Og³oszenie z dnia 2023-08-24
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00368799/01 - Modyfikacja z dnia 2023-08-25
- 2023/BZP 00410414/01 - Wynik z dnia 2023-09-23
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa ulicy P³ockiej w Raci±¿u.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postêpowania
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA MIASTO RACI¡¯
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130377853
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Adama Mickiewicza 17
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Raci±¿
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-140
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: justyna.duminska@miastoraciaz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.miastoraciaz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiaj±cy powierzy³ przeprowadzenie postêpowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadz±cego postêpowanie: Kancelaria Doradztwo-Przetargi Sp. z o.o.
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5833449821
Adres podmiotu prowadz±cego postêpowanie:
1.11.3.) Ulica: Wa³y Piastowskie 1/1508
1.11.4.) Miejscowo¶æ: Gdañsk
1.11.5.) Kod pocztowy: 80-855
1.11.6.) Województwo: pomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdañski
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: biuro@doradztwo-przetargi.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.doradztwo-przetargi.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa ulicy P³ockiej w Raci±¿u.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-0c871f76-4246-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00365158
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-08-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00021014/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.3 Przebudowa ul. P³ockiej w Raci±¿u
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zadanie dofinansowane jest ze ¶rodków Województwa Mazowieckiego w ramach Instrumentu wsparcia zadañ wa¿nych dla równomiernego rozwoju województwa mazowieckiego oraz ¶rodki w³asne Gminy Miasto Raci±¿ Etap II – przej¶cie dla pieszych wspó³finansowane ze ¶rodków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i ¦rodowisko na lata 2014-2020.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za pomoc± Platformy zakupowej znajduj±cej siê pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/raciaz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia
23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
a) Dokumenty lub o¶wiadczenia, wykonawca sk³ada w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em w formie
elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej elektronicznym podpisem kwalifikowanym, zaufanym lub osobistym. Je¿eli orygina³ dokumentu lub o¶wiadczenia, o których mowa powy¿ej nie zosta³y sporz±dzone w postaci dokumentu elektronicznego, wykonawca mo¿e sporz±dziæ i przekazaæ elektroniczn± kopiê posiadanego dokumentu lub o¶wiadczenia. W przypadku przekazywania przez wykonawcê elektronicznej kopii dokumentu lub o¶wiadczenia, opatrzenie jej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zaufanym lub osobistym przez wykonawcê jest równoznaczne z po¶wiadczeniem elektronicznej kopii dokumentu lub o¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em.
b) Osoba sk³adaj±ca podpis: kwalifikowany podpis elektroniczny, zaufany lub osobisty, musi byæ umocowana w imieniu wykonawcy
zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami.
2. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem :
https://platformazakupowa.pl/pn/raciaz
3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami w zakresie:
- przesy³ania Zamawiaj±cemu pytañ do tre¶ci SWZ;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia/ poprawienia/ uzupe³nienia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych ¶rodków dowodowych, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci o¶wiadczenia, o którym mowa w
art. 125 ust. 1 lub z³o¿onych podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w
postêpowaniu;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dot. tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych;
- przes³ania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiaj±cego wynikaj±ce z ustawy - Prawo zamówieñ publicznych;
- przesy³ania wniosków, informacji, o¶wiadczeñ Wykonawcy;
- przesy³ania odwo³ania/inne odbywa siê za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do
zamawiaj±cego”.
Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za
po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
4. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce
odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na
platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny
wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
5. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na
platformazakupowa.pl przes³anych przez zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e
trafiæ do folderu SPAM.
Pozosta³e zapisy zawarto w SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. W przypadku powziêcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w trakcie trwania postêpowania czy realizacji umowy, Pani/Pana danych osobowych, przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w³a¶ciwego w sprawach ochrony danych osobowych.
2. Podanie przez Pani±/Pana danych osobowych jest obowi±zkowe, gdy¿ przes³ankê przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa Pani/Pan dane mog± byæ przetwarzane w sposób zautomatyzowany
i nie bêd± profilowane.
3. Ponadto:
-administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych przez Urz±d Miejski w Raci±¿u, jest Burmistrz Miasta Raci±¿ 09-140 Raci±¿, Plac Adama Mickiewicza 17, e-mail: sekretariat@miastoraciaz.pl ;
-w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mo¿e siê Pan/Pani kontaktowaæ z Inspektorem Ochrony Danych w osobie Agnieszki Sztuwe, z którym kontakt mo¿liwy jest przez e-mail: rodo@miastoraciaz.pl lub pocztê tradycyjn± 09-140 Raci±¿, Plac Adama Mickiewicza 17;
-Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Przebudowa ulicy P³ockiej w Raci±¿u., Znak sprawy: KS.271.2.13.2023;
-odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 78 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
-Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane zgodnie z art. 78 ustawy Pzp przez okres co najmniej 4 lat od dnia zakoñczenie postêpowania, a je¿eli zobowi±zania wskazane w ofercie i umowie przekrocz± w/w przedzia³ czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin;
-obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
-w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
-posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
-nie przys³uguje Pani/Panu:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W trakcie oraz po zakoñczeniu postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KS.271.2.13.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegaj±ca na przebudowie ulicy P³ockiej w Raci±¿u.
2. Zamówienie nie zosta³o podzielone na czê¶ci. Zamawiaj±cy udziela zamówienia na roboty budowlane w czê¶ciach, a ka¿da z nich stanowi odrêbne postêpowanie przetargowe.
3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia znajduje siê w Za³±czniku nr 5 – Dokumentacja techniczna.
4. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych Za³±cznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233300-2 - Fundamentowanie autostrad, dróg, ulic i ¶cie¿ek ruchu pieszego
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
34922100-7 - Oznakowanie drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 75 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertê najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta zawieraj±ca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
„£±czna cena oferty brutto” – C
„Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi na wykonane roboty” – G
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi na wykonane roboty.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Ad.1) Wykonawca spe³ni warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ w sposób nale¿yty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej:-co najmniej 1 robotê budowlan± w zakresie robót drogowych polegaj±cych na budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi o d³ugo¶ci co najmniej 300 mb.
Ad.2) Wykonawca spe³ni warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami, które bêd± uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia i posiadaj± uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie przepisów obowi±zuj±cych w czasie ich wydania (je¿eli dotyczy), w poni¿ej wskazanej specjalno¶ci:
-minimum 1 osobê – kierownika budowy/robót w specjalno¶ci drogowej (na okres realizacji robót budowlanych).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Ad.1) W zakresie do¶wiadczenia, Wykonawca zobowi±zany bêdzie z³o¿yæ wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju wraz z opisem do¶wiadczenia, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty.
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wówczas w wykazie nale¿y wskazaæ roboty budowlane, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
Wykaz robót – przygotowany wg Za³±cznika nr 6 do SWZ.
Za wykonan± robotê budowlan± Zamawiaj±cy rozumie taka robotê, która zosta³a zrealizowana w ramach danej umowy i odebrana przez Zamawiaj±cego/osobê wskazan± przez Klienta/Inwestora, jako wykonan± zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczona. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do ewentualnego sprawdzenia prawdziwo¶ci przedstawianych danych, które bêd± wyszczególnione w ofercie.
Ad.2) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, o których mowa powy¿ej wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (odpowiednio do postawionych warunków udzia³u w postêpowaniu).
Wykaz osób przygotowany wg Za³±cznika nr 7 do SWZ.
Uprawnienia, o których mowa powy¿ej, powinny byæ zgodne z ustaw± z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst pierwotny: Dz. U. 1994 Nr 89 poz. 414; ostatnia nowelizacja: Dz. U. z 2023r. poz. 682, 553, 967) lub wa¿ne odpowiadaj±ce im uprawnienia nadane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza siê równowa¿ne kwalifikacje, zdobyte w innych pañstwach, na zasadach okre¶lonych w art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzglêdnieniem postanowieñ ustawy z dnia 22.12.2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tekst pierwotny: Dz. U. 2016 poz. 65; ostatnia nowelizacja: Dz. U. z 2023r. poz. 334).
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Do oferty nale¿y do³±czyæ:1. Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik.
2. Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, na które powo³uje siê Wykonawca, celem spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu.
4. O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu.
5 O¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu.
6. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, na które powo³uje siê Wykonawca, celem spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu.
7. O¶wiadczenie, zgodne z art. 117 ust 4 ustawy Pzp (dot. Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia) wskazuj±ce, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy (o¶wiadczenie wg wzoru Wykonawcy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci: 8000,00 z³2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
4. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2022 r. poz. 2080, 2185 z pó¼n. zm.).
5. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego. Nr rachunku: 31 8233 0004 0000 1544 2016 0009 Bank Spó³dzielczy w Raci±¿u „wadium dot. postêpowania KS.271.2.13.2023”.
6. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
7. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
8. Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci:
1) up³ywu terminu zwi±zania ofert±;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
9. Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku (wg zasad komunikacji wskazanej w rozdziale 7 SWZ, zwraca wadium wykonawcy:
1) który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert;
2) którego oferta zosta³a odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku, gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
10. Z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa powy¿ej, powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z wykonawc± wraz z utrat± przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie Pzp.
11. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê.
12. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca siê umieszczenie w tre¶ci dokumentu wadium wnoszonego w formie gwarancji lub porêczenia, adresu poczty elektronicznej, na który Zamawiaj±cy mo¿e przes³aæ o¶wiadczenie o zwolnieniu wadium.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Spe³nianie warunków udzia³u przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, konsorcjum.W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, konsorcjum Wykonawców dokumenty wymienione w pkt VIb ppkt 4.1.-4.2. sk³ada ten Wykonawca, cz³onek konsorcjum, który wykazuje spe³nienie odpowiedniego warunku udzia³u w postêpowaniu. Oznacza to, ¿e Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, konsorcjum Wykonawców, wykazuj± spe³nienie warunków:
-co najmniej przez jednego Wykonawcê – w zakresie posiadanych osób.
-przez jednego Wykonawcê w zakresie posiadanego do¶wiadczenia (w ca³o¶ci wskazanego zakresu).
Ponadto, zgodnie z art. 117 ust 4 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, wykonaj± poszczególni Wykonawcy (o¶wiadczenie wg wzoru Wykonawcy).
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, korzystania z potencja³u Podmiotu Trzeciego, oraz podwykonawców nie bêd±cych Podmiotem trzecim, o¶wiadczenie:
-o niepodleganiu wykluczeniu sk³ada ka¿dy z Wykonawców, oraz podmiot trzeci na którego potencja³ powo³uje siê Wykonawca,
-o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³ada Wykonawca/Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, który/którzy spe³nia/j± dany warunek w postêpowaniu oraz podmiot trzeci (je¿eli dotyczy), na którego potencja³ powo³uje siê Wykonawca.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ dokonania nastêpuj±cych zmian w umowie w stosunku do tre¶ci oferty i okre¶la ich warunki:1. zmiana terminu wykonania Przedmiotu umowy mo¿liwa bêdzie w przypadku konieczno¶ci wstrzymania wykonywania ca³o¶ci lub czê¶ci robót na skutek okoliczno¶ci niezale¿nych
od Wykonawcy, w szczególno¶ci takich jak:
1) brak mo¿liwo¶ci uzyskania wymaganych uzgodnieñ, decyzji w terminie umownym z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, przy zachowaniu przez Wykonawcê nale¿ytej staranno¶ci,
w szczególno¶ci, przekroczenia okre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ, itp.;
2) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej
lub Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWiOR), lub konieczno¶ci wykonania rozwi±zañ zamiennych w stosunku do dokumentacji projektowej lub STWiOR
z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy;
3) przyczyny techniczne, technologiczne miêdzy innymi kolizje z niezainwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami;
4) je¿eli wyst±pi brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót z powodu niedopuszczania
do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy b±d¼ te¿ wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji;
5) przyczyny organizacyjne, tj. brak pe³nego dostêpu do terenu budowy czy inne przyczyny le¿±ce po stronie Zamawiaj±cego;
6) w przypadku mo¿liwo¶ci wcze¶niejszego zakoñczenia realizacji robót objêtych Przedmiotem umowy przez Wykonawcê, strony przewiduj± mo¿liwo¶æ skrócenia terminu realizacji Przedmiotu umowy;
7) wyst±pienie si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie Przedmiotu umowy; przez któr± strony rozumiej± zewnêtrzne i niezale¿ne od obu stron umowy zdarzenie, w tym klêski ¿ywio³owe,
stan wyj±tkowy, epidemia, dzia³ania terrorystyczne, strajk powszechny, nowe akty prawne
lub decyzje w³a¶ciwych w³adz, a tak¿e dzia³ania lub zaniechania dzia³ania organów pañstwowych, samorz±dowych lub osób trzecich uniemo¿liwiaj±cych terminow± realizacjê zamówienia, o okres nie przekraczaj±cy czasu trwania przeszkody w wykonaniu zamówienia,
8) wyst±pienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych
w sposób istotny od przyjêtych w Dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ w ¶wietle dotychczasowych za³o¿eñ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy;
9) brak mo¿liwo¶ci wycinki drzew z przyczyn okre¶lonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r.
o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 916 ze zm.),
10) konieczno¶æ udzielenia zamówieñ dodatkowych na roboty nie objête zamówieniem podstawowym, a koniecznego do prawid³owego zakoñczenia robót, a których wykonanie wp³ywa na zmianê terminu wykonania zamówienia podstawowego;(...)
Pozosta³e zapisy zawarto w Projektowanych postanowieniach umowy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-09-08 12:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/raciaz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-08 12:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
A) Zamawiaj±cy wymaga, aby przy realizacji zamówienia, Wykonawca/podwykonawca zatrudnia³ na podstawie umowy o pracê wszelkie osoby wykonuj±ce czynno¶ci zwi±zane z realizacj± przedmiotu zamówienia, czyli pracowników fizycznych i operatorów sprzêtu budowlanego, gdy wykonanie tych prac polega na wykonaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy.B) Oferta powinna byæ:
a. sporz±dzona na podstawie za³±czników niniejszej SWZ w jêzyku polskim,
b. z³o¿ona przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej tzn. za po¶rednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/raciaz,
c. podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobê/osoby
upowa¿nion±/upowa¿nione.
C) Dodatkowe wykluczenie - Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwi±zaniach w
zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego w celu
przeciwdzia³ania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainê rozpoczêtej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i
podmiotów wpisanych na listê, o której mowa w art. 2 ustawy, stosuje siê sankcje polegaj±ce m.in. na wykluczeniu z
postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 wrze¶nia
2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych.
A-C) Pozosta³e zapisy zawarto w SWZ.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na now± siedzibê Pañstwowej Szko³y Muzycznej I i II stopnia w Zduñskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wyk³adowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposa¿enia
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni ³±cznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodoci±gowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudzi±dzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Ko¶ciuszki 40
wiêcej: Oznakowanie drogowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.