Ogłoszenie z dnia 2023-08-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00292477/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-07-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetowego Gminy Bielsk Podlaski
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bielsk Podlaski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659007
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 46
1.5.2.) Miejscowość: Bielsk Podlaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 85 7306851
1.5.8.) Numer faksu: 85 730 20 15
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@bielskpodlaski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bielskpodlaski.logintrade.net1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetowego Gminy Bielsk Podlaski2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fbcc1108-1bcb-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00355258
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00018064/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetowego Gminy Bielsk Podlaski
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00292477
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IGK.271.17.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetowego Gminy Bielsk Podlaski.
1.1 Kwota kredytu: 2 800 000,00 zł.
1.2 Waluta kredytu: PLN.
1.3 Okres kredytowania: 89 miesięcy (tj. od dnia uruchomienia kredytu do jego ostatecznej spłaty do dnia 31 grudnia 2030 r.).
1.4 Preferowany termin uruchomienia kredytu: na pisemny wniosek Zamawiającego złożony na 2 dni przed uruchomieniem kredytu.
1.5 Rodzaj stopy bazowej oprocentowania stosowanej przez bank: stawka WIBOR 3M (dla celów oceny ofert przyjmuje się, że WIBOR 3M na dzień 14 czerwca 2023 r. wynosi 6,9%).
1.6 Marża: stała dla całego okresu kredytowania, ustalona przez Wykonawcę.
1.7 Rodzaj oprocentowania: zmienne.
1.8 Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco. (Opłata od weksla in blanco nie wystąpi, gdyż gmina jako jednostka samorządu terytorialnego jest zwolniona z opłaty skarbowej).
1.9 Okres karencji w spłacie kapitału: do 31 marca 2024 r.
1.10 Termin spłaty: Pierwsza rata płatna do 31 marca 2024 r. w kwocie 100 000,00 zł. Pozostałe 27 rat w kwocie 100 000,00 zł płatnych do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy do 31 grudnia 2030 r.
1.11 Prowizja: wyrażona w procentach nie może przekroczyć 1% kwoty udzielonego kredytu.
1.12 Naliczanie odsetek: od faktycznie wykorzystanego kredytu.
1.13 Oprocentowanie kredytu: według zmiennej stawki WIBOR 3M powiększonej o stałą w całym okresie kredytowania marżę Wykonawcy.
1.14 Dopuszcza się możliwość zmiany terminu uruchomienia kredytu.
1.15 Dopuszcza się możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji.
1.16 Prowizja będzie płatna na rachunek Wykonawcy na podstawie dyspozycji Zamawiającego, najpóźniej w terminie 2 dni po wpłaceniu kwoty kredytu na rachunek Zamawiającego.
1.17 Odsetki od udzielonego kredytu płatne w okresach kwartalnych do ostatniego dnia roboczego każdego kwartału, liczone od aktualnego zadłużenia w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 3M powiększoną o stałą marżę Wykonawcy.
1.18 Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że kwartał ma rzeczywistą liczbę dni, zaś rok 365 dni, a w przypadku roku przestępnego 366 dni.
1.19 Jeżeli termin spłaty odsetek lub rat kapitałowych przypada na sobotę, niedzielę, święto lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek lub rat kapitałowych nastąpi w dniu roboczym poprzedzającym ten dzień.
1.20 Niedopuszczalne jest ustalenie oprocentowania kredytu przeterminowanego jako stałej wielkości liczbowej, bez podania mechanizmu jego zmian.
2. Niedopuszczalna jest kapitalizacja odsetek.
3. Zamawiający informuje, iż dopuszcza możliwość zamieszczenia na wekslu in blanco oraz deklaracji wekslowej kontrasygnaty Skarbnika Gminy.
4. Zamawiający informuje, iż w bankach na rachunkach Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
5. Zamawiający informuje, iż nie posiada zaległych zobowiązań w bankach.
6. Zamawiający informuje, iż w Gminie Bielsk Podlaski nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.).
7. Zamawiający informuje, iż w Gminie Bielsk Podlaski nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków.
8. Zamawiający informuje, iż nie ma zawartych umów leasingowych.
9. Zamawiający informuje, iż nie udzielił gwarancji i poręczeń innym podmiotom.
10. Zamawiający informuje, iż nie posiada zobowiązań z tytułu przejętych kredytów i pożyczek nie klasyfikowane jako zadłużenie ujmowane do długu publicznego.
11. Zamawiający informuje, iż nie zawarł umów polegających na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa odkupu (tzw. transakcja buy-sell-back-BSB).
12. Zamawiający informuje, iż nie podpisał ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymaganych zobowiązań (np. ZUS i inne).
13. Zamawiający informuje, iż nie posiada podpisanych umów factoringu oraz innych umów, z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń w szczególności pieniężnych.
14. Stosownie do treści art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 z późn. zm.). Zamawiający wymaga, aby przy realizacji zamówienia, Wykonawca zatrudnił na podstawie stosunku pracy osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia polegające na wykonaniu czynności związanych z bezpośrednią obsługą kredytu.
15. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
16. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli, w szczególności:
16.1 żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny,
16.2 żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów,
16.3 przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia w celu weryfikacji faktu, czy osoby wykonujące określone w pkt 14 czynności są zatrudnione na podstawie stosunku pracy.
17. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
17.1 Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk, daty zawarcia stosunku pracy, rodzaju stosunku pracy i wymiaru etatu, zakresu obowiązków pracownika oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, albo
17.2 poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umów osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/w oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy. Kopie umów powinny zawierać informacje, w tym dane osobowe niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy, rodzaj umowy oraz zakres obowiązków pracownika, albo
17.3 oświadczenie zatrudnionego pracownika zawierające imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy, rodzaj umowy, zakres obowiązków pracownika oraz podpis pracownika.
18. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane w punkcie 14 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w postanowieniach do umowy dział XXIII SWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane w punkcie 14 czynności.
19. Z tytułu niezatrudnienia osób na podstawie stosunku pracy oraz niezłożenia wymaganych dokumentów określonych w dziale IV pkt 17 SWZ Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 1000,00 zł za każdy taki przypadek.
20. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez nie czynności. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy.
21. Umowa może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda przedkładana Zamawiającemu umowa powinna zostać przeanalizowana przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami w/w ustawy.
22. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 868191,33 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 868191,33 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 868191,33 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Regionalne Centrum Korporacyjne w Białymstoku
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5250007738
7.3.3) Ulica: Aleja 1000-lecia Państwa Polskiego 6
7.3.4) Miejscowość: Białystok
7.3.5) Kod pocztowy: 15-111
7.3.6.) Województwo: podlaskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI S.A.
jakie przetargi wygrała firma
POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-08-14
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 868191,33 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 89 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z BIELSKA PODLASKIEGO
- Dostawa oleju napędowego (ON), benzyny bezołowiowej 95 oraz materiałów eksploatacyjnych dla potrzeb Gminy Bielsk Podlaski od 01 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
- OBSŁUGA PUNKTU SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH (PSZOK), ZNAJDUJĄCEGO SIĘ W BIELSKU PODLASKIM, PRZY UL. TOROWEJ 40 WRAZ Z TRANSPORTEM ODPADÓW DO MIEJSCA ZAGOSPODAROWANIA
- POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA UBEZPIECZENIE GMINY BIELSK PODLASKI
- SPRZĄTANIE I UTRZYMANIE TARGOWISKA MIEJSKIEGO PRZY UL. KRYNICZNEJ W BIELSKU PODLASKIM.
- Remont drogi powiatowej Nr 1599B - ul. Bielska w m. Brańsk
- USŁUGA W ZAKRESIE PRZYGOTOWYWANIA I WYDAWANIA POSIŁKÓW (PEŁEN OBIAD) DLA ŚWIADCZENIOBIORCÓW MOPS
więcej: przetargi w Bielsku Podlaskim »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew"
- Długoterminowy kredyt bankowy z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu
- Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 3 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów
- "Udzielenie kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Pałecznica w 2024 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów"
- Udzielenie gminie-miasto Grudziądz zobowiązania krótkoterm. w formie kredytu bądź pożyczki do wys. 60 milionów zł na zasadach odnawialnej linii kredytowej, na pokrycie przejściowego deficytu budżetu
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.