Ogłoszenie z dnia 2022-09-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00327974/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-08-31
- 2022/BZP 00346167/01 - Modyfikacja z dnia 2022-09-13
- 2022/BZP 00361578/01 - Modyfikacja z dnia 2022-09-23
- 2023/BZP 00012161/01 - Wynik z dnia 2023-01-05
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa Centrum Integracji Społecznej w miejscowości Kruszyn” wraz z realizacją zadania „Wyposażenie wraz z zagospodarowaniem terenu Centrum Integracji Społecznej w miejscowości Kruszyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Włocławek
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866904
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Królewiecka 7
1.4.2.) Miejscowość: Włocławek
1.4.3.) Kod pocztowy: 87-800
1.4.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.4.7.) Numer telefonu: +48 54 230 53 55
1.4.8.) Numer faksu: +48 54 230 53 53
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@gmina.wloclawek.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: gmina.wloclawek.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00357982
2.2.) Data ogłoszenia: 2022-09-21
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00327974/01
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.3.10. Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert (Część 1) Przed zmianą:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Po zmianie:
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.3.10. Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert (Część 2) Przed zmianą:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Po zmianie:
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1) Przed zmianą:
1.Budowa Centrum Integracji Społecznej w miejscowości Kruszyn” wraz z realizacją zadania „Wyposażenie wraz z zagospodarowaniem terenu Centrum Integracji Społecznej w miejscowości Kruszyn obejmuje:
1) rozbiórkę budynków istniejących na nieruchomościach oznaczonych jako działki numerami ewidencyjny-mi 61/8, 61/10 i 62/3 – termin rozbiórki budynków do uzgodnienia z Zamawiającym;
2) budowę budynku jednokondygnacyjnego, niepodpiwniczonego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną ( wewnętrznymi instalacjami), źródło ciepła –powietrzna pompy ciepła, na nieruchomościach oznaczonych numerami ewidencyjnymi jako działki 61/6, 61/8, 61/10, 62/3 i 63 położonych w miejscowości Kruszyn (obręb ewidencyjny 0012 Kruszyn). Obiekt będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych ruchowo bezpośrednio z poziomu terenu przyległego do budynku. W budynku znajdować się będzie toaleta przystosowana do użytku przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Budynek po wybudowany będzie przeznaczony na ośrodek kulturalny dla mieszkańców Kruszyna i okolic. W budynku zlokalizowana będzie również siedziba Ochotniczej Straży Pożarnej. Obiekt będzie dostępny dla klientów korzystających z oferowanych przez obiekt usług w tym dla osób niepełnosprawnych z niepełno sprawnościami ruchowymi;
3) zagospodarowanie terenu wokół budynku – wycięcie 13 drzew z nieruchomości oznaczonej ewidencyjnie nr 61/10 i dokonanie nowych nasadzeń (26 drzew), zgodnie z decyzją Starosty Włocławskiego Nr ROL.613.2.15.2022z dnia 18 marca 2022 r., budowę ciągów komunikacji pieszej i jezdnej, wykonanie 17 stanowisk postojowych z ażurowych krat z tworzywa sztucznego oraz 2 stanowisk postojowych dla osób niepełnosprawnych, wykonanych z kostki betonowej, nasadzenie krzewów i wykonanie trawników;
4) wyposażenie obiektu m.in w scenę wraz oświetleniem i nagłośnieniem, w sprzęt multimedialny, wyposażenie sali kinowej w ekran i krzesła, wyposażenie studia nagrań wraz z reżyserką, a także dostawę sprzętu sanitarnego. Opis przedmiotu zamówienia dotyczącego wyposażenia zawiera załącznik nr 1 i załącznik nr 11 do SWZ.
2.Zamawiający zastrzega, że Wykonawca/cy, którzy złożą ofertę na Część I nie mogą złożyć oferty na Część II oraz, którzy złożą ofertę na Część II nie mogą złożyć oferty na Część I.
3. Zamawiający informuje, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 9 do SWZ oraz Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 10 do niniejszej SWZ.
4. Rękojmia i gwarancja:
Zamawiający wymaga od Wykonawcy, że odpowiedzialność za wady przedmiotu zamówienia zostanie rozszerzona poprzez udzielenie gwarancji i rękojmi. Zamawiający wymaga minimum 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot umowy (licząc od podpisania protokołu końcowego odbioru robót). Termin gwarancji i rękojmi dla wykonania przedmiotu zamówienia jest w przedmiotowym postępowaniu kryterium oceny ofert – Wykonawca zobowiązany jest do zaoferowania odpowiedniego terminu poprzez wpisanie go w Formularz ofertowy.
5. Rozwiązania równoważne
1) Jeśli w dokumentacji projektowej oraz na rysunkach zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5P.z.p., Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach, tj. w szczególności: wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia został opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawcę materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji, pod warunkiem, że nie obniżą one określonych w dokumentacji standardów. Będą posiadały wymagane odpowiednie atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewnią wykonanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ. Wskazanie w dokumentacji projektowej przykładowych znaków towarowych patentów lub pochodzenia, norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych ma na celu doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego. Wszystkie znaki towarowe, patenty lub świadectwa pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu a także normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, wskazane w dokumentacji technicznej należy traktować wyłącznie jako przykładowe, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń równoważnych tj. o parametrach funkcjonalnych nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Wszystkie przewidziane w dokumentacji przetargowej parametry i wymogi techniczne przykładowych materiałów, urządzeń są parametrami minimalnymi chyba, że zapis mówi inaczej. Do wszystkich znaków towarowych, patentów lub świadectw pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu a także norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych wskazanych w dokumentacji projektowej dopisuje się wyrazy "lub równoważne". W dokumentacji projektowej opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm i oferowane świadczenie nie musi być zgodne z wymaganymi normami, ale wykonawca jest zobowiązany udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Opis przedmiotu zamówienia został skonstruowany poprzez określenie wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, a więc zgodnie z art. 101 ust. 5 i ust. 6 ustawy Pzp, Wykonawca może powołać się na zgodność oferowanych świadczeń ze stosownymi normami, jeżeli dotyczą one wymagań w zakresie wydajności lub funkcjonalności określonych przez zamawiającego. W takiej sytuacji, wykonawca wykazuje że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.
2)Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, w tym materiały, urządzenia i inne elementy, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych rozwiązań równoważnych (np. materiałów, urządzeń oraz innych elementów równoważnych) i wykazać ich równoważność w stosunku do rozwiązań (np. materiału, urządzenia i innego elementu) opisanych
w dokumentacji technicznej, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji w dokumentacji technicznej, których dotyczy.
Opis musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich właściwości funkcjonalnych, jakościowych i parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowane przez niego rozwiązania (np. materiały, urządzenia i inne elementy) są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. Zastosowanie rozwiązań równoważnych należy zasygnalizować w ofercie, niezależnie od tego, czy zamawiający żąda przedłożenia przez wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych równoważnych materiałów lub urządzeń lub rozwiązań, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty i wykonania przedmiotu zamówienia ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji technicznej; w związku z tym Wykonawca jest zobowiązany zastosować do wykonania zamówienia materiały lub urządzenia lub rozwiązania zaproponowane w dokumentacji technicznej.
6. Wymagania w zakresie zatrudniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy. Zamawiający na podstawie art. 95 ust.1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r., poz. 1510 ze zm.), osób , które w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia wykonywać będą czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie koniecznym do wykonania m. in. robót ziemnych, robót ogólnobudowlanych, prac rozbiórkowych, prac instalacyjnych, prac wykończeniowych i porządkowych, z wyłączeniem czynności wykonywanych przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, takich jak: kierowanie robotami budowlanymi, zarządzanie budową, obsługa budowy, dokumentowanie przebiegu budowy, organizowanie pracy na budowie, nadzór nad realizacją robót budowlanych, oraz z wyłączeniem czynności związanych z obsługą budowy, takich jak: obsługa geodezyjna, obsługa administracyjna. Uprawnienia Zamawiającego i obowiązki Wykonawcv w tym zakresie zostały wskazane umowy stanowiących załącznik nr 8 do SIWZ.
7. Zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
1) Realizując zadania publiczne objęte niniejszym zmówieniem Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej, osobom ze szczególnymi potrzebami, co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020 poz. 1062). Minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami obejmują:
a) w zakresie dostępności architektonicznej: c.d SWZ
Po zmianie:
1.Budowa Centrum Integracji Społecznej w miejscowości Kruszyn” wraz z realizacją zadania „Wyposażenie wraz z zagospodarowaniem terenu Centrum Integracji Społecznej w miejscowości Kruszyn obejmuje:
1) rozbiórkę budynków istniejących na nieruchomościach oznaczonych jako działki numerami ewidencyjny-mi 61/8, 61/10 i 62/3 – termin rozbiórki budynków do uzgodnienia z Zamawiającym;
2) budowę budynku jednokondygnacyjnego, niepodpiwniczonego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną ( wewnętrznymi instalacjami), źródło ciepła –powietrzna pompy ciepła, na nieruchomościach oznaczonych numerami ewidencyjnymi jako działki 61/6, 61/8, 61/10, 62/3 i 63 położonych w miejscowości Kruszyn (obręb ewidencyjny 0012 Kruszyn). Obiekt będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych ruchowo bezpośrednio z poziomu terenu przyległego do budynku. W budynku znajdować się będzie toaleta przystosowana do użytku przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Budynek po wybudowany będzie przeznaczony na ośrodek kulturalny dla mieszkańców Kruszyna i okolic. W budynku zlokalizowana będzie również siedziba Ochotniczej Straży Pożarnej. Obiekt będzie dostępny dla klientów korzystających z oferowanych przez obiekt usług w tym dla osób niepełnosprawnych z niepełno sprawnościami ruchowymi;
3) zagospodarowanie terenu wokół budynku – wycięcie 13 drzew z nieruchomości oznaczonej ewidencyjnie nr 61/10 i dokonanie nowych nasadzeń (26 drzew), zgodnie z decyzją Starosty Włocławskiego Nr ROL.613.2.15.2022z dnia 18 marca 2022 r., budowę ciągów komunikacji pieszej i jezdnej, wykonanie 17 stanowisk postojowych z ażurowych krat z tworzywa sztucznego oraz 2 stanowisk postojowych dla osób niepełnosprawnych, wykonanych z kostki betonowej, nasadzenie krzewów i wykonanie trawników;
4) wyposażenie obiektu m.in w scenę wraz oświetleniem i nagłośnieniem, w sprzęt multimedialny, wyposażenie sali kinowej w ekran i krzesła, wyposażenie studia nagrań wraz z reżyserką, a także dostawę sprzętu sanitarnego. Opis przedmiotu zamówienia dotyczącego wyposażenia zawiera załącznik nr 1 i załącznik nr 11 do SWZ.
2.Zamawiający zastrzega, że Wykonawca/cy, którzy złożą ofertę na Część I nie mogą złożyć oferty na Część II oraz, którzy złożą ofertę na Część II nie mogą złożyć oferty na Część I.
3. Zamawiający informuje, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 9 do SWZ oraz Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 10 do niniejszej SWZ.
4. Rękojmia i gwarancja:
Zamawiający wymaga od Wykonawcy, że odpowiedzialność za wady przedmiotu zamówienia zostanie rozszerzona poprzez udzielenie gwarancji i rękojmi. Zamawiający wymaga minimum 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot umowy (licząc od podpisania protokołu końcowego odbioru robót). Termin gwarancji i rękojmi dla wykonania przedmiotu zamówienia jest w przedmiotowym postępowaniu kryterium oceny ofert – Wykonawca zobowiązany jest do zaoferowania odpowiedniego terminu poprzez wpisanie go w Formularz ofertowy.
5. Rozwiązania równoważne
1) Jeśli w dokumentacji projektowej oraz na rysunkach zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5P.z.p., Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach, tj. w szczególności: wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia został opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawcę materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji, pod warunkiem, że nie obniżą one określonych w dokumentacji standardów. Będą posiadały wymagane odpowiednie atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewnią wykonanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ. Wskazanie w dokumentacji projektowej przykładowych znaków towarowych patentów lub pochodzenia, norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych ma na celu doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego. Wszystkie znaki towarowe, patenty lub świadectwa pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu a także normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, wskazane w dokumentacji technicznej należy traktować wyłącznie jako przykładowe, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń równoważnych tj. o parametrach funkcjonalnych nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Wszystkie przewidziane w dokumentacji przetargowej parametry i wymogi techniczne przykładowych materiałów, urządzeń są parametrami minimalnymi chyba, że zapis mówi inaczej. Do wszystkich znaków towarowych, patentów lub świadectw pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu a także norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych wskazanych w dokumentacji projektowej dopisuje się wyrazy "lub równoważne". W dokumentacji projektowej opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm i oferowane świadczenie nie musi być zgodne z wymaganymi normami, ale wykonawca jest zobowiązany udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Opis przedmiotu zamówienia został skonstruowany poprzez określenie wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, a więc zgodnie z art. 101 ust. 5 i ust. 6 ustawy Pzp, Wykonawca może powołać się na zgodność oferowanych świadczeń ze stosownymi normami, jeżeli dotyczą one wymagań w zakresie wydajności lub funkcjonalności określonych przez zamawiającego. W takiej sytuacji, wykonawca wykazuje że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.
2)Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, w tym materiały, urządzenia i inne elementy, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych rozwiązań równoważnych (np. materiałów, urządzeń oraz innych elementów równoważnych) i wykazać ich równoważność w stosunku do rozwiązań (np. materiału, urządzenia i innego elementu) opisanych
w dokumentacji technicznej, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji w dokumentacji technicznej, których dotyczy.
Opis musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich właściwości funkcjonalnych, jakościowych i parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowane przez niego rozwiązania (np. materiały, urządzenia i inne elementy) są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. Zastosowanie rozwiązań równoważnych należy zasygnalizować w ofercie, niezależnie od tego, czy zamawiający żąda przedłożenia przez wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych równoważnych materiałów lub urządzeń lub rozwiązań, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty i wykonania przedmiotu zamówienia ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji technicznej; w związku z tym Wykonawca jest zobowiązany zastosować do wykonania zamówienia materiały lub urządzenia lub rozwiązania zaproponowane w dokumentacji technicznej.
6. Wymagania w zakresie zatrudniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy. Zamawiający na podstawie art. 95 ust.1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r., poz. 1510 ze zm.), osób , które w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia wykonywać będą czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie koniecznym do wykonania m. in. robót ziemnych, robót ogólnobudowlanych, prac rozbiórkowych, prac instalacyjnych, prac wykończeniowych i porządkowych, z wyłączeniem czynności wykonywanych przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, takich jak: kierowanie robotami budowlanymi, zarządzanie budową, obsługa budowy, dokumentowanie przebiegu budowy, organizowanie pracy na budowie, nadzór nad realizacją robót budowlanych, oraz z wyłączeniem czynności związanych z obsługą budowy, takich jak: obsługa geodezyjna, obsługa administracyjna. Uprawnienia Zamawiającego i obowiązki Wykonawcv w tym zakresie zostały wskazane umowy stanowiących załącznik nr 8 do SIWZ.
7. Aspekt społeczny - Zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
1) Realizując zadania publiczne objęte niniejszym zmówieniem Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej, osobom ze szczególnymi potrzebami, co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020 poz. 1062). Minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami obejmują:
a) w zakresie dostępności architektonicznej: c.d SWZ
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający stawia szczegółowy warunek w tym zakresie w ten sposób, że wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu jeżeli:
Część I:
a) wykaże, tj. należyte wykonanie/zakończenie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie budynków wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o łącznej wartości robót minimum 7 000 000,00 zł brutto ( siedem milionów złotych 00/100);
b) skieruje do wykonania zamówienia minimum:
• 1 osobę (kierownik budowy), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z uwzględnieniem uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z co najmniej 5-letnim doświadczeniem na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót;
• 1 osobę kierownik robót posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z uwzględnieniem uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z co najmniej 5-letnim doświadczeniem na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót;
• 1 osobę (kierownik robót branży elektrycznej), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z uwzględnieniem uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z co najmniej 3-letnim doświadczeniem w branży na stanowisku kierownika robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia powyższych funkcji przez jedną osobę w ramach posiadanych przez nią uprawnień.
Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający stawia szczegółowy warunek w tym zakresie w ten sposób, że wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu jeżeli:
Część I:
a) wykaże, tj. należyte wykonanie/zakończenie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie i modernizacji obiektu kubaturowego ( obiekt kubaturowy: budynek, któremu można przypisać parametr objętości wyrażony w metrach sześciennych), o wartości nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł brutto (słownie: cztery miliony złotych 00/100) każda z nich, albo minimum 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie i modernizacji obiektu kubaturowego (obiekt kubaturowy: budynek, któremu można przypisać parametr objętości wyrażony w metrach sześciennych), o wartości nie mniejszej niż 7 000 000,00 zł brutto (siedem milionów złotych 00/100);
b) skieruje do wykonania zamówienia minimum:
• 1 osobę (kierownik budowy), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z uwzględnieniem uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z co najmniej 5-letnim doświadczeniem na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót;
• 1 osobę kierownik robót posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z uwzględnieniem uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z co najmniej 3-letnim doświadczeniem na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót;
• 1 osobę (kierownik robót branży elektrycznej), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacjii urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z uwzględnieniem uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z co najmniej 3-letnim doświadczeniem w branży na stanowisku kierownika robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia powyższych funkcji przez jedną osobę w ramach posiadanych przez nią uprawnień.
Zamawiający wymaga ponadto, aby osoby sprawujące opisane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie muszą także w okresie realizacji zamówienia należeć do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadali ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywanych funkcji/specjalności.
Część II
a) skieruje do wykonania zamówienia minimum:
• 1 osobę do pełnienia funkcji Koordynatora – Inspektor Nadzoru (Inżynier Kontraktu) robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
• 1 osobę do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
• 1 osobę do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru robót elektrycznych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia powyższych funkcji przez jedną osobę w ramach posiadanych przez nią uprawnień.
Zamawiający wymaga ponadto, aby osoby sprawujące opisane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie muszą także w okresie realizacji zamówienia należeć do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadali ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywanych funkcji/specjalności.
Osoby wymienione powyżej powinny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych(Dz. U. z 2014 r. poz. 768 ze zm.) albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, w zakresie, którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020r., poz. 220).
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu dla Część II:
a) skieruje do wykonania zamówienia minimum:
• 1 osobę do pełnienia funkcji Koordynatora – Inspektor Nadzoru (Inżynier Kontraktu) robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
• 1 osobę do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
• 1 osobę do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru robót elektrycznych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia powyższych funkcji przez jedną osobę w ramach posiadanych przez nią uprawnień.
Zamawiający wymaga ponadto, aby osoby sprawujące opisane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie muszą także w okresie realizacji zamówienia należeć do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadali ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywanych funkcji/specjalności. Osoby wymienione powyżej powinny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 768 ze zm.) albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, w zakresie, którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020r., poz. 220).
Po zmianie:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych (tylko dla Części I) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność – załącznik nr 6 do SWZ;
2) wykaz osób (odpowiednio dla każdej z Części), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami poszczególnych branż – załącznik nr 7 do SWZ załącznik nr 7a do SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
1. Wadium - Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, to jest do dnia 27 września 2022 r. do godz. 09:00 w wysokości
- Część I: 100.000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy 00/1000);
- Część II: Zamawiający w tej Części nie wymaga wniesienia wadium;
i utrzymania go nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w Kujawsko- Dobrzyńskim Banku Spółdzielczym - numer rachunku 79 9550 0003 2001 0070 0711 0018 z dopiskiem
w przelewie: „Wadium w postępowaniu RBRiGK.271.2.28.2022 pn.: Budowa Centrum Integracji Społecznej w miejscowości Kruszyn wraz z realizacją zadania „Wyposażenie wraz z zagospodarowaniem terenu Centrum Integracji Społecznej w miejscowości Kruszyn” Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 ppkt.2.2-2.4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty.
Po zmianie:
1. Wadium - Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, to jest do dnia 30 września 2022 r. do godz. 09:00 w wysokości
- Część I: 100.000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy 00/1000);
- Część II: Zamawiający w tej Części nie wymaga wniesienia wadium;
i utrzymania go nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w Kujawsko- Dobrzyńskim Banku Spółdzielczym - numer rachunku 79 9550 0003 2001 0070 0711 0018 z dopiskiem
w przelewie: „Wadium w postępowaniu RBRiGK.271.2.28.2022 pn.: Budowa Centrum Integracji Społecznej w miejscowości Kruszyn wraz z realizacją zadania „Wyposażenie wraz z zagospodarowaniem terenu Centrum Integracji Społecznej w miejscowości Kruszyn” Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 ppkt.2.2-2.4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2022-09-27 09:00
Po zmianie:
2022-09-30 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2022-09-27 09:15
Po zmianie:
2022-09-30 09:15
INNE PRZETARGI Z WŁOCŁAWKA
- Przebudowa i rozbudowa budynku Brzeska 15
- Rekonstrukcja przepustu pod ul. Lisek we Włocławku
- "Rozwój cyfryzacji i cyberbezpieczeństwa Starostwa Powiatowego we Włocławku" w ramach projektu grantowego "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Przygotowanie i dostawa całodziennych posiłków dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej przy ul. Stefana Żeromskiego 28a we Włocławku
- Przebudowa sygnalizacji świetlnej na Placu Wolności - wykonanie sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu Plac Wolności na ul. P.O.W
- Budowa dróg na terenach inwestycyjnych przy ulicy Papieżka
więcej: przetargi w Włocławku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie infrastruktury targowej Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Lubaniu Etap I
- Przebudowa segmentów F i G budynku głównego Szkoły Policji w Pile
- Wyprofilowanie i ulepszenie nawierzchni poprzez wykonanie związanej warstwy bitumicznej na drogach gminnych w Gminie Świlcza w 2024 r.
- Wykonanie prac budowlano-konserwatorskich ogrodzenia zabytkowego budynku Willa Konary w Rabce-Zdroju - II postępowanie
- Remont nawierzchni drogi asfaltowej na terenie administrowanym przez Zamawiającego.
- Przebudowa i nadbudowa zbiornika wody czystej na Stacji Uzdatniania Wody na terenie działki nr ew. 85/39 w m. Kozery Nowe gm. Grodzisk Mazowiecki
więcej: Różne siedziska i krzesła »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.