eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŚremDostawa gazu ziemnego LNG



Ogłoszenie z dnia 2023-08-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa gazu ziemnego LNG

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Śremie Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 630701338

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Parkowa 6

1.5.2.) Miejscowość: Śrem

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-100

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.7.) Numer telefonu: 61 28 30 511

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pgk.srem.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgk.srem.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Odbiór odpadów

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa gazu ziemnego LNG

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c9d8a560-4025-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00360925

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00123345/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.4 Dostawa gazu ziemnego LNG

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/pgk_srem

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pgk_srem

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: : 1. Podpisy kwalifikowane
wykorzystywane przez Wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać warunki określone „Rozporządzeniem
Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych
na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 – od 01 lipca 2016 roku”.
2. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj.
podpisywanych plików z danymi oraz plików XadES.
3. Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16.04.1993 o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji (Dz. U. 2020 poz. 1913 z późn. zm. ), Wykonawca powinien nie później niż w terminie składania ofert,
zastrzec że nie mogą one być udostępnione oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
Zastrzeżone informacje należy złożyć w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
4. Wykonawca, za pośrednictwem platformazakupowa.pl może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać
ofertę. Sposób dokonywania zmiany lub wycofania oferty zamieszczono w instrukcji na stronie internetowej pod adresem
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje .
5. Zgodnie z definicją dokumentu elektronicznego z art. 13 ust. 2 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dane kwalifikowanym podpisem elektronicznym jest
jednoznaczne z podpisaniem oryginału dokumentu, z wyjątkiem kopii poświadczonych odpowiednio przez innego Wykonawcę
ubiegającego się wspólnie z nim o udzielenie zamówienia, przez podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca,
albo przez podwykonawcę.
6. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania
oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
7. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania
sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl ; tj. :
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512kb/s;
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć minimum 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza
wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalna wersja 10 0;
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3;
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według
czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-06/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa gazu ziemnego LNG (zwany również gazem, gazem LNG) do Stacji tankowania gazu w Mateuszewie, stanowiącej własność Spółki. W okresie trwania zamówienia od 06.09.2023 r. do 31.12.2023 r. dostawa gazu LNG wyniesie około 160 Mg (zamiennie również tona) – zamówienie podstawowe.

W toku realizacji umowy zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia łącznej ilości zakupionego gazu LNG do ± 20% zamówienia podstawowego, to jest do 192 Mg. Zaistnienie okoliczności, o której w zdaniu pierwszym, spowoduje odpowiednio zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia należnego wykonawcy z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia. Zwiększenie lub zmniejszenie ilości gazu nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń ze strony wykonawcy. Zakres i zasady dokonania zmian:
- zmiana (zmniejszenie) ilości gazu LNG wynikająca z bieżącego zapotrzebowania, która będzie różna od ilości gazu wskazanej w ust. 3.2. SWZ – nie wymaga aneksu, odbywa się automatycznie, na podstawie bieżącego zapotrzebowania na gaz,
- zmiana (zwiększenie) ilości gazu LNG wynikająca z bieżącego zapotrzebowania, która będzie różna od ilości gazu wskazanej w ust. 3.2. SWZ – nastąpi na podstawie art. 441 ustawy Pzp dotyczącym opcji. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w sytuacji, gdy bieżące zapotrzebowanie na gaz w trakcie trwania zamówienia ulegnie zwiększeniu. W takiej sytuacji zamawiający złoży wykonawcy pisemne oświadczenie woli o skorzystaniu z niej. W przypadku skorzystania z prawa opcji ceny dostawy gazu będą naliczane analogicznie jak dla zamówienia podstawowego. Warunki dostawy gazu dla opcji będą analogiczne jak dla zamówienia podstawowego. Prawo opcji jest uprawnieniem zamawiającego, z którego nie musi korzystać.

Dostarczany gaz musi spełniać wymogi dla gazu wysokometanowego grupy E.
Wartość energetyczna gazu musi wynosić, 15,2 kWh/kg GCV. Na podstawie dostarczonych certyfikatów przy każdej dostawie zostanie zweryfikowana wartość energetyczna gazu. W przypadku odstępstwa cena gazu zostanie skorygowana do wartości energetycznej dostarczonego gazu.
Przykład: 1kg – 15,2 kWh = 100% ceny gazu
1kg – 15,0 kWh = 98,68% ceny gazu

Dostawca gazu LNG jest odpowiedzialny za przetankowanie gazu z cysterny do zbiornika kriogenicznego wchodzącego w skład stacji. Dostawca ponosi pełną odpowiedzialność za proces przetankowania gazu LNG oraz zachowanie przepisów bezpieczeństwa, BHP i P-poż związanych z tym procesem. Kierowca cysterny musi posiadać uprawnienia do rozładunku cysterny.

Wykonawca gazu musi dysponować personelem posiadającym odpowiednie uprawnienia energetyczne dla grupy I E+D, II E+D, III E+D.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09120000-6 - Paliwa gazowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

W toku realizacji umowy zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia łącznej ilości zakupionego gazu LNG do ± 20% zamówienia podstawowego, to jest do 192 Mg. Zaistnienie okoliczności, o której w zdaniu pierwszym, spowoduje odpowiednio zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia należnego wykonawcy z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia. Zwiększenie lub zmniejszenie ilości gazu nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń ze strony wykonawcy. Zakres i zasady dokonania zmian:
- zmiana (zmniejszenie) ilości gazu LNG wynikająca z bieżącego zapotrzebowania, która będzie różna od ilości gazu wskazanej w ust. 3.2. SWZ – nie wymaga aneksu, odbywa się automatycznie, na podstawie bieżącego zapotrzebowania na gaz,
- zmiana (zwiększenie) ilości gazu LNG wynikająca z bieżącego zapotrzebowania, która będzie różna od ilości gazu wskazanej w ust. 3.2. SWZ – nastąpi na podstawie art. 441 ustawy Pzp dotyczącym opcji. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w sytuacji, gdy bieżące zapotrzebowanie na gaz w trakcie trwania zamówienia ulegnie zwiększeniu. W takiej sytuacji zamawiający złoży wykonawcy pisemne oświadczenie woli o skorzystaniu z niej. W przypadku skorzystania z prawa opcji ceny dostawy gazu będą naliczane analogicznie jak dla zamówienia podstawowego. Warunki dostawy gazu dla opcji będą analogiczne jak dla zamówienia podstawowego. Prawo opcji jest uprawnieniem zamawiającego, z którego nie musi korzystać.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca uwzględniając wszystkie wymogi, o których mowa w niniejszej SWZ, powinien w cenie oferty brutto ująć wszelkie koszty i ryzyko niezbędne dla prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia opisanego w Rozdziale 4 SWZ oraz uwzględnić inne opłaty i podatki, a także ewentualne upusty i rabaty.
2. Cena oferty brutto za realizację zamówienia zostanie wyliczona przez wykonawcę na podstawie wypełnionego formularza ofertowego, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ. Cena oferty brutto określa wynagrodzenie wykonawcy z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia opisanego w Rozdziale 4 SWZ – dotyczy zamówienia podstawnego wraz z prawem opcji.
3. Obliczenie cen:
3.1. Cena gazu dostarczonego gazu obliczana jest na podstawie wzoru:
P = (TTF + M) x Ws x Ez/1 000
Gdzie:
TTF – średnia cena ze średnich notowań indeksu TTF NATURAL GAS INDEX (EUR/MWh) dla danego miesiąca, publikowane na stronie internetowej: https://www.theice.com/marketdata/reports/80;
M – stała marża (EUR/MWh)
Ws – wskaźnik ilości MWh w 1 Mg gazu LNG wynoszący 15,2
Ez* – średni kurs wymiany euro/PLN publikowany przez NBP w dniu zamówienia.
*do celu oceny ofert wykonawca w ofercie podaje średni kurs Narodowego Banku
Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dz.U.UE.

3.2. W ofercie wykonawca podaje cenę jednostkową netto za usługę serwisową i nadzór. Cena będzie stała w trakcie trwania zamówienia.
4. Cenę oferty należy podać w walucie polskiej (liczbowo oraz słownie) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, ponieważ w takiej walucie dokonywane będą rozliczenia pomiędzy zamawiającym a wykonawcą, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą.
5. Każdy z wykonawców może zaproponować tylko jedną.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

7.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
7.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w powyższym zakresie,
7.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów:
wykonawca winien posiadać uprawnienia do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie obrotu obrót paliwami gazowymi, w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o zamówienie warunek z ppkt a) zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia są wymagane,
8. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na następującą minimalną sumę gwarancyjną 500 000,00 PLN.
9. zdolności technicznej lub zawodowej: zamawiający stawia minimalne warunki jakie winien spełnić wykonawca, do realizacji zamówienia na odpowiednim poziomie jakościowym:
zaświadczenia niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym – potwierdzenie wartości energetycznej. Zaświadczenie to Wykonawca składa wraz z ofertą.
9.1. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza się łączne spełnienie warunku przez Wykonawców.
9.2. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art.116 ust. 2 ustawy Pzp).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w
zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-08-29 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Otwarcie nastąpi za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego : PGK w Śremie Sp. z o.o. ul. Parkowa 6, 63-100 Śrem

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-29 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-09-27

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.