Og³oszenie z dnia 2023-08-16
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00420335/01 - Wynik z dnia 2023-09-29
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Budowa modernizacja infrastruktury technicznej strefy przemys³owej w Starym Gostkowie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA WARTKOWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934364
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: STARY GOSTKÓW 3D
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wartkowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-220
1.5.4.) Województwo: ³ódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 436785105
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wartkowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.wartkowice.biuletyn.net
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Budowa modernizacja infrastruktury technicznej strefy przemys³owej w Starym Gostkowie”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-7ba22db6-2f71-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00354768
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-08-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00038938/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.5 Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej strefy przemys³owej w Starym Gostkowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7ba22db6-2f71-11ee-a60c-9ec5599dddc13.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-7ba22db6-2f71-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: dot. ROZDZIA£ X SWZ str 16
1.Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl (https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin- serwisu ) oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy” (https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/ ).
2. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
3. Dokumenty elektroniczne w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych tych danych i przekazuje siê jako za³±czniki.
Zamawiaj±cy rekomenduje, a¿eby ofertê sporz±dziæ w formacie danych pdf. Dopuszcza siê tak¿e z³o¿enie oferty skompresowanej w formacie .RAR;
4. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy p.z.p, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
5. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej.
6. Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1223) Wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
7. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „DODAJ ZA£¡CZNIK”).
8. W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± p.z.p lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
9. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB
10. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia i j.w. w SWZ.
11. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) w zw. z art. 19 ust. 1 p.z.p., Gmina Wartkowice informuje, ¿e:
1.1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Wartkowice, Stary Gostków 3D, 99-220 Wartkowice, reprezentowana przez Wójta Gminy; tel. 43 / 678-51-05;
1.2. Gmina Wartkowice wyznaczy³a Inspektora Ochrony Danych, Magdalen± Kuszmider, kontakt pisemny za pomoc± poczty tradycyjnej na adres: Urz±d Gminy Wartkowice, Starym Gostkowie 3D, 99-220 Wartkowice; e-mail: kontakt@iszd.pl ;
1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, nr sprawy ZP.271.08.2023.
1.4. Podanie przez Pani±/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach p.z.p. zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
1.5. Konsekwencje niepodania danych osobowych wynikaj± z p.z.p..
1.6. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 3 oraz 4 p.z.p., przy czym udostepnieniu nie podlegaj± dane osobowe, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zebrane w toku postêpowania o udzielenie zamówienia.
1.7. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p. przez okres co najmniej 4 lat liczonych od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego albo do up³ywu terminu mo¿liwo¶ci kontroli projektu wspó³finansowanego lub finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej albo jego trwa³o¶ci takie projektu b±d¼ innych umów czy zobowi±zañ wynikaj±cych z realizowanych projektów.
1.8. Posiada Pani/Pan prawo do:
1.8.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; 1.8.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
1.8.3. na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
1.8.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przys³uguje Pani/Panu prawo do:
1. prawo do usuniêcia danych osobowych w zw. z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO,
2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
3. prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) w zw. z art. 21 RODO. 2. Pana/Pani dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, mog± zostaæ udostêpnione, w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w Dziale IX p.z.p., do up³ywu terminu na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.08.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiot zamówienia obejmuje: 1.1. zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na rozbudowie i modernizacji oczyszczalni ¶cieków w Wartkowicach w zakresie zwiêkszenia przepustowo¶ci oczyszczalni ¶cieków poprzez budowê dwóch reaktorów SBR o objêto¶ci czynnej ok. 1500 m3 ka¿dy wraz z infrastruktur± towarzysz±c± obejmuj±c± m.in.: ruroci±gi technologiczne, systemy napowietrzania z dmuchawami, instalacje elektryczne i teletransmisyjne, sterowanie i automatykê, system kontrolno-rewizyjny, monitoring zewnêtrzny, ci±gi komunikacyjne, modernizacjê odbiornika ¶cieków oczyszczonych (rowu melioracyjnego);
1.2. zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na budowie rezerwowego kolektora ¶ciekowego pod rzek± Ner;
1.3. budowê o¶wietlenia ulicznego w ci±gu drogi gminnej nr 111213E obs³uguj±cej tereny inwestycyjne na odcinku ok. 1,4 km.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto wykonywanie okresowych czynno¶ci serwisowych, przegl±dów, konserwacji oraz zakupu i wymiany materia³ów eksploatacyjnych itp. czynno¶ci gwarantuj±cych prawid³ow± eksploatacjê oczyszczalni nie dotyczy o¶wietlenia ulicznego), a tak¿e wymaganych przez producentów zamontowanych w ramach zamówienia urz±dzeñ w zakresie niezbêdnym do zachowania warunków gwarancji w okresie 36 miesiêcy od dnia odbioru koñcowego robót budowlanych i przekazania do eksploatacji.
3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶laj±:
3.1. Program Funkcjonalno-U¿ytkowy „ Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej strefy przemys³owej w Starym Gostkowie obejmuj±ca rozbudowê i modernizacjê oczyszczalni ¶cieków w Wartkowicach oraz budowê rezerwowego kolektora ¶cieków pod rzek± Ner";- stanowi±cy Za³±cznik nr 8a do SWZ.
3.2. Projekt budowlany rozbudowy o¶wietlenia ulicznego drogi gminnej w msc. Stary Gostków ze Specyfikacj± Techniczn± Wykonania i Odbioru Robót i Przedmiarem robót - stanowi±ce ³±cznie Za³±cznik nr 8b do SWZ.
3.3. Opinia geotechniczna okre¶laj±ca warunki gruntowo-wodne pod³o¿a dla potrzeb projektu roz-budowy i modernizacji oczyszczalni ¶cieków w Wartkowicach - stanowi±ce Za³±cznik nr 8c do SWZ.
3.4. Pozwolenie wodnoprawne – decyzja Starosty Poddêbickiego z dnia 18-7-20214r oraz zmiany z dnia 16-08-2017r. i z dnia 29-12-2017r. - stanowi±ce Za³±cznik nr 8d do SWZ.
4. Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca udzieli³ minimum 36 miesiêcy gwarancji jako¶ci na zrealizowany przedmiot zamówienia.
Zamawiaj±cy wymaga udzielenia jednego okresu gwarancji jako¶ci dla ca³o¶ci przedmiotu zamówienia bez wyodrêbniania z niego przez Wykonawcê jakichkolwiek elementów. Wyodrêbnienie jakichkolwiek elementów przedmiotu zamówienia z udzielonej gwarancji jako¶ci w ofercie Wykonawcy bêdzie skutkowa³o odrzuceniem oferty jako nie spe³niaj±cej wymagañ SWZ w wyniku zaoferowania przedmiotu zamówienia niezgodnego z wymaganiami okre¶lonymi w SWZ.
Za datê rozpoczêcia okresu gwarancji jako¶ci przyjmuje siê datê podpisania protoko³u odbioru koñcowego robót budowlanych i przekazania do eksploatacji. Udzielona gwarancja jako¶ci nie wy³±cza odpowiedzialno¶ci Wykonawcy z tytu³u rêkojmi za wady przedmiotu umowy wynikaj±ce z przepisów Kodeksu Cywilnego. Ostateczny termin gwarancji jako¶ci zale¿eæ bêdzie od oferty wybranego Wykonawcy.
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wyd³u¿enia terminu gwarancji jako¶ci na zrealizowany przedmiot zamówienia zgodnie z tre¶ci± wybranej oferty, co bêdzie stanowi³o element oceny merytorycznej na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty – vide kryteria oceny ofert – Rozdzia³ XVIII SWZ.
5. Wykonawca zobowi±zany bêdzie utrzymaæ w ca³ym okresie realizacji robót budowlanych ubezpieczenie OC przedsiêbiorcy z tytu³u prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê co najmniej 15000000 z³ (s³ownie: piêtna¶cie milionów z³otych).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ¶cieków
71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne
71242000-6 - Przygotowanie przedsiêwziêcia i projektu, oszacowanie kosztów
71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów
45252130-8 - Wyposa¿enie zak³adów odprowadzania ¶cieków
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ¶cieków
50532000-3 - Us³ugi w zakresie napraw i konserwacji maszyn elektrycznych, aparatury i podobnych urz±dzeñ
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 62 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Do oceny poszczególnych ofert w zakresie kryterium CENA zostanie zastosowana metoda polegaj±ca na przyznaniu przedstawionej poni¿ej ilo¶ci punktów za zaoferowanie w Formularzu Ofertowym przez Wykonawcê ceny ofertowej za wykonanie przedmiotu zamówienia. Punktacja w kryterium cena obliczana bêdzie wg wzoru:
Najni¿sza cena ofertowa
Cena ofertowa ocenianej oferty x 100 x procentowe znaczenie tego kryterium, tj. 60 %
Wykonawca mo¿e otrzymaæ w ramach niniejszego kryterium maksymalnie 60pkt.
4. Do oceny poszczególnych ofert w zakresie kryterium GWARANCJA JAKO¦CI zostanie zastosowana metoda polegaj±ca na przyznaniu przedstawionej poni¿ej ilo¶ci punktów za zaoferowanie w Formularzu Ofertowym przez Wykonawcê okresu gwarancji jako¶ci na przedmiot zamówienia. Zamawiaj±cy wymaga udzielenia na przedmiot zamówienia, co najmniej 36 miesiêcy gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane oraz wbudowane materia³y.
Za datê rozpoczêcia okresu gwarancji jako¶ci przyjmuje siê datê podpisania protoko³u odbioru koñcowego robót budowlanych i przekazania do eksploatacji.
Punktacja przyznawana bêdzie nastêpuj±co:
⎯ za udzielenie 36 miesiêcy gwarancji – 0 pkt.
⎯ za udzielenie 48 miesiêcy gwarancji - 50 pkt.
⎯ za udzielenie 60 i wiêcej miesiêcy gwarancji - 100 pkt.
Wykonawca mo¿e otrzymaæ w ramach niniejszego kryterium maksymalnie 40pkt.
Zamawiaj±cy wymaga udzielenia jednego okresu gwarancji jako¶ci dla ca³o¶ci przedmiotu zamówienia bez wyodrêbniania z niego przez Wykonawcê jakichkolwiek elementów. Wyodrêbnienie jakichkolwiek elementów przedmiotu zamówienia z udzielonej gwarancji jako¶ci w ofercie Wykonawcy bêdzie skutkowa³o odrzuceniem oferty jako nie spe³niaj±cej wymagañ SWZ w wyniku zaoferowania przedmiotu zamówienia niezgodnego z wymaganiami okre¶lonymi w SWZ.
5. Oferty zostan± sklasyfikowane zgodnie z ilo¶ci± uzyskanych punktów - maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria wynosi 100pkt.
6. Je¿eli nie mo¿na wybraæ oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia ten sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybiera ofertê najni¿sz± cen±.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jako¶æ, w tym do parametry techniczne, w³a¶ciwo¶ci estetyczne i funkcjonalne takie jak dostêpno¶æ dla osób niepe³nosprawnych lub uwzglêdnianie potrzeb u¿ytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja Jako¶ci
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia mo¿e ubiegaæ siê Wykonawca, który spe³nia nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy uzna ww. warunek za spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê 15000000PLN (s³ownie: piêtna¶cie milionów z³otych).
[Dla potrzeb oceny spe³niania warunku okre¶lonego powy¿ej, je¶li warto¶ci zostan± podane w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP (Tabela A kursów ¶rednich walut obcych) na dzieñ opublikowania og³oszenia o zamówieniu.]
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia powy¿szy warunek spe³niaj± ³±cznie. „£±cznie” nale¿y interpretowaæ w ten sposób, ¿e ka¿dy z wykonawców mo¿e wykazaæ siê wymagan± sytuacj± ekonomiczn±, przy czym wykazanie siê t± umiejêtno¶ci± przez jednego z wykonawców zwalnia pozosta³ych z tego obowi±zku. Sformu³owania ,,³±cznie” nie nale¿y uto¿samiaæ z sumowaniem.
2. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna ww. warunek za spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
2.1. w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej jedno zadanie:
2.1.1. obejmuj±ce roboty budowlane polegaj±ce na budowie, przebudowie, rozbudowie oczyszczalni ¶cieków na kwotê brutto nie mniejszej ni¿ 10000000 PLN (s³ownie: dziesiêæ milionów z³otych)
2.1.2. LUB obejmuj±ce roboty budowlane polegaj±ce na budowie, przebudowie, rozbudowie technologii oczyszczalni ¶cieków o przepustowo¶ci oczyszczalni ¶redniodobowej nie mniejszej ni¿ 500 m3/dobê.
[W przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia ww. warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden z Wykonawców w ca³o¶ci. Je¿eli Wykonawca wykazuje do¶wiadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiaj±cy nie dopuszcza by Wykonawca polega³ na do¶wiadczeniu grupy Wykonawców, której by³ cz³onkiem, je¿eli faktycznie i konkretnie nie wykonywa³ wykazywanego zakresu robót . Zamawiaj±cy zastrzega mo¿liwo¶æ zwrócenia siê do Wykonawcy o wyja¶nienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres jego obowi±zków.]
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia powy¿szy warunek spe³niaj± ³±cznie. [£±cznie] nale¿y interpretowaæ w ten sposób, ¿e ka¿dy z wykonawców mo¿e wykazaæ siê realizacj± wymaganych zadañ, a wykazanie siê t± umiejêtno¶ci± przez jednego z wykonawców zwalnia pozosta³ych z tego obowi±zku. Sformu³owania [³±cznie] nie nale¿y uto¿samiaæ z sumowaniem rodzajów i warto¶ci drobnych zamówieñ nie przekraczaj±cych minimalnego progu okre¶lonego w opisie warunku.
2.2. dysponuje lub bêdzie dysponowa³ przy wykonywaniu zamówienia co najmniej jedn± osob±:
2.2.1. posiadaj±c± uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ oraz do¶wiadczenie w opracowaniu dokumentacji projektowej dotycz±c± budowy, przebudowy lub modernizacji oczyszczalni ¶cieków komunalnych o przepustowo¶ci ¶redniodobowej nie mniejszej ni¿ 500 m3/dobê, na podstawie której zosta³y wykonane roboty budowlane;
2.2.2. posiadaj±c± uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej, w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ;
2.2.3. posiadaj±c± uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej, w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektro-energetycznych bez ograniczeñ;
2.2.4. posiadaj±c± uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej umo¿liwiaj±ce projektowanie dróg klasy lokalnej i dojazdowych,
2.2.5. posiadaj±c± uprawnienia budowlane bez ograniczeñ z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ i maj±c± do¶wiadczenie w kierowaniu co najmniej 1 (jedn±) robot± budowlan± polegaj±c± na budowie, rozbudowie lub przebudowie oczyszczalni ¶cieków o warto¶ci minimum 5000000,00 PLN brutto (piêæ milionów z³otych);
2.2.6. posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych z co najmniej 5 letnim do¶wiadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami w w/w zakresie;
2.2.7. posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej, w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych z co najmniej 5 letnim do¶wiadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami w w/w zakresie.
Zamawiaj±cy dopuszcza wskazanie tych samych osób na potwierdzenie spe³niania warunku dysponowania osobami w zakresie projektowania, jak i kierowania robotami budowlanymi, je¿eli legitymuj± siê jednocze¶nie posiadaniem uprawnieñ budowlanych do projektowania, jak i uprawnieñ budowlanych do kierowania robotami budowlanymi.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2.2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu:
2.2.1. o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej; Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3 do niniejszej SWZ;
2.2.2. za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³aceniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³aceniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
2.2.3. za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³aceniem sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
2.2.4. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
2.2.5. o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2.1. w celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu:
2.1.1. w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem.
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganego przez Zamawiaj±cego podmiotowego ¶rodka dowodowego, Wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
2.1.2. w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
2.1.2.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie piêciu lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Przedmiotowy wykaz nale¿y z³o¿yæ w formularzu, którego wzór stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.
2.1.2.2. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - Za³±cznik nr 6 do SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
/punktacja jak w SWZ/15. Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ Zamawiaj±cemu Ofertê zawieraj±c± nastêpuj±ce dokumenty:
15.1. Formularz Ofertowy - Za³±cznik Nr 1 do SWZ,
15.2. Formularz Cenowy - Za³±cznik nr 1a do SWZ,
15.3. O¦WIADCZENIE Wykonawcy, o którym mowa w Rozdziale IX pkt. 1 – Za³±cznik Nr 2 do SWZ,
15.4. (je¿eli dotyczy) O¦WIADCZENIE podmiotu udostêpniaj±cego zasoby o którym mowa w Rozdziale VIII pkt. 4.8 – Za³±cznik 2a do SWZ,
15.5. (je¿eli dotyczy) o¶wiadczenie Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienie, sk³adane na podstawie art. 117 ust 4 ustawy p.z.p., o którym mowa w Rozdziale VIII pkt. 5.8. - Za³±cznik nr 10 do SWZ,
15.6. (je¿eli dotyczy) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby lub inne dokumenty -zgodnie z Rozdzia³em VIII ust. 4.5. - Za³±cznik nr 9 do SWZ,
15.7. Potwierdzenie umocowania osoby podpisuj±cej Ofertê do dzia³ania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
15.8. (je¿eli dotyczy) Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3. Dokumenty podmiotów zagranicznych/punktacja jak w SWZ/
3.1. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o których mowa:
3.1.1. w pkt. 2.2.2. – sk³ada za¶wiadczenie lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca nie zalega z p³aceniem sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne;
3.1.2. w pkt. 2.2.3. - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne,
3.1.3. w pkt. 2.2.4. - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie zg³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
3.2. Dokumenty o których mowa w pkt. 3.1. powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
3.3. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 3.1., lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 p.z.p., art. 109 ust 1 pkt 1 p.z.p. zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±,
lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Dokument ten powinien byæ równie wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed jego z³o¿eniem.
4. W przypadku, gdy Wykonawca w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu powo³uje siê na zasoby podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 p.z.p., Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w pkt 2.2. dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych, ¿e nie zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca wnosi wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert w wysoko¶ci 100000,00 PLN (s³ownie: sto tysiêcy z³otych).2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
2.1. pieni±dzu;
2.2. gwarancjach bankowych;
2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.4. porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium wniesione w pieni±dzu nale¿y z³o¿yæ przelewem bankowym na konto Zamawiaj±cego :
CODE SWIFT: GBWCPLPP
IBAN: PL nr 37 9271 0005 0000 0228 2000 0250
w tytule wpisuj±c: „ZP.271.08.2023 – wadium”
Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej uznaje siê datê uznania ¶rodków na koncie Zamawiaj±cego (dzieñ, godzina).
4. W przypadku z³o¿enia wadium w innej formie ni¿ pieniê¿na, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
5. Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci:
5.1. up³ywu terminu zwi±zania ofert±;
5.2. zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
5.3. uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
6. Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
6.1. który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert;
6.2. którego oferta zosta³a odrzucona;
6.3. po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza;
6.4. po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
7. Z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt. 6, powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z Wykonawc± wraz z utrat± przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w rozdziale XXIII SWZ.
8. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê.
9. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium.
10. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub porêczenia, wystêpuje odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, w okoliczno¶ciach wskazanych w art. 98 ust 6 p.z.p..
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
5. Wspólne ubieganie siê o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spó³ki cywilne).5.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
5.2. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5.3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy.
5.4. Dokument potwierdzaj±cy ustanowienie pe³nomocnictwa powinien zawieraæ wskazanie postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pe³nomocnika oraz zakres jego umocowania. Podpisy musz± zostaæ z³o¿one przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli wymienione we w³a¶ciwym rejestrze lub wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej.
5.5. Wszelka korespondencja kierowana bêdzie wy³±cznie do podmiotu wystêpuj±cego jako pe³nomocnik.
5.6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
5.6.1. ¿aden z tych Wykonawców nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu w okoliczno¶ciach, o których mowa w Rozdziale VII.
5.6.2. warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w Rozdziale VIII winien spe³niaæ co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie.
5.7. Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w Rozdziale VII oraz spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu o których mowa w Rozdziale VIII Wykonawcy sk³adaj± o¶wiadczania i dokumenty okre¶lone w rozdziale IX, w sposób i w trybie tam okre¶lonym.
5.8. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty podmiotowy ¶rodek dowodowy stanowi±cy o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy (zgodnie z art. 117 ust. 4. p.z.p.) – Za³±cznik Nr 10 do SWZ.
5.9. Je¿eli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy ¿±da przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców przed przyst±pieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne. Termin, na jaki winna byæ zawarta umowa Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie, nie mo¿e byæ krótszy od terminu okre¶lonego na wykonanie zamówienia.
5.10. Umowa reguluj±ca wspó³pracê Wykonawców sk³adaj±cych wspólnie ofertê nie mo¿e byæ umow± przedwstêpn± ani umow± zawart± pod warunkiem zawieszaj±cym i powinna okre¶laæ w szczególno¶ci:
5.10.1. podmioty sk³adaj±ce ofertê i podpisuj±ce umowê;
5.10.2. cel gospodarczy, dla którego zosta³a zawarta umowa;
5.10.3. zasady reprezentacji i prowadzenia spraw, w tym wskazania podmiotu odpowiedzialnego za prowadzenie rozliczeñ z Zamawiaj±cym (wystawienia faktur);
5.10.4. oznaczenie czasu trwania umowy (wymaga siê, aby czas trwania umowy by³ nie krótszy ni¿ okres realizacji zamówienia oraz okres gwarancji jako¶ci i/lub rêkojmi);
5.10.5. zakres i warto¶æ robót realizowanych przez poszczególnych cz³onków konsorcjum.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy zosta³y zawarte we wzorze umowy, który stanowi Za³±cznik nr 4 do SWZ.2. Wzór ka¿dej umowy szczegó³owo przewiduje i okre¶la warunki zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której Zamawiaj±cy dokona wyboru.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-09-06 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-7ba22db6-2f71-11ee-a60c-9ec5599dddc1
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-06 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-10-05
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Z postêpowania o udzielenie niniejszego zamówienia wyklucza siê Wykonawcê w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci przewidzianych w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1497) – dalej „ustawa UK” tj.:1.1. wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy UK;
1.2. którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655, 835, 2180 i 2185 i pó¼n. zm) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy UK;
1.3. którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106 oraz z 2022 r. poz. 1488) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy UK.
Wykluczenie Wykonawcy w okoliczno¶ciach w/w nastêpuje w przypadkach i na zasadach okre¶lonych w art. 7 ustawy UK.
2. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.
Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ przedmiot zamówienia w terminie 62 miesiêcy od dnia podpisania umowy w tym:
1) zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, o których mowa w pkt 3 niniejszej SWZ, w terminie 26 miesiêcy od dnia podpisania umowy,
2) czynno¶ci, o których mowa w pkt 4 niniejszej SWZ - w terminie 36 miesiêcy od dnia podpisania protoko³u koñcowego robót budowlanych.
3. Rozdzia³ XX - wymagania dot. zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepe³nosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zje¿d¿alni± rurow±
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ci±g³ym
- Modernizacja i przebudowa budynku obs³ugi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównowa¿ona mobilno¶æ miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi gminnej nr 105737 L w miejscowo¶ci Trawniki.
- Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi gminnej nr 105737 L w miejscowo¶ci Trawniki.
- Przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego, zlokalizowanego na dzia³ce ewid. nr 173/4 w Z³otym Stoku, w tym zwiêkszenie pojemno¶ci zbiornika wodnego" - w formule ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.