Ogłoszenie z dnia 2022-09-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00251825/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-07-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zakup usług medycznych: profilaktycznej opieki zdrowotnej w zakresie medycyny pracy, badań mammograficznych i badań PSA
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Ubezpieczeń Społecznych I Oddział w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00001775600277
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dąbrowskiego 12
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 60-908
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.7.) Numer telefonu: 61 841 60 91
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.poznan1@zus.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zus.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://portal.smartpzp.pl/zus1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zarządzane przez nie fundusze
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup usług medycznych: profilaktycznej opieki zdrowotnej w zakresie medycyny pracy, badań mammograficznych i badań PSA2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d507b3a0-ec85-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00366098
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00245208/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zakup usług medycznych: profilaktycznej opieki zdrowotnej w zakresie medycyny pracy, badań mammograficznych i badań PSA
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00251825/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 290000/271/4/2022-ZAP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 297910,66 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 285660,66 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonywanie profilaktycznej opieki zdrowotnej w zakresie medycyny pracy dla pracowników I Oddziału ZUS w Poznaniu i podległych Inspektoratów, pracowników – rezydentów z innych oddziałów Zakładu a także kandydatów do zatrudnienia i stażystów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 1 stanowi załącznik nr 1 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia
4.5.5.) Wartość części: 259773,68 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonywanie badań mammograficznych dla pracowników I Oddziału ZUS w Poznaniu i podległych Inspektoratów, pracowników – rezydentów z innych oddziałów Zakładu, obejmujących wykonanie zdjęcia mammograficznego wraz z odczytem radiologicznym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 2 stanowi załącznik nr 2 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia
4.5.5.) Wartość części: 25308,50 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonywanie badań PSA dla mężczyzn, pracowników I Oddziału ZUS w Poznaniu i podległych Inspektoratów, pracowników – rezydentów z innych oddziałów Zakładu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 3 stanowi załącznik nr 3 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia
4.5.5.) Wartość części: 578,48 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
1. Uzasadnienie prawne:
zgodnie z art. 255 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty. Natomiast w myśl art. 259 ustawy Pzp art. 255-258 stosuje się również do unieważnienia w części postępowania, jeżeli Zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
2. Uzasadnienie faktyczne:
w wyznaczonym terminie, tj. do dnia 26 lipca 2022 r. do godz. 12:00 w części nr 1 nie złożono żadnej oferty. W związku z powyższym, unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 1 w zw. z art. 259 ustawy Pzp w zakresie części nr 1 jest uzasadnione.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
1. Uzasadnienie prawne: zgodnie z art. 255 pkt 2 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu. Natomiast w myśl art. 259 ustawy Pzp art. 255-258 stosuje się również do unieważnienia w części postępowania, jeżeli Zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
2. Uzasadnienie faktyczne:
w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego z dnia 26 sierpnia 2022 r. dokonane w trybie art. 128 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca, tj. spółka Wielkopolskie Centra Medyczne REMEDIUM sp. z o.o., Os. Stefana Batorego 80A/L3, 60-687 Poznań w dniu 01 września 2022 r. przedłożyła za pośrednictwem Platformy zakupowej Smart PZP zaświadczenie o wpisie do rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą w formie cyfrowego odwzorowania (skan). Zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) w przypadku, gdy podmiotowe środki dowodowe, zostały wystawione przez upoważnione podmioty inne niż wykonawca jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument.
W związku z powyższym, biorąc pod uwagę, że upoważniony podmiot, tj. Wojewoda Wielkopolski wystawia zaświadczenie o wpisie do rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą w formie pliku PDF lub xml, wykonawca powinien przekazać Zamawiającemu ten dokument (plik PDF lub xml) wygenerowany z systemu teleinformatycznego zamiast jego cyfrowego odwzorowania (skanu).
Zamawiający nie może ponownie skierować wobec Wykonawcy wezwania do uzupełnienia przedmiotowego zaświadczenia. Skierowanie w takim wypadku drugiego wezwania stanowiłoby naruszenie zasady równego traktowania wykonawców i art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, który przewiduje jednokrotne wezwanie do uzupełnienia podmiotowego środka dowodowego.
W związku z powyższym, Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy Pzp, który stanowi, że Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy niespełniającego warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu na część nr 2 zamówienia ofertę złożył jeden wykonawca – spółka Wielkopolskie Centra Medyczne REMEDIUM sp. z o.o., a zatem unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 2 w zw. z art. 259 ustawy Pzp w zakresie części nr 2 zamówienia jest uzasadnione.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
1. Uzasadnienie prawne:
zgodnie z art. 255 pkt 2 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu. Natomiast w myśl art. 259 ustawy Pzp art. 255-258 stosuje się również do unieważnienia w części postępowania, jeżeli Zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
2. Uzasadnienie faktyczne:
w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego z dnia 19.08.2022 r. dokonane w trybie art. 128 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca, tj. spółka Centermed Poznań sp. z o.o., ul. Mostowa 23A/28, 61-854 Poznań w dniu 24.08.2022 r. przesłała za pośrednictwem poczty elektronicznej oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania w formie cyfrowego odwzorowania (skan) oświadczenia wystawionego w postaci papierowej. Wykonawca nie opatrzył tego oświadczenia (jego cyfrowego odwzorowania) elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zgodnie z § 6 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) w przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Zamawiający nie może ponownie skierować wobec Wykonawcy wezwania do uzupełnienia oświadczenia. Skierowanie w takim wypadku drugiego wezwania stanowiłoby naruszenie zasady równego traktowania wykonawców i art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, który przewiduje jednokrotne wezwanie do uzupełnienia podmiotowego środka dowodowego. Brak podpisu pod złożonym oświadczeniem należy traktować tak samo jak niezłożenie wymaganego oświadczenia przez Wykonawcę. Ponadto Zamawiający na podstawie art. 307 ust. 2 ustawy Pzp wystąpił do Wykonawcy z wnioskiem o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. Wykonawca nie udzielił odpowiedzi i pisemnej zgody na ww. wniosek Zamawiającego w wyznaczonym terminie, tj. do 24.08.2022 r. W związku z powyższym, Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy na podstawie:
1) art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. a) i c) ustawy Pzp, który stanowi, że Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona przez wykonawcę, który podlega wykluczeniu z postępowania lub nie złożył w przewidzianym terminie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, lub podmiotowego środka dowodowego, potwierdzających brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu, przedmiotowego środka dowodowego, lub innych dokumentów lub oświadczeń;
2) art. 226 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp, który stanowi, że Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
W postępowaniu na część nr 3 zamówienia ofertę złożył jeden wykonawca – spółka Centermed Poznań sp. z o.o. W związku z powyższym, unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 2 w zw. z art. 259 ustawy Pzp w zakresie części nr 3 jest uzasadnione.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Remont pokrycia dachowego budynku przy Al. K. Marcinkowskiego 32 w Poznaniu
- Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla pracowników sieci IOB - zatrudnionych w ramach Personelu Projektu: Rady Sieci oraz Pracowników Merytorycznych w ramach Projektu
- Zestawy do oznaczania HbA1c metodą HPLC wraz z dzierżawą analizatora dla potrzeb Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. J.Strusia w Poznaniu
- Dostawa samochodu osobowego
- Wymiana nawierzchni ulic Domeyki i Lubelskiej w Poznaniu
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 242 odcinek Morakowo - Morakówko - budowa ścieżki pieszo - rowerowej Etap II i III: odcinek od km 64+200,00 do km 66+142,80.
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy oraz usług prywatnej opieki medycznej w formie pakietów dla pracowników Ośrodka Studiów Wschodnich im. Marka Karpia i członków ich rodzin.
- Zatrudnienie kadry merytorycznej w ramach projektu pn. "Rodzina w Centrum"
- Wykonanie całodobowo badania lekarskiego osoby zatrzymanej oraz pobrania krwi osoby doprowadzonej do wytrzeźwienia przez funkcjonariuszy Policji na terenie działania KPP w Malborku.
więcej: Usługi ochrony zdrowia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.