eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi JarocinBudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Mieszkowie przy ul. Dworcowej -12 mieszkań (dz. nr 304/12) oraz budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Roszkowie - 40 mieszkań (dz. 83/5)



Ogłoszenie z dnia 2024-06-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Mieszkowie
przy ul. Dworcowej –12 mieszkań (dz. nr 304/12) oraz budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Roszkowie - 40 mieszkań
(dz. 83/5)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: JAROCIŃSKIE TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250962515

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 18

1.5.2.) Miejscowość: Jarocin

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-200

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 627472886

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@jtbs.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jtbs.com.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://jarocin.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Mieszkowie
przy ul. Dworcowej –12 mieszkań (dz. nr 304/12) oraz budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Roszkowie - 40 mieszkań
(dz. 83/5)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a8ab6ab3-0b9a-11ef-9b7e-467806a93518

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00363262

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00311503

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: JTBS/ZP/1/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 16653419,08 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest:
a) Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Mieszkowie przy ul. Dworcowej (łącznie 12 mieszkań) – dz. nr 304/12 wraz z wykonaniem towarzyszącej infrastruktury, instalacji zewnętrznych (w tym przyłącza zgodnie z warunkami technicznymi i projektem przyłączy) i wewnętrznych: elektrycznej, teletechnicznej, wod-kan, odwodnienia, instalacji fotowoltaicznej, ogrzewania za pomocą powietrznej pompy cieplnej, zagospodarowania terenu (w tym wykonania utwardzenia terenu – chodniki, zasianie trawy, nasadzenia roślin). Zadanie obejmuje także rozbiórkę istniejącego budynku w stanie surowym.
b) Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Roszkowie (łącznie 40 mieszkań) – dz. nr 83/5 wraz z wykonaniem towarzyszącej infrastruktury, instalacji zewnętrznych (w tym przyłącza zgodnie z warunkami technicznymi i projektem przyłączy) i wewnętrznych: elektrycznej, teletechnicznej, wod-kan, odwodnienia, instalacji fotowoltaicznej, ogrzewania za pomocą powietrznej pompy cieplnej, zagospodarowania terenu (w tym wykonania utwardzenia terenu – chodniki, parkingi, zasianie trawy, nasadzenia roślin).
Budynki dwukondygnacyjne, niepodpiwniczone, przykryte dachem płaskim. W każdym budynku zaprojektowano lokale mieszkalne o powierzchni 55,75 m2 zawierające w swym programie użytkowym: wiatrołap, łazienkę, korytarz, pokój dzienny z aneksem kuchennym oraz dwie sypialnie. Do poszczególnych lokali mieszkalnych zaprojektowano osobne niezależne wejścia zlokalizowane na zewnątrz budynku, w zadaszonej niezabudowanej powierzchni ruchu (schody, pomosty komunikacyjne) przeznaczone dla czterech lokali mieszkalnych łącznie dla dwóch kondygnacji. W powierzchni ruchu na poziomie przyziemia zaprojektowano pomieszczenie techniczne. Budynki wyposażone w ogrzewanie za pomocą powietrznych pomp ciepła oraz wyposażone w instalację fotowoltaiczną.
Wszystkie mieszkania wykończone „pod klucz” (ściany pomalowane na biało lub wyłożone płytkami w zależności od pomieszczeń, podłogi wyłożone panelami podłogowymi/płytkami, łazienka wyposażona w kabinę prysznicową, wc, umywalkę, aneks kuchenny wyposażony w szafkę z zlewozmywakiem, kuchenkę elektryczną 4-palnikową z piekarnikiem, oświetlenie zakończone oprawką, zamontowane gniazda/łączniki elektryczne, grzejniki drabinkowe w łazienkach), ogrzewanie podłogowe (opomiarowane ciepłomierzem). Szczegóły konstrukcyjne, architektoniczne, instalacyjne, przyłączeniowe, wykończenia, wyposażenia budynków i mieszkań, zagospodarowania terenu określone w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 12 do SWZ.

Parametry budynków:
a. Mieszków
długość budynku – 46,36 m
szerokość budynków – 11,31 m
wysokość górnej krawędzi elew. Frontowej – 6,54m
dach płaski o kącie nachylenia 20.
ilość kondygnacji - 2
Powierzchnia zabudowy – 448,71 m²
powierzchnia użytkowa:
- powierzchnia mieszkalna –669,00 m²
- powierzchnia techniczna – 21,42 m²
- komunikacja – 38,97 m²
- liczba lokali mieszkalnych – 12
- kubatura – 2926,23 m²

b. Roszków
długość budynku A / B – 61,60 m / 92,08 m
szerokość budynków A/ B – 11,31 m
wysokość górnej krawędzi elew. Frontowej budynków – 6,54 m
dach płaski o kącie nachylenia 20.
ilość kondygnacji - 2
Powierzchnia zabudowy budynku A / B – 595,85 m² / 890,12 m2
powierzchnia użytkowa:
- powierzchnia mieszkalna budynku A / B –892,00 m² / 1338,00 m2
- powierzchnia techniczna budynku A / B – 28,56 m² / 42,84 m2
- komunikacja budynku A / B – 51,96 m² / 77,94 m2
- liczba lokali mieszkalnych budynku A / B – 16 / 24
- kubatura budynku A / B – 3772,69 m² / 5635,70 m3

Szczegóły rozwiązań architektonicznych, konstrukcyjnych oraz instalacyjnych
i innych elementów zawarte są w dokumentacji projektowej stanowiącą załącznik nr 11 do SWZ.
Wykonawca jest zobowiązany po podpisaniu umowy do przestrzegania harmonogramu realizacji prac z podziałem na zakres rzeczowy i finansowy.
Wykonawca udzieli podstawowej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty na okres wskazany w ofercie, jednak nie krótszy niż 60 miesięcy – 5 lat. Dodatkowa gwarancja stanowi jedno z kryteriów oceny ofert dla zamówienia, w związku z powyższym Wykonawca może zadeklarować w ofercie dodatkową gwarancję maksymalnie do 24 miesięcy - 2 lat.
Za wytwórcę odpadów – w rozumieniu przepisów prawa – uważa się Wykonawcę wyłonionego w wyniku niniejszego postępowania.
Zamawiający informuje, że Wykonawca może wskazać alternatywne źródło ogrzewania w przypadku awarii głównego źródła ogrzewania (pompy ciepła) aby zapewnić ciągłość dostawy ciepła do lokali mieszkalnych (jedno z kryterium oceny oferty). W przypadku zapewnienia przez wykonawcę alternatywnego źródła ogrzewania, wykonawca zobowiązany jest ująć w złożonej ofercie zaproponowane rozwiązanie technologiczne oraz koszty z tym związane.
Termin płatności prawidłowo wystawionych faktur: do 30 dni od dnia ich złożenia u Zamawiającego. Zamawiającemu przez Wykonawcę i zaakceptowanej przez bank (weryfikacji zgodności prowadzonych robót budowlanych względem harmonogramu rzeczowo-finansowego).
Zamawiający wyraża zgodę na wystawianie faktur częściowych co 2 miesiące w przypadku zadania budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Mieszkowie oraz co 3 miesiące w przypadku zadania budowy dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Roszkowie po wykonaniu prac według harmonogramu rzeczowo-finansowego potwierdzonych częściowym protokołem odbioru. Ostatnia transza zostanie zapłacona po uzyskaniu ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie oraz bezusterkowym odbiorze.
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do:
a) Przygotowania na swój koszt terenu budowy, składowisk, magazynów, pomieszczeń socjalnych dla pracowników i zabezpieczenia terenu budowy w czasie jej trwania,
b) Pokrycia wszystkich kosztów i opłat koniecznych do wykonania przedmiotu umowy, a w szczególności za energię elektryczną, wodę, ogrzewanie, usługi telekomunikacyjne,
c) Organizacji i utrzymania zaplecza technicznego budowy oraz dozoru budowy,
d) Ubezpieczenia budowy - Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia oraz posiadania, począwszy od dnia wejścia w życie Umowy aż do dnia zakończenia inwestycji, aktualnej umowy ubezpieczenia Inwestycji od wszelkich ryzyk związanych z jej realizacją, w szczególności ryzyk budowlano – montażowych (CAR/EAR), suma ubezpieczenia na jedno oraz na wszystkie zdarzenia nie może być niższa niż łączna wartość realizowanej Inwestycji.
e) Przejęcia placu i terenu budowy,
f) Prowadzenia dziennika budowy,
g) Postępowania z wszystkimi odpadami,
h) Uczestniczenia w naradach zwołanych przez Zamawiającego,
i) Przedkładania sprawozdań rzeczowych – co miesiąc lub według potrzeb Zamawiającego,
j) Informowania Zamawiającego o problemach lub okolicznościach mogących wpłynąć na jakość robót lub opóźnienia terminu zakończenia wykonania niniejszej umowy,
k) Uzyskania uaktualnienia wszelkich uzgodnień oraz uzyskania niezbędnych decyzji do prowadzenia robót,
l) Pełnej obsługi dostaw materiałów, urządzeń itd. do wykonania przedmiotu zamówienia,
m) Uzyskania decyzji na wejście w pas drogowy (o ile potrzeba),
n) Pokrycia opłat z tytułu zajęcia pasa drogowego i innych utrudnień w trakcie realizacji zadania, m.in.: projektów tymczasowego oznakowania i organizacji ruchu kołowego,
o) Odwodnienia terenu budowy,
p) W wypadku wystąpienia kolizji do współpracy z użytkownikami sieci w celu usunięcia kolizji,
q) Przywrócenia do stanu pierwotnego zniszczonych lub uszkodzonych składników majątkowych, znajdujących się na terenie budowy,
r) Odtworzenia elementów infrastruktury,
s) Odtworzenia nawierzchni,
t) Uporządkowania terenu budowy i przekazania go Zamawiającemu w ter-minie odbioru robót,
u) Pełnej obsługi geodezyjnej zadania (w tym: wytyczenia repery robocze, inwentaryzacja powykonawcza, badania geotechniczne),
v) Ścisłej współpracy z Zamawiającym,
w) Dostarczenia dokumentacji odbiorowej,
x) Sporządzenia powykonawczej dokumentacji projektowej i inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej lokali mieszkalnych,
y) Sporządzenia powykonawczej charakterystyki energetycznej budynków,
z) Uzyskania prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie.

Zamawiający zastrzega, iż niniejsze postępowanie lub zawarta umowa na podstawie niniejszego postępowania mogą zostać unieważnione (a umowa rozwiązana) w przypadku niezapewnienia źródeł finansowania inwestycji poprzez nie przyznanie zewnętrznych środków finansowych (lub wstrzymanie wypłaty, jeśli środki wypłacane były w transzach). Finansowanie inwestycji z programu Społecznego Budownictwa Czynszowego Banku Gospodarstwa Krajowego, wsparcie z Funduszu Dopłat BGK, grant OZE, wsparcie z Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa.

4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
5. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części. Biorąc pod uwagę charakter przedmiotu zamówienia stwierdzić należy, że jest on niepodzielny. Podział realizacji zamówienia na części spowodowałby zwiększenie kosztów, trudności realizacyjne oraz ryzyko opóźnienia terminów, jak również miałby charakter sztuczny i niecelowy.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne unieważnienia
 art. 256 w związku z art. 137 ust. 7 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych dalej PZP (Dz.U. 2023 poz. 1605 t.j.)
Uzasadnienie faktyczne unieważnienia
Zgodnie z art. 256 ustawy PZP Zamawiający jest upoważniony do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
Z kolei stosownie do dyspozycji art. 137 ust. 7 PZP Zamawiający jest zobowiązany do unieważnienia postępowania zamówienia na podstawie art. 256, gdy zmiany treści SWZ prowadziłyby do istotnej zmiany charakteru zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności prowadziłyby do znacznej zmiany zakresu.
Zamawiający JTBS Sp. z o.o. w Jarocinie prowadzi postępowanie przetargowe pn; "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Mieszkowie przy ul. Dworcowej – 12 mieszkań (dz. nr 304/12) oraz budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Roszkowie - 40 mieszkań (dz. 83/5)”. Przedmiotowe zamówienie nie zostało podzielone na części i nie dopuszczono możliwości składania ofert częściowych. Termin składania ofert został ustalony na dzień 14 czerwiec 2024 roku, tym samym nie upłynął jeszcze termin składania ofert. W trakcie prowadzonego postępowania wpłynęły do Zamawiającego pytania i sugestie od potencjalnych wykonawców wskazujące na to, że warunki postawione w przetargu są zaporowe i nieadekwatne do przedmiotu zamówienia oraz, że ograniczają konkurencję. Z kolei niedopuszczenie możliwości składania ofert częściowych ograniczyło w znaczny sposób konkurencję poprzez wyeliminowanie małych i średnich przedsiębiorców, którzy byliby potencjalnie zainteresowani uczestnictwem w przetargu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa zamówień publicznych po wszczęciu postępowania nie jest możliwe podzielenie zamówienia na dwie niezależne od siebie części i dopuszczenie możliwości składania ofert częściowych, z uwagi na okoliczność, że taka czynność wymaga zmiany treści SWZ oraz ogłoszenia, a w konsekwencji prowadzi do znacznej zmiany zakresu zamówienia.
Niezależnie od powyższych okoliczności, po wszczęciu postępowania okazało się, że jest konieczne i uzasadnione znaczne rozszerzenie zamówienia o wykonanie dodatkowej, niezbędnej do prawidłowej realizacji inwestycji infrastruktury wodociągowo kanalizacyjnej (nie ujętej w unieważnianym postępowaniu) w miejscowości Roszków. Powyższe zmiany w sposób istotny doprowadziłyby do zmiany zakresu zamówienia.
Jak podkreśla się w aktualnym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej "ponownie należy podkreślić, że literalna wykładnia tego przepisu (art. 256) prowadzi do wniosku, że okoliczności stanowiące podstawę dla unieważnienia procedury, jakkolwiek nie muszą mieć charakteru istotnego czy niemożliwego do przewidzenia przed wszczęciem postępowania, ale powinny być nowe w tym znaczeniu, że muszą wystąpić już po wszczęciu procedury przetargowej, jak też niweczyć cel, dla którego postępowanie zostało wszczęte” (Wyrok KIO z 5.01.2023 r., KIO 3454/22, LEX nr 3509584).
Mając powyższe na względzie uzasadnionym i koniecznym jest unieważnienie niniejszego postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.