Og³oszenie z dnia 2024-06-12
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00382343/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-25
- 2024/BZP 00392764/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-02
- 2024/BZP 00403951/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-09
- 2024/BZP 00413313/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-15
- 2024/BZP 00425797/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-23
- 2024/BZP 00435925/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-30
- 2024/BZP 00444821/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-05
- 2024/BZP 00452938/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-09
- 2024/BZP 00461770/01 - Wynik z dnia 2024-08-19
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja zabytkowego budynku przy ul. Konopnickiej 29 w Karlinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Karlino
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Gmina Karlino
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920475
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Jana Paw³a II 6
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Karlino
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-230
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliñski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: karlino@karlino.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bip.karlino.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rewitalizacja zabytkowego budynku przy ul. Konopnickiej 29 w Karlinie
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-5df3d82b-2195-11ef-a500-1a0072d5d2bd
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00363583
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-06-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00230921/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.4 Rewitalizacja zabytkowego budynku przy ul. Konopnickiej 29 w Karlinie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5df3d82b-2195-11ef-a500-1a0072d5d2bd3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W przedmiotowym postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Zamawiaj±cy mo¿e komunikowaæ siê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej.
3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
4. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Sk³adanie ofert i wszelkich dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych wraz z ofert± dopuszcza siê jedynie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia.
2. Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp., ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formacie danych .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt, .pdf, .gif, .jpg, .jpeg, .ods, .png, .svg, .tif, .txt, .xls, .xlsx, .xml, .zip, .7z (zalecane).
3. Ofertê, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, ¶rodki dowodowe, dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania, sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (zaawansowany podpis elektroniczny weryfikowany za pomoc± certyfikatu podpisu osobistego).
4. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest jednoznaczne z akceptacj± Regulaminu Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): opisany w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GP.271.6.2024.LC
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na jedn± czê¶æ
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba czê¶ci, jaka mo¿e zostaæ udzielona jednemu wykonawcy: 1
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
zadanie czê¶ciowe nr 1 - zaprojektowanie oraz remont i adaptacja zabytkowego budynku mieszkalnego na obiekt u¿yteczno¶ci publicznej. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje etapy, które nale¿y wykonaæ w kolejno¶ci zgodnej z technologi± wykonania poszczególnych elementów prac. Zakres poszczególnych etapów obejmuje:
a) opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie Programu Funkcjonalno-U¿ytkowego stanowi±cego za³±cznik do SWZ, wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowê oraz wszystkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnieñ i opinii niezbêdnych dla prawid³owego zrealizowania zadania inwestycyjnego, w tym: opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, opracowanie harmonogramu realizacji inwestycji , wykonanie robót budowlanych i umieszczenie w miejscu realizacji inwestycji tablicy z informacj± o ¼ródle finansowania (zgodnie z rozporz±dzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie okre¶lenia dzia³añ informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizuj±ce zadania finansowane lub dofinansowane z bud¿etu pañstwa lub z pañstwowych funduszy celowych (Dz. U. poz. 953). Podczas realizacji przedmiotu umowy, w szczególno¶ci na etapie opracowania dokumentacji projektowej, Wykonawca zastosuje rozwi±zania zapewniaj±ce dostêpno¶ci obiektu osobom ze szczególnymi potrzebami, co najmniej w zakresie i sposobie wskazanym w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostêpno¶ci osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2240),
b) wykonanie robót budowlanych, remontowych, konserwatorskich i instalacyjnych, wraz z zakupem i monta¿em pe³nego wyposa¿enia w oparciu o dokumentacjê projektow± wykonan± przez Wykonawcê robót,
c) sprawowanie nadzoru autorskiego podczas realizacji inwestycji,
d) uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie obiektu.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 880 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami:
1) cena - waga 60%;
2) okres gwarancji - waga 40%.
2. Maksymalna liczba punktów w kryteriach równa jest okre¶lonej wadze dla tych kryteriów w %.
3. Kryterium ceny bêdzie rozpatrywane na podstawie ceny oferty za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez wykonawcê w formularzu oferty. Ilo¶æ punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poni¿szego wzoru:
C = Cmin/Co x 60 pkt, gdzie:
C - ilo¶æ punktów w kryterium ceny,
Cmin - najni¿sza zaoferowana cena,
Co - cena oferty ocenianej.
4. Kryterium okres gwarancji bêdzie rozpatrywane na podstawie zaoferowanego okresu gwarancji. Ilo¶æ punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poni¿szego wzoru:
G = Go/Gn x 40 pkt, gdzie:
G - ilo¶æ punktów w kryterium okres gwarancji,
Go - okres gwarancji w ofercie ocenianej,
Gn - najd³u¿szy zaoferowany okres gwarancji.
4.1. Wykonawca zobowi±zany jest podaæ w ofercie proponowany okres gwarancji, okre¶laj±c go w miesi±cach.
4.2. Minimalna d³ugo¶æ okresu gwarancji na przedmiot zamówienia, wymagana przez zamawiaj±cego, nie mo¿e byæ krótsza ni¿ 60 miesiêcy.
4.3. Podanie przez wykonawcê krótszego okresu gwarancji ni¿ 60 miesiêcy skutkowaæ bêdzie odrzuceniem oferty.
4.4. W przypadku braku podania w ofercie jakiegokolwiek proponowanego okresu gwarancji, zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca zapewnia minimaln± d³ugo¶æ okresu gwarancji wymagan± przez zamawiaj±cego.
4.5. Je¿eli wykonawca zaoferuje okres gwarancji przekraczaj±cy 72 miesi±ce zamawiaj±cy do oceny ofert przyjmie okres 72 miesiêcy.
4.6. Okres rêkojmi równy jest okresowi gwarancji.
5. Zamawiaj±cy wybierze jako najkorzystniejsz± ofertê, która uzyska ³±cznie najwiêksz± ilo¶æ punktów.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I. Zadanie czê¶ciowe nr 2 - pe³nienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacj± zadania: „Rewitalizacja zabytkowego budynku przy ul. Konopnickiej 29 w Karlinie”. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie us³ug w zakresie pe³nienia kompleksowego nadzoru inwestorskiego t.j. ¶wiadczenie us³ugi dotycz±cej koordynacji, zarz±dzania i kontroli robót budowlanych wszystkich bran¿ oraz dostaw wykonanie dla realizacji inwestycji pn. „Rewitalizacja zabytkowego budynku przy ul. Konopnickiej 29 w Karlinie”.
II. Zmiany umowy dla zadania czê¶ciowego nr 2:
1.Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Inspektora Nadzoru, dotycz±cych:
1) terminu; termin realizacji umowy mo¿e ulec zmianie w przypadku wyst±pienia jednej z ni¿ej wymienionej okoliczno¶ci pod warunkiem, ¿e ma ona wp³yw na termin realizacji ca³ego przedmiotu umowy. Okoliczno¶ci mog±ce spowodowaæ zmianê terminu mog± wynikaæ z:
a) opó¼nieñ lub innych okoliczno¶ci zawinionych przez Zamawiaj±cego lub przez osoby trzecie, za które Inspektor Nadzoru lub Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci,
b) dzia³ania si³y wy¿szej (klêski ¿ywio³owe, huragan, powód¼, katastrofy transportowe, po¿ar, eksplozje, wojna, strajk i inne nadzwyczajne wydarzenia, których zaistnienie le¿y poza zasiêgiem i kontrol± Zamawiaj±cego lub Inspektora Nadzoru),
c) ujawnienia siê w trakcie realizacji przedmiotu umowy niezawinionych przez strony, niemo¿liwych do przewidzenia przeszkód formalno-prawnych, np. dotycz±cych decyzji, opinii lub wniosków skierowanych przez organy administracji publicznej,
d) W wy¿ej wymienionych okoliczno¶ciach Strony ustal± nowe terminy umowne, z tym, ¿e zakres zmiany terminu musi byæ proporcjonalny do przyczyny jaka j± spowodowa³a
- przy czym ka¿da zmiana terminu wykonania Przedmiotu Umowy mo¿e nast±piæ tylko o czas niezbêdny do wykonania Przedmiotu Umowy, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania okoliczno¶ci bêd±cych podstaw± zmiany oraz ich nastêpstw;
2) zmian osób wskazanych w wykazie osób dotycz±cym przedmiotowego postêpowania, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, na inne osoby legitymuj±ce siê co najmniej uprawnieniami i do¶wiadczeniem wymaganymi do wykazania spe³niania warunków udzia³u w przedmiotowym postêpowaniu;
3) zmian stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego - wysoko¶æ wynagrodzenia wykonawcy zostanie odpowiednio zmieniona o kwotê wynikaj±c± ze zmienionych stawek tych podatków obowi±zuj±cych
w dacie powstania obowi±zku podatkowego w czasie trwania umowy, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê;
4) zmian wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê (Dz.U.2023 poz.1667) - ka¿da ze stron umowy, w terminie 30 dni od dnia wej¶cia w ¿ycie przepisów dokonuj±cych tych zmian, mo¿e zwróciæ siê do drugiej strony o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê oraz je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e osoby wykonuj±ce przedmiot umowy osi±ga³y minimalne wynagrodzenie za pracê, stanowi±c± przedmiot umowy;
5) zmian zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub ubezpieczenie zdrowotne - ka¿da ze stron umowy, w terminie 30 dni od dnia wej¶cia w ¿ycie przepisów dokonuj±cych tych zmian, mo¿e zwróciæ siê do drugiej strony
o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê;
6) zmian zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa
w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018r. o pracowniczych planach kapita³owych, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê.
7) strony dopuszczaj± równie¿ mo¿liwo¶æ zmiany sposobu rozliczania wynagrodzenia nale¿nego za wykonanie Przedmiotu Umowy lub terminów i sposobu dokonywania p³atno¶ci w zwi±zku ze zmianami Umowy dokonanymi ma podstawie zapisów umownych. W takich przypadkach wskazanych, kieruj±c siê tym poszanowaniem wzajemnych interesów, zasad± równo¶ci Stron oraz ekwiwalentno¶ci ¶wiadczeñ i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania Przedmiotu Umowy, okre¶l± zmiany dostosowuj±ce realizacjê Przedmiotu Umowy do zmienionych okoliczno¶ci faktycznych wskazanych powy¿ej.
2. Waloryzacja wynagrodzenia:
1) ka¿da ze stron mo¿e zwróciæ siê z pisemnym wnioskiem o zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku zmiany (wzrostu lub obni¿enia) kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia o ponad 30% warto¶ci w porównaniu z ich warto¶ci± w dniu z³o¿enia oferty;
2) wysoko¶æ zmiany wynagrodzenia ustalana jest w oparciu o wska¼niki procentowych zmian przeciêtnego miesiêcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiêbiorstw og³aszane w komunikacie Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego (GUS);
3) wniosek o zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia podlega z³o¿eniu w terminie do dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego robót, wniosek z³o¿ony po tym terminie nie podlega rozpatrzeniu. Wniosek powinien zawieraæ propozycjê zmiany w zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia wraz z jej uzasadnieniem. W przypadku uwzglêdnienia wniosku strony podpisuj± aneks do umowy.
4) Maksymalna wysoko¶æ zmiany wynagrodzenia wynosi 10% kwoty wskazanej w § 7 ust. 1 umowy. Zmiana wynagrodzenia mo¿e nastêpowaæ w dowolnym okresie trwania umowy, jednak nie wcze¶niej ni¿ przed up³ywem 6 miesiêcy od dnia zawarcia umowy. Za pocz±tkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia przyjmuje siê dzieñ z³o¿enia wniosku o waloryzacjê wynagrodzenia w siedzibie strony lub datê jego nadania w urzêdzie pocztowym przesy³k± polecon±.
3. Ka¿dorazowo przed wprowadzeniem zmiany wynagrodzenia, Inspektor Nadzoru sk³ada pisemnie wniosek, w którym w sposób nale¿yty wyka¿e jaki wp³yw w/w zmiany maj± na warto¶æ przys³uguj±cego mu jeszcze wynagrodzenia ustalonego na podstawie z³o¿onej oferty oraz propozycjê nowej wysoko¶ci wynagrodzenia, potwierdzone powo³aniem siê na stosowne przepisy, z których wynikaj± wnioskowane zmiany. Inspektor Nadzoru zobowi±zany jest do³±czyæ do wniosku odpowiednie dokumenty, z których bêdzie wynika³o w jakim zakresie zmiany te maj± wp³yw na koszt wykonania umowy. Wniosek o zmianê wynagrodzenia powinien zostaæ z³o¿ony w terminie 30 dni od dnia wej¶cia w ¿ycie przepisów powoduj±cych zmianê pod rygorem utraty tego prawa, w przypadku pó¼niejszego jego zg³oszenia. Zmiana wynagrodzenia nastêpuje po zawarciu przez strony odpowiedniego aneksu do umowy.
4. Inspektor Nadzoru, którego wynagrodzenie zosta³o zmienione na zasadach okre¶lonych ustêpami poprzedzaj±cymi zobowi±zany jest do zmiany wynagrodzenia przys³uguj±cego podwykonawcy, z którym zawar³ umowê, w zakresie odpowiadaj±cym zmianom cen, je¿eli ³±cznie spe³nione s± nastêpuj±ce przes³anki: przedmiotem umowy s± roboty budowlane lub us³ugi, okres obowi±zywania umowy przekracza 12 miesiêcy.
5. Niezale¿nie od postanowieñ ustêpów powy¿szych, Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ (i) zmian redakcyjnych Umowy oraz (ii) zmian bêd±cych nastêpstwem sukcesji uniwersalnej albo przejêcia z mocy prawa pe³ni praw i obowi±zków dotycz±cych którejkolwiek ze Stron, (iii) zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych, jak równie¿ (iv) zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy, w szczególno¶ci przyspieszaj±cych realizacjê, obni¿aj±cych koszt ponoszony przez Zamawiaj±cego na wykonanie lub u¿ytkowanie Przedmiotu Umowy b±d¼ zwiêkszaj±cych u¿yteczno¶æ Przedmiotu Umowy b±d¼ zmian Przedmiotu Umowy spowodowanych W takiej sytuacji, Strony wprowadz± do Umowy stosowne zmiany weryfikuj±ce redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy b±d¼ wskazuj±ce nowe dane wynikaj±ce ze zmian w rejestrach publicznych albo te¿, kieruj±c siê poszanowaniem wzajemnych interesów, zasad± równo¶ci Stron oraz ekwiwalentno¶ci ¶wiadczeñ i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania Przedmiotu Umowy, okre¶l± zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy.
6. Ka¿da zmiana Umowy, wymaga aneksu w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacj±
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 880 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ jedynym kryterium, jakim jest najni¿sza cena.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 507) oraz spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej dla zadania czê¶ciowego nr 1. Warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wykonawcy wyka¿±, ¿e posiadaj± ¶rodki finansowe lub posiadaj± zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci co najmniej 500 000,00 z³;
2) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej dla zadania czê¶ciowego nr 1. Warunek zostanie spe³niony, je¿eli wykonawcy wyka¿±, ¿e:
a) w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na remoncie, odbudowie, restauracji obiektów objêtych prawn± ochron± konserwatorsk± poprzez wpis do rejestru zabytków o warto¶ci co najmniej 300 000,00 z³ brutto ka¿da - zamawiaj±cy zastrzega, ¿e nie jest dopuszczalna ³±czna ocena spe³nienia tego warunku, tzn. ¿e co najmniej 2 ww. roboty budowlane musi wykonaæ jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub podmiot, na którego zasoby powo³uje siê wykonawca,
b) dysponuj± lub bêd± dysponowaæ co najmniej 1 osob± posiadaj±c± co najmniej 2-letnie do¶wiadczenie w projektowaniu oraz posiadaj±c± uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci architektonicznej bez ograniczeñ,
c) dysponuj± lub bêd± dysponowaæ co najmniej 1 osob± posiadaj±c± co najmniej 2-letnie do¶wiadczenie w projektowaniu oraz posiadaj±c± uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej,
d) dysponuj± lub bêd± dysponowaæ co najmniej 1 osob±, która bêdzie uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia jako Kierownik budowy, posiadaj±c± co najmniej 18 miesiêcy do¶wiadczenia zawodowego (po uzyskaniu uprawnieñ budowlanych) w pe³nieniu funkcji Kierownika budowy/robót w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej* oraz posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno- budowlanej, kierownik budowy ponadto powinien posiadaæ co najmniej 18 miesiêczne do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu budowy/robót w obiektach objêtych prawn± ochron± konserwatorsk± poprzez wpis do rejestru zabytków oraz odpowiednie kwalifikacje wynikaj±ce z ustawy z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 840 ze zm.) oraz z rozporz±dzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badañ konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listê Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badañ architektonicznych i innych dzia³añ przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a tak¿e badañ archeologicznych i poszukiwañ zabytków (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 81),
e) dysponuj± lub bêd± dysponowaæ co najmniej 1 osob±, która bêdzie uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia jako Kierownik robót elektrycznych, posiadaj±c± co najmniej 12 miesiêcy do¶wiadczenia zawodowego (po uzyskaniu uprawnieñ budowlanych) w pe³nieniu funkcji Kierownika budowy/robót instalacyjnych* w bran¿y elektrycznej oraz posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych,
f) dysponuj± lub bêd± dysponowaæ co najmniej 1 osob± posiadaj±c± kwalifikacje uprawniaj±ce do kierowania pracami konserwatorskimi, tj. spe³niaj±cymi wymagania art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U z 2022r., poz. 840 ze zm.),
Warunki dotycz±ce dysponowania ww. osobami, które bêd± uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia, zostan± uznane za spe³nione równie¿ wtedy, gdy wykonawca dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osob±, która ³±cznie posiadaæ bêdzie wymagane uprawnienia oraz do¶wiadczenie dla kilku tych osób;
3) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej dla zadania czê¶ciowego nr 2. Warunek zostanie spe³niony, je¿eli wykonawcy wyka¿±, ¿e:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykonali, co najmniej 2 us³ugi polegaj±ce na pe³nieniu nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi zwi±zanymi z budow± lub rozbudow± lub remontem obiektów budowlanych, o warto¶ci robót budowlanych minimum 300 000,00z³ brutto ka¿da,
b) dysponuj± lub bêd± dysponowaæ co najmniej 1 osob±, która bêdzie uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia, posiadaj±c± co najmniej 18 miesiêcy do¶wiadczenia zawodowego (po uzyskaniu uprawnieñ budowlanych) w pe³nieniu funkcji kierownika budowy/robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej* oraz posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej. Kierownika budowy/robót lub inspektor nadzoru inwestorskiego ponadto powinien posiadaæ co najmniej 18 miesiêczne do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu budowy/robót lub nadzoru inwestorskiego w obiektach objêtych prawn± ochron± konserwatorsk± poprzez wpis do rejestru zabytków oraz odpowiednie kwalifikacje wynikaj±ce z ustawy z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 840 ze zm.),
c) dysponuj± lub bêd± dysponowaæ co najmniej 1 osob±, która bêdzie uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych (zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane)
d) dysponuj± lub bêd± dysponowaæ co najmniej 1 osob±, która bêdzie uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia na stanowisku inspektora nadzoru robót konserwatorskich, posiadaj±c± kwalifikacje uprawniaj±ce do kierowania pracami konserwatorskimi, tj. spe³niaj±cymi wymagania art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U z 2022r., poz. 840 ze zm.),
*Uprawnienia wydane zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane
(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz,725.) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2023r., poz. 334.).
Warunki dotycz±ce dysponowania ww. osobami, które bêd± uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia, zostan± uznane za spe³nione równie¿ wtedy, gdy wykonawca dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osob±, która ³±cznie posiadaæ bêdzie wymagane uprawnienia dla kilku tych osób.
2. Przeliczanie walut obcych na z³ote polskie przy ocenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu odbywaæ siê bêdzie wed³ug ¶redniego kursu waluty obcej og³oszonego przez Narodowy Bank Polski w dniu wszczêcia postêpowania.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. O¶wiadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt 5 i 7 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 507). 2. O¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstawy wykluczenia z postêpowania, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotycz±cej zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji ((§ 3 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz. 2415 ze zm.)) - w przypadku, gdy w postêpowaniu zostan± z³o¿one co najmniej dwie oferty na poszczególne zadania czê¶ciowe.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) dla zadania czê¶ciowego nr 1:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³ ((§ 9 ust. 3 pkt 1 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz. 2415 ze zm.)),
b) informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±ca wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem,
c) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za wykonanie prac projektowych, wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ (z podaniem daty i pe³nej nazwy oraz podstawy prawnej ich wydania), do¶wiadczenia ((wykonane zamówienie, pe³niona funkcja i okres pe³nienia powierzonej funkcji (od m-c/rok - do m-c/rok)) oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami,
d) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ (z podaniem daty i pe³nej nazwy oraz podstawy prawnej ich wydania), do¶wiadczenia (wykonane zamówienie, pe³niona funkcja i okres pe³nienia powierzonej funkcji (od m-c/rok - do m-c/rok)) oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
2) dla zadania czê¶ciowego nr 2:
a) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy, w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy,
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ (z podaniem daty i pe³nej nazwy oraz podstawy prawnej ich wydania) oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
I. W zakresie nieuregulowanym niniejszym dokumentem, zastosowanie maj± m.in. przepisy rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz. 2415 ze zm.) oraz rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452).II. 1. Termin wykonania zamówienia: 880 dni od dnia podpisania umowy dla ka¿dego zadania czê¶ciowego z zastrze¿eniem, ¿e realizacjê I etapu (zaprojektowanie i uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowê) zadania czê¶ciowego nr 1 nale¿y zakoñczyæ w terminie 310 dni od dnia podpisania umowy.
2. Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy tylko dla zadania czê¶ciowego nr 1.
3. Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia - w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy, dla zadania czê¶ciowego nr 1.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Wymagania dotycz±ce wadium (tylko dla zadania czê¶ciowego nr 1):1. Wysoko¶æ wadium ustala siê w kwocie 30 000,00 z³.
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert, z oznaczeniem przedmiotowego postêpowania.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w formach okre¶lonych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Pzp, wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
5. Wadium w pieni±dzu wp³acaæ nale¿y przelewem na rachunek bankowy zamawiaj±cego:
nr konta: 39 8562 0007 0020 0064 2000 0790
6. Porêczenia i gwarancje obejmowaæ winny termin zwi±zania wykonawcy ofert±, przy czym pierwszym dniem terminu zwi±zania ofert± jest dzieñ, w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
7. Gwarancje wadialne winny zawieraæ co najmniej bezwarunkowe i nieodwo³alne w okresie obowi±zywania
i wymagalne na pierwsze ¿±danie zobowi±zanie gwaranta (ubezpieczyciela, banku) do wyp³aty zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach zatrzymania wadium - zgodnie z przepisami ustawy Pzp.
8. Tre¶æ gwarancji wadialnej musi zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
1) nazwê daj±cego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji/porêczenia) oraz wskazanie ich siedzib;
2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem – okre¶lenie przedmiotu zamówienia;
3) kwotê gwarancji/porêczenia;
4) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³acenia bezwarunkowo i nieodwo³alnie kwoty gwarancji/porêczenia na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
W odniesieniu do warunków dotycz±cych kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia (dotyczy tak¿e wspólników spó³ki cywilnej) mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które (prace) roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, wykonaj± poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 3 i 4 ustawy Pzp). W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania sk³ada ka¿dy z wykonawców.6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
I. Dla zadania czê¶ciowego nr 1: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ nastêpuj±cych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w szczególno¶ci, w przypadku:1) zmian w stosunku do opisu przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania prac nie wykraczaj±cych poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji mo¿liwo¶ci usprawnienia realizacji przedmiotu umowy, w szczególno¶ci prac zamiennych;
2) zmian w stosunku do opisu przedmiotu zamówienia w przypadku konieczno¶ci zmiany projektu budowlanego oraz gdy czê¶æ prac nie mo¿e zostaæ zrealizowana lub bêdzie zast±piona innymi;
3) gdy zachodzi konieczno¶æ zast±pienia przyjêtych materia³ów lub urz±dzeñ innymi, pod warunkiem, ¿e spe³niaj± wymagania okre¶lone w SWZ (wraz z za³±cznikami), a zmiana wynika w szczególno¶ci:
a) ze zmiany producenta,
b) producent zakoñczy³ produkcjê tych materia³ów lub urz±dzeñ lub zosta³y one wycofane z obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
c) uzasadnionych przyczyn technicznych lub technologicznych;
4) zmian umowy zwi±zanych ze zmian± stanu prawnego w zakresie dotycz±cym realizowanego przedmiotu umowy, który spowoduje konieczno¶æ zmiany sposobu jego wykonania przez wykonawcê;
5) zmian osób wskazanych w wykazie osób dotycz±cym przedmiotowego postêpowania, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, na inne osoby legitymuj±ce siê co najmniej uprawnieniami i do¶wiadczeniem wymaganymi do wykazania spe³niania warunków udzia³u w przedmiotowym postêpowaniu;
6) zmian terminu wykonania zamówienia, z przyczyn niezale¿nych od wykonawcy, wykazanych przez wykonawcê, w szczególno¶ci w przypadku:
a) niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemo¿liwiaj±cych wykonanie przedmiotu umowy zgodnie
z przyjêt± technologi±, maj±cych bezpo¶redni wp³yw na termin jego wykonania - w zwi±zku z tym termin wykonania przedmiotu umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas tych niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz o czas niezbêdny do usuniêcia ich skutków,
b) je¿eli opó¼nieniu ulegnie wykonanie prac niezbêdnych do realizacji zamówienia, do których wykonania zobowi±zany jest zamawiaj±cy - w zwi±zku z tym termin wykonania przedmiotu umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas niezbêdny do wykonania opó¼nionych prac,
c) gdy prace objête umow± zosta³y wstrzymane przez w³a¶ciwe organy, z przyczyn niezale¿nych od wykonawcy, co uniemo¿liwia terminowe wykonanie przedmiotu umowy - w zwi±zku z tym termin wykonania przedmiotu umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas niezbêdny do wykonania prac wynikaj±cych z zaleceñ w³a¶ciwych organów,
d) uzasadnionych przyczyn technicznych lub technologicznych,
e) konieczno¶ci zmiany dokumentacji projektowej - w zwi±zku z tym termin wykonania przedmiotu umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas niezbêdny na zmianê dokumentacji projektowej i ewentualne uzyskanie zezwoleñ na wykonanie robót po zmianie,
f) w przypadku niezawinionego przez wykonawcê wstrzymania robót przez inspektora nadzoru - w zwi±zku
z tym termin wykonania przedmiotu umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o udokumentowany czas wstrzymania robót w dzienniku budowy,
g) konieczno¶ci± wykonania robót dodatkowych lub zamiennych – stwierdzenie konieczno¶ci wykonania robót rozszerzaj±cych lub zmieniaj±cych zakres robót w stosunku do przedmiotu umowy strony stwierdzaj± w protokole konieczno¶ci – warto¶æ robót dodatkowych i zamiennych ustalona zostanie w oparciu o kosztorys, przygotowany na zasadach opisanych w niniejszej umowie;
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-06-27 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-27 11:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-07-26
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Ci±g dalszy zmian umowy dla zadania czê¶ciowego nr 1: 7) zmniejszenia zakresu prac objêtych przedmiotem zamówienia - wynagrodzenie rycza³towe zostanie wówczas obni¿one, stosownie do zakresu niewykonanej czê¶ci prac, o warto¶æ niewykonanego zakresu prac. Wynagrodzenie zostanie obni¿one o kwotê stanowi±c± iloczyn ceny oferty wykonawcy i wspó³czynnika, bêd±cego ilorazem warto¶ci niewykonanego zakresu prac i warto¶ci ca³ego zakresu prac okre¶lonych w ustaleniu warto¶ci zamówienia. Je¿eli zmniejszenie zakresu prac objêtych przedmiotem zamówienia wynika z przyczyn zale¿nych od zamawiaj±cego, to wynagrodzenie mo¿e zostaæ obni¿one maksymalnie o 30%;8) zmian stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego - wysoko¶æ wynagrodzenia wykonawcy zostanie odpowiednio zmieniona o kwotê wynikaj±c± ze zmienionych stawek tych podatków obowi±zuj±cych
w dacie powstania obowi±zku podatkowego w czasie trwania umowy, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê;
9) zmian wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê - ka¿da ze stron umowy, w terminie 30 dni od dnia wej¶cia w ¿ycie przepisów dokonuj±cych tych zmian, mo¿e zwróciæ siê do drugiej strony o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê oraz je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e osoby wykonuj±ce przedmiot umowy osi±ga³y minimalne wynagrodzenie za pracê, stanowi±c± przedmiot umowy;
10) zmian zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub ubezpieczenie zdrowotne - ka¿da ze stron umowy, w terminie 30 dni od dnia wej¶cia w ¿ycie przepisów dokonuj±cych tych zmian, mo¿e zwróciæ siê do drugiej strony
o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê;
11) zmian zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa
w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018r. o pracowniczych planach kapita³owych, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê.
12) wyst±pienia si³y wy¿szej, gdy skutki wyst±pienia/istnienia przyczyny wp³ywaj± na terminowe wykonania umowy - w zwi±zku z tym termin wykonania przedmiotu umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas niezbêdny do wykonania opó¼nionych prac.
2. Strony dopuszczaj± równie¿ mo¿liwo¶æ zmiany sposobu rozliczania wynagrodzenia nale¿nego za wykonanie przedmiotu umowy lub terminów i sposobu dokonywania p³atno¶ci w zwi±zku ze zmianami umowy dokonanymi na podstawie zapisów umownych. W takich przypadkach wskazanych, kieruj±c siê tym poszanowaniem wzajemnych interesów, zasad± równo¶ci stron oraz ekwiwalentno¶ci ¶wiadczeñ i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, okre¶l± zmiany dostosowuj±ce realizacjê przedmiotu umowy do zmienionych okoliczno¶ci faktycznych wskazanych powy¿ej.
3. Waloryzacja wynagrodzenia:
1) ka¿da ze stron mo¿e zwróciæ siê z pisemnym wnioskiem o zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku zmiany (wzrostu lub obni¿enia) ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia o ponad 10% warto¶ci w porównaniu z ich warto¶ci± w dniu z³o¿enia oferty;
2) wysoko¶æ zmiany wynagrodzenia za wykonanie robót budowlanych ustalana jest w oparciu o wska¼niki procentowe zmiany ¶rednich cen jednostkowych materia³ów, stawek robocizny kosztorysowej oraz cen pracy sprzêtu budowlanego publikowane co kwarta³ w ogólnie dostêpnych informacjach wydawnictwa Sekocenbud;
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej zespo³u budynków jednorodzinnych dwulokalowych w zabudowie szeregowej w miejscowo¶ci Twardogóra.
- Prace remontowe w szko³ach podstawowych Gminy Stê¿yca
- Pe³nienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacj± operacji pn. "Scalanie gruntów obrêbu Olchowiec-Kolonia, gmina Wierzbica, powiat che³mski, województwo lubelskie" - czê¶æ 2
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ci±g³ym
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla przebudowy Parku im. H. Sienkiewicza - czê¶æ pó³nocna
- Modernizacja i przebudowa budynku obs³ugi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównowa¿ona mobilno¶æ miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.