eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jaroszowiec¦WIADCZENIE US£UGI DYSTRYBUCJI ENERGII ELEKTRYCZNEJ



Og³oszenie z dnia 2024-06-04


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦WIADCZENIE US£UGI DYSTRYBUCJI ENERGII ELEKTRYCZNEJ

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MA£OPOLSKI SZPITAL CHORÓB P£UC I REHABILITACJI IM. EDMUNDA WOJTY£Y

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000294214

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Kolejowa 1A

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Jaroszowiec

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-310

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - O¶wiêcimski

1.5.7.) Numer telefonu: 326428090

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wschp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.wschp.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦WIADCZENIE US£UGI DYSTRYBUCJI ENERGII ELEKTRYCZNEJ

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-02bbf0da-223f-11ef-a500-1a0072d5d2bd

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00349637

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-06-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00067415/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.3 ¦wiadczenie us³ugi dystrybucji energii elektrycznej

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-02bbf0da-223f-11ef-a500-1a0072d5d2bd

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym , mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem typu zewnêtrznego lub wewnêtrznego. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
2. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
4. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
5. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
6. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 / (22) 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na 7. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@wschp.pl (nie dotyczy sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych (Dz. z 2023 r. poz. 1605 t.j.) w zwi±zku z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych, zwane dalej tak¿e "RODO") informujê, i¿:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Ma³opolski Szpital Chorób P³uc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojty³y, ul. Kolejowa 1a, 32-310 Jaroszowiec tel. 32 642 80 90
inspektor ochrony danych osobowych w Ma³opolskim Szpitalu Chorób P³uc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojty³y, ul. Kolejowa 1a, 32-310 Jaroszowiec tel. 32 642 80 90, adres e-mail iodo@wschp.pl; Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym pn.: ¦WIADCZENIE US£UGI DYSTRYBUCJI ENERGII ELEKTRYCZNEJ
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
 Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
 obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
 posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania):  nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
*** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.I.2.224/09/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ugi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby Zamawiaj±cego.


3.2. Wskazana poni¿ej warto¶æ zapotrzebowania na energiê elektryczn± jest warto¶ci± szacunkow±, co nie odzwierciedla realnego b±d¼ deklarowanego wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w ¿adnym razie nie mo¿e byæ podstaw± jakichkolwiek roszczeñ ze strony Wykonawcy. Przewidywana ilo¶æ dostarczanej energii w okresie dostawy mo¿e ulec zmniejszeniu o 20% lub zwiêkszeniu o maksymalnie 10% ilo¶ci dostarczanej energii. Rzeczywiste rozliczenia odbywaæ siê bêd± na podstawie bie¿±cych wskazañ uk³adów pomiarowo-rozliczeniowych za dostawê energii elektrycznej zgodnie z ofert± Wykonawcy, za dystrybucjê energii elektrycznej odbywaæ siê bêd± na podstawie op³at wynikaj±cych z Taryfy dla Us³ug Dystrybucji energii elektrycznej lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
3.3. ¦wiadczenie us³ug dystrybucji odbywaæ siê bêdzie na warunkach okre¶lonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz.U.2022.1385 ze zm.), zgodnie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy, taryf± dla us³ug dystrybucji energii elektrycznej w³a¶ciwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Taryfa OSD), Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) oraz ogólnie obowi±zuj±cych przepisach prawnych oraz polskich normach.
3.4. Wykonawca jest zobowi±zany do posiadania na dzieñ rozpoczêcia ¶wiadczenia us³ugi dystrybucji umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, do którego sieci przy³±czone s± obiekty Zamawiaj±cego.
3.5. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym S³owniku Zamówieñ (CPV):

Kod CPV: 09310000-5 elektryczno¶æ
65310000-9 Przesy³ energii elektrycznej.


Planowana do pobrania w okresie 18 miesiêcy ilo¶æ energii elektrycznej to 900 MWh.

Zamawiaj±cy nie posiada statusu wytwórcy, o którym mowa w art. 2 ust. 39 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych ¼ród³ach energii (Dz. U. z 2020 r. poz. 261 z pó¼n. zm.) w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiaj±cego w dokumentacji
przetargowej.

Zamawiaj±cy posiada status prosumenta energii odnawialnej, o którym mowa w art. 2 pkt 27a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych ¼ród³ach energii (Dz. U. z 2020 r. poz. 261 z pó¼n. zm.), co oznacza, ¿e jest odbiorc± koñcowym wytwarzaj±cym energiê elektryczn± wy³±cznie z odnawialnych ¼róde³ energii na w³asne potrzeby w mikroinstalacji,) pod warunkiem, ¿e wytwarzanie o którym mowa powy¿ej, nie stanowi przedmiotu przewa¿aj±cej dzia³alno¶ci gospodarczej okre¶lonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 40 ust. 2ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 649 i 730), w stosunku do niektórych punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiaj±cego w dokumentacji przetargowej.

Mikroinstalacja, z której korzysta Zamawiaj±cy ma moc 23,23 kW.


3.1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ugi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby Zamawiaj±cego.


3.2. Wskazana poni¿ej warto¶æ zapotrzebowania na energiê elektryczn± jest warto¶ci± szacunkow±, co nie odzwierciedla realnego b±d¼ deklarowanego wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w ¿adnym razie nie mo¿e byæ podstaw± jakichkolwiek roszczeñ ze strony Wykonawcy. Przewidywana ilo¶æ dostarczanej energii w okresie dostawy mo¿e ulec zmniejszeniu o 20% lub zwiêkszeniu o maksymalnie 10% ilo¶ci dostarczanej energii. Rzeczywiste rozliczenia odbywaæ siê bêd± na podstawie bie¿±cych wskazañ uk³adów pomiarowo-rozliczeniowych za dostawê energii elektrycznej zgodnie z ofert± Wykonawcy, za dystrybucjê energii elektrycznej odbywaæ siê bêd± na podstawie op³at wynikaj±cych z Taryfy dla Us³ug Dystrybucji energii elektrycznej lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
3.3. ¦wiadczenie us³ug dystrybucji odbywaæ siê bêdzie na warunkach okre¶lonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz.U.2022.1385 ze zm.), zgodnie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy, taryf± dla us³ug dystrybucji energii elektrycznej w³a¶ciwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Taryfa OSD), Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) oraz ogólnie obowi±zuj±cych przepisach prawnych oraz polskich normach.
3.4. Wykonawca jest zobowi±zany do posiadania na dzieñ rozpoczêcia ¶wiadczenia us³ugi dystrybucji umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, do którego sieci przy³±czone s± obiekty Zamawiaj±cego.
3.5. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym S³owniku Zamówieñ (CPV):

Kod CPV: 09310000-5 elektryczno¶æ
65310000-9 Przesy³ energii elektrycznej.


Planowana do pobrania w okresie 18 miesiêcy ilo¶æ energii elektrycznej to 900 MWh.

Zamawiaj±cy nie posiada statusu wytwórcy, o którym mowa w art. 2 ust. 39 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych ¼ród³ach energii (Dz. U. z 2020 r. poz. 261 z pó¼n. zm.) w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiaj±cego w dokumentacji
przetargowej.

Zamawiaj±cy posiada status prosumenta energii odnawialnej, o którym mowa w art. 2 pkt 27a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych ¼ród³ach energii (Dz. U. z 2020 r. poz. 261 z pó¼n. zm.), co oznacza, ¿e jest odbiorc± koñcowym wytwarzaj±cym energiê elektryczn± wy³±cznie z odnawialnych ¼róde³ energii na w³asne potrzeby w mikroinstalacji,) pod warunkiem, ¿e wytwarzanie o którym mowa powy¿ej, nie stanowi przedmiotu przewa¿aj±cej dzia³alno¶ci gospodarczej okre¶lonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 40 ust. 2ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 649 i 730), w stosunku do niektórych punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiaj±cego w dokumentacji przetargowej.

Mikroinstalacja, z której korzysta Zamawiaj±cy ma moc 23,23 kW.


3.7. Prognozowane roczne zu¿ycie energii elektrycznej na poszczególnych punktach poboru energii ma charakter jedynie orientacyjny, s³u¿±cy do porównania ofert i w ¿adnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiaj±cego, zobowi±zania do zakupu energii w podanej ilo¶ci.
3.8. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia dla ¦wiadczenia us³ugi dystrybucji zosta³ okre¶lony w za³±czniku nr 2 do SWZ (formularz cenowy).
3.9. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim.
Rozliczenia pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± bêd± prowadzone w PLN. Zamawiaj±cy nie przewiduje rozliczania w walutach obcych.
Zamawiaj±cy nie przewiduje aukcji elektronicznej.
Zamawiaj±cy nie przewiduje z³o¿enia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
Zamawiaj±cy nie prowadzi postêpowania w celu zawarcia umowy ramowej.
Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielenie zaliczki na poczet wykonania zamówienia.
Zamawiaj±cy nie zastrzega mo¿liwo¶ci ubiegania siê o udzielenie zamówienia wy³±cznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 p.z.p.
3.10. Zamawiaj±cy informuje, i¿ niniejsze postêpowanie stanowi jedn± czê¶æ, ze wzglêdu na charakter zamówienia Zamawiaj±cy nie zdecydowa³ siê podzieliæ owego zamówienia na czê¶ci.

Powody niedokonania podzia³u zamówienia na czê¶ci:
Przedmiot zamówienia stanowi funkcjonaln± ca³o¶æ, podzia³ zamówienia na czê¶ci grozi³by nadmiernymi trudno¶ciami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, ponadto brak podzia³u jest uzasadniony wzglêdami organizacyjnymi, ewentualny podzia³ zamówienia móg³by powa¿nie zagroziæ w³a¶ciwemu wykonaniu zamówienia a potrzeba skoordynowania dzia³añ ró¿nych wykonawców realizuj±cych poszczególne czê¶ci zamówienia mog³aby zagroziæ prawid³owej i terminowej realizacji zamówienia. Ponadto niedokonanie podzia³u na czê¶ci nie narusza konkurencji poprzez ograniczenie mo¿liwo¶ci ubiegania siê o nie.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczno¶æ

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

65310000-9 - Przesy³ energii elektrycznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy przy wyborze oferty bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert:
1/ Cena oferty Ranga 100 %

1. Przy ocenie kryterium „Cena oferty” zostanie wykorzystany wzór:
LPC = [ C_min / C_bad ] x 100, gdzie:
LPC - liczba punktów za cenê oferty,
C_min – cena brutto najtañszej oferty spo¶ród ofert z³o¿onych,
C_bad - cena brutto oferty badanej.
Kryterium ceny zosta³o zastosowane jako jedyne kryterium oceny ofert, gdy¿ przedmiot zamówienia ma ustalone standardy jako¶ciowe. Standardy jako¶ciowe zosta³y opisane w Rozporz±dzeniu Ministra Klimatu
i ¦rodowiska z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie szczegó³owych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. 2023, poz. 819 z po¼n. zm.).

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

6.1. 1. Zamawiaj±cy w oparciu o art. 112 okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umo¿liwiaj±cy ocenê zdolno¶ci Wykonawcy do nale¿ytego wykonania zamówienia, w szczególno¶ci wyra¿aj±c je jako minimalne poziomy zdolno¶ci, o których mowa w ust. 2.

2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki w zakresie:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owych warunków w tym zakresie,

2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:

a) posiada koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki lub podpisan± umowê z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na ¶wiadczenie us³ug dystrybucji energii elektrycznej przez OSD – w przypadku, gdy wykonawca nie jest w³a¶cicielem sieci dystrybucyjnej

3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owych warunków w tym zakresie,

4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owych warunków w tym zakresie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, o których mowa w Rozdziale
5 SWZ.
2. ¦rodkiem dowodowym na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, o których mowa w Rozdziale 5 SWZ, jest o¶wiadczenie sporz±dzone, wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 3 do SWZ, które nale¿y z³o¿yæ wraz z ofert±, którego tre¶æ odpowiada zakresowi o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy.
2.1 ¦rodkiem dowodowym na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, jest o¶wiadczenie
o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy pzp
w zakresie podstawy wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego – o¶wiadczenie to stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. W postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, o których mowa w Rozdziale
5 SWZ.
2. ¦rodkiem dowodowym na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, o których mowa w Rozdziale 5 SWZ, jest o¶wiadczenie sporz±dzone, wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 3 do SWZ, które nale¿y z³o¿yæ wraz z ofert±, którego tre¶æ odpowiada zakresowi o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy.
2.1 ¦rodkiem dowodowym na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, jest o¶wiadczenie
o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy pzp
w zakresie podstawy wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego – o¶wiadczenie to stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ.
3. Zamawiaj±cy jednocze¶nie wyja¶nia, ¿e w okoliczno¶ciach okre¶lonych w Rozdziale 5 ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 6, na podstawie tre¶ci o¶wiadczenia, o którym mowa w ust. 2, oceni, czy podjête przez Wykonawcê czynno¶ci, s± wystarczaj±ce do wykazania jego rzetelno¶ci, uwzglêdniaj±c wagê i szczególne okoliczno¶ci czynu Wykonawcy. Je¿eli podjête przez Wykonawcê czynno¶ci, o których mowa w art. 110 ust. 2 ustawy pzp, w ocenie Zamawiaj±cego nie bêd± wystarczaj±ce do wykazania jego rzetelno¶ci, Zamawiaj±cy wykluczy Wykonawcê.
4. Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y o¶wiadczeñ, o których mowa w ust. 2, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu lub bêd± one niekompletne lub bêd± zawieraæ b³êdy, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê odpowiednio do ich z³o¿enia, poprawienia lub uzupe³nienia wyznaczonym terminie na podstawie art. 128 ustawy, chyba ¿e:
1) oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez wzglêdu na jej z³o¿enie, uzupe³nienie lub poprawienie,
2) zachodz± przes³anki uniewa¿nienia postêpowania.
5. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci o¶wiadczeñ, o których mowa w ust. 5 lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu.
6. W przypadku z³o¿enia przez Wykonawcê ¶rodków dowodowych zawieraj±cych dane wyra¿one
w walucie innej ni¿ PLN, Zamawiaj±cy jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie ¶redni kurs NBP obowi±zuj±cy w dniu opublikowania og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
7. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy PZP Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu:
 o¶wiadczenia o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy pzp – o¶wiadczenie to stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ,
 o¶wiadczenie Wykonawcy w sprawie grupy kapita³owej – o¶wiadczenie to stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ,
2) w celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek dotycz±cy posiadania kompetencji lub uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, je¿eli posiada:
a) posiada koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki lub podpisan± umowê z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na ¶wiadczenie us³ug dystrybucji energii elektrycznej przez OSD – w przypadku, gdy wykonawca nie jest w³a¶cicielem sieci dystrybucyjnej

2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owych warunków w tym zakresie,

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych w niniejszym postêpowaniu.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Dokumenty sk³adane wraz z ofert±:
Ofertê nale¿y sporz±dziæ zgodnie z wzorem Formularza ofertowego stanowi±cym Za³±cznik nr 1 do SWZ- interaktywny formularz udostepniony na Platformie e-Zamówienia –. Ponadto do oferty nale¿y za³±czyæ:
1. Formularz cenowy– stanowi±cy za³±cznik nr 2 do SWZ,
2. O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – stanowi±ce za³±cznik nr 3,
3. Wykaz czê¶ci zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcom – stanowi±cy za³±cznik nr 6 do SWZ.
4. Zobowi±zanie innego podmiotu oraz o¶wiadczenie – stanowi±ce za³±cznik nr 7, o którym mowa w Rozdziale 8 (je¿eli dotyczy)
5. Ewentualne pe³nomocnictwa,
Podmiotowe ¶rodki dowodowe oraz inne dokumenty lub o¶wiadczenia, o których mowa
w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy i wymagane zapisami SWZ sk³ada siê w formie elektronicznej (czyli opatrzon± podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Pe³nomocnictwo nale¿y do³±czyæ do oferty i powinno ono zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
1) wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia;
2) ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale 7.1 ust. 2 SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany Umowy
1. Zamawiaj±cy zgodnie z tre¶ci± art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp przewiduje mo¿liwo¶æ jednokrotnej lub wielokrotnej zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1) w zakresie przed³u¿enia terminu obowi±zywania umowy - w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci i przyczyn zale¿nych od Zamawiaj±cego, organów administracji, innych osób lub podmiotów, za które dzia³anie nie odpowiedna Wykonawca, w szczególno¶ci dotycz±cych konieczno¶ci przeprowadzenia przez Zamawiaj±cego postêpowania celem wyboru nowego wykonawcy, o czas niezbêdny do przeprowadzenia tych czynno¶ci;
2. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci, Oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w sytuacji, gdy zajdzie, co najmniej jedna z okoliczno¶ci przewidzianych w art. 455 ust. 1 pkt 2) – 4) i ust. 2 ustawy PZP.
3. Zmiany danych adresowych i kont bankowych Stron nastêpuj± na podstawie jednostronnego, pisemnego powiadomienia.
4. Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagaj± pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci.
§ 6
Zmiany Umowy zgodnie z art. 436 pkt 4) lit. b Pzp3
1. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ dokonania zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, ka¿dorazowo w przypadku wyst±pienia jednej z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
1) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug lub akcyzowego,
2) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
4) zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych, na zasadach i w sposób okre¶lony w niniejszym paragrafie, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcê, z zastrze¿eniem, ¿e Strony mog± dokonaæ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, w przypadku zaistnienia przes³anek, o których mowa w pkt 2), 3) lub 4) nie wcze¶niej ni¿ po up³ywie 12 (...) cd. w Za³±czniku nr 8 do SWZ - Projektowanych postanowieniach umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-06-14 14:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-14 14:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-07-12

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

INFORMACJE DODATKOWE:
1. Oferta powinna byæ sporz±dzona w jêzyku polskim, w formacie danych .pdf, .doc, .docx, .rtf, .txt, .xls lub .xlsx (wybór formatu danych nale¿y do Wykonawcy).
2. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny byæ zgodne z Za³±cznikiem nr 2 do “Rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej Rozporz±dzeniem KRI.
3. Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
4. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesy³anego za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielko¶æ pliku to maksymalnie 500 MB.
5. Oferta powinna byæ sporz±dzona, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upowa¿nione do sk³adania o¶wiadczeñ woli w imieniu Wykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji Wykonawcy.
(...) cd. w SWZ

27. INNE
1. Do spraw nieuregulowanych niniejsz± SWZ zastosowanie maj± przepisy ustawy z dnia 11.09.2019r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz.U. 2023, poz. 1605 ze zm.) oraz przepisy Kodeksu cywilnego.
2. Zmawiaj±cy, na podstawie ustawy z dnia 09.11.2018r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub us³ugi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz.U. 2018, poz. 2191 ze zm.), dopuszcza przesy³anie przez Wykonawcê ustrukturyzowanych faktur elektronicznych zwi±zanych z realizacj± niniejszego zamówienia za po¶rednictwem Platformy Elektronicznego Fakturowania.
3. Gdziekolwiek w Specyfikacji Warunków Zamówienia przywo³ane s± normy, lub nazwy w³asne lub znaki towarowe lub patenty lub pochodzenie, ¼ród³o lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcê, Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.