacji istotnych warunków zamówienia konkretną stawkę VAT, kształtującą w ofercie wysokość określonej ceny, dopiero wtedy może dojść do wystąpienia omyłki, o której mowa w 223 ust. 2 pkt 3 p.z.p. – inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian treści. Zamawiający w niniejszym postepowaniu podał błędną stawkę VAT i musiałby poprawić oferty z prawidłową stawką VAT na "nieprawidłową" podaną
przez zamawiającego. Mając na uwadze powyższe oraz to, że wykonawcy mogli sugerować się przy sporządzaniu oferty podaną we wzorze umowy 23% stawkę VAT, który nie podlega zmianie po otwarciu ofert, co jest wadą niemożliwą do usunięcia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
INNE PRZETARGI Z POLIC
- Przebudowa budynku oświatowego na potrzeby Urzędu Miejskiego w Policach
- Dostawa masy mineralno - asfaltowej: AC 8S (beton asfaltowy) na asfalcie 50/70 o wymiarze największego kruszywa do 8 mm, rozkładanej ręcznie na gorąco dostarczanej okresowo
więcej: przetargi w Policach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bieżące utrzymanie pasa drogowego na terenie powiatu iławskiego w 2025 r.
- "Dostawa wraz z montażem bramek obrotowych i urządzeń do poboru opłat wraz z integralnym systemem płatnych toalet oraz obsługa 5 szaletów miejskich w Koszalinie"
- ZP-2200-9/25 Usługa sprzątania i utrzymywania czystości w Oddziałach oraz innych jednostkach organizacyjnych SSM sp. z o.o. w restrukturyzacji
- Utrzymanie czystości na Stadionie Opolskim w Opolu
- "Świadczenie usług związanych z letnim utrzym. czystości na drogach, chodnikach i parkingach oraz terenach zielonych, przystankach i wskazanych miejscach na terenie gm. Złocieniec w r. 2025 w IV-X"
- Usługi związane z koszeniem poboczy, rowów dróg gminnych oraz terenów zielonych na terenie Gminy Sanok w roku 2025
więcej: Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.