eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BrzegBIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA DRÓG LEŚNYCH NADLEŚNICTWA BRZEG W ROKU 2023



Ogłoszenie z dnia 2023-08-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
BIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA DRÓG LEŚNYCH NADLEŚNICTWA BRZEG W ROKU 2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Brzeg

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 530561426

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Kilińskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Brzeg

1.5.3.) Kod pocztowy: 49-300

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: 774048030

1.5.8.) Numer faksu: 774048044

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: brzeg@katowice.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://brzeg.katowice.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Gospodarka leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

BIEŻĄCE UTRZYMANIE I KONSERWACJA DRÓG LEŚNYCH NADLEŚNICTWA BRZEG W ROKU 2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cc6006d3-3a6f-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00352775

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00254837/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych Nadleśnictwa Brzeg w roku 2023

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cc6006d3-3a6f-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://www.brzeg.katowice.lasy.gov.pl/
brzeg@katowice.lasy.gov.pl
https://josephine.proebiz.com/pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim.
2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy przetargowej JOSEPHINE
https://josephine.proebiz.com/pl/ oraz poczty elektronicznej: brzeg@katowice.lasy.gov.pl z zastrzeżeniem, że składanie ofert oraz
oświadczeń, odbywa się wyłącznie poprzez platformę JOSEPHINE.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi się zarejestrować
na platformie JOSEPHINE dostępnej pod adresem internetowym https://josephine.proebiz.com/pl/ .
4. Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej za pomocą platformy
JOSEPHINE, zostały opisane na stronie https://josephine.proebiz.com/pl/. oraz stronie internetowej:
https://store.proebiz.com/docs/josephine/pl/Wymagania_techniczne_sw_JOSEPHINE.pdf Sposób sporządzenia, wysyłania i
odbierania korespondencji elektronicznej musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu wydanym na podstawie
art. 70 Pzp.
5. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia akceptuje warunki korzystania z platformy
JOSEPHINE.
6. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego za pośrednictwem platformy JOSEPHINE lub na adres email:
brzeg@katowice.lasy.gov.pl z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później
niż na 2 dni przed terminem składania ofert (udostępniając je na platformie przetargowej), pod warunkiem że wniosek
o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. W przypadku
gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynie
w terminie, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz przedłużenia terminu składania ofert. Przedłużenie
terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
7. Przyjmuje się, że dokument wysłany przy użyciu Platformy przetargowej został doręczony Wykonawcy w sposób umożliwiający
zapoznanie się z jego treścią, w dniu jego przekazania na Platformę przetargową.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Brzeg, 49-
300 Brzeg, ul. J. Kilińskiego 1;
• w sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, za pomocą, poczty
elektronicznej na adres e-mail: iod@comp-net.pl;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek
prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO;
• Posiada Pan/Pani:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z
prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego
załączników.
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie
ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO
względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które
Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z
wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.8.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zamówienie będzie polegało w szczególności na:
wykonaniu prac związanych z bieżącym utrzymaniem i konserwacją dróg leśnych na terenie będącym w zarządzie Nadleśnictwa Brzeg w roku 2022. Prace będą miały charakter interwencyjny oraz lokalny, co oznacza, że Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji prac polegających na usuwaniu uszkodzeń nawierzchni dróg leśnych m. in.: likwidacji ubytków, zastoisk wody, nierówności podłużnych i poprzecznych, różnymi metodami, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.
Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ oraz przedmiar robót stanowiący załącznik nr 15 do SWZ
Zamawiający określił sześć sposobów (technologii) konserwacji i utrzymania dróg leśnych, których zastosowanie precyzowane będzie w zleceniu wykonania robót utrzymaniowych, które stanowić będzie integralną część protokołu przekazania obiektu (załącznik nr 2 do SWZ), na podstawie którego Wykonawca przystąpi do prac.
Prace należy wykonać przy użyciu niezbędnego sprzętu budowlanego.
Obiektami na których przewiduje się konserwację jedną z sześciu metod (technologii) są drogi leśne. Przedmiotowe drogi posiadają nawierzchnie tłuczniowe, żużlowe, wzmacniane gruzem budowlanym oraz gruntowe.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane W przypadku
udzielenia zamówienia o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 zakres robót będzie polegał na wykonaniu prac wg poniżej opisanych technologii (technologii 1-6) do 100% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie takie może być udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy po uprzednich negocjacjach.
Sposoby konserwacji i uzupełnień nawierzchni dróg leśnych (technologie, zakres prac):
1. Profilowanie (równanie nawierzchni drogi, wraz z wałowaniem i ścięciem poboczy).
2. Odmulanie rowów przydrożnych.
3. Wymiana rur w przepustach o średnicy 0,40 m, 0,50 m, 0,60 m.
4. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-
31,5mm, grubość warstwy 5 cm.
5. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-31,5,
grubość warstwy 10 cm.
6. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-63,
grubość warstwy 20 cm.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty na wykonanie zadania – Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:

1) Cena ofertowa (C) – 60 % (60 punktów),
2) Okres gwarancji (G) – 15 % (15 punktów),
3) Doświadczenie kierownika robót (D) – 15 % (15 punktów)
4) Czas reakcji na zgłoszenie (R) – 10 % (10 punktów)

Szczegółowy sposób oceny ofert opisany jest w SWZ w Rozdziale XVIII

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika robót

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zamówienie będzie polegało w szczególności na:
wykonaniu prac związanych z bieżącym utrzymaniem i konserwacją dróg leśnych na terenie będącym w zarządzie Nadleśnictwa Brzeg w roku 2022. Prace będą miały charakter interwencyjny oraz lokalny, co oznacza, że Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji prac polegających na usuwaniu uszkodzeń nawierzchni dróg leśnych m. in.: likwidacji ubytków, zastoisk wody, nierówności podłużnych i poprzecznych, różnymi metodami, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.
Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ oraz przedmiar robót stanowiący załącznik nr 16 do SWZ
Zamawiający określił sześć sposobów (technologii) konserwacji i utrzymania dróg leśnych, których zastosowanie precyzowane będzie w zleceniu wykonania robót utrzymaniowych, które stanowić będzie integralną część protokołu przekazania obiektu (załącznik nr 2 do SWZ), na podstawie którego Wykonawca przystąpi do prac.
Prace należy wykonać przy użyciu niezbędnego sprzętu budowlanego.
Obiektami na których przewiduje się konserwację jedną z sześciu metod (technologii) są drogi leśne. Przedmiotowe drogi posiadają nawierzchnie tłuczniowe, żużlowe, wzmacniane gruzem budowlanym oraz gruntowe.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane W przypadku
udzielenia zamówienia o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 zakres robót będzie polegał na wykonaniu prac wg poniżej opisanych technologii (technologii 1-6) do 100% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie takie może być udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy po uprzednich negocjacjach.
Sposoby konserwacji i uzupełnień nawierzchni dróg leśnych (technologie, zakres prac):
1. Profilowanie (równanie nawierzchni drogi, wraz z wałowaniem i ścięciem poboczy).
2. Odmulanie rowów przydrożnych.
3. Wymiana rur w przepustach o średnicy 0,50 m, 0,60 m, 0,80 m.
4. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-
31,5mm, grubość warstwy 5 cm.
5. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-31,5,
grubość warstwy 10 cm.
6. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-63,
grubość warstwy 20 cm.

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty na wykonanie zadania – Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:

1) Cena ofertowa (C) – 60 % (60 punktów),
2) Okres gwarancji (G) – 15 % (15 punktów),
3) Doświadczenie kierownika robót (D) – 15 % (15 punktów)
4) Czas reakcji na zgłoszenie (R) – 10 % (10 punktów)

Szczegółowy sposób oceny ofert opisany jest w SWZ w Rozdziale XVIII

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika robót

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu i niniejszej SWZ. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełniania warunku określonego w art. 112 ust. 2 Pzp dotyczącego:

I. Dla części zamówienia nr 1:

1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym i uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.

2) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający uzna, że Wykonawca jest w sytuacji ekonomicznej i finansowej jeśli wykaże że:
• dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową – w kwocie nie mniejszej niż: 100 000,00 zł

W przypadku złożenia oferty na dwie części zamówienia Wykonawca winien dysponować kwotą, będącą sumą dla dwóch części zamówienia.

3) Zdolności technicznej lub zawodowej – w zakresie:
a) Posiadania wiedzy i doświadczenia:
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, jeżeli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie), Wykonawca składający ofertę wykaże, że:
wykonał co najmniej dwa zadania – dwie roboty roboty budowlane o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia tj. polegające na budowie, przebudowie, remoncie lub konserwacji drogi na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł brutto każda robota budowlana.
Wykonawca winien złożyć dokumenty (dowody) potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
b) Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Zamawiający uzna, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże że dysponuje osobą pełniącą samodzielne funkcje w budownictwie, tj. osobą, której zostanie powierzona funkcja kierownika robót, która:

- posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,

- jest wpisana na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego i posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej

- posiada co najmniej 1 rok doświadczenia przy wykonywaniu robót drogowych na stanowisku kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego, licząc od dnia uzyskania uprawnień.

Wyżej wymieniona osoba może posiadać odpowiadające uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia zagraniczne uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016, poz. 65), które uprawniają do kierowania robotami w zakresie przewidzianym opisem powyżej oraz jest zrzeszony w odpowiedniej Izbie Inżynierów Budownictwa.

Dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje przez powyższa osobę Wykonawca dostarczy przed podpisaniem umowy.
Doświadczenie kierownika robót stanowi pozacenowe kryterium oceny ofert.

c) Dysponowania potencjałem technicznym;
Zamawiający uzna, że wykonawca dysponuje potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej następującym sprzętem:
• samochód ciężarowy samowyładowczy 3 osiowy – 2 szt.
• ciągnik siodłowy wraz z naczepą o DMC 40 ton – 1 szt.
• koparko-ładowarkę – 1 szt.
• walec statyczny samojezdny – 1 szt.
• równiarkę samojezdną – 1 szt.

II. Dla części zamówienia nr 2:

1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym i uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający uzna, że Wykonawca jest w sytuacji ekonomicznej i finansowej jeśli wykaże że:
• dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową – w kwocie nie mniejszej niż: 100 000,00 zł.

W przypadku złożenia oferty na dwie części zamówienia Wykonawca winien dysponować kwotą, będącą sumą dla dwóch części zamówienia.

3) Zdolności technicznej lub zawodowej – w zakresie:
a) Posiadania wiedzy i doświadczenia:
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, jeżeli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie), Wykonawca składający ofertę wykaże, że:
wykonał co najmniej dwa zadania – dwie roboty roboty budowlane o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia tj. polegające na budowie, przebudowie, remoncie lub konserwacji drogi na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł brutto - każda robota budowlana.
Wykonawca winien złożyć dokumenty (dowody) potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
b) Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Zamawiający uzna, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże że dysponuje osobą pełniącą samodzielne funkcje w budownictwie, tj. osobą, której zostanie powierzona funkcja kierownika robót, która:

- posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,

- jest wpisana na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego i posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej

- posiada co najmniej 1 rok doświadczenia przy wykonywaniu robót drogowych na stanowisku kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego, licząc od dnia uzyskania uprawnień.

Wyżej wymieniona osoba może posiadać odpowiadające uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia zagraniczne uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016, poz. 65), które uprawniają do kierowania robotami w zakresie przewidzianym opisem powyżej oraz jest zrzeszony w odpowiedniej Izbie Inżynierów Budownictwa.

Dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje przez powyższa osobę Wykonawca dostarczy przed podpisaniem umowy.
Doświadczenie kierownika robót stanowi pozacenowe kryterium oceny ofert.

c) Dysponowania potencjałem technicznym;
Zamawiający uzna, że wykonawca dysponuje potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej następującym sprzętem:
• samochód ciężarowy samowyładowczy 3 osiowy – 2 szt.
• ciągnik siodłowy wraz z naczepą o DMC 40 ton – 1 szt.
• koparko-ładowarkę – 1 szt.
• walec statyczny samojezdny – 1 szt.
• równiarkę samojezdną – 1 szt.

Pozostałe zapisy dotyczące warunków udziału w postępowaniu znajdują się w SWZ w Rozdziale XV.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz robót budowlanych (zgodnie z pkt 1.3.1 Dział XV SWZ) w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i prawidłowo ukończone. (załącznik nr 9 do SWZ).
Oferent winien załączyć dokumenty (dowody) potwierdzające że roboty zostały wykonane z należytą starannością.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
a) poświadczenia, którymi są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmioty, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane,
b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia lub referencji, o których mowa w ppkt. a),
Jeżeli Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia – musi podać i uzasadnić przyczyny braku możliwości przedłożenia poświadczenia oraz wykazać, że są to przyczyny obiektywne, czyli niezależne od Wykonawcy. Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej – w przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego zostały wykonane usługi wskazane w wykazie.

2) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowania robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 10 do SWZ). Jeżeli pełniona funkcja tego wymaga należy najpóźniej w dniu podpisania umowy przedstawić kopię posiadanych uprawnień dla osób wyszczególnionych w załączniku nr 10 zgodnie z pkt 1.3.2 Dział XV SWZ (kierownik robót).

3) Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych w kwocie nie mniejszej niż 100 000,00 zł lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 zł wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
W przypadku złożenia oferty na dwie części zamówienia Wykonawca winien dysponować kwotą, będącą sumą dla dwóch części zamówienia.

4) Wykaz sprzętu, którym będzie dysponował wykonawca przy wykonywaniu zamówienia (załącznik nr 11 do SWZ) zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. 1.3.3. Dział XV SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Zobowiązanie podmiotu trzeciego-jeżeli dotyczy. 2. Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy. 3. Oświadczenie z oświadczenie z art. 117 ust. 4 - jeżeli dotyczy. 4. Oświadczenie składane w związku z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:
1) dla części zamówienia nr 1: 6 000,00 zł.
2) dla części zamówienia nr 2: 4 000,00 zł
2. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:
a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy w: BNP Paribas Bank Polska nr:
11 2030 0045 1110 0000 0234 6240; w taki sposób, aby znalazły się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2. Ustawy PZP
4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia
W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego (nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z umowy spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę).
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo - nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
3) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika)

4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców (osobno
5) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6) Przed podpisaniem umowy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w przypadku wyboru ich oferty jako najkorzystniejszej) przedstawią Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców.
7) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Strony ustalają, iż zmiany do Umowy będą dokonywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, jeżeli przepisy ustawy Pzp nie stanowią inaczej (w szczególności art. 455 ustawy Pzp).
2. Strony dopuszczają możliwość zmiany terminu zakończenia robót, o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:
1) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy i innych w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,
2) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej w normach – tj. silne opady deszczu powodujące powódź lub podtopienia na placu budowy, silne wiatry sięgające w porywach powyżej 30m/s
3) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
4) wystąpią opóźnienia w dokonaniu przez właściwe organy administracji państwowej określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
5) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
6) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
7) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
3. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany Umowy (jeżeli zakres ten został ujęty w umowie) w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy
w następujących sytuacjach:
1) konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
2) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
3) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
4. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany wynagrodzenia należnego z tytułu realizacji Umowy odpowiednio w przypadkach określonych w ust. 3. Decyzję o zmianie wynagrodzenia podejmuje Zamawiający. Zamawiający jest również uprawniony do zmiany wynagrodzenia w przypadku wystąpienia robót dodatkowych i zamiennych.

Z uwagi na ograniczoną ilość możliwych do użycia znaków, opisujących możliwości zamiany umowy, pozostały rodzaj i zakres zmian znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym zał. nr 5 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-08-29 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy przetargowej JOSEPHINE dostępnego na stronie https://josephine.proebiz.com/pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-29 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-09-28

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.