eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DaszynaInstalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna



Ogłoszenie z dnia 2023-08-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DASZYNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611015885

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 34A

1.5.2.) Miejscowość: Daszyna

1.5.3.) Kod pocztowy: 99-107

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki

1.5.7.) Numer telefonu: 24 3571000

1.5.8.) Numer faksu: 24 3890400

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminadaszyna.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.daszyna.4bip.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f84d534a-25fb-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f84d534a-25fb-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00356767

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00092770/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie IV.1 Odnawialne źródła energii, Poddziałanie IV.1.2 Odnawialne źródła energii.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00316013

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PPI.271.5.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia stanowi zaprojektowanie, dostawa, montaż i uruchomienie 60 szt. instalacji fotowoltaicznych, w ramach projektu inwestycyjnego pn. „Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna”.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa oraz montaż i uruchomienie 60 kompletów fabrycznie nowych instalacji fotowoltaicznych na/w wybranych nieruchomościach/budynkach mieszkalnych, jednorodzinnych na terenie Gminy Daszyna o rozmiarze wskazanym w poniższym zestawieniu:
Moc instalacji (w kW) - 3,0 kW - 54 szt.;
2,0 kW - 6 szt.
2. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa PFU, który stanowi załącznik nr 10 do SWZ.
Wyceny poszczególnych instalacji PV należy dokonać na załączniku nr 1 do SWZ. Przy wyborze mocy paneli PV należy kierować się zasadą, że moc dobranej instalacji nie może być mniejsza, od mocy wskazanej w załączniku nr 1a (zasada zaokrąglania mocy w górę).
Dopuszcza się dobór ogniw fotowoltaicznych o mocy od 440W do 550W.
UWAGA: Przy kalkulacji ceny ofertowej należy bazować na dokumentach określających zakres przedmiotu zamówienia tj. Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz Programie Funkcjonalno-Użytkowym.
2.1. Zakres przedmiotu zamówienia - Zaprojektowanie, dostawa, montaż i uruchomienie 60 szt. instalacji fotowoltaicznych – obejmuje w szczególności:
1) przeprowadzenie wizji lokalnych oraz weryfikację aktualnych mocy przyłączeniowych i na ich podstawie wykonanie w 2 egz. wielobranżowej dokumentacji projektowej, dalej zwaną dokumentacją projektową, odrębnie dla każdej nieruchomości wymienionej w zestawieniu stanowiącym załącznik 1a do SWZ oraz w wersji elektronicznej na nośniku pendrive, zgodnie z przepisami i obowiązującymi Polskimi i Europejskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej oraz poprzedzonej uzgodnieniami z Zamawiającym (uzyskanie akceptacji inspektora nadzoru inwestorskiego, który reprezentować będzie Zamawiającego),
2) uzyskanie wszelkich wymaganych opinii, uzgodnień projektowych oraz decyzji, w zakresie wynikającym z przepisów, jeżeli odrębne przepisy obowiązek taki będą nakładać w tym uzgodnień z rzeczoznawcą ds. p. pożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej montażu instalacji urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej większej niż 6,5 kW (dotyczy sytuacji, w której przy uwzględnieniu istniejącej instalacji fotowoltaicznej, łączna moc zainstalowanych instalacji fotowoltaicznych - zamontowanej w ramach realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz istniejącej, w danej lokalizacji przekracza 6,5 kW),
3) uzyskanie wymaganych przepisami Prawa Budowlanego uzgodnień i pozwoleń na realizację projektu, jeżeli odrębne przepisy obowiązek taki będą nakładać, w szczególności uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę w zakresie przedmiotu zamówienia i/lub zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę (brak sprzeciwu organu architektoniczno-urbanistycznego), jeżeli z odrębnych przepisów wynika konieczność ich uzyskania,
4) szczegółowe określenie w dokumentacji projektowej sposobu montażu instalacji PV z uwzględnieniem obowiązujących norm i standardów technicznych oraz uwzględnieniem warunków technicznych w miejscu montażu,
5) wykonanie dostawy, montażu oraz uruchomienie 60 szt. instalacji fotowoltaicznych, zgodnie z zatwierdzoną listą lokalizacji montażu instalacji fotowoltaicznych dołączoną do zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo-finansowego, w oparciu o opracowaną i zatwierdzoną dokumentację projektową,
6) integrację instalacji fotowoltaicznej z istniejącą instalacją elektryczną,
7) montaż falowników umożliwiających w sposób bezprzewodowy (WiFi) lub LAN na przesyłanie informacji dotyczących parametrów pracy instalacji fotowoltaicznej, przede wszystkim produkcji energii elektrycznej, tak aby Zamawiający miał możliwość przygotowania raportów z produkcji energii przez źródło wytwórcze. Aplikacja monitorująca dostępna na telefon/komputer, przedstawiająca podstawowe parametry pracy:
a) Uzyski instalacji dzienne, miesięczne, roczne;
b) Możliwość podglądu produkcji energii z poszczególnych dni;
c) Możliwość wygenerowania produkcji energii z zadanego okresu z instalacji PV do pliku;
d) Możliwość wygenerowania całkowitej produkcji energii z zadanego okresu wszystkich instalacji podłączonych do danego konta;
e) Parametry inwertera w tym moc, napięcie, prąd – strona DC/AC z możliwością przedstawienia danych na wykresie;
f) Zapisywanie błędów inwertera;
g) Możliwość utworzenia konta „Administratora” pozwalającego Wykonawcy/Inwestorowi na podgląd wszystkich zamontowanych instalacji fotowoltaicznych.
8) wykonanie niezbędnych robót towarzyszących w tym m.in. rozbiórki i odtworzenia nawierzchni, wykonanie robót ziemnych, odtworzenie terenu do stanu pierwotnego oraz pozostałych prac instalacyjnych, budowlanych i montażowych niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy oraz prawidłowego funkcjonowania instalacji fotowoltaicznych,
9) wykonania/zamurowania otworów montażowych w celu wprowadzenia urządzeń,
10) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej obiektów w przypadku, gdy na podstawie odrębnych przepisów będzie konieczność jej uzyskania do prawidłowo przeprowadzonego odbioru końcowego przedmiotu umowy,
11) sprawowanie nadzoru autorskiego,
12) przygotowanie i przekazanie użytkownikom końcowym instrukcji korzystania z zamontowanych instalacji (zawierające m.in. zalecenia bieżącej konserwacji) oraz uzyskanie pisemnego oświadczenia o otrzymaniu instrukcji przez użytkownika, które należy dołączyć do dokumentacji powykonawczej,
13) przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników montowanych instalacji w zakresie sposobu ich użytkowania oraz przygotowanie i przekazanie w wersji papierowej instrukcji obsługi i eksploatacji, sporządzenie protokołu z przeprowadzonego szkolenia oraz uzyskanie pisemnego oświadczenia użytkownika o dokonanym szkoleniu, które należy dołączyć do dokumentacji powykonawczej,
14) opracowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej w 2 egz. w wersji papierowej, elektronicznej (PDF i edytowalnej) na nośniku pendrive dla każdej instalacji fotowoltaicznej.
15) Wykonawca zobowiązany jest do dopełnienia, w imieniu Zamawiającego, wszelkich wymogów prawnych upoważniających do rozpoczęcia robót, zgodnie z odnośnymi przepisami prawa obowiązującymi w dacie podejmowania poszczególnych czynności prawnych.
16) Wykonawca jest zobowiązany wykonać Przedmiot niniejszej umowy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami i uzgodnieniami branżowymi, przy dołożeniu należytej staranności, wymaganej w stosunkach danego rodzaju od podmiotów zawodowo wykonujących prace objęte zakresem Przedmiotu niniejszej umowy.
17) Wykonawca po wykonaniu dostawy i zakończeniu robót zobowiązany jest do trwałego uszczelnienia wszystkich przejść instalacji przez przegrody budowlane oraz przywrócenia pomieszczeń i terenu do stanu pierwotnego, w każdej lokalizacji, w tym do odtworzenia wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku montażu instalacji fotowoltaicznej w ramach wynagrodzenia za całość przedmiotu umowy oraz uzyskania od użytkownika pisemnego protokołu potwierdzającego powyższe.
18) Wykonawca zobowiązany jest do pomocy przy przeprowadzeniu pełnej procedury wymaganej dla podłączenia i uruchomienia instalacji, w tym przygotowania i przekazania użytkownikom wymaganych dokumentów dla montażu liczników dwukierunkowych oraz zgłoszenia przyłączenia instalacji fotowoltaicznej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego, w terminie do 30.11.2023 r., o czym Wykonawca zobowiązany jest poinformować na piśmie Zamawiającego.
19) Wykonawca zobowiązany jest dla każdej instalacji fotowoltaicznej o mocy powyżej 6,5 kW do przedłożenia pełnej dokumentacji do złożenia zawiadomienia Państwowej Straży Pożarnej
o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania. Obowiązek Wykonawcy, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dotyczy sytuacji, w której przy uwzględnieniu istniejącej instalacji fotowoltaicznej, łączna moc zainstalowanych instalacji fotowoltaicznych (zamontowanej w ramach realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz istniejącej) w danej lokalizacji przekracza 6,5 kW.
20) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzgadniania opracowań projektowych i uzyskiwania akceptacji Zamawiającego oraz do przedłożenia Zamawiającemu opracowanej dokumentacji projektowej do zatwierdzenia. Brak konsultacji i uzgodnień przyjętych rozwiązań w dokumentacji projektowej uprawnia Zamawiającego do żądania wprowadzenia zmian w dokumentacji na każdym etapie realizowanej inwestycji na ryzyko i koszt Wykonawcy.
21) Wszystkie oferowane urządzenia (m.in. panele fotowoltaiczne, inwertery i inne urządzenia) powinny być́ fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż̇ 10 miesięcy przed datą dostawy do Zamawiającego.
22) Zamawiający dopuszcza zmianę lokalizacji dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej w porównaniu z zestawieniem lokalizacji określonym w załączniku nr 1a do SWZ, w przypadku, gdy użytkownik danej instalacji fotowoltaicznej zrezygnuje z montażu, a montaż będzie możliwy u innej osoby.
23) Wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z Harmonogramem rzeczowo - finansowym - zgodnie z SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

44112410-5 - Konstrukcje dachowe

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45312310-3 - Ochrona odgromowa

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

31712331-9 - Fotoogniwa

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45262120-8 - Wznoszenie rusztowań

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych

09331100-9 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) zwana dalej Pzp. Gmina Daszyna unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, w związku z tym, że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Uzasadnienie
Zgodnie z art. 255 pkt. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Oferta z najniższą ceną - Oferta Nr 3: PRO ECO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ , 81-525 Gdynia, al. Zwycięstwa 245 lokal 7, cena 852.331,20 PLN.
Kwota przeznaczona przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia: 837.986,40 zł brutto.
W świetle powyższego uznajemy za konieczne unieważnienie postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 852331,20 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1076641,76 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.