Og³oszenie z dnia 2022-09-16
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00311625/01 - Modyfikacja z dnia 2023-07-18
- 2022/BZP 00414824/01 - Wynik z dnia 2022-10-28
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont drogi le¶nej ,,Tartaczna-Dylowana’’ w Nadle¶nictwie Niepo³omice
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: NADLE¦NICTWO NIEPO£OMICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350545671
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. My¶liwska 41
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Niepo³omice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-005
1.5.4.) Województwo: ma³opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 122811566
1.5.8.) Numer faksu: 122812812
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: niepolomice@krakow.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_niepolomice
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inna pañstwowa jednostka organizacyjna nieposiadaj±ca osobowo¶ci prawnej
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
Le¶nictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont drogi le¶nej ,,Tartaczna-Dylowana’’ w Nadle¶nictwie Niepo³omice
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-aaa7f129-3597-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00351418
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-09-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00159128/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.4 Remont drogi le¶nej "Tartaczna-Dylowana"
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_niepolomice3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_niepolomice
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 3) Wykonawca sk³ada ofertê w postêpowaniu wy³±cznie za po¶rednictwem Platformy;
4) przesy³anie i odbieranie wiadomo¶ci (w tym min.: pytania i wnioski o wyja¶nienie SWZ, wezwania, zawiadomienia, przesy³anie o¶wiadczeñ, dokumentów, sk³adanie wyja¶nieñ) nastêpuje w sposób okre¶lony w Instrukcji u¿ytkownika;
5) informacja dotycz±ca kodowania i czasu odbioru danych:
a) za datê i godzinê z³o¿enia oferty przyjmuje siê moment otrzymania ¿±dania przez serwer po klikniêciu w narzêdzie „Z³ó¿ ofertê”, a nastêpnie klikniêcie polecenia w oknie potwierdzaj±cym. Czas jest prezentowany w hh:mm:ss zgodnie ze stref± czasow± ustawion± na komputerze. Mo¿liwo¶æ odszyfrowania i otwarcia plików zawieraj±cych ofertê dostêpna jest dla Zamawiaj±cego dopiero po up³ywie terminu wyznaczonego na otwarcie ofert,
b) za datê i godzinê z³o¿enia o¶wiadczeñ, wniosków oraz informacji przyjmuje siê datê wys³ania wiadomo¶ci wraz z za³±cznikiem z poziomu zak³adki formularza „wy¶lij wiadomo¶æ”, która prezentowana jest równie¿ w wys³anej wiadomo¶ci.
6) wymagania sprzêtowo-aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 1 Mb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ ram min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych: Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 – lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana przegl±darka internetowa w najnowszych wersjach, np.: Firefox, Chrome, Opera,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program do obs³ugi formatów .pdf np. Acrobat Reader,
f) dopuszczalne formaty przes³anych danych tj. plików o wielko¶ci do 100 MB to: png, jpg, jpeg, gif, doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, odp, odf, pdf, zip, rar, 7zip, txt, ath, xml, dwg, xades, tar, 7z, eml, msg,
g) czas serwera jest synchronizowany z czasem udostêpnionym przez G³ówny Urz±d Miar.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 RODO informujemy o zasadach przetwarzania podanych przez Pani±/Pana danych osobowych (obowi±zek informacyjny):
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Nadle¶nictwo Niepo³omice.
2) informacji na temat Pani/Pana danych osobowych udziela Inspektor Ochrony Danych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ za pomoc± poczty elektronicznej pod adresem Sebastian Strzech iod@comp-net.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych w celu zwi±zanym z prowadzonym przez Zamawijacego postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Remont dachu na budynku gospodarczym”, w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z pó¼n.zm.), dalej „ustawa Pzp”., zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mog± byæ wy³±cznie podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. ustawy Pzp;
7) Pani/Pana dane osobowe mog± byæ powierzone do przetwarzania podmiotom zewnêtrznym w na podstawie umów o powierzenie danych osobowych, ramach realizowanych przez te podmioty;
8) w zwi±zku z przetwarzaniem przys³uguje Pani/Panu prawo dostêpu do tre¶ci swoich danych osobowych;
9) przys³uguje Pani/Panu prawo sprostowania lub uzupe³nienia swoich danych osobowych, jednak¿e skorzystanie z tego prawa nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, niemniej nie ogranicza ono przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego wymienionego w pkt. 3);
11) przys³uguje Pani/Panu równie¿ prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych w przypadku naruszenia przepisów ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych.
12) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO
13) jednocze¶nie Zamawiaj±cy przypomina o ci±¿±cym na Wykonawcy obowi±zku informacyjnym wynikaj±cym z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazane zostan± Zamawiaj±cemu w zwi±zku z prowadzonym postêpowaniem i które Zamawiaj±cy po¶rednio pozyska od Wykonawcy bior±cego udzia³ w postêpowaniu, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiaj±cy informuje, ¿e: - udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO
(dane osobowe dotycz±ce wyroków skazuj±cych i czynów
zabronionych) w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do up³ywu
terminu na ich wniesienie; - udostêpnianie protoko³u i za³±czników do protoko³u ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych,
z wyj±tkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniaj±cych pochodzenie rasowe lub etniczne,
pogl±dy polityczne, przekonania religijne lub ¶wiatopogl±dowe, przynale¿no¶æ do zwi±zków zawodowych oraz przetwarzania danych
genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotycz±cych zdrowia,
seksualno¶ci lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postêpowania o udzielenie zamówienia;
- w przypadku korzystania przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane przez Zamawiaj±cego, z uprawnienia, o którym mowa
w art. 15 ust. 1–3 RODO (zwi±zanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane s±
dane osobowe jego dotycz±ce, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa
w art. 46 RODO, zwi±zanych z przekazaniem jego danych osobowych do pañstwa trzeciego lub organizacji miêdzynarodowej oraz
prawem otrzymania przez Wykonawcê od administratora kopii danych osobowych podlegaj±cych przetwarzaniu), Zamawiaj±cy
mo¿e ¿±daæ od osoby wystêpuj±cej z ¿±daniem wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub
daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia; - skorzystanie przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane, z
uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (uprawnienie do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych), nie mo¿e
naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania oraz jego za³±czników; - w postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie
¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do
czasu zakoñczenia
tego postêpowania; - w przypadku, gdy wniesienie ¿±dania dotycz±cego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje
ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postêpowania lub za³±cznikach do tego protoko³u, od dnia
zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia. Zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o
których mowa w art. 18 ust. 2 rozporz±dzenia 2016/67
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: S.270.3.7.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem opracowania jest remont drogi le¶nej Tartaczna-Dylowana po³o¿onej na
terenie Nadle¶nictwa Niepo³omice. Zakres remontu bêdzie obejmowa³ wymianê wszystkich
przepustów znajduj±cych siê pod koron± drogi i pod zjazdami, oczyszczenie przyleg³ych
rowów dwustronnych jak równie¿ remont nawierzchni na odcinku drogi w km 0+000-2+000. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) zawarty jest w Za³±czniku nr 1 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:
14) W stosunku zamówienia Zamawiaj±cy jest uprawniony zleciæ Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do ³±cznej ilo¶ci wszystkich czynno¶ci wycenionych w ka¿dej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowi±cego czê¶æ Oferty („Opcja”). Przedmiotem Opcji bêd± takie same (analogiczne prace), jak opisane w SWZ oraz w pozosta³ych dokumentach bêd±cych za³±cznikami do SWZ tj. SST, przedmiar i wycenione przez Wykonawcê w którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowi±cego czê¶æ Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiaj±cego, mog± zostaæ zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcê w kosztorysie ofertowym stanowi±cym czê¶æ Oferty.Prace bêd±ce przedmiotem Opcji mog± zostaæ zlecone w ilo¶ci, która nie bêdzie przekracza³a 20 % Warto¶ci Przedmiotu Umowy okre¶lonej zgodnie z § 5 ust 1 stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ. Podstaw± okre¶lenia warto¶ci prac zleconych w ramach Opcji (w celu okre¶lenia jej zakresu) bêd± ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowi±cym czê¶æ Oferty.
Zamawiaj±cy nie jest zobowi±zany do zlecenia prac objêtych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie s³u¿y roszczenie o ich zlecenie.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-30
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiaj±cy wybierze najkorzystniejsz± ofertê, spo¶ród ofert z³o¿onych w postêpowaniu, które nie zosta³y odrzucone, na podstawie kryteriów oceny ofert okre¶lonych w niniejszym Rozdziale. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska najwiêksz± ³±czn± liczbê punktów po zsumowaniu punktów uzyskanych w kryteriach K1+K2
2. Wszystkie obliczenia punktów bêd± dokonywane z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. W celu oceny zdolno¶ci Wykonawcy do nale¿ytego wykonania zamówienia Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy wykazania spe³nienia nastêpuj±cych warunków udzia³u w postêpowaniu:1) w zakresie zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie;
2) w zakresie uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie;
3) w zakresie sytuacji finansowej i ekonomicznej: warunek ten zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na kwotê nie mniejsz± ni¿ 250000 z³ (dwie¶cie piêædziesi±t tysiêcy z³otych).
4) w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce, minimalne warunki w zakresie zdolno¶ci technicznej i zawodowej:
posiadania wiedzy i do¶wiadczenia. Za powy¿sze Zamawiaj±cy uzna dysponowanie do¶wiadczeniem zawodowym odpowiadaj±cym swoim zakresem i charakterem przedmiotowi zamówienia. Warunek w zakresie do¶wiadczenia zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ co najmniej zrealizowa³ co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane o podobnym charakterze i zakresie jakie obejmuje niniejsze zamówienie, tj. budowa, przebudowa, rozbudowa lub remont drogi o warto¶ci 200000 z³ (dwie¶cie tysiêcy z³otych) co najmniej ka¿da, wykonane (zakoñczone) w ramach dwóch umów, z podaniem ich warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone. W przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych, które Wykonawca nadal wykonuje, wymagane jest, aby ju¿ zrealizowany zakres roboty budowlane (zamówienia) spe³nia³ wymogi opisanego wy¿ej warunku.
2. Oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
3. Ocena spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy bêdzie dokonana w oparciu o z³o¿one przez Wykonawcê o¶wiadczenia i dokumenty (z zastrze¿eniem art. 128 ustawy Pzp).
4. Wykonawca mo¿e zostaæ wykluczony przez Zamawiaj±cego na ka¿dym etapie postêpowania
o udzielenie zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz braku podstaw wykluczenia Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ wraz z ofert±:
1) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego – sporz±dzone wed³ug wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 4 do SWZ. O¶wiadczenie to stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane podmiotowe ¶rodki dowodowe, wskazane w ust. 4 niniejszego Rozdzia³u SWZ;
2) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby. Przyk³adowy wzór zobowi±zania zosta³ zawarty w Za³±czniku nr 10 do SWZ.
(UWAGA: dotyczy sytuacji, w której Wykonawca powo³uje siê na zasoby podmiotu udostêpniaj±cego zasoby w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu)
3) o¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z którego bêdzie wynika³o, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy, w przypadku wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu. Wzór o¶wiadczenia zawarty jest w Za³±czniku nr 6 do SWZ.
(UWAGA: dotyczy sytuacji ,gdy Wykonawcy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia)
2. O¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 niniejszego Rozdzia³u sk³adaj± odrêbnie:
1) Wykonawca,
2) ka¿dy spo¶ród Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu,
3) podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na którego potencja³ powo³uje siê Wykonawca. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na zasoby tego podmiotu.
3. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 niniejszego Rozdzia³u potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z podmiotem/ami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
1) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
2) sposób i okres udostêpnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje zamówienie/ jego czê¶æ, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
UWAGA: Wykonawca jest zobowi±zany do wype³nienia obowi±zku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpo¶rednio lub po¶rednio pozyska³ (w przypadku korzystania z podwykonawców/ podmiotów udostêpniaj±cych zasoby/Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia) w celu ubiegania siê o udzielenie zamówienia w niniejszym postêpowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 4. Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³adane na wezwanie Zamawiaj±cego:
Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007
r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej;
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) wykazu robot bydowlanych wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zosta³y wykonane oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie. Dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego u roboty budowlane s³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy. W przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych, referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy. W wykazie nale¿y wskazaæ wy³±cznie te roboty budowlane które potwierdzaj± spe³nienie warunku udzia³u w postêpowaniu;
4) polisa OC, z wykazaniem spe³nienia warunku o którym mowa w punkcie 6.1.3 SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³uAktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie Wykonawcy stanowi±ce wstêpne potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w
postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczeni
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
9. Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu Wykonawcy:1) w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca z³o¿y³ wraz z ofert±: odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru;
2) Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w pkt. 1, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ w ofercie dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów;
3) je¿eli w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt. 1, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca do³±czy³ do oferty pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. Dotyczy to tak¿e osoby dzia³aj±cej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
4) pe³nomocnictwo musi zawieraæ zakres umocowania oraz jednoznacznie okre¶laæ czynno¶ci do których pe³nomocnik jest upowa¿niony;
5) postanowienia okre¶lone w pkt 1-3 stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci : 3000,00 z³ (trzy tysi±ce z³otych).2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w:
1) art. 98 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp - Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
2) art. 98 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp - Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji, gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia;
3) art. 98 ust. 2 ustawy Pzp - Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
a) który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert,
b) którego oferta zosta³a odrzucona,
c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza,
d) po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem bankowym na nastêpuj±cy rachunek bankowy Zamawiaj±cego: na rachunek bankowy Zamawiaj±cego nr 78 1540 1115 2001 6011 3898 0001.
5. Wadium wnoszone w pieni±dzu za pomoc± przelewu bankowego uznaje siê za skutecznie wniesione w momencie uznania rachunku Zamawiaj±cego przed dniem i godzin± wyznaczon± jako ostateczny termin sk³adania ofert.
6. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia wystawiony w postaci elektronicznej. Wykonawca nie opatruje dokumentu elektronicznego gwarancji lub porêczenia w³asnym podpisem kwalifikowanym, zaufanym lub osobistym.
7. Dokument porêczenia lub gwarancji powinien zawieraæ informacjê o udzieleniu porêczenia lub gwarancji na rzecz Zamawiaj±cego tytu³em zap³aty wadium w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, którego przedmiotem s± „Remont dachu na budynku gospodarczym”. Dokument porêczenia/gwarancji powinien byæ wa¿ny przez ca³y okres zwi±zania ofert± oraz stanowiæ zobowi±zanie porêczyciela lub gwaranta do nieodwo³alnej, bezwarunkowej, p³atnej na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego wyp³aty wadium w przypadkach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8. Zwrot albo zatrzymanie wadium nast±pi zgodnie z art. 98 ustawy Pzp.
9. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowi±zany bêdzie do wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, przed zawarciem umowy, w wysoko¶ci 2 (dwa) % ceny ca³kowitej brutto podanej w ofercie.2. Zabezpieczenie mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu, wp³acane przelewem na numer rachunku bankowego: na rachunek bankowy Zamawiaj±cego 78 1540 1115 2001 6011 3898 0001.
b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2019 r. poz. 310, z pó¼n. zm.).
3. Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach okre¶lonych art. 450 ust. 2 ustawy Pzp.
4. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu, Wykonawca mo¿e wyraziæ zgodê na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. Zamawiaj±cy zwraca zabezpieczenie wniesione w pieni±dzu z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
5. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowa je na oprocentowanym rachunku bankowym.
6. Sposób zwrotu zabezpieczenia zosta³ wskazany w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych Za³±cznik nr 5 do SWZ.
7. Z tre¶ci zabezpieczenia przedstawionego w formie gwarancji/porêczenia powinno wynikaæ:
a) nazwa zleceniodawcy (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela (podmiotu udzielaj±cego gwarancji/porêczenia) oraz adresy ich siedzib,
b) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem,
c) kwota gwarancji/porêczenia,
d) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia, obejmuj±cy ca³y okres wykonania zamówienia oraz rêkojmi za wady, pocz±wszy co najmniej od dnia wyznaczonego na dzieñ zawarcia umowy,
e) bezwarunkowe, nieodwo³ywalne oraz p³atne na ka¿de pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, zobowi±zanie Gwaranta/Porêczyciela do wyp³aty Zamawiaj±cemu, maksymalnie w terminie 30 dni od dnia ¿±dania, kwoty zabezpieczenia.
8. W przypadku, gdy zabezpieczenie, bêdzie wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz, Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do akceptacji projektu ww. dokumentu.
9. Orygina³ dokumentu potwierdzaj±cy wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w formie innej ni¿ pieni±dz musi byæ dostarczony Zamawiaj±cemu przed zawarciem umowy.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wniesienie zabezpieczania nale¿ytego wykonania umowy.
11. W przypadku nieprzed³u¿enia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia w formie innej ni¿ pieni±dz w terminie, o którym mowa w ust. 10, Zamawiaj±cy zmienia formê na zabezpieczenie w pieni±dzu, przez wyp³atê kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy zosta³y zawarte w Za³±czniku nr 5 do SWZ.2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian umowy na warunkach okre¶lonych w Projektowanych postanowieniach umowy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-10-03 08:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_niepolomice
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-03 08:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Dokumentacja przedmiotowego postêpowania dostêpna jest na Platformie zakupowej:https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_niepolomice
2. Ze wzglêdu na brak znaków zalecane jest zapoznanie z pe³n± tre¶ci± SWZ oraz za³±czników dostêpnych na Platformie.
INNE PRZETARGI NIEPO£OMICE
- Remont cz±stkowy nawierzchni asfaltowych na drogach gminnych na terenie Gminy Niepo³omice oraz wykonanie poboczy przy asfaltowych drogach gminnych
- Wykonanie us³ugi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów
- Rozbudowa drogi gminnej nr 560504K w km od 0+621,50 do km 1+000,00 w miejscowo¶ci Pod³ê¿e, powiat wielicki, gmina Niepo³omice
wiêcej: przetargi NIEPO£OMICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 188 Klukowo-Krajenka w zakresie budowy ¶cie¿ki rowerowej .
- Przebudowa drogi gminnej nr 109371L w Potoku Górnym na odcinku od km 0+022,50 do km 0+762,50
- Utworzenie miejsc opieki dla dzieci do lat 3 - budowa ¿³obka w Kamieniu Krajeñskim.
- "Przebudowa drogi gminnej na dzia³ce nr 120 w miejscowo¶ci Gnojenko, Gmina Dzia³dowo"
- "Przebudowa drogi powiatowej nr 2229L (Wojciechów - Palikije - Sporniak - Motycz) w zakresie wykonania opaski bezpieczeñstwa w miejscowo¶ci Sporniak, gm. Wojciechów".
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 0656T ul. Warszawska w Kunowie
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.