eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GórnoZimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Górno w sezonie zimowym 2023/2024



Ogłoszenie z dnia 2024-05-31

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Górno w sezonie zimowym 2023/2024

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GÓRNO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010079

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Łysicka 13

1.5.2.) Miejscowość: Górno

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-008

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@gorno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorno.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Górno w sezonie zimowym 2023/2024

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6a05d21f-88ad-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00347083

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00048371/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Górno w sezonie zimowym 2022/2023

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, którego przedmiotem jest: „Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Górno w sezonie zimowym 2023/2024 (WR)”

Wykonawca realizował zadanie pn.: "Świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg na terenie Gminy Górno w sezonie zimowym 2022/2023" w sezonie poprzedzającym obecny sezon zimowy a wartość zamówienia powtarzającego się została uwzględniona wartości szacowania zamówienia podstawowego w roku 2022.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IR.271.1.18.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg na terenie Gminy Górno w sezonie zimowym 2023/2024. W ramach zamówienia należy wykonywać w szczególności zapewnienie przejezdności, przejścia oraz ograniczenia zakłóceń płynności ruchu drogowego, wywołanych opadami śniegu poprzez:
a) odśnieżanie dróg,
b) zwalczanie i likwidowanie śliskości zimowej przez stosowanie środków chemicznych lub/i materiałów uszorstniających,
c) wywóz nadmiaru śniegu,
d) oraz wykonanie innych prac i podejmowanie działań organizacyjno-technicznych niezbędnych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia.
1.1. Z uwagi na to, że wielkości usług zostały określone na podstawie wykonanego zakresu usług w sezonie zimowym 2021/2022, Zamawiający informuje o możliwości zmiany ww. wielkości usług oraz wskazanie nowych miejsc realizacji na terenie Gminy Górno. Zamawiający w celu wskazania dróg oraz ich umiejscowienia załącza mapę poglądową (zał. Nr 7) oraz wykaz dróg (zał. Nr 8), przy czym wykaz ten może nie zawierać dróg, które w trakcie sezonu zimowego okażą się niezbędne do utrzymania.
Utrzymanie dróg w okresie zimowym wykonywane jest w jednakowym standardzie na wszystkich drogach objętych zimowym utrzymaniem. Wykonawca utrzymuje stan gotowości przystąpienia do akcji w pełnym zakresie akcji od pierwszego wezwania do 30 kwietnia 2024 roku, aby rozpoczęcie w pełnym zakresie akcji czynnej nastąpiło w czasie zgodnym ze złożoną ofertą. Dla dróg wskazanych w wykazie wymagane jest wykonywanie usługi w terminach i okresach wskazanych w ofercie oraz we wskazanych standardach utrzymania dróg (dla wymagań nie określonych w SWZ).
Uszorstnianie nawierzchni odbywać się będzie na drogach gminnych na odcinkach dróg decydujących o możliwości ruchu. Do uszorstniania nawierzchni dróg stosowana jest mieszanka piaskowo - solna (80% piasku i 20% soli). Uszorstnianie nawierzchni nie będzie wykonywane podczas opadów marznącego deszczu i mżawki.
Odśnieżaniem dróg objęte są wszystkie drogi. Odśnieżanie dróg odbywa się systemem interwencyjnym po ustaniu opadów śniegu lub zawiei i zamieci śnieżnych.
2. Przewidywana ilość prac (podstawa do obliczenia ceny oferty) na sezon zimowy:
- odśnieżanie: 2 500 km
- piaskowanie: 2 700 km
- praca koparko – ładowarki: 100 godz.
- odśnieżanie wraz z piaskowaniem ścieżki rowerowej przy DW 752 (3 km) – 20x
3. WYMAGANIA DLA SPRZĘTU:
a) piaskarki (opłużone piaskarko-solarki) – 2 sztuki
b) koparko-ładowarka, ciągnik lub mniejszy samochód dwunapędowy z pługiem stalowym z dociskiem – 1 sztuka
c) ciągnik lub mniejszy samochód dwunapędowy z pługiem stalowym z dociskiem oraz nakładką gumową – 1 sztuka
3.1. Wymagania dotyczące sprzętu do usuwania śliskości zimowej.
Sprzęt używany do robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg musi być wyposażony w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z ustawą „Prawo o ruchu drogowym”.
Operatorem sprzętu może być osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia, np. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość techniczną obsługiwanego sprzętu. Za posiadanie odpowiednich uprawnień operatora sprzętu odpowiada Wykonawca. Zamawiający może dokonać sprawdzenia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień przez osoby uczestniczące w akcji zimowej.
Wykonawca musi zapewnić wymianę kierowców w razie przedłużania się akcji zimowej, aby czas pracy kierowcy był zgodny z obowiązującymi przepisami.
Przed rozpoczęciem pracy operator ma obowiązek dokonania sprawdzenia stanu technicznego nośnika i sprzętu, a w czasie pracy powinien:
a) wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu i prowadzenia nośnika,
b) obserwować w sposób ciągły sprzęt roboczy i zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób i pojazdów znajdujących się w pobliżu,
c) przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu drogowego.
Wszelkie sytuacje zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg oraz uszkodzenia obsługiwanego sprzętu należy niezwłocznie usunąć i zgłosić Zamawiającemu.
3.2. Wymagania dotyczące sprzętu do odśnieżania.
Sprzęt używany do robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg musi być wyposażony w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z ustawą „Prawo o ruchu drogowym”.
Operatorem sprzętu może być osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia, np. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość techniczną obsługiwanego. Za posiadanie odpowiednich uprawnień operatora sprzętu odpowiada Wykonawca. Zamawiający może dokonać sprawdzenia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień przez osoby uczestniczące w akcji zimowej.
Wykonawca musi zapewnić wymianę obsługi w razie przedłużania się akcji zimowej, aby czas pracy kierowcy był zgodny z obowiązującymi przepisami.
Przed rozpoczęciem pracy operator ma obowiązek dokonać sprawdzenia stanu technicznego nośnika i sprzętu, a w czasie pracy powinien:
a) wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu i prowadzenia nośnika,
b) obserwować w sposób ciągły sprzęt roboczy i zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób i pojazdów znajdujących się w pobliżu,
c) przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu drogowego.
Wszelkie sytuacje zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg oraz uszkodzenia obsługiwanego sprzętu należy niezwłocznie usunąć i zgłosić Zamawiającemu.
3.3. Pojazdy muszą posiadać rejestratory dokumentujące prowadzenie akcji zimowego utrzymania dróg. Wykonawca przekaże Zamawiającemu na dysku twardym o pojemności minimum 1 TB danych nagrania w terminie 3 dni od wezwania Zamawiającego lub wraz z zestawieniem wykonanych usług przedkładanym wraz z fakturą (w przypadku braku wezwań przekazania nagrań).
4. Prowadzenie akcji zimowej:
a) Całością zadań dotyczących zimowego utrzymania dróg kieruje Gmina Górno, zwana Zamawiającym.
b) Prowadzenie usług z zakresu zimowego utrzymania dróg będzie odbywać się według potrzeb Zamawiającego.
c) Zamawiający wyznaczy imiennie osoby tzw. dyżurnych do kierowania akcją zimową. Dyżurny do kontaktów z operatorami sprzętu używać będzie telefonu o nr wskazanym w umowie.
d) Wykonawca może być wzywany do wykonywania usług z zakresu zimowego utrzymania dróg telefonicznie przez dyżurnego przez całą dobę, wyznaczonego przez Zamawiającego do kierowania akcją zimową.
e) Na terenie gminy zabrania się wykonywania zadań z zakresu akcji zimowej w sposób uniemożliwiający lub utrudniający korzystanie z chodników (nie wolno zasypywać śniegiem chodników).
f) Każdy z operatorów musi posiadać sprawny telefon komórkowy. Operatorzy zgłoszeni do obsługi sprzętu mają obowiązek być dostępni pod telefonem przez całą dobę.
g) W przypadku wystąpienia awarii sprzętu podczas wykonywania usług z zakresu zimowego utrzymania dróg, operator musi niezwłocznie powiadomić o tym dyżurnego. Ponowne przystąpienie do wykonywania powierzonych zadań również musi być zgłoszone dyżurnemu.
h) W ekstremalnych warunkach Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pracę sprzętu przez całą dobę, co związane jest z zapewnieniem niezbędnej liczby operatorów, których praca obwarowana jest przepisami o czasie pracy kierowców.
i) Dokumentowanie pracy operatorów i sprzętu odbywać się będzie na drukach dostarczonych przez Wykonawcę.
j) W bardzo sprzyjających warunkach atmosferycznych lub innych uzasadnionych okolicznościach istnieje możliwość czasowego zwolnienia sprzętu z gotowości do akcji zimowej, ale tylko po uzyskaniu zgody Zamawiającego
k) Zakres kontroli
Zamawiający będzie sprawował kontrolę nad przebiegiem i jakością robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg.
Zakres kontroli obejmie m.in.: ilość rozsypywanych mieszanek, miejsca sypania, szerokość i długość sypania, miejsca odśnieżania, szerokość odśnieżania, grubość warstwy pozostawionego na jezdni śniegu, czas wykonania zadania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

90611000-3 - Usługi sprzątania ulic

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 430000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 430000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 430000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Usługowy „MR-CAT” Marcin Rabajczyk

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 657 243 43 00

7.3.3) Ulica: Jasna 19

7.3.4) Miejscowość: Górno-Parcele

7.3.5) Kod pocztowy: 26-008

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 430000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-04-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.