eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RawiczPrzebudowa i modernizacja dróg powiatowych na terenie Powiatu Rawickiego wraz z nadzorem inwestorskim.



Ogłoszenie z dnia 2024-06-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i modernizacja dróg powiatowych na terenie Powiatu Rawickiego wraz z nadzorem inwestorskim.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Usług Wspólnych w Rawiczu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368559038

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Mikołaja Kopernika, 4

1.5.2.) Miejscowość: Rawicz

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-900

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pcuw@powiatrawicki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pcuwrawicz.bipstrona.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-propublico.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i modernizacja dróg powiatowych na terenie Powiatu Rawickiego wraz z nadzorem inwestorskim.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8d106e5f-02cd-11ef-b21f-3ab44b58c1d6

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00362125

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00049318/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Przebudowa i modernizacja dróg powiatowych na terenie Powiatu Rawickiego wraz z nadzorem inwestorskim

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00305447

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PCUW.261.2.14.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 7542019,20 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zadanie częściowe Nr I obejmuje przebudowę i modernizację dróg powiatowych na terenie Powiatu Rawickiego - podwójne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni bitumicznej w zakresie:
a) modernizacji drogi powiatowej nr 5475P Borszyn Wielki - Gołaszyn , na odcinku od miejscowości Zaborowice 1A do granicy powiatu, na długości ca 3000 mb,
b) modernizacji drogi powiatowej nr 4906P Gołaszyn - granica powiatu na odcinku od m. Gołaszyn (przy cmentarzu) do granicy powiatu rawickiego na długości ca 3500 mb,
c) modernizacji drogi powiatowej nr 5500P Jutrosin - Pawłowo, na odcinku od skrzyżowania z ul. Garncarską w m. Jutrosin do miejscowości Pawłowo Nr 15, na długości ca 3100 mb,
d) modernizacji drogi powiatowej nr 5481P Kołaczkowice - Dłoń, na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową Nr 36 do skrzyżowania z drogą powiatową nr 4966P w miejscowości Kołaczkowice, na długości ca 2400 mb.
2. Szczegółowy zakres robót został określony w:
1) kosztorysie i przedmiarze wg Załącznika nr 9 do SWZ,
2) dokumentacji wg Załącznika nr 11 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.5.) Wartość części: 1097850,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zadanie częściowe Nr II obejmuje przebudowę i modernizację dróg powiatowych na terenie Powiatu Rawickiego - nawierzchnia bitumiczna z betonu asfaltowego w zakresie:
a) modernizacji drogi powiatowej nr 5504P Płaczkowo - Pakosław na odcinku od skrzyżowania z drogą gminną nr 822004P do miejscowości Góreczki Wielkie Nr 42, na długości ca 1440 mb,
b) modernizacji drogi powiatowej nr 5500P Jutrosin - Pawłowo, w miejscowości Jutrosin na odcinku ul. Powstańców Nr 31 do skrzyżowania z drogą gminną ul. Garncarska, wraz ze skrzyżowaniem, na długości ca 350 mb,
c) modernizacji drogi powiatowej nr 5498P Góreczki Wielkie - Borek, na odcinku od Nr 37 do Nr 96 w miejscowości Domaradzice, na długości ca 460 mb,
d) modernizacji drogi powiatowej nr 5482P Sobiałkowo - Grąbkowo, na odcinku od miejscowości Konary Nr 163 do skrzyżowania z drogą powiatową nr 5504P w miejscowości Grąbkowo, na długości ca 3830 mb,
e) modernizacji drogi powiatowej nr 5487P Stwolno - Skrzyptowo na odcinku od m. Zawady nr 1 do miejscowości Ugoda nr 39B, na długości ca 1260 mb,
f) modernizacji drogi powiatowej nr 5505P ul. Przyjemskiego w Rawiczu, na odcinku od Ronda Biały Orzeł do numeru 23, na długości ca 250 mb oraz od numeru 24C do skrzyżowania z ul. Kadecką, na długości ca 150 mb.
2. Szczegółowy zakres robót został określony w:
1) kosztorysach i przedmiarach wg Załącznika nr 10 do SWZ,
2) dokumentacji wg Załącznika nr 12.1 i 12.2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

45233221-4 - Malowanie nawierzchi

4.5.5.) Wartość części: 6396169,20 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zadanie częściowe Nr III obejmuje pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla robót budowlanych obejmujących przebudowę i modernizację dróg powiatowych na terenie Powiatu Rawickiego w zakresie:
a) modernizacji drogi powiatowej nr 5475P Borszyn Wielki - Gołaszyn , na odcinku od miejscowości Zaborowice 1A do granicy powiatu, na długości ca 3000 mb,
b) modernizacji drogi powiatowej nr 4906P Gołaszyn - granica powiatu na odcinku od m. Gołaszyn (przy cmentarzu) do granicy powiatu rawickiego na długości ca 3500 mb,
c) modernizacji drogi powiatowej nr 5500P Jutrosin - Pawłowo, na odcinku od skrzyżowania z ul. Garncarską w m. Jutrosin do miejscowości Pawłowo Nr 15, na długości ca 3100 mb,
d) modernizacji drogi powiatowej nr 5481P Kołaczkowice - Dłoń, na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową Nr 36 do skrzyżowania z drogą powiatową nr 4966P w miejscowości Kołaczkowice, na długości ca 2400 mb.
2. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca (Inspektor Nadzoru) zapewnia kompleksowy nadzór inwestorski nad wszystkimi robotami budowlanymi w ramach wymienionych zadań w pełnym zakresie we wszystkich występujących przy realizacji robót branżach, w szczególności w specjalności: inżynieryjnej w zakresie dróg. Wykonawca (Inspektor Nadzoru) dla wypełnienia swoich zobowiązań winien zapewnić we własnym zakresie lub poprzez wykwalifikowaną osobę/y posiadającą wymagane przepisami Prawa Budowlanego uprawnienia do nadzorowania ww. robót w występujących branżach- specjalnościach. Osoba (osoby) to winna być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego i posiadać aktualne zaświadczenie o wpisie do przedmiotowej izby. Na Wykonawcy (Inspektorze Nadzoru) ciąży również obowiązek zapewnienia osoby, która będzie odpowiadała za prawidłowe i pełne wykonanie zamówienia, w tym za koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych oraz bieżącą współpracę z Zamawiającym. Zamawiający nie określa ilościowego składu zespołu Wykonawcy niezbędnego do realizacji umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia przez 1 osobę funkcji Inspektora Nadzoru oraz innych funkcji wynikających z opisu przedmiotu zamówienia. Przy robotach budowlanych wymagających ustanowienia inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, wyznaczony zostanie jeden z nich jako koordynator ich czynności na budowie. Wykonawca (Inspektor Nadzoru) pełni czynności inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.)

4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 11000,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zadanie częściowe Nr IV obejmuje pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla robót budowlanych obejmujących przebudowę i modernizację dróg powiatowych na terenie Powiatu Rawickiego w zakresie:
a) modernizacji drogi powiatowej nr 5504P Płaczkowo - Pakosław
na odcinku od skrzyżowania z drogą gminną nr 822004P do miejscowości Góreczki Wielkie Nr 42, na długości ca 1440 mb,
b) modernizacji drogi powiatowej nr 5500P Jutrosin - Pawłowo, w miejscowości Jutrosin na odcinku ul. Powstańców Nr 31 do skrzyżowania z drogą gminną ul. Garncarska, wraz ze skrzyżowaniem, na długości ca 350 mb,
c) modernizacji drogi powiatowej nr 5498P Góreczki Wielkie - Borek, na odcinku od Nr 37 do Nr 96 w miejscowości Domaradzice, na długości ca 460 mb,
d) modernizacji drogi powiatowej nr 5482P Sobiałkowo - Grąbkowo, na odcinku od miejscowości Konary Nr 163 do skrzyżowania z drogą powiatową nr 5504P w miejscowości Grąbkowo, na długości ca 3830 mb,
e) modernizacji drogi powiatowej nr 5487P Stwolno - Skrzyptowo na odcinku od m. Zawady nr 1 do miejscowości Ugoda nr 39B, na długości ca 1260 mb,
f) modernizacji drogi powiatowej nr 5505P ul. Przyjemskiego w Rawiczu, na odcinku od Ronda Biały Orzeł do numeru 23, na długości ca 250 mb oraz od numeru 24C do skrzyżowania z ul. Kadecką, na długości ca 150 mb.
2. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca (Inspektor Nadzoru) zapewnia kompleksowy nadzór inwestorski nad wszystkimi robotami budowlanymi w ramach wymienionych zadań w pełnym zakresie we wszystkich występujących przy realizacji robót branżach,
w szczególności w specjalności: inżynieryjnej w zakresie dróg. Wykonawca (Inspektor Nadzoru) dla wypełnienia swoich zobowiązań winien zapewnić we własnym zakresie lub poprzez wykwalifikowaną osobę/y posiadającą wymagane przepisami Prawa Budowlanego uprawnienia do nadzorowania ww. robót w występujących branżach- specjalnościach. Osoba (osoby) to winna być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego i posiadać aktualne zaświadczenie o wpisie do przedmiotowej izby. Na Wykonawcy (Inspektorze Nadzoru) ciąży również obowiązek zapewnienia osoby, która będzie odpowiadała za prawidłowe i pełne wykonanie zamówienia, w tym za koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych oraz bieżącą współpracę
z Zamawiającym. Zamawiający nie określa ilościowego składu zespołu Wykonawcy niezbędnego do realizacji umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia przez 1 osobę funkcji Inspektora Nadzoru oraz innych funkcji wynikających z opisu przedmiotu zamówienia. Przy robotach budowlanych wymagających ustanowienia inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, wyznaczony zostanie jeden z nich jako koordynator ich czynności na budowie. Wykonawca (Inspektor Nadzoru) pełni czynności inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.).

4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 37000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1135720,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1315897,05 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1135720,50 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bitumdrog Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9151816425

7.3.3) Ulica: Rycerska 12

7.3.4) Miejscowość: Oborniki Śląskie

7.3.5) Kod pocztowy: 55-120

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1135720,50 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 7297765,79 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 10567069,23 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 7297765,79 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Drogowe Drogbud Gostyń Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6961425086

7.3.3) Ulica: Grabonóg 69b

7.3.4) Miejscowość: Gostyń

7.3.5) Kod pocztowy: 63-800

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 7297765,79 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu dla Części III zamówienia w terminie składania ofert, który minął dnia 14.05.2024 r., o godz. 08:00 wpłynęły 2 oferty. Z uwagi, iż tańsza oferta została odrzucona, a druga oferta nie mieści się w kwocie, jaka została przeznaczona na realizację zamówienia, Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp podjął decyzję o unieważnieniu III części zamówienia.

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 44280,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 68634,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 44280,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: STARBEM Jakub Starczewski, Tomasz Bem S.C.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6961878876

7.3.3) Ulica: A. Mickiewicza 10

7.3.4) Miejscowość: Krobia

7.3.5) Kod pocztowy: 63-840

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 44280,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.