Ogłoszenie z dnia 2024-06-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00286136/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-04-16
- 2024/BZP 00299421/01 - Modyfikacja z dnia 2024-04-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont, przebudowa i rozbudowa budynku świetlicy wiejskiej w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja i przebudowa WDK Sierakowo"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KOWALEWO POMORSKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118595
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Konopnickiej 13
1.5.2.) Miejscowość: Kowalewo Pomorskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-410
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@kowalewopomorskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.kowalewopomorskie.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2fe80e1b-fb26-11ee-b016-82aaee56c84c1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont, przebudowa i rozbudowa budynku świetlicy wiejskiej w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja i przebudowa WDK Sierakowo"2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2fe80e1b-fb26-11ee-b016-82aaee56c84c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00354623
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00102875/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Modernizacja i przebudowa WDK Sierakowo
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00286136
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.6.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Opis przedmiotu zamówienia: Remont, przebudowa i rozbudowa świetlicy wiejskiej w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Modernizacja i przebudowa WDK Sierakowo”.
Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w zakresie i sposobie określonym w dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wykonanej przez PSBUD Pracownia Projektowa Piotr Świrzyński, z/s Wałdowo Szlacheckie 87G, 86-302 Grudziądz oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i sztuką budowlaną oraz zgodnie m. in. z decyzją o pozwoleniu na budowę nr AB.6740.215.2022.ACel z dnia 04.07.2022 r. Starosty Golubsko- Dobrzyńskiego i zaświadczeniem znak: AB.6743.92.2024.ACH z dnia 28.02.2024r.
Planowana inwestycja zlokalizowana będzie na działkach o nr geod. 87/1, 86 i 87/2, obręb Sierakowo (0017), gmina Kowalewo Pomorskie, powiat golubsko- dobrzyński, woj. kujawsko -pomorskie.
I BUDYNEK WDK SIERAKOWO
1.1. Podstawowe dane oraz zestawienie powierzchni
- budynki sklasyfikowane jako: budynki handlowo-usługowe, budynki biurowe oraz budynki oświaty nauki i kultury oraz budynki sportowe,
- powierzchnia działki (dz.nr 87/1) - 2094 m2,
- powierzchnia zabudowy (po rozbudowie) - 441,53 m2,
1.2. Parametry techniczne budynku:
Istniejący budynek świetlicy jest budynkiem wolnostojącym, parterowym, bez podpiwniczenia, zaliczanym do IX kategorii obiektów budowlanych.
Przedmiotowy budynek świetlicy stanowi obecnie i stanowić będzie nadal centrum kulturalno – rozrywkowe dla wsi Sierakowo gm. Kowalewo Pomorskie. W budynku znajduje się główna sala użytkowa, mogąca pomieścić do 50 osób (budynek zakwalifikowano do ZLIII), w której możliwe jest organizowanie spotkań o szerokim zakresie. Pomieszczeniami powiązanymi z funkcją świetlicy są dodatkowo pom. higieniczno – sanitarne, pom. aneksu kuchennego oraz pom. komunikacyjne – korytarze i przedsionki. Dodatkowo budynek posiada również pomieszczenie administracyjne (zlokalizowane w południowej części budynku) i pomieszczenia gospodarcze (zlokalizowane w zachodniej części budynku).
Projektuje się rozbudowę świetlicy wiejskiej od strony zachodniej budynku o pomieszczenia higieniczno-sanitarne oraz przebudowę wejścia głównego do budynku tj. wykonanie przedsionka wraz z dobudową podjazdu dla osób niepełnosprawnych oraz nowych schodów zewnętrznych.
Zapewniono dostęp do lokalu użytkowego, jakim jest sala główna świetlicy, dla osób niepełnosprawnych. Aby zapewnić niezbędne warunki do korzystania z obiektu przez osoby niepełnosprawne zaprojektowano dobudowę podjazdu przy wejściu głównym do budynku oraz wydzielono WC dla osób niepełnosprawnych w części dobudowy. Dzięki temu będzie umożliwiony bezpośredni dostęp, a także swobodne użytkowanie obiektu przez osoby niepełnosprawne, w tym osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.
Stan istniejący
Przedmiotowy budynek zlokalizowany jest w centralnej części działki. Dojazd do działki jako podstawę komunikacji możliwy jest istniejącym zjazdem z drogi powiatowej, zlokalizowanym po wschodniej stronie działki. Teren działki jest ogrodzony od strony południowej, zachodniej i północnej.
Działka charakteryzuje się płaskim ukształtowaniem (rzędne terenu 96,30 m n.p.m. – 97,20 m n.p.m.).
Układ komunikacji wewnętrznej (chodniki, dojazdy, miejsca parkingowe) w postaci utwardzonej nawierzchni (istniejąca kostka brukowa).
Parking dla samochodów osobowych znajduje się od strony wschodniej oraz południowo-zachodniej działki – posiada bezpośredni dostęp do drogi publicznej.
W zachodniej oraz północnej części działki znajdują się tereny niezagospodarowane (teren zielony porośnięty trawą). Od zachodniej, południowej oraz północnej strony działki teren zadrzewiony. Teren porośnięty jest zarówno roślinnością niską (trawniki, zakrzewienia), jaki i drzewami.
Budynek został zaprojektowany w technologii tradycyjnej. Ściany fundamentowe oraz ściany nadziemne murowane. Budynek z dachem płaskim jednospadowym krytym papą. Istniejący stropodach płaski niewentylowany.
Stan projektowany
W części istniejącej budynku projektuje się wykonanie docieplenia stropodachu oraz wykonanie sufitów podwieszanych. Dodatkowo zaprojektowano wykonanie muru ogniowego celem podziału budynku na dwie odrębne strefy pożarowe, a także wymianę pokrycia dachu.
Zaplanowano powiększenie istniejących otworów drzwiowych oraz otworu okiennego w ścianach konstrukcyjnych budynku.
Część rozbudowywana budynku (pomieszczenia higieniczno-sanitarne oraz przedsionek), wykonana w technologii tradycyjnej murowanej.
Istniejący budynek świetlicy wiejskiej zostanie rozbudowany o 46,58 m2, projektowane pomieszczenia użytkowe:
1. WC męskie
2. WC damskie
3. WC dla niepełnosprawnych
4. Korytarz
5. Przedsionek
Projektuje się również dobudowę podjazdu dla osób niepełnosprawnych oraz wykonanie nowych schodów zewnętrznych.
W ramach zagospodarowania terenu projektuje się wykonanie opaski oraz chodnika wraz z drogą dojazdową oraz zjazdem, a także wymianę ogrodzenia. Został przewidziany zakup wyposażenia obiektu.
Podstawowy układ funkcjonalny terenu pozostaje niezmieniony.
II DROGA DOJAZDOWA
Przebudowa i remont drogi dojazdowej (obecnie o nawierzchni gruntowej oraz żwirowej). Projektuje się wykonanie nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm. Obrzeża wykonane z oporników betonowych. Przebudowa i remont drogi realizowany na działce o nr geod. 86, obr. ewid. Sierakowo. Droga o szerokości 5,0 m i długości 48,4 m. Budowa zjazdu na działkę nr geod. 87/2 obr. ewid. Sierakowo. Zjazd o szerokości 5 m wykonany z kostki betonowej.
III ZAKUP WYPOSAŻENIA
Zakup wyposażenia:
- krzesło bankietowe,
- stół bankietowy o wymiarach 200 cm x 100 cm, wys. 76 cm,
- stół bankietowy o wymiarach 120 cm x 80 cm, wys. 76 cm,
- szafa chłodnicza,
- szafa magazynowa,
- kuchenka elektryczna,
- okap kuchenny,
- chłodziarko-zamrażarka,
- zestaw mebli kuchennych.
Wyposażenie winno być fabrycznie nowe, dostarczone, zamontowane i uruchomione przez Wykonawcę.
UWAGA !
W ramach przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do wykonania i umieszczenia tablic zawierających informację o współfinansowaniu inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Miejsce umieszczenia, wzory oraz liczba tablic zostanie ustalona z Zamawiającym.
Podane nazwy własne (pochodzenie, producent itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
39700000-9 - Sprzęt gospodarstwa domowego
39100000-3 - Meble
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Stosowanie do art. 255 pkt 6 ustawy Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Gmina Kowalewo Pomorskie w dniu 16.04.2024r., wszczęła postępowanie o udzielenie zamówienia publiczne w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy: Remont, przebudowa i rozbudowa budynku świetlicy wiejskiej w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Modernizacja i przebudowa WDK Sierakowo” (ogłoszenie o zamówieniu 2024/BZP 00286136/01).
W rozdziale XXXIV. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY Specyfikacji Warunków Zamówienia, Zamawiający wskazał, iż cena oferty brutto jest ceną ryczałtową za wykonanie całego przedmiotu zamówienia uwzględniającą podatek VAT i musi obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego. Z § 3 załącznika nr 7 do SWZ Projekt umowy także wynikało, iż wynagrodzenie Wykonawcy będzie wynagrodzeniem ryczałtowym.
Ponadto w rozdziale XXIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY Specyfikacji Warunków Zamówienia, Zamawiający wskazał, iż ofertę należy sporządzić na formularzu oferty lub według takiego samego schematu stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Do formularza ofertowego należy załączyć szczegółowy kosztorys ofertowy przygotowany na podstawie załączonych do SWZ przedmiarów robót.
Zamawiający w załączniku nr 1 do SWZ Formularz ofertowy w pkt. 3 zawarł: „Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia za wynagrodzenie kosztorysowe brutto ……………………………….... złotych
w tym podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami w wysokości ……...…. %, co stanowi kwotę netto ……………… zł.”.
Intencją Zamawiającego było w tym przypadku, aby przedłożony szczegółowy kosztorys ofertowy miał charakter wyłącznie pomocniczo – informacyjny, a nie stanowił podstawę do rozliczenia kosztorysowego.
Podczas badania i oceny ofert, okazało się, iż oferta, która wstępnie uzyskała najwyższą liczbę punktów według kryteriów oceny ofert (Dom – Plast Karol Dąbrowski, ul. Słuchajska 4, 87 – 400 Golub – Dobrzyń) zawiera inną cenę w złożonej ofercie (1 564 215,53 zł brutto), w porównaniu do ceny wynikającej z przedłożonych kosztorysów ofertowych (1 576 908,01 zł brutto).
Biorąc pod uwagę wynagrodzenie ryczałtowe, jakie w przedmiotowym postępowaniu przewidywał Zamawiający należy podkreślić, że zarówno dla Wykonawcy jak i Zamawiającego wiążąca jest cena z oferty i Zamawiający w tym przypadku nie powinien sugerować się wartościami z załączonego nieobowiązkowego dokumentu, jednak w celu wyjaśnienia wątpliwości, jakie zrodziły się u Zamawiającego w trakcie badania i oceny oferty, wezwano Wykonawcę do wyjaśnienia treści oferty w myśl art. 223 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W odpowiedzi na wezwanie Wykonawca wyjaśnił, iż jego zdaniem doszło do oczywistej omyłki pisarskiej przy podaniu końcowej kwoty brutto, która jest logicznie sprzeczna z kosztorysami, a kwota należna od wynagrodzenia kosztorysowego powinna być zgodna z załączonymi kosztorysami szczegółowymi.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1564215,53 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2038005,83 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Budowa wybiegu dla psów oraz placu zabaw u zbiegu ul. Zemborzyckiej i ul. Słowackiego w Lublinie
- Dostawa i montaż mebli zestaw II dla SPZOZ Choszczno
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
więcej: Meble »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.