Ogłoszenie z dnia 2024-06-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00223888/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-02-28
- 2024/BZP 00230279/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-04
- 2024/BZP 00241734/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie wieloetapowego projektu wielobranżowego remontu, przebudowy i rozbudowy zabytkowego dworu w Woli Osowińskiej.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BORKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019885
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wojska Polskiego 41
1.5.2.) Miejscowość: Borki
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-345
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: infrastruktury@gminaborki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugborki.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-76e96270-d5d9-11ee-a3b5-e25d731b0da91.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie wieloetapowego projektu wielobranżowego remontu, przebudowy i rozbudowy zabytkowego dworu w Woli Osowińskiej.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-76e96270-d5d9-11ee-a3b5-e25d731b0da9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00367956
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00065492/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonanie wieloetapowego projektu wielobranżowego remontu, przebudowy i rozbudowy zabytkowego dworu w Woli Osowińskiej
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00223888
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RRI.271.1.2.2024.MW
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 620000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonania wieloetapowego projektu wielobranżowego remontu, przebudowy i rozbudowy zabytkowego dworu w Woli Osowińskiej. Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o koncepcję renowacji, przebudowy i rozbudowy budynku zabytkowego dworu w Woli Osowińskiej. Obiekt wpisany jest do rejestru zabytków pod nr rejestru A/769 [zespół dworsko-parkowy: dwór, kościół (d. kaplica – w obrębie nowego kościoła), plebania, park ze stawem z wyspą, alejami i pomnikowymi drzewami].
2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie:
2.1. Analizy przedprojektowej, w tym między innymi:
2.1.1. stratygrafii – szczegółowe badania konserwatorskie obejmujące tynki zewnętrzne, wewnętrzne, malatury na deskach, elementach wystroju (stolarka, drzwi, boazerie), odkrywki pasowe we wszystkich pomieszczeniach,
2.1.2. programu prac konserwatorskich,
2.1.3. badań mykologicznych,
2.1.4. ekspertyzy przeciwpożarowej,
2.1.5. badań gruntu.,
2.1.6. inwentaryzację obiektu – skanowanie 3D.
2.2. Analizy i operatu w zakresie warunków ochrony przeciwpożarowej
2.3. Uzyskanie niezbędnych opinii, wytycznych, uzgodnień w tym Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Państwowej Straży Pożarnej, Powiatowej Inspekcji Sanitarnej.
2.4. Kompletnej dokumentacji budowlanej i wykonawczej wszystkich branż (z przedmiarami, kosztorysami inwestorskimi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych) dotyczącej:
2.4.1. części zabytkowej obiektu wraz z planową rozbudową w oparciu o „Projekt koncepcyjny renowacji, przebudowy, i rozbudowy budynku zabytkowego dworu w Woli Osowińskiej” autorstwa Błażeja Małczyńskiego i Michała Hincza [MH-ARCHITEKCI Sp. z o.o. ul. Boya-Żeleńskiego 4A m 51, 00621 Warszawa] oraz Arkadiusza Ostasza [Pracownia Konserwacji Obiektów zabytkowych, ul. M. Kopernika 28/5, 22100 Chełm],
2.4.2. zagospodarowania terenu,
2.4.3. przyłączy,
2.4.4. technologii gastronomii,
2.5. Uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę.
3. Prace projektowe, analizy przedprojektowe, program prac konserwatorskich oraz inne wymagane prawem decyzje, uzgodnienia, pozwolenia należy realizować w uzgodnieniu z Lubelskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
4. Wykonawca zobowiązany jest przy wykonywaniu przedmiotowych dokumentacji uwzględnić wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
79932000-6 - Usługi projektowania wnętrz
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 7) ustawy Pzp – Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263 ustawy Pzp.
Stosownie do treści art. 263 ustawy Pzp – jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi
wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców albo unieważnić postępowanie.
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający prowadził postępowanie na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp, na wykonanie
wieloetapowego projektu wielobranżowego remontu, przebudowy i rozbudowy zabytkowego dworu w Woli Osowińskiej. W dniu 10.05.2024 r. – w terminie związania ofertą, Zamawiający dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej. Wybrana została oferta złożona przez Asman Pieniężny Architekci Sp. z o.o. Chmielna 15, 00-021 Warszawa. W tym samym dniu wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty, zostali poinformowani o wyborze oferty najkorzystniejszej, a na stronie internetowej prowadzonego postępowania została udostępniona informacja, o której mowa w art. 253 ust. 2 ustawy Pzp.
Wykonawca: Asman Pieniężny Architekci Sp. z o.o. Chmielna 15, 00-021 Warszawa, w piśmie zawiadamiającym o wyborze jego oferty został poinformowany, że umowa w sprawie zamówienia publicznego może zostać zawarta po dniu 15.05.2024 r. tj. po upływie terminów, o których mowa w art. 308 ust. 2 z uwzględnieniem art. 577 ustawy Pzp. Zamawiający i Wykonawca zgodnie ustalili, że umowa zostanie zawarta w formie elektronicznej w dniu 23.05.2024 r. W dniu 23.05.2024 r. Zamawiający przesłał Wykonawcy umowę w pliku pdf celem opatrzenia jej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Wykonawca: Asman Pieniężny Architekci Sp. z o.o. Chmielna 15, 00-021 Warszawa nie złożył podpisu pod przesłaną umową. Skierował zaś do Zamawiającego szereg pytań dotyczących treści wzoru umowy, w tym opisu przedmiotu zamówienia.
Zamawiający poinformował Wykonawcę, że odpowiedzi na nurtujące go pytania zostały zamieszczone na stronie internetowej prowadzonego postępowania i że stanowią one integralną część SWZ i są wiążące, po czym wyznaczył kolejny termin podpisania umowy na dzień 29.05.2024 r. Wykonawca ponownie w wyznaczonym terminie nie podpisał umowy. Przesłał zaś mailowo kolejne pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia i zakresu prac projektowych. Dnia 31.05.2024 r. Zamawiający przesłał do Wykonawcy: Asman Pieniężny Architekci Sp. z o.o. Chmielna 15, 00-021 Warszawa, wezwanie do podpisania umowy z terminem ostatecznym wyznaczonym na dzień 03.06.2024 r. W piśmie tym Zamawiający poinformował Wykonawcę, że: „Brak podpisania z Państwa strony umowy w wyznaczonym terminie potraktowane zostanie jako uchylanie się Wykonawcy – Asman Pieniężny Architekci Sp. z o.o. Chmielna 15, 00-021 Warszawa od zawarcia umowy.” Wykonawca także w tym terminie nie opatrzył umowy wymaganym podpisem.
Powyższe, świadome działanie Wykonawcy Zamawiający uznał zgodnie z pismem z dnia 31.05.2024 r. za uchylenie się od zawarcia umowy. Stanowisko Zamawiającego znajduje poparcie w orzecznictwie KIO. W wyroku dnia 4 marca 2014 r., KIO 288/14, Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że uchylanie się „wcale nie musi oznaczać bezpośredniej odmowy zawarcia umowy, lecz może wynikać z okoliczności i z zachowania (działań lub zaniechań) wykonawcy. Zdaniem Krajowej Izby Odwoławczej trzykrotnie niestawienie się w celu zawarcia umowy (ewentualnie nieprzesłanie umowy) jak najbardziej może być uznane za uchylanie się”.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 429270,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1220160,00 PLN
INNE PRZETARGI BORKI
więcej: przetargi BORKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej zespołu budynków jednorodzinnych dwulokalowych w zabudowie szeregowej w miejscowości Twardogóra.
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ OBIEKTÓW KUBATUROWYCH W OSTRÓDZIE
- Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi gminnej nr 105737 L w miejscowości Trawniki.
- Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi gminnej nr 105737 L w miejscowości Trawniki.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.