Ogłoszenie z dnia 2024-06-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00099691/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-02-09
- 2024/BZP 00217347/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-23
- 2024/BZP 00247668/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i remonty dróg na terenie Gminy Mniszków
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mniszków
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648126
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: mjr. Hubala 2B
1.5.2.) Miejscowość: Mniszków
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-341
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 44 756 15 22
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mniszkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mniszkow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c2b184a7-c732-11ee-bbfa-e29e26ebc6e11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i remonty dróg na terenie Gminy Mniszków2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c2b184a7-c732-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00355670
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00061666/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa i remonty dróg na terenie Gminy Mniszków
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00099691
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 5583062,64 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamawiający powierza Wykonawcy do wykonania, a Wykonawca przyjmuje do wykonania zadanie pn. „Przebudowa i remonty dróg na terenie Gminy Mniszków.”
2. Przedmiot umowy obejmuje następujące zadania:
Zadanie 1 Przebudowa i remont drogi powiatowej nr 3106E na odcinku Błogie Szlacheckie – Małe Końskie
Zadanie 2 Przebudowa drogi gminnej nr 107106E na odcinku Błogie Rządowe -Zarzęcin
Zadanie 3 Przebudowa drogi gminnej nr 107109E w miejscowości Strzelce
Zadanie 4 Remont drogi gminnej nr 107103E na odcinku Zajączków – Bukowiec nad Pilicą
Zakres robót, m.in.: - remont i przebudowa istniejących ciągów komunikacyjnych w istniejących pasach drogowych poprawiających parametry bezpieczeństwa oraz parametry techniczno - użytkowe, - poszerzenie jezdni do parametrów określonych w przepisach ustawy
o drogach publicznych w zależności od ich kategorii, - wykonanie nowych nawierzchni bitumicznych, -utwardzenie poboczy lub ciągów pieszo – jednych w pasach zabudowy wsi, - wykonanie systemów odwadniających drogi, - wymiana i wykonanie przepustów, odmulenie istniejących rowów, -przebudowa zjazdów,- wykonanie przejść dla pieszych zastosowaniem najnowszych rozwiązań w tym zakresie poprawiających bezpieczeństwo użytkowników drogi.
Szczegółowy zakres robót przewidzianych do wykonania zamówienia określony został
w zgłoszeniu robót, uproszczonej dokumentacji projektowej oraz w przedmiarach robót, stanowiących załączniki niniejszej specyfikacji.
W przypadku stwierdzenia braku danych lub różnic w dokumentacji projektowej
i przedmiarach robót Wykonawca powinien zgłosić się do Zamawiającego
o wyjaśnienie.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie na postawie art. 255 pkt. 6 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 1605 ze zm. ), ponieważ obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą ,uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowyw sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający wszczynając postępowanie dokonał opisu przedmiotu zamówienia z naruszeniem art 99 ust 1 ustawy Pzp. Powyższe stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie postępowania tj. po otwarciu ofert.
Nieusuwalne błędy Zamawiającego, polegają na wadliwym przygotowaniu opisu przedmiotu zamówienia - dokumentacji projektowej, do postępowania nie została załączona całość dokumentacji projektowej, o brakach w dokumentacji projektowej Zamawiający powziął wiadomość na etapie badania ofert, co w tym przypadku prowadzi do naruszenia zapisów art. 99 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.
Art. 99 ust. 1 ustawy Pzp nakłada na Zamawiającego obowiązek opisania przedmiotu zamówienia
w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględnienia wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty. Jeżeli więc, Zamawiający nie opisał przedmiotu zamówienia w ten sposób, to dokonanie wyboru oferty wiązałoby się z rażącym naruszeniem przepisów ustawy Pzp, a Zamawiający stwierdzając tę okoliczność, ma obowiązek unieważnienia postępowania.
W chwili obecnej tj. po otwarciu ofert, nie ma możliwości usunięcia wady postępowania polegającego na zmianie opisu przedmiotu zamówienia, w taki sposób, by doszło do zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 11 czerwca 2021 r. (sygn. akt KIO 1343/21) stanęła na następującym stanowisku: „Zgodnie z dość ugruntowanym orzecznictwem zbudowanym na gruncie art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.) niejasność lub nieprecyzyjność opisu przedmiotu zamówienia może stanowić podstawę unieważnienia postępowania (orzeczenie z dnia 25 września 2017 r. sygn. Akt KIO 1869/17 lub z dnia 4 sierpnia 2017 r. sygn. akt KIO 1507/17). Orzecznictwo w tym zakresie pozostaje aktualne także w obecnym stanie prawnym. Ponadto Izba uznała za własne stanowisko zamawiającego stwierdzające, że podstawą unieważnienia ewentualnej zawartej umowy mógłby być art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, gdyż zamówienie zostałoby udzielone z naruszeniem ustawy tj art. 16 pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Powyższe wynikałoby z nieprecyzyjnego opisu przedmiotu zamówienia.”
Reasumując Zamawiający stwierdził, że niniejsze postępowanie o udzielenia zamówienia publicznego zawiera wadę, której nie można usunąć, by doprowadzić do wyboru wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Konieczne jest zatem unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4472932,05 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5562548,57 PLN
INNE PRZETARGI MNISZKÓW
więcej: przetargi MNISZKÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa ul. Nałkowskiego w Wołominie i Kobyłce
- "Budowa i modernizacja infrastruktury drogowej na terenie Gminy Dobryszyce"
- Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 861 Bojanów-Kopki od m. Bojanów do m. Jeżowe (odcinkami) m. Sójkowa i Jata odcinek km od 10+150 do 11+000 (850 m)
- "Budowa boksów magazynowych do segregacji surowców wtórnych wraz z placami manewrowymi oraz budowa instalacji antyodorowej"
- Przebudowa ulic Wincentego Witosa, ks. Szczęsnego Starkiewicza, Zielonej, Ogrodowej oraz placu 1000-lecia Państwa Polskiego w Grzegorzewie
- Przebudowa ulicy Słonecznej w miejscowości Ruchna, etap II
więcej: Roboty w zakresie budowy dróg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.