Ogłoszenie z dnia 2023-08-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Zakup i dostawa narzędzi, elektronarzędzi oraz mierników dla działu utrzymania tunelu w Świnoujściu”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Świnoujście-
1.3.) Oddział zamawiającego: Zarząd Dróg Miejskich w Świnoujściu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 520894880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wybrzeże Władysława IV 12
1.5.2.) Miejscowość: Świnoujście
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-600
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dut@zdm.swi.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdm.swi.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-60d00917-2218-11ee-a60c-9ec5599dddc11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup i dostawa narzędzi, elektronarzędzi oraz mierników dla działu utrzymania tunelu w Świnoujściu”.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-60d00917-2218-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00359211
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00153707/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.5 Wyposażenie i narzędzia dla elektryków
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zamawiający uprzednio unieważnił dwa postępowania prowadzone w trybie konkurencyjnym,których przedmiotem była dostawa narzędzi. 30.06.2023 r.nastąpiło otwarcie tunelu.Narzędzia stanowią niezbędne wyposażenie do prawidłowej eksploatacji tunelu.Już od pierwszych dni wystąpiły potrzeby związane z wykonaniem prac serwisowych oraz konserwacyjnych w tym urządzeniach elektrycznych i technicznych.Urządzanie budynku, centrum obsługi,montażu urządzeń i wyposażenia wymagały użycia narzędzi. Narzędzia i przyrządy są niezbędne do stałej weryfikacji sprawności urządzeń i systemów.Ich brak mógł doprowadzić do niepowetowanej szkody.Gdyby nastąpiło wyłączenie oświetlenia, energii elektrycznej,sygnalizacji dźwiękowej mogłoby dojść do wypadków i kolizji.Konieczność zamknięcia tunelu spowodowałaby szkody finansowe.Zachodziła natychmiastowa konieczność zapewnienia prawidłowego bieżącego funkcjonowania zamawiającego, w zakresie pełnionych przez niego funkcji publicznych w celu bezpiecznego utrzymania tunelu
3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-2e415601-fe3c-11ed-9355-06954b8c6cb9
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP/WR/03/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 168513,82 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zakup i dostawa narzędzi, elektronarzędzi oraz mierników dla działu utrzymania tunelu w Świnoujściu”.
4.5.3.) Główny kod CPV: 42652000-1 - Ręczne narzędzia elektromechaniczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
44511000-5 - Narzędzia ręczne
38552000-9 - Mierniki elektroniczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Technic Solutions s.c.
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Artur Klebanowski Technic Solutions, Kordian Walczak Technic Solutions, Krzysztof Bogdanowicz Technic Solutions
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6692565482
7.3.3) Ulica: ul. Szczecińska 47
7.3.4) Miejscowość: Koszalin
7.3.5) Kod pocztowy: 75-135
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 200741,54 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zamówienia z wolnej ręki można udzielić, gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 5 Pzp.
Przesłanki określone w ww. przepisie wystąpiły łącznie. Po pierwsze doszło do zaistnienia wyjątkowej sytuacji niewynikłej z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której zamawiający nie mógł przewidzieć. Niemożność przewidzenia określonego zdarzenia określana jest generalnie jako nikłe prawdopodobieństwo wystąpienia konkretnej sytuacji. Zamawiający wszczął dwa postępowania konkurencyjne w celu wyboru dostawcy narzędzi jednakże oba postępowania zakończyły się unieważnieniem. Sytuacja dwukrotnego unieważnienia nie jest typową sytuacją. Zamawiający miał wszelkie podstawy przypuszczać, iż dokona wyboru wykonawcy do czasu otwarcia tunelu. Zamawiający przygotował z należytą starannością i prawidłowo przeprowadził oba postępowania, w związku z tym sytuacja ta nie była spowodowana działaniem lub zaniechaniem zamawiającego. W doktrynie wskazuje się: „Charakter niemożliwy do przewidzenia będzie miała również konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia będąca rezultatem przeciągającego się bez winy zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego” (tak: M. Stachowiak [w:] W. Dzierżanowski, Ł. Jaźwiński, J. Jerzykowski, M. Kittel, M. Stachowiak, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Warszawa 2021, art. 214). Nie może zniknąć z pola widzenia fakt, iż otwarcie tunelu finalnie nastąpiło znacznie wcześniej, co za tym idzie znacząco skróciło to okres dostępny dla Zamawiającego na podjęcie kolejnych działań zakupowych. Zamawiający w tym wypadku, że nie mógł poświęcić czasu na kolejne działania proceduralne, gdyż czas ten był kluczowy dla realizacji zamierzonego działania. Przedmiot dostawy jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania strategicznego obiektu jakim jest tunel w Świnoujściu a zamówienie z wolnej ręki zmierza do likwidacji skutków sytuacji awaryjnych oraz ma przeciwdziałać i zapobiec powstaniu znacznej szkody. W orzecznictwie wskazuje się, iż sama konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia nie musi być powiązana wyłącznie z wydarzeniami nadzwyczajnymi, może odnosić się też do zapewnienia bieżącego funkcjonowania zamawiającego, zwłaszcza w zakresie pełnionych przez niego funkcji publicznych, w tym przypadku utrzymania tunelu, zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu. Zgodnie z orzeczeniem KIO "Tryb zamówienia z wolnej ręki znajduje zastosowanie w sytuacjach wymagających szczególnie szybkiej reakcji w celu ochrony interesu, który może doznać uszczerbku w przypadku zbyt długiego oczekiwania na udzielenie zamówienia publicznego" (wyr. KIO z 18.10.2021 r., KIO 2685/21). Ww. przesłanki zachodziły w stosunku do całości przedmiotu zamówienia, gdyż nie dało się z niego wyodrębnić jedynie części narzędzi, wszystkie bowiem są niezbędne i mają na celu zapobiegnięcie negatywnym skutkom i powstaniu szkody.
Zgodnie ze stanowiskiem UZP dla zastosowania art. 214 ust. 1 pkt 5 p.z.p. konieczne jest m.in. wystąpienie wyjątkowej sytuacji i natychmiastowej potrzeby wykonania zamówienia, przez którą należy rozumieć konieczność ochrony jakiegoś interesu, który może doznać uszczerbku w przypadku zbyt długiego oczekiwania na realizację zamówienia. Przykładem takim może być ochrona zdrowia i ratowanie życia ludzkiego. W przedmiotowym postępowaniu zamówienie z wolnej ręki ma zapobiegać zagrożeniu życia lub zdrowia ludzkiego, gdyż przedmiot zamówienia jest niezbędny do bezpiecznego utrzymania tunelu w Świnoujściu oraz nie ma możliwości zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
INNE PRZETARGI Z ŚWINOUJŚCIA
- Dostawa Energii Elektrycznej do Centrum Rehabilitacji Rolników KRUS "Sasanka" w Świnoujściu" na lata 2025-2026
- Opracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla Gminy Miasto Świnoujście
- Kompleksowe świadczenie usług ratownictwa wodnego w 2025 r. w obiekcie Ośrodka Sportu i Rekreacji "Wyspiarz" - Pływalni "Uznam Arena" w Świnoujściu ul. Grodzka 5
więcej: przetargi w Świnoujściu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawy do siedziby Zamawiającego w projekcie "Agroturystyka z Witosem"
- Dostawa urządzeń do prowadzenia zajęć dydaktycznych dla Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka i Rolnictwie (...) w ramach przedsięwzięcia "Dydaktyczna inicjatywa doskonałości"
- Dostawa mierników i zestawów rozwojowych do laboratoriów dla Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
- Zakup i dostawa wyposażenia: sali komputerowej, pracowni mechanizacji - spawalni, pracowni mechanizacji rolnictwa, pracowni produkcji roślinnej, pracowni biologicznej do ZSCKR w Sypniewie.
- Realizacja zadania pn. "Budowa nowoczesnego budynku Zespołu Szkół Specjalnych w Namysłowie - etap III - zakup pierwszego wyposażenia"
- Dostawa aparatury badawczej i laboratoryjnej na potrzeby jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
więcej: Mierniki elektroniczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.