eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaZagospodarowanie odpadów pochodzących z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanych na terenie m. st. Warszawy



Ogłoszenie z dnia 2023-08-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zagospodarowanie odpadów pochodzących z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanych na terenie m. st. Warszawy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO OCZYSZCZANIA W M. ST. WARSZAWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015314451

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Obozowa 43

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 01-161

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@mpo.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpo.com.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Usługi komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zagospodarowanie odpadów pochodzących z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanych na terenie m. st. Warszawy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9625913c-3fec-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00360835

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zamawiający-Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m. st. Warszawie Sp. z o.o. (dalej: MPO lub Spółka) jest podmiotem realizującym zadanie własne gminy polegające m.in. na zagospodarowaniu odpadów pochodzących z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanych na terenie m.st. W-wy w instalacjach własnych i zewnętrznych od 2019r. (Uchwała Nr LII/1251/2017 Rady m.st. Warszawy z dn.6.07.2017r.). Umowa wykonawcza w sprawie świadczenia usług publicznych w zakresie zagospodarowania odpadów zawarta z m.st. W-wa z dn.12.12.2017r, zobowiązuje Zamawiającego do wyłaniania podmiotów trzecich prowadzących instalacje do przetwarzania odpadów w zakresie, w jakim zagospodarowanie odpadów nie będzie następowało w instalacjach prowadzonych przez MPO.
Uwaga: dalszy ciąg uzasadnienia w sekcji IX Informacje dodatkowe.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RZP.27.28.2023.KB

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 520430,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów pochodzących z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanych na terenie m. st. Warszawy.
2. Przedmiot zamówienia realizowany będzie przez okres (dalej w Opisie przedmiotu zamówienia (OPZ): „Okres realizacji zamówienia”) od dnia podpisania umowy do dnia 16.09.2023 r. Termin rozpoczęcia Okresu realizacji zamówienia zostanie wskazany w umowie. Zamawiający planuje przedłużenie w drodze aneksu Okresu realizacji zamówienia w przypadku utrzymywania się przesłanki do kontynuacji niniejszego zamówienia z wolnej ręki, jednak nie dłużej niż o 3 miesiące oraz do maksymalnej wartości wynagrodzenia wykonawcy w ramach umowy mniejszej niż 957 524 zł netto.
Informacja o zmianie wielkości zamówienia oraz czasie, na jaki zostanie przedłużona umowa zostanie Wykonawcy przekazana pisemnie w terminie nie późniejszym niż 10 dni przed końcem Okresu realizacji zamówienia. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie prawo do skrócenia Okresu realizacji zamówienia w przypadku, gdy w wyniku prowadzonej procedury przetargowej Zamawiający dokona wyboru podmiotu zagospodarowującego odpady z PSZOK w zakresie odpadów objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, zawrze umowę oraz przystąpi do jej realizacji. Informacja o zakończeniu zamówienia zostanie Wykonawcy przekazana pisemnie w terminie nie późniejszym niż 5 dni przed planowanym skróceniem Okresu realizacji zamówienia. W przypadku, gdy informacja ta zostanie przekazana w terminie przed dniem 16.09.2023 r., deklaracja Zamawiającego dotycząca realizacji zamówienia w minimalnym zakresie, o którym mowa w pkt 29
OPZ, nie obowiązuje. W przypadku skrócenia Okresu realizacji zamówienia, Okres obowiązywania umowy nie ulegnie skróceniu. Z uwagi na konieczność rozliczenia umowy, będzie ona obowiązywała od dnia podpisania umowy do 7
miesięcy po zakończeniu Okresu realizacji zamówienia (dalej w OPZ: „Okres obowiązywania umowy”). Okres obowiązywania umowy może ulec wydłużeniu w przypadku przedłużenia przez Zamawiającego Okresu
realizacji zamówienia, a także, gdy na skutek okoliczności nieleżących po stronie Wykonawcy nie jest możliwe jego dotrzymanie. Decyzja w drugim przypadku należy wyłącznie do Zamawiającego, a Wykonawcy nie
przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
3. Maksymalna planowana ilość odpadów do zagospodarowania w okresie realizacji zamówienia została określona na poziomie 100 Mg.
4. Zamówienie obejmuje zagospodarowanie następujących rodzajów odpadów wraz ze wskazaniem szacunkowych ilości odpadów przewidzianych do zagospodarowania [Mg]:
- 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np.
środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności – bardzo toksyczne i toksyczne) - 3,0
- 15 01 11* Opakowania z metali zawierające niebezpieczne porowate elementy wzmocnienia konstrukcyjnego (np. azbest), włącznie z pojemnikami ciśnieniowymi - 3,0
- 20 01 13* Rozpuszczalniki - 1,0
- 20 01 14* Kwasy - 0,5
- 20 01 15* Alkalia - 0,5
- 20 01 17* Odczynniki fotograficzne - 0,2
- 20 01 19* Środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy,
insektycydy) - 0,2
- 20 01 25 Oleje i tłuszcze jadalne - 2,5
- 20 01 26* Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25 - 7,5
- 20 01 27* Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne - 1,5
- 20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 - 68,0
- 20 01 29* Detergenty zawierające substancje niebezpieczne - 0,2
- 20 01 30 Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 - 3,5
- 20 01 31* Leki cytotoksyczne i cytostatyczne - 0,1
- 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 - 1,0
- 20 01 37* Drewno zawierające substancje niebezpieczne - 6,3
- 20 01 80 Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19 - 1,0
Opcje:
1. Umowa będzie realizowana w oparciu o ceny jednostkowe zaproponowane przez Wykonawcę w formularzu cenowym, zgodnie z faktycznymi potrzebami Zamawiającego z zastrzeżeniem, że umowa będzie realizowana do wyczerpania maksymalnej wielkości zamówienia. W przypadku, gdy wielkość maksymalna zamówienia lub wartość łącznego wynagrodzenia określonego w umowie zostanie w pełni wykorzystana przed zakończeniem Okresu realizacji zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo skrócenia terminu realizacji zamówienia.
2. Zamawiający deklaruje realizację zamówienia w minimalnym zakresie na poziomie 40 Mg i zastrzega sobie prawo do realizacji pozostałej ilości zamówienia (czyli do jej maksymalnej wielkości, tj. 100 Mg) na zasadach prawa opcji. Zamawiający przewiduje skorzystanie z prawa opcji w sytuacji, w której ilość odpadów przekazywana do zagospodarowania w okresie wskazanym w § 2 ust. 2 – umowy, osiągnie minimalną ilość określoną w niniejszym pkt.
Ilość odpadów przekazywanych do zagospodarowania jest zależna od ilości odpadów przyjmowanych do Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych od mieszkańców m.st. Warszawy. Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze
w przypadku, gdy ilość przekazanych do zagospodarowania odpadów w okresie realizacji umowy będzie niższa od maksymalnej ilości określonej w pkt 3. Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga dodatkowego powiadomienia Wykonawcy.
3. Deklaracja, o której mowa w pkt 2 nie dotyczy przypadku odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy lub jej zakończenia z jakiejkolwiek przyczyny przed upływem terminu, na jaki została zawarta, w tym w przypadkach określonych w § 6 ust. 7 – 9, § 7 ust. 4, § 9 ust. 8 umowy, jak również w przypadkach zawieszenia realizacji umowy (§ 6 ust. 12 umowy), w przypadkach, gdy ograniczony zostanie zakres przedmiotowy umowy (§ 9 ust. 6b umowy) w przypadku wykonania zastępczego, o którym mowa w § 2 ust. 29 umowy oraz w przypadku skrócenia przez Zamawiającego Okresu realizacji zamówienia (§ 2 ust. 2b umowy)
Decyzja o usługach objętych prawem opcji uzależniona będzie od decyzji Zamawiającego, podczas gdy na Wykonawcę nałożony w ten sposób zostaje obowiązek realizacji usług do ustalonego w ramach prawa opcji poziomu maksymalnego na warunkach zawartej umowy, bez konieczności negocjacji między stronami.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 547506,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 547506,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 547506,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: REMONDIS Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7280132515

7.3.3) Ulica: Zawodzie 18

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 02-981

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Zagospodarowanie odpadów o kodach:
Mo-BRUK Spółka Akcyjna - 15 01 10*,20 01 13*,20 01 17*,20 01 19*,20 01 2520 01 26*,20 01 27*,20 01 28,20 01 29*,20 01 30,20 01 31*,20 01 32,20 01 37*,20 01 80
Zakład Gospodarowania Odpadami Eko Alf Władysław Cegielski - 15 01 11*; 20 01 14*; 20 01 15*


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 506950,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-07-21 do 2024-04-16

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Celem realizacji ww. Uchwały NR LII/1251/2017 a w konsekwencji zobowiązań wynikających z Aktu Założycielskiego Spółki i umowy wykonawczej z m. st. W-wa z dn.12.12.2017r. zachodzi natychmiastowa potrzeba zawarcia umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki na okres od dn. jej zawarcia do dn.16.09.2023r., celem zapewnienia ciągłości zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących z PSZOK zlokalizowanych na terenie m.st. Wwy, w związku z brakiem możliwości kontynuowania umowy nr 273/RZP/ZDO/022/2022 z dn.02.09.2022r. (dalej:Umowa), zabezpieczającej ciągłość zagospodarowania w odpadów sklasyfikowanych pod kodami: 150110*,150111*, 200113*,200114*,200115*, 200117*, 200119*, 200125, 200126*, 200127*, 200128, 200129*, 200130, 200131*, 200132, 200137*, 200180 (dalej: odpady niebezpieczne) w okresie 16.09.2022r. do 16.09.2023r., w związku z utratą uprawnień do zagospodarowania odpadów oraz prowadzenia stacji przeładunkowej przez podmiot P.P.H.U.LEKARO Jolanta Zagórska (dalej: LEKARO lub Wykonawca), z którym Zamawiający zawarł Umowę. Zamawiający realizując Umowę wobec treści zanonimizowanej sentencji wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) z dn.23.05.2023r. sygn. akt III OSK 3766/21 (dalej: wyrok NSA) w Centralnej Bazie Orzeczeń Sądów Administracyjnych, wystąpił w dn.12.06.2023r. do LEKARO z wnioskiem o potwierdzenie posiadania stosownych uprawnień do realizacji umowy. 19.06.2023r. LEKARO przekazało mailem inf. o utracie uprawnień wynikających z decyzji Starosty Otwockiego nr 302/2015, znak: S.OŚ.I.6220.2.4.2015.SD z dn.8.09.2015r. udzielającej pozwolenia na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem zbierania i przetwarzania odpadów w związku z wyrokiem NSA. Dalsza realizacja postanowień kontraktu była niemożliwa bez dokonania zmian Umowy. Zamawiający wstrzymał wykonanie dostaw w ramach Umowy od dn.20.06.2023r. i wystąpił do Wykonawcy w dn.21.06.2023r. z wezwaniem do należytego jej wykonania, w tym z żądaniem przedłożenia projektu zmian, którego treść odpowiadałaby postanowieniom Umowy, tj. o wskazanie instalacji zagospodarowania odpadów zlokalizowanych na terenie woj. mazowieckiego, do których transport mógłby odbywać się bezpośrednio. 28.06.2023r. Wykonawca mailem złożył wniosek o zmianę instalacji, w tym usunięcie stacji przeładunkowej (do której prowadzenia nie posiada stosownych uprawnień). Zaproponowane zmiany nie spełniały warunków określonych zapisami Umowy. Zamawiający nie miał możliwości zaakceptowania i dokonania zmian, w konsekwencji czego nie miał możliwości utrzymania realizacji Umowy z LEKARO. Spółka nie posiada alternatywnych umów w zakresie zagospodarowania odpadów, które były przedmiotem Umowy z LEKARO a zatem nie jest w stanie wyznaczyć alternatywnych miejsc dostaw odpadów z PSZOK. Zamawiający jest obecnie w toku postępowania przetargowego, pn.:„Zagospodarowanie odpadów pochodzących z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanych na terenie m. st. Warszawy” nr RZP.27.10.2023.KR, Otwarcie ofert nastąpiło 18.05.2023r. Zostały złożone 2 oferty w zakresie części, w której frakcje odpadów odpowiadają kodom odpadów wskazanym w Umowie tj. oferta LEKARO i REMONDIS sp. z o.o. (dalej: REMONDIS). Zamawiający zwrócił się 16.06.2023r pismem znak RZP.27.10.2023.8.KR, z wezwaniem o wyjaśnienia do LEKARO,tj potwierdzenie, że złożona wraz z ofertą decyzja Starosty Otwockiego nadal zachowuje ważność/ aktualność, nie została cofnięta oraz jaki wpływ na przedmiotową decyzję ma ww. wyrok NSA. LEKARO pismem znak:1571/LZ/2023 z dn 20.06.2023r poinformowało Zamawiającego o zmianie okoliczności po złożeniu oferty, wynikających z rozstrzygnięcia, jakie w dniu 23.05.2023r. wydał Naczelny Sąd Administracyjny w sprawie toczącej się pod sygnaturą akt:III OSK 3766/21 dot. stwierdzenia nieważności decyzji Starosty Otwockiego z dnia 8.09.2015r nr 302/2015.Uwaga: z uwagi na ograniczenia techniczne związane z limitem znaków w niniejszym ogłoszeniu dalszy ciąg uzasadnienia znajduje się w zmianie ogłoszenia o wyniku postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.