eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Usługi w zakresie transportu i eksmisji z nieruchomości stanowiących własność m.st. Warszawy położonych w Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy



Ogłoszenie z dnia 2022-09-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi w zakresie transportu i eksmisji z nieruchomości stanowiących własność m.st. Warszawy położonych w Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy

1.3.) Oddział zamawiającego: ZGN w Dzielnicy Bielany

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 10858838000000

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Grębałowska 23/25

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 01-808

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zgn-bielany.waw.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zgn-bielany.waw.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-86c7af92-3000-11ed-9171-f6b7c7d59353

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi w zakresie transportu i eksmisji z nieruchomości stanowiących własność m.st. Warszawy położonych w Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-86c7af92-3000-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00363590

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00002438/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.10 usługi transpotowe

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00341233/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 56/ZE/2022/W

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 210360,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są:
Usługi w zakresie transportu i eksmisji z nieruchomości stanowiących własność m.st. Warszawy położonych w Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy.
2. Zamówienie nie zostało podzielone na części. Przedmiotem zamówienia są usługi, których zakres podmiotowy jak i przedmiotowy jest zgodnie z OPZ tożsamy.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi:
3.1.1. Załącznik nr 1 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia

4.5.3.) Główny kod CPV: 90911000-6 - Usługi sprzątania/czyszczenia miejsc noclegowych, budynków i okien

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

98390000-3 - Inne usługi

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z art. 16 Pzp. Nie jest zgodne z przepisami ustawy Pzp udzielenie zamówienia wykonawcy, który wybrany został w ramach procedury dotkniętej wadą, polegającą na niezachowaniu w postępowaniu przestrzegania zgodności z zasadami naczelnymi Pzp wyrażonymi w w/w przepisie, a więc zasadą uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, a także zasadą proporcjonalności.
Zasady te, a zwłaszcza zasada uczciwej konkurencji, mają bowiem charakter zasad fundamentalnych dla udzielania zamówień publicznych. Stąd fakt naruszenia zasad wskazanych w ustawie, a skutkujący realnym zawężeniem kręgu podmiotów, które złożyły w tym postępowaniu oferty, należy uznać za wadę tego postępowania.

W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający wskazał, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego dotyczące: uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: tj. “Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada zezwolenie wydane przez Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu odpadów”.
Tymczasem zezwolenia na transport odpadów wydawane na podstawie ustawy z 27 kwietnia 2001 roku o odpadach pozostawały ważne do czasu uzyskania wpisu do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, jednak nie dłużej niż do 24 lipca 2018 r. Po tym terminie wszystkie wydane zezwolenia na transport odpadów stały się nieaktualne, a transportować odpady mogą podmioty, które uzyskały wpis do Rejestru BDO.
Ponadto zgodnie z obecnie obowiązującą ustawą o odpadach organem właściwym do wydawania takich zezwoleń nie był Urząd Marszałkowski i jego poszczególne Wydziały, a właściwy starosta.
Tym samym niekorzystny, niczym nieuzasadniony i nieprawidłowo określony warunek udziału w postępowaniu, uniemożliwiał wzięcie udziału w nim wykonawcom, którzy takiego zezwolenia nie posiadali, a swoją działalność opierali na wpisie do Rejestru BDO.
Ad.2)
Powyższe rozwiązanie jest nie tylko skrajnie niekorzystne dla potencjalnego wykonawcy, ubiegającego się o udzielenie zamówienia, ale ogranicza realizację w tym postępowaniu zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania. Jest niezgodne również z zasadą proporcjonalności. Naruszenie naczelnych zasad Pzp należy uznać za wadę postępowania. Wada postępowania, o której mowa skutkuje niemożnością zawarcia umowy zgodnej z głównymi zasadami Ustawy Pzp wyrażonymi w art. 16 - zasadą uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
Ad.3)
Wada w przedmiotowym postępowaniu ma charakter rzeczywisty i nieusuwalny, jest przy tym na tyle poważna, że uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Na obecnym etapie postępowania nie ma możliwości przystąpienia do niego innych wykonawców, którym zapis dotyczący posiadania zezwolenia wydanego przez Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu odpadów, uniemożliwił wzięcie udziału w postępowaniu.
Zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami Pzp. Nie będzie zaś zgodne z przepisami ustawy, udzielenie zamówienia wykonawcy, który wybrany został w ramach procedury dotkniętej wadą, polegającą na niezachowaniu w postępowaniu przestrzegania zgodności z zasadami naczelnymi ustawy Pzp : zasadą proporcjonalności, uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
Wskazana powyżej wada postępowania (wprowadzenie nieproporcjonalnego, niczym nieuzasadnionego warunku udziału w postępowaniu) uzasadnia unieważnienie postępowania na podstawie 255 pkt 6) ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 185553,30 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 200071,50 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.