Ogłoszenie z dnia 2024-06-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00213220/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-02-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont elewacji XV-wiecznego Ratusza oraz renowacja rzeźby Matki Boskiej Niepokalanie Poczętej w Gliwicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gliwice
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255335
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zwycięstwa 21
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: +48 32/238-55-30
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: za@um.gliwice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gliwice.eu/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9e5a6042-ccaf-11ee-875e-a22221c84ba71.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont elewacji XV-wiecznego Ratusza oraz renowacja rzeźby Matki Boskiej Niepokalanie Poczętej w Gliwicach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9e5a6042-ccaf-11ee-875e-a22221c84ba7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00362603
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00024813/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Remont elewacji XV-wiecznego Ratusza oraz renowacja rzeźby Matki Boskiej Niepokalanie Poczętej w Gliwicach
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00213220
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZA.271.55.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1237952,51 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Obecny budynek ratusza został wybudowany w XV wieku. Jego wysokość wynosi 41,5 metra. Przy ścianie ratusza znajduje się rzeźba Matki Boskiej typu Immaculata z ok. 1726 r.; jest to najstarsza wolnostojąca rzeźba w mieście. W piwnicach budynku znajdują się pozostałości murów pierwszego ratusza.
Przedmiotem projektu jest renowacja elewacji budynku w tym m.in:
- zbadanie tynków z poziomu rusztowań / zwyżki w celu oceny stanu rys i pęknięć, oceny zespolenia tynków, połączenia z podłożem, lokalizacji miejsc korozji biologicznej i tynków o nieodwracalnie zdezintegrowanej strukturze przeznaczonych do skucia.
- usunięcie fragmentów (lub jeśli zachodzi konieczność całości) okładzin o nieodwracalnie zdezintegrowanej strukturze, spękanych i odspojonych od podłoża tynków oraz wtórnych uzupełnień tynkarskich, nie będących tynkiem wapienno – cementowym,
- odczyszczenie pozostałych nośnych powierzchni tynków ze złuszczających się powłok malarskich,
- usunięcie elementów zbędnych, tj istniejących kołków,prętów, nieczynnych opraw oświetleniowych,
- wykonanie nowych obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych
- demontaż, oczyszczenie, zabezpieczenie antykorozyjne wszystkich elementów stalowych znajdujących się na elewacji, w tym krat i metalowych kwietników,
- wykonanie nowych wypraw tynkarskich w miejscach ich usunięcia oraz warstwy ujednolicającej strukturę tynku w pozostałej części elewacji.
- naniesienie nowych powłok malarskich.
Renowacji zostanie poddana także rzeźba Matki Boskiej. Prace obejmą w szczególności:
- usunięcie wtórnych uzupełnień oraz nawarstwień z zapraw
- zabezpieczenie pozostałości polichromii
- usunięcie zanieczyszczeń z powierzchni kamienia
- doczyszczenie nawarstwień korozyjnych
- dezynfekcję kamienia
- usunięcie przeolejenia struktury kamienia
- odsolenie kamienia
- zainiektowanie spękania kamienia
- uzupełnienia ubytków,
- hydrofobizacja kamienia
- wykonanie z blachy miedzianej obróbki blacharskiej podstawy
- demontaż metalowych atrybutów i oczyszczenie
- wykonanie powłoki antykorozyjnej metalowych atrybutów
- odtworzenie złoceń
- oczyszczenie oryginalnych kotew żelaznych z powłok malarskich oraz produktów korozji a następnie zabezpieczenia antykorozyjne,
- montaż elementów obiektu po zakończeniu prac, ewentualnie uzupełnienie mocowań obiektu do muru,
- wykonanie na styku rzeźby z podłożem oraz od strony ściany budynku spoiny uelastycznianej, zabezpieczającej przed powstawaniem spękań.
Przedmiot umowy obejmuje:
1) remont elewacji ujęty w przedmiarze robót z wyłączeniem następujących pozycji przedmiaru robót:
- od 54 do 62
- od 147 do 155
- od 246 do 254
- od 439 do 447 (bez cokołu na elewacji N)
oraz w poniższych pozycjach w zakresie dotyczącym cokołu:
- 92
- 191
- 288
- od 301 do 304
- 317
- 345
- 347
- 467 (bez cokołu na elewacji N).
2) Renowację rzeźby Matki Boskiej Niepokalanie Poczętej.
Wszystkie materiały oraz planowane rozwiązania muszą być uzgodnione w formie pisemnej z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków i Zamawiającym.
Niniejsza inwestycja uzyskała Wstępną Promesę dofinansowania inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków nr „Edycja2RPOZ/2023/1101/PolskiLad” z dnia 04.10.2023 r., w ramach którego „Remont elewacji XV-wiecznego Ratusza oraz renowacja rzeźby Matki Boskiej Niepokalanie Poczętej w Gliwicach” ma być realizowany.
Wymagany termin gwarancji: Minimum 36 miesięcy, maksimum 72 miesiące licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu umowy bez zastrzeżeń (oferowany okres gwarancji musi być równy z oferowanym okresem rękojmi),
Wymagany termin rękojmi: Minimum 36 miesięcy, maksimum 72 miesiące licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu umowy bez zastrzeżeń (oferowany okres rękojmi musi być równy z oferowanym okresem gwarancji).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45262690-4 - Remont starych budynków
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1227907,89 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1860365,57 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1227907,89 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Des Henryk Dowgier Anna Dowgier Spółka Komandytowa
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6770004959
7.3.3) Ulica: Kronikarza Galla 5/1
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.5) Kod pocztowy: 30-053
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
DES HENRYK DOWGIER ANNA DOWGIER SPÓŁKA KOMANDYTOWA
jakie przetargi wygrała firma
DES HENRYK DOWGIER ANNA DOWGIER SPÓŁKA KOMANDYTOWA
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-06-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1227907,89 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
2. Termin wykonania etapu I, o którym mowa w § 3 ust. 4 pkt 4 lit. a) oraz w § 6 ust. 1 pkt 1) umowy wynosi 2 miesiące od daty przekazania terenu budowy.
3. Przekazanie terenu budowy nastąpi nie wcześniej niż w dniu 01.07.2024 r.
4. Rozpoczęcie remontu północnej elewacji podcieni może nastąpić nie wcześniej niż w dniu 01.10.2024 r.
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Dostawy artykułów żywnościowych do Oddziałów Żłobków Miejskich w Gliwicach
- ZP.261.13.2024 Zakup mebli na potrzeby Sądu Okręgowego w Gliwicach - postępowanie nr 3.
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Przeglądy, konserwacje i wzorcowanie urządzeń laboratoryjnych dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
- Dostawa klastra HA urządzeń do zabezpieczania ruchu sieciowego w postaci rozwiązania Next Generation FireWall (1 komplet). Znak sprawy: DZPZ.282.97.2024.EO
- Dostawa sprzętu AGD. Znak sprawy DZPZ.282.88.2024.AG
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Konserwacja elewacji i dachów oraz remont balkonów i tarasów wraz z wykonaniem izolacji w zabudowie mieszkaniowej przy ul. Puckiej w Szczecinie: etap I - ul. Pucka 3-4b
- Przebudowa, remont i zmiana sposobu użytkowania budynku wraz z zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną przy ul. Kijowskiej 3 w Białymstoku.
- Remont i adaptacja pomieszczeń byłego baru Daisy na potrzeby nowego centrum informacji turystycznej Zamku Książ
- "Roboty stanowiące bieżącą konserwację i naprawę pięciu łazienek w budynku "Nowy Blok" w Domu Pomocy Społecznej w Osieku"
więcej: Remont starych budynków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.