eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁysomiceMODERNIZACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MIEJSCOWOŚCI TURZNO



Ogłoszenie z dnia 2024-06-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
MODERNIZACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MIEJSCOWOŚCI TURZNO

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŁYSOMICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118738

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Warszawska 8

1.5.2.) Miejscowość: Łysomice

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-148

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lysomice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lysomice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/lysomice/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

MODERNIZACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MIEJSCOWOŚCI TURZNO

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7a4a34c4-f836-11ee-b016-82aaee56c84c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00351350

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00026440/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Modernizacja SP Turzno

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00282110

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.7.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana w formule zaprojektuj i wybuduj pod nazwą „modernizacja szkoły podstawowej w miejscowości Turzno”, gmina Łysomice, powiat toruński, województwo kujawsko - pomorskie.
2. W zakres robót wchodzi wykonanie dwóch zadań:
• Zadanie nr 1) pod nazwą:
„rozbudowa budynku szkoły podstawowej w Turznie wraz z wykonaniem infrastruktury towarzyszącej”,
zwane dalej Rozbudową,
• Zadanie nr 2) pod nazwą:
„remont szkoły podstawowej w Turznie”, zwane dalej Remontem.
3. Projekt i roboty budowlane powinny być wykonane w sposób zapewniający sprawność i funkcjonalność całego obiektu (wraz z niezbędną infrastrukturą).
4. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następującego zakresu:
1) weryfikację w terenie stanu istniejącego mającego wpływ na wykonanie projektów i realizację inwestycji, w tym: stanu budynku szkoły podstawowej, instalacji wewnętrznych, infrastruktury podziemnej, stanu powierzchni utwardzonych, ogrodzeń, oświetlenia, zieleni itp., oraz uwzględnienie wyników powyższego sprawdzenia w procesie projektowym; w szczególności należy zbadać sprawność i zdolność do obsłużenia budynku po rozbudowie; instalacji elektroenergetycznych (rozdzielnie, WLZ, itp.), źródła ciepła (moc kotłów; wydajność pomp, itp.); wody (ciśnienia, itp.) oraz wentylacji; w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek braków w ww. zakresie należy zaprojektować i wykonać dodatkową infrastrukturę; w związku z powyższym konieczna jest wizja lokalna budynku zespołu międzybranżowego;
2) uzyskanie ewentualnych decyzji zezwalających na wycinkę drzew i krzewów;
3) wykonanie projektu zieleni i realizację nowych nasadzeń;
4) pozyskanie niezbędnych podkładów mapowych do celów projektowych;
5) wykonanie odwiertów i badań geotechnicznych oraz sporządzenie wymaganej prawem, dla ustalonej kategorii geotechnicznej i warunków gruntowych, dokumentacji geologicznych, geotechnicznych wraz z niezbędnymi decyzjami administracyjnymi w zakresie robót geologicznych, odwodnień itp.;
6) weryfikacja możliwości wykorzystania istniejących przyłączy dla celów przedmiotowych zadań lub uzyskanie na rzecz Inwestora nowych warunków technicznych, zapewnień przyłączenia do sieci zewnętrznych oraz uzyskanie warunków usunięcia ewentualnych kolizji technicznych;
7) uzyskanie na rzecz Inwestora wszystkich koniecznych do realizacji zadania: decyzji, opinii, uzgodnień, sprawdzeń rozwiązań projektowych i zatwierdzeń w zakresie wynikającym z przepisów i wymagań uprawnionych władz, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów sanitarnych oraz bezpieczeństwa pożarowego;
8) wykonanie i uzgodnienie projektów związanych z pracami rozbiórkowymi i usunięciem kolizji, w tym wykonanie i uzgodnienie projektów budowlanych (wraz z niezbędnymi decyzjami) i wykonawczych obiektów i infrastruktury przeznaczonych do przebudowy;
9) opracowanie projektu budowlanego wraz z niezbędnymi decyzjami, opiniami, ekspertyzami i uzgodnieniami oraz uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę;
10) opracowanie wielobranżowych projektów wykonawczych;
11) opracowanie koniecznych przedmiarów, ekspertyz, kosztorysów i specyfikacji technicznych;
12) opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, ochrony środowiska, ochrony przeciwpożarowej i innych zagrożeń w przypadku gdy opracowanie takie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów;
13) wykonanie projektu w zakresie układu drogowego;
14) przygotowanie projektu na czasową organizację ruchu w czasie budowy, o ile będzie taka potrzeba, pełnienie nadzorów autorskich;
15) przygotowanie terenu do realizacji inwestycji, w tym: uzgodnienia z Zamawiającym i/lub Użytkownikiem szczegółów realizacji Inwestycji, których oddziaływanie może mieć wpływ na normalną pracę Szkoły; zapewnienia wszelkich mediów niezbędnych na czas realizacji inwestycji; przeprowadzenie wszystkich niezbędnych, wcześniej zaprojektowanych prac rozbiórkowych; przygotowanie placu i zaplecza budowy zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi Zamawiającego oraz zapewnienie ochrony terenu w trakcie realizacji;
16) sporządzenie harmonogramu ogólnego i tygodniowych harmonogramów szczegółowych oraz uzgadnianie ich z Zamawiającym i/lub Użytkownikiem;
17) analiza strefy odziaływania robót (m.in. wykopy, roboty rozbiórkowe) na obiekty sąsiadujące z inwestycją wraz z opracowaniem projektu zabezpieczenia tych obiektów oraz metody monitoringu ich stanu w trakcie wykonywania robót;
18) wykonanie Rozbudowy i Remontu oraz oddanie do użytkowania budynku szkoły po wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą;
19) przygotowanie, organizacja, zabezpieczenie oraz uprzątnięcie po zakończeniu Inwestycji zaplecza budowy oraz terenu budowy;
20) zapewnienia wszelkich mediów niezbędnych do użytkowania Inwestycji (woda, kanalizacja sanitarna, kanalizacja deszczowa, energia elektryczna, ogrzewanie, telekomunikacja itp.);
21) przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej;
22) uzyskanie dla Zamawiającego ostatecznej decyzji administracyjnej - pozwolenia na użytkowanie całości zamierzenia budowlanego;
23) wykonanie rozruchu i sprawdzenia wszelkich instalacji i systemów (wraz ze sprawdzeniem ich efektywności w stosunku do założeń projektowych) stanowiących zakres zamierzenia budowlanego, wraz ze szkoleniem przedstawicieli Zamawiającego z zakresu ich obsługi;
24) prowadzenie analizy ryzyk, w tym środowiskowych wraz z oceną następstw i prawdopodobieństwem ich wystąpienia;
25) wykonanie przeglądów gwarancyjnych i napraw gwarancyjnych w okresie gwarancji;
26) Zakres robót w ramach ustalonego wynagrodzenia obejmuje ponadto:
a) wykonania własnym kosztem i staraniem wszystkie wymagane prawem próby i badania, a ich wyniki, zezwolenia, zaświadczenia i certyfikaty przedłożyć wraz z wnioskiem o dokonanie odbioru końcowego;
b) inne prace związane z procesem budowy.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Program funkcjonalno – użytkowy wraz z załącznikami dla zamierzenia budowlanego pn.: REMONT I ROZBUDOWA SZKOŁY W RAMACH ZADANIA PN. "MODERNIZACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MIEJSCOWOŚCI TURZNO" – stanowiący dokumentację techniczną Załącznik nr 8 do SWZ oraz projektowane postanowienia umowy – stanowiące Załącznik nr 5 do SWZ.
6. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
a) Główny kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane
b) Dodatkowe kody CPV:
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę;
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz
roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach;
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych;
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne;
71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne;
71300000-1 Usługi inżynieryjne;
71500000-3 Usługi związane z budownictwem
7. Niniejsze zamówienie publiczne (w zakresie zadania nr 2 pn. remont szkoły podstawowej w Turznie) wykonane będzie przy udziale środków z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, przyznanych w ramach ósmej edycji programu. Szczegółowe informacje oraz regulamin programu pod adresem strony internetowej: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-osma/

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

71500000-3 - Usługi związane z budownictwem

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu w dniu 10.05.2024 roku do godziny 10:15 zostały złożone do Zamawiającego oferty Wykonawców:

1 Urbański Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością ul. Bolesława Chrobrego 151, 87-100 Toruń 8 995 000,00 zł
2 Jawor Sp. z o.o., ul. Bolesława Chrobrego 121, 87-100 Toruń 14 447 522,36 zł
Wykonawcy oświadczyli okres gwarancji i rękojmi - wynoszący 60 miesięcy.

Zgodnie z informacją kwota jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia to 5 750 000,00 zł. Zamawiający dokonał badania i oceny ofert, następnie działając na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy wezwał Wykonawcę, który został najwyżej oceniony, tj. Wykonawca Urbański Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu do złożenia podmiotowych środków dowodowych oraz do złożenia wyjaśnień do oferty. Na niniejsze wezwania Zamawiający otrzymał wszystkie wskazane dokumenty oraz wyjaśnienia. W dniu 23 maja 2024 roku podczas sesji Rady Gminy Łysomice zostały przesunięte środki budżetowe w celu udzielenia zamówienia, wobec powyższego kwota jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia po sesji Rady Gminy Łysomice wyniosła 8 995 000,00 zł. W związku z powyższym Zamawiający w dniu 23.05.2024 roku dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej tj. Wykonawcy Urbański Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu i opublikował stosowane zawiadomienie. Następnie Zamawiający wyznaczył termin i miejsce zawarcia umowy, tj. 29 maja 2024 r. w Urzędzie Gminy Łysomice. W dniu 28 maja 2024 roku Wykonawca złożył oświadczenie woli i odmawia zawarcia umowy, z konsekwencją zatrzymania wadium. Biorąc pod uwagę odmowę zawarcia umowy przez wyżej wskazanego Wykonawcę, Zamawiający ponownie ocenia oferty. Wartość drugiej oferty z rankingu oceny ofert tj. oferta Wykonawcy JAWOR Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przekracza kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. W związku z czym Zamawiający, nie dysponuje środkami umożliwiającymi zawarcie umowy na realizację inwestycji. Postępowanie zostaje unieważnione.
Zamawiający zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy, unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli: cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8995000,00

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14447522,36 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.